הרשמה

ביקורת: Call of Duty: Modern Warfare 3 - חדל אש

משחק היריות חוזר לסיבוב שלישי. בואו לקרוא מה חשבנו על Call of Duty: Modern Warfare 3!

  • PC
  • PlayStation 4
  • Playstation 5
  • Xbox One
  • Xbox Series X|S
  • :זמין לפלטפורמות
תאריך השקה: 10/11/2023

מיקרוסופט ו-Xbox קנו אתכם? מעולה. זמן טוב להפסיק עם השטויות ולהתחיל לעבוד כמו שצריך. להוציא משחק שהוא חבילת הרחבה במקרה הטוב ופאץ' גדול במקרה הגרוע זה לא מתאים.

עותק סיקור סופק לנו על ידי עדלי יונייטד, תודה רבה!

לקראת כל יציאה של משחק חדש בסדרת Call of Duty, יש התרגשות בקרב החבר'ה. אני נדב ואור כמעט אף פעם לא פספסנו משחק בסדרה, כשרק Vanguard היה משחק שכולנו באופן גורף דילגנו עליו. לרוב אחד הבילויים הכי גדולים שלנו בחודשי אוקטובר-נובמבר הוא לשחק ביחד Call of Duty ולנסות את המפות השונות והנשקים השונים. Call of Duty: Modern Warfare 3 מגיע אחרי שהמשחק השני היה בסדר גמור, אבל עדיין הרגיש כאילו המשחק צריך עוד פוש כדי להחזיר את הסדרה לגדולתה. בואו נראה אם זה הצליח להם.

מאקארוב? אפילו לא קרוב לסיפור טוב.

כן, כל מה ששמעתם נכון: מצב הסיפור של Call of Duty: Modern Warfare 3 הוא מביך. ברמות. אני יודע שאני לרוב לא מתחיל עם השורה התחתונה, אבל מצב הקמפיין של המשחק החדש הוא אחד מהגרועים בסדרה: הוא קצר, לא ממצה, עם כתיבה נוראית, משימות מעפנות, AI אידיוטי, עיצוב שלבים נוראי ותחושה של "היינו צריכים לתת לכם מצב סינגל, אל תתלוננו".

גם העובדה שהסיפור של המשחק מחזיר את אחד מהנבלים האייקונים של הסדרה, ולדימיר מאקארוב, לא מצליחה להציל את כמה שהמשחק הזה יבש. זהו מצב סיפור שמתיימר להיות מצב של 6 שעות, אבל בפועל אפשר לסיים אותו ב-3-4, במיוחד בגלל הבעיות בעיצוב השלבים השונים בסיפור. חלק מהשלבים קצרים ממש עם ניסיון מגוחך לחכות את משימות הריגול של Black Ops Cold War, חלק מהשלבים הם שלבי ירי רגילים ולא מעניינים במיוחד ואפילו הניסיון של היוצרים ליצור רגע של "No Russian" לא מגיע לקרסוליים של האימפקט של השלב האגדי הזה. אבל הכי גרועים אלו השלבים הפתוחים.

הרעיון הזה היה טוב בפוטנציה, אפילו אני אמרתי את זה, אבל לא יכלתי לשער בנפשי עד כמה הם יהרסו את הקצב של המשחק. המשימות הללו לוקחות דף מהספר של Warzone כשהן מכניסות את הגיבורים שלנו לשטח פתוח בו הם יוכלו לגשת למשימות שלהם בכל דרך שהם יבחרו. מצד אחד זה נשמע טוב, אבל בפועל זה הופך כל משימה שכזו לכאב ראש ושיעמומון אחד גדול. השלבים הבאמת אייקוניים של משחקי יריות מיליטריסטיים הם לא שלבים פתוחים עם חופש פעולה, הם שלבים מוגדרים עם ויז'ן וסצנות מוגדרות שיהממו את השחקן. לזרוק אותי לשלב בו אומרים לי "אתה צריך לעשות כמה דברים, בזמנך החופשי, בלי לחץ", לא משדר לי אישית כיף בשום צורה. תוסיפו לכך קמפיין סופר קצר עם סיום ממש לא מספק ואתם מקבלים את מה שהוא באמת מצב הסיפור הכי מגוחך של Call of Duty בשנים האחרונות.

אבל אני אהיה כן איתכם, גם אם הסיפור של Call of Duty: Modern Warfare 3 לא טוב בכלל, זה לא באמת מפתיע אותי. אפשר לראות את ההתדרדרות הזו מאז Vanguard, שם הסיפור היה חמוד מאוד, אבל לא התקרב לרמות של המשחקים הישנים כמו סדרת Modern Warfare המקורית ו-Black Ops. זה קצת מרגיש כאילו כל הכוח שלהם הלך על המולטיפלייר כשהסיבה היחידה שהסיפור נמצא פה הוא כדי שהם יוכלו למכור את המשחק הזה כמשחק חדש בסדרה.

הכוח של נוסטלגיה

לפני שאני אתחיל לדבר על הבשר האמיתי של המשחק, המולטיפלייר, כמה מילים לגבי Call of Duty: Modern Warfare 3 לעומת המשחק השני. אז ככה: זה אותו משחק. לא, לא בקטע של "אה, כל המשחקים של FIFA ו-Call of Duty הם אותו הדבר" - ליטרלי אותו המשחק. מבחינת הסוני ומבחינת המחשב האישי, המשחק הזה הוא סוג של פאץ' או עדכון מאוד גדול שמשנה את הלוגו. הנ"ל גם מתבטא ב-UI, ובדברים שפתחתם מהמשחק הקודם.

זה בסדר שאנחנו מקבלים המשכיות מהמשחק הקודם, בטח ובטח כשהמשחק הקודם הכיל איזה 6 עונות של Battle Pass ואנשים הוציאו מלא כסף על המשחק הקודם. יחד עם זאת, יש משהו נוסף שסופר חשוב לציין: המשחק עולה 70 דולר. מצב הסיפור כמו שציינתי ממש לא טוב, כפי שתראו אין המון מודים חדשים או מעניינים במיוחד וזה מרגיש כמעט בדיוק כמו המשחק הקודם - רק עם UI מעט שונה (ברמת הפונט). אפילו העונה האחרונה של ה-Battle Pass של המשחק פשוט ממשיכה לתוך המשחק השלישי - זה עד כמה מדובר באותו המשחק.

טוב, אני יודע שזה חשוב, אבל בואו נדבר דקה על מצב המולטיפלייר הרגיל ואיך שהמשחק מרגיש. אין מצבי משחק חדשים במיוחד בגזרת המולטיפלייר הרגיל, כשגם לא נוספו יותר מדי נשקים חדשים למשחק. כמו שהזכרתי קודם, ה-UI נראה בדיוק אותו הדבר וזה מרגיש כמו אותו המשחק עד שנכנסים אשכרה לשחק באחד מהמודים המוכרים והאהובים כמו Domination, TDM ו-Hardpoint.

אני חייב לומר שמשהו בנשקים וביריות מרגיש קצת יותר טוב ויותר יציב מהמשחק הקודם. הרבה יותר קל לכוון ולראות את האויבים וכמעט כל נשק חדש (למעט הסניפר הנוכחי) מרגישים טוב לשימוש וכיפיים מאוד. בנוסף המשחק הוסיף כמה תנועות שהיו חסרות מהמשחק הקודם והמפתחים נזכרו שאנחנו מאוד אהבנו כמו היכולת לירות תוך כדי החלקה, Quickscoping קל יותר ועוד. על כל אלו מנצחת בחירת מפות סופר מהודקת (עם היכולת להצביע למפה שבה נרצה לשחק שזה בונוס), אבל כל אלו מגיעים עם כוכבית.

המפות שנבחרו עבור המשחק החדש פשוט נהדרות. הן מכילות כמה וכמה אזורים מתאימים למשחק עם סנייפרים ומשחק לרובי סער, יש בהן מסדרונות צרים וקיצורי דרך ששווה ללמוד וכדאי ללמוד כדי שתוכלו למקסם את ההריגות שלכם או לדעת מאיפה אויבים יכולים לצוץ לכם בזמן שאתם מגינים על עמדה כלשהי במהלך משחק Domination. המפות עצמן נראות נהדר גרפית והן פשוט מעולות וכיפיות. אז איפה הכוכבית? אלו מפות ישנות. כולן.

המפתחים כבר הצהירו שבהשקה יהיו בעיקר מפות ישנות, 16 מהן, שכולן מגיעות ממשחקים קודמים - Modern Warfare 2 משנת 2009 ליתר דיוק. אני לא באמת יכול להתלונן כי אני ממש נהנה: המפות האלה הן אייקוניות ונהדרת אחת אחרי השנייה: Afghan, Highrise, Sub Base, Favela, Invasion, Rust - כולן מפות שהן על גבול האייקוניות אם לא אייקוניות לגמרי ומסיבה מוצדקת לחלוטין. כמות ההשקעה, המחשבה, הבדיקות והתכנון שנעשו על הכנת המפות הללו הוא מעבר למה שאנחנו לרוב מקבלים כיום.

לכן, אני גם טיפה מתאכזב ממה שהמשחק הזה נותן לנו. זה ממש מתחבר לתמה של "אותו המשחק", כשהמפתחים פשוט משפרים גרפית מפות אייקוניות וקוצרים את הפירות של העבודה של המפתחים והמעצבים הקודמים. זה גם קצת מרגיש כאילו הם ניסו לרצות את השחקנים הותיקים בכך שהם נתנו לנו את זריקת הנוסטלגיה הזו, שאני מצטער מאוד לבשר שהיא עובדת בצורה כל-כך טובה, שזה באמת כבר לא נוח לי.

זומבים ושאר ירקות

שאר מצבי המשחקי גם חמודים, למרות ששוב, כמו עם הסיפור, רואים את ההשפעה של Warzone על מצבי המשחק האלה. Ground War ו-Invasion חזרו ואם להיות כן, המשחקיות הטובה יותר והמהודקת יותר גורמת למצבי המשחק האלה להרגיש טוב יותר. אני רוצה לציין שוב כי אני מרגיש שאני לא עושה את זה מספיק: מדובר באותם מצבי המשחק מהמשחק הקודם - אחד לאחד. לא מצאתי שם שינויים מיוחדים.

מוד ה-Cutthroat החדש שנוסף הוא הצלחה דיי גדולה: זהו מוד של 3 על 3 על 3, שמתפקד כמו ה-Gunfight מהמשחק הקודם (רק עם Loadouts הרגילים שלכם). אני חושב שהמפות הרגילות עובדות כאן יפה עם המספר הגדול יותר של שחקנים ויש מקום רב לטקטיקה וגם למהפכים. הייתי שמח אם היו מאפשרים למוד הזה להיות גם של שתי קבוצות אחת נגד השנייה - מוד קצר יותר אבל אינטנסיבי באותה המידה. בכל מקרה אין יותר מדי תלונות על Cutthroat.

מוד הזומבים יכל להיות טוב יותר, בעיניי. המוד הפך להיות מעין סוג של Battle Royale דמוי משימות מוזר שכזה, בו הקבוצה שלכם נוחתת במפה גדולה עם זומבים וצריכה לבצע כמה שיותר משימות לפני שהיא קוראת לחילוץ שיוציא אותה מכלל סכנה. במהלך המשימות אתם תוכלו לקנות נשקים חזקים ותצטרכו להתמודד עם זומבים חזקים יותר ומשימות שוות יותר ככל שתתקדמו לתוך המפה. אגב, מבחינת עלייה ברמות ונקודות ניסיון, זה אחלה מוד בשביל זה. מבחינת להיות מוד זומבים כיף - אני לא מת על זה.

אני באמת לא מאמין שמודים כאלה שהם פשוט גרסת Copy-Paste של DMZ עובדים בצורה טובה עבור הקונספט של משחקי זומבים. אני באמת מעדיף מוד זומבים מוגדר עם גלים, אינטסיביות אמיתית ואקשן. אלמנט שיתוף הפעולה עדיין קיים ולשחק עם אנשים שיכולים לדבר איתכם כדי לשתף מידע על מיקום תחמושת ונשקים יספק לכם יתרון, אבל זה בדיוק כמו לשחק Warzone, רק שאתם מתחרים מול AI יחד עם עוד קבוצות. מודים רגילים של זומבים עם עשרות זומבים שתוקפים אתכם מכל כיוון במקום סגור - זה בדיוק למה אני התאהבתי במוד הזה לראשונה.

השורה התחתונה

האם אני נהנה מ-Call of Duty: Modern Warfare 3? בהחלט. האם אני עומד להפיל עליו 400+ שעות במהלך החודשים הקרובים? תהיו בטוחים. כל אלו לא מונעים ממני לומר שמדובר בפיסת מדית משחקי המחשב הכי עצלנית שראיתי מחברה גדולה בשנים האחרונות - אפילו יותר גדולה מ-Game Freak והגישה שלה למשחקי הפוקימון האחרונים (מספיק לראות את העבודה שעשו מודרים בהקשר הזה).

מיקרוסופט ו-Xbox קנו אתכם? מעולה. זמן טוב להפסיק עם השטויות ולהתחיל לעבוד כמו שצריך. להוציא משחק שהוא חבילת הרחבה במקרה הטוב ופאץ' גדול במקרה הגרוע ושיהיה להם את החוצפה לבקש עליו 70 דולר זה פשוט נשגב מבינתי. אני נחשב להוגן מבחינת הציונים שלי לרוב, אבל כאן אני לגמרי נותן את הציון הזה כמעט נטו על הקונספט שהוא מייצג עבור תעשיית ה-AAA גיימינג והיחס שלה לצרכנים. Activision, נשמות, בואו נעצור ובואו נתחיל מחדש עם הסדרה הזאת כי לא מגיע לנו כשחקנים יחס שכזה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

4
מתוך 10
נבדק על:
Playstation 5

הטוב

  • המולטיפלייר של המשחק כיף עם בחירות טובות למפות
  • גרפיקה מדהימה ויופי של איכות סאונד

הרע

  • מצב סיפור פשוט מביך באיכות שלו
  • כמעט בדיוק אותו המשחק ללא המון תוכן חדש
  • מוד הזומבים עושה בחירות לא טובות בנוגע לעיצוב השלבים
  • הרבה מהתוכן הנוסף יכל להיות גם פאץ' או חבילת הרחבה
  • הסתמכות עצומה על העבר של המשחק ואפקט הנוסטלגיה

והבא בתור

  • חכו קצת עם המשחק הבא ותביאו לנו משהו רציני יותר.
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:48 17.11.2023 | drizzitx drizzitx (אורח)

    יש כאן סוג של מעגל היזן חוזר של-Activisaion אין סיבה להפסיק אותו כי זה עובד להם והצרכנים לא שוברים את המעגל.
    למה שהם יפסיקו אם אנשים מוכנים להמשיך לשפוך 400 שעות כמו כלום?

  2. 2

    12:09 18.11.2023 | שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס) שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

    בדיוק, זה כמו פוקימון במובן הזה: הבסיס הוא כיף מאוד - הם יודעים מה הם עושים במובן הזה. אז בדיוק כמו עם שחקני פוקימון שרק ממשיכים לשבור שיאי מכירות עבור משחקים יותר ויותר שבורים, כך גם Call of Duty. מה שכן, גם ב-GameFreak ובחברת הפוקימונים ככלל התחילו לראות את התגובה של מבקרים וציוני ביקורות למשחקים, שזה כבר עומד על המשבצת של תדמית וסטאטוס - שאלו משפיעים על משקיעים, תחזיות צמיחה ועוד - והם מתחילים לדבר על שינויים ארגוניים במובן הזה שזה חיובי. לא יודע מה ייצא מזה, אבל זה חיובי.

    התקווה שלי היא שעד כמה שהמשחק הזה כיף ומהנה (והוא באמת כיף ומהנה, אני עומד לגמרי מאחורי הטענה הזאת), מיקרוסופט תבין שחייב להתבצע שינוי מחשבתי כאן עם אקטיביז'ן-בליזארד והחברות שתחתיה. עם כל הכבוד לזה שהמשחק הזה אובייסלי יצליח במכירות (ואני בטוח שהעושק הזה יצליח - אין לי הרבה שליטה על זה), לראות משחק עם ציון כל-כך נמוך באגרגציה יזיז אצלם משהו.

  3. 3

       | פורסם ע"י