הרשמה

ביקורת: מתודלקים - בדרך לדוג'ו עוצרים בעוד להיט

יוצרי "קוברה קאי" התעקשו לקחת הפסקה מהסדרה כדי להגשים את הרעיון שלהם לפארודיה על סדרות משטרה אמריקאיות בשילוב בדרך לחתונה עוצרים בוגאס - והביאו עוד נוקאאוט בכל פרמטר אפשרי

תאריך השקה: 30/11/2023

למה ההורים שלי לא קראו לי צ'אד מקנייט

גישה מוקדמת לסדרה ניתנה לנו ע"י נטפליקס ישראל, תודה רבה!

לאורך העשור האחרון נטפליקס שחררו מאות, אם לא אלפי סדרות תחת חסותם כחלק ממותג ה--Netflix Original. מה שהתחיל עם "בית הקלפים" המוצלחת אי שם בפברואר 2013 התרחב כמעט לכל ג'אנר, גיל ואפילו טריטוריות במה שהיום אפשר להגדיר בלי ערעור כענקית תוכן. ועם זאת, עדיין נטפליקס מוצאת את עצמה פוזלת למתחרים בניסיון להביא סדרות אליהם. הסיפור הבולט ביותר הוא עם "קוברה קאי", סדרת הדגל של השירות הגנוז Youtube Red שבשנת 2020 זיהתה נטפליקס את הפוטנציאל וקנתה את הזכויות. מאז הספיקו היוצרים להוציא כמה עונות מעולות אך רגע לפני העונה האחרונה של להיט הקראטה החליטו לחזור לרעיון אחר שלהם. היוצרים, שגם היו אחראים על סרט הפולחן Hot Tub Time Machine, רצו לקחת פסק זמן מהחום של קליפורניה ולעבור לחום של לאס וגאס בסדרה המבטיחה לשלב בין סרטי "בדרך לחתונה עוצרים בואגס" לבין ניסיון לעשות פארודיה על סדרות משטרה אמריקאיות. למרות שאני סומך על הניסיון שלהם מקוברה קאי, נכנסתי לסדרה עם ספק קטן כי לקח להם בעונות הראשונות הרבה זמן להתניע. לא רק ש"מתודלקים" (Obliterated) מתניעה כבר מהסצנה הראשונה, כמעט בלתי אפשרי שלא להשאב אליה ולסיים אותה במהירות שיא - כי היא אולי חוויות הבינג' הכיפית ביותר של השנה, ואחת הפארודיות המוצלחות ביותר שזכורות לי מהתקופה האחרונה.

הבהרה חשובה! הסדרה מכילה עירום מלא והרבה תוכן שפחות מתאים לילדים, כך שחשוב להזהיר כי אם הילדים שלכם מעריצים את "קוברה קאי", הם יזהו את הדימיון בין הסדרות וירצו לצפות בהן.

צוחקים איתם, לא עליהם

לפארודיות יש שלושה אתגרים גדולים מאוד שרובן, ובמיוחד בעשרים שנים האחרונות, לא מצליחות לצלוח. הראשון הוא לא ליפול לאותן קלישאות שחומר המקור נופל אליהן, השני הוא איך לצחוק על המקור מבלי להעליב את הצופים שלו והשלישי הוא לתת לדמויות והעלילה להוביל את הקומדיה ולא ההפך. את שלושת האתגרים הסדרה צולחת - ובענק. "מתודלקים" עוקבת אחרי כוח משימה סודי ומיוחד של שירותי הביון וצבא ארצות הברית שהוקם כדי לעקוב אחרי סוחר נשק רוסי המאיים לפוצץ פצצת אטום בלאס ואגס. לאחר חצי שנה של מעקב, מצליח הצוות הצבעוני שמלא בכל הקלישאות של החברה האמריקאית למצוא את הסוחר והפצצה, לנטרל אותם ולהשאיר את המשימה בעבר כדי לחגוג כמו שאפשר לחגוג רק בואגס. בשונה מ"בדרך לחתונה עוצרים בואגס" הבעיות של החבורה מתחילות תוך כדי הלילה, כאשר מתגלה שהפצצה שניטרלו הייתה דמה והפצצה האמיתית עדיין מסתובבת בחוץ עם טיימר לשעה תשע בבוקר.

מתודלקים בכל חומר מטשטש אפשרי ובכל צורה שלו, יוצאים החבורה לנסות להתאפס על החיים שלהם ועל הדרך להציל את העולם. זה קונספט לא רע על הנייר, שהסדרה גורמת לו לעבוד הרבה יותר טוב ממה שאתם יכולים לדמיין או ממה שהטריילרים המשעממים שלה הצליחו להעביר. בדיוק כמו הדמויות והקאסט שלה, שטובים בצורה שמצדיקה פסקה שלמה עליהם, הסדרה צבעונית, מעניינת, שוברת מצחוק בצורה שנונה ומתקדמת בקצב פשוט מעולה בין טוויסטים לסצנות אקשן ועד לכפתור ה"לעבור לפרק הבא" שקשה לעמוד בפיתוי שלו.

זה עובד בעיקר כי הסדרה לא שואלת מה התרחיש הכי מצחיק שיקרה או מה המשפט הכי פתטי שדמות יכולה להגיד בסיטוציאה, היא בונה לעצמה עלילה מצחיקה בצורה שנונה ונותנת לדמויות שלה להתנהג באופן המרגיש טבעי להן - והתוצאה היא קומדיה פשוט מעולה מבלי להרגיש מאולצת כמעט אף פעם. הצורה החכמה בה הסדרה משחקת בעצם על שני רבדים, עלילת הפצצה הרצינית ועלילת ההאנגאובר הקומית, גורמת לה להרגיש מרעננת והבימוי המצויין שלה גורם למעבר בין שני הטונים להיות חלק ובכך לצלוח כל אתגר בין אם זה טוויסט רציני ומפתיע ובין אם זה עוד בדיחת דילדו או סקס מוגזמת. בכך היא גם צולחת את האתגר השני, ונותנת לכל הסצנות הרציניות את המשקל הראוי במה שימשוך גם קהל שבוי של סדרות משטרה אמריקאיות למרות העובדה שמתודלקים היא בראש ובראשונה פארודיה עליהן. רגע לפני שאני ממשיך לדמויות ואיך הן עונות על האתגר הראשון, מילה על הבימוי והפסקול. הבימוי זהה לזה של "קוברה קאי", בלי יותר מדי דברים מעניינים אך גם מבלי טעויות בכלל, איפה שהסדרה כן הולכת לכיוון יצירתי הוא בפסקול שלה שמלא במוזיקת טרנסים מקפיצה שמכתיבה קצב פשוט אדיר להתפתחות העלילתית וסצנות האקשן.

חסמבה דור החירות והחופש

אם כך נותרנו רק עם האתגר הראשון. הדמויות מתחילות את דרכן כקלישאה מוחלטת של אותן סדרות פשע עליהן הסדרה צוחקת, במה שדומה לאיך שחבורת חסמבה מתוארת על הנייר. מנהיגת החבורה היא הסוכנת החשאית קרת הרוח אווה ווינטרס, צוות הלוחמים בנוי מצ'אד מקנייט (וצריך להדגיש כאן שמדובר בשם האמיתי של הדמות) הפטריוט האמריקאי המבוסס על סרטי האקשן של שנות ה-80, טראנק שמשמש כשרירים של החבורה ואנג'לה גומז צלפית לסבית מלאה בפלפל.

אליהם מצטרפים פול הטייס הסיני, מאיה חנונית המחשבים, לאנה כוכבת הרשת הבלונדינית שנקלעה להכל בטעות והגרטי מומחה זקן ומשוגע לפירוק פצצות. האישיות של כל אחת מהדמויות, שמרגישה כמו פלקט לפעמים, מוקצנת בכוונה ובקלות יכלה להוביל את הסדרה לכשלון - אך היא דווקא נקודת החוזק הטובה ביותר שלה. כל הדמויות הולכות על קו זהב בו הן מייצגות את הקלישאה עליהן הן מבוססות ובאותו הזמן מצליחות להראות צדדים מעניינים כדי לתת משקל לסצנות הרציניות או הטוויסטים בדרך להשלמת המטרה. ההתפתחות שלהן מצליחה לקרות במקביל לפארודיה על הקלישאות שהן, והופכת אותן לקודם כל מעניינות ורק אחר כך מצחיקות, מה שגורם לשני הפרמטרים לעבוד הרבה יותר טוב.

עד עכשיו לא ציינתי את שמות השחקנים וזה כי פשוט אי אפשר לציין אף אחד מהם יותר לטובה מהשני. כל הקאסט המרכזי נותן הופעות מושלמות, עם כימיה נהדרת בין כולם והמון כריזמה ובטחון בכל סוג סצנה מהקומדיה, לאקשן ולטוויסטים המעולים. כל כך הפתיע אותי לגלות שאף אחד מהשחקנים לא הופיע בתפקיד ראשי לפני, ובמיוחד שלי הנינג (Shelley Hennig) שמשחקת את ווינטרס וניק זאנו (Nick Zano) שמשחק את צ'אד מקנייט (איזה כיף לכתוב שם כזה) בהופעות שצועקות קריירה הוליוודיות מפוארת.

השורה התחתונה

"מתודלקים" יודעת בדיוק מה היא רוצה להשיג - אבל היא עוד יותר יודעת איך לעשות זה. העלילה השנונה, הקצב הנהדר והדמויות השוברות מצחוק והמעניינות שלה גורמות גם לרגעים בהן הסדרה נופלת לקלישאות של אותן סדרות עליהן היא עושה פארודיה לעבור חלק, ונחתמת כאחת החוויות היותר כיפיות שנטפליקס הוציאו בשנים האחרונות.

כל הפרקים של "מתודלקים" זמינים החל מהיום בשירות של נטפליקס.

 

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

 

9
מתוך 10

הטוב

  • עלילה שנונה, מצחיקה ומפתיעה שמתפתחת בקצב מעולה
  • דמויות פנטסטיות שמתודלקות על ידי הופעות מדהימות של כל הקאסט
  • מצליחה לעשות פארודיה על סדרות משטרה אמריקאיות מבלי לזלזל במקור
  • פסקול מגניב

הרע

  • פעמים אחדות כן קלישאתית מידי

וצ'אד מקנייט:

  • שמישהו יבדוק לי איך אני משנה את היוזר שלי באתר לשם המופלא הזה
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י