הרשמה

ביקורת: Invincible עונה 2 חלק 1 - תסביכי אב

אחרי צפייה בארבעת הפרקים הראשונים של העונה השנייה, האם Invincible הוכיחה שהיא כאן כדי להישאר?

תאריך השקה: 03/11/2023

אמזון עושה בית ספר לז'אנר גיבורי-העל

גישה מוקדמת לעונה ניתנה לנו ע"י אמזון, תודה רבה!

ז'אנר גיבורי העל בתחום הסדרות והסרטים נמצא במקום מעט מוזר בשנים האחרונות. Marvel, ללא ספק השחקנית הגדולה ביותר בתחום, מתקשה לשמור על הקסם של היקום הקולנועי שלה מאז "הנוקמים: סוף המשחק" עם הצלחות שמגיעות לעיתים רחוקות יותר מבעבר, בעוד ש-DC, שהשיקה כמה יהלומים נסתרים כמו "פיסמייקר" ו"הארלי קווין", נמצאת תחת הנהגה חדשה שאת פירותיה כנראה שנזכה לראות רק לקראת שנת 2025. לצד שתי חברות הענק האלו נמצאת אמאזון, עם שירות ה-Prime Video שלה שאמנם לא נגעה יותר מדי בסרטים, אך הביאה לנו סדרות כמו "הבנים" ו-Invincible (בלתי מנוצח), שלקחו את הז'אנר לגבהים חדשים עם טון הרבה יותר אפל ואלים, ואהבה אדירה לחומר המקור של הקומיקסים.

את העונה הראשונה של Invincible קיבלנו ב-2021 בהפתעה גמורה, עם סגנון אנימציה מרשים, צוות מדבבים נרחב ומוכשר ועלילה, דמויות ואקשן פשוט מצויינים. כעת, העונה השנייה של הסדרה צפויה להתחיל ב-3 בנובמבר, כששלושת הפרקים הנוספים יעלו כל שבוע. לצערנו אנחנו נקבל רק ארבע פרקים כרגע, כשהחצי השני של העונה יושק מתישהו בשנת 2024, דבר שראינו סדרות רבות עושות בזמן האחרון, כמו "דברים מוזרים". האם החצי הראשון של העונה השנייה שכנע אותנו שהאיכות עדיין כאן, ושווה את הזמן שלכם? ;הביקורת מכילה ספוילרים לעונה הראשונה, הקריאה באחריותכם.

הסדרה הזאת היא...בלתי מנוצחת!

העונה השנייה מתחילה כחודש לאחר אירועי העונה הראשונה, שהסתיימה בקרב האימתני בין מארק גרייסון, Invincible, לבין אביו נולן, המוכר כאומני-מן. אחרי התבוסה של מארק ועזיבתו של אביו, הוא ואימו מתקשים להתמודד עם המציאות החדשה בה הם חיים ועם הידיעה שאומני-מן שיקר להם במשך שנים ורצח אלפי אנשים. מארק מעביר את ימיו בשוטטות בעיר בלי מטרה, ורק מחכה לרגע בו סיסיל, סוכן הממשלה שאחראי על גיבורי-העל של כדור הארץ, יאשר לו להתמודד עם איומים גדולים יותר.

במשך ארבעת הפרקים הראשונים של העונה, העלילה מתמקדת בהתמודדות של מארק והנסיונות שלו לשלב בין חיי גיבור-העל לבין חייו האישיים כמו הלימודים, החברים שלו ובת הזוג אמבר, אבל בדומה לעונה הקודמת, הסדרה גם מציגה לנו דמויות נוספות עם קווי עלילה משלהן, והם ברובן מעניינות ועשויות טוב, אבל לא בצורה מושלמת. במהלך הפרקים, העלילה תנוע בין דמויות כמו אטום-איב שמנסה להשתמש בכוחות שלה לטובה אך לא תמיד מצליחה, שומרי הגלובוס תחת הנהגה חדשה עם ריבים ואפילו איומים פנימיים, אימו של מארק שמחפשת כתף תומכת ועוד רבים נוספים כשכל אחד מהם מתמודד עם נושאים אחרים. הדמויות שציינתי כן מצליחות לספק עלילה צדדית עמוקה ומעניינת, אבל שמטתי כמות לא קטנה בכלל של דמויות נוספות שהסדרה מתמקדת בהן עם קווי עלילה שלא מצליחים לעניין יותר מדי. זה מוביל למצב שנראה שהסדרה מעמיסה על עצמה יותר מדי קווי עלילה לעונה אחת, ולא ברור אם היא תצליח להתייחס לכולן ולסגור אותן בצורה שתהיה משביעת רצון.

מאחורי דמויות האנימציה הכל כך טובות האלו נמצאת שורה ארוכה מאוד של מדבבים שנותנים את הנשמה בביצועים יוצאי דופן, הדומיננטים שביניהם הם סטיבן יאון (Steven Yeun), סנדרה או (Sandra Oh) וג'יי.קיי סימונס (J.K Simmons) בתפקידם של מארק, אימו דברה ואומני-מן בהתאמה. אליהם מצטרפים מדבבים ישנים וחדשים כאחד, כמו ג'יליאן ג'ייקובס (Gillian Jacobs) בתור אטום-איב שמגלמת את הגיבורה המתוסכלת בצורה מצויינת, וסטרלינג קיי בראון (Streling K. Brown) בתור הנבל הטרי אנגסטרום ליויי, הגרסה של Invincible לקאנג הכובש בעל היכולת לנוע בין מימדים.

בראון מצליח לגלם דמות שבהתחלה מוצגת כבחור סימפטי וחביב ולקחת איתה תפנית חדה שמעבירה אותה לקצה השני עם אופי חדש לחלוטין, והוא עושה את זה בצורה מושלמת. אבל, מדבבים של דמויות משניות אחרות בסדרה לא בהכרח מצליחות לעמוד בקו אחד עם רמת הדיבוב של המדבבים הגדולים יותר, מה שמוביל לכך שחלקן נשמעות כמו פרודיות של עצמן והצליחו להוציא אותי באופן אישי מחווית הצפייה.

השורה התחתונה

במקום להתמקד בלהפתיע אתכם עם טוויסטים מטורפים, החצי הראשון של העונה השנייה נותן לכם להרגיש את המשקל של כל הדברים שקרו גם בעונה הקודמת וגם בפרקים הראשונים. היא עדיין מפתיעה, עם סגנון אנימציה מרהיב ואקשן איכותי, ומוכיחה ש-Invincible היא כאן כדי להישאר בין סדרות גיבורי-העל הטובות ביותר שקיימות בתקופה האחרונה.

העונה השנייה של Invincible תעלה בשירות Amazon Prime Video ב-3 בנובמבר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • עלילה בנויה היטב
  • דמויות עמוקות ומעניינות
  • דיבוב מצויין

הרע

  • יותר מדי קווי עלילה גורמים לה להרגיש מעט מפוזרת
  • כמה מדבבים לא עומדים ברף

וחלק 2:

  • שנת 2024, תגיעי כבר
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י