הרשמה

סוני מכריזה על שוק היד 2 כלא חוקי, לא ברור אם יהיו השלכות ואיך יאכפו

סוני עדכנה את תנאי השימוש שלה - והם 180 מעלות מהעמדה שלקחה לפני עשור בנושא של משחקי יד שנייה

או שאתם מתים גיבורים, או שאתם חיים מספיק זמן כדי להפוך לנבלים

ב-11 ביוני 2013, חברת Sony ניצחה את המכירות בדור הקונסולות של ה-Playstation 4 וה-Xbox One, בלי שאף אחת מהן עדיין הושקה. הסיבה לכך היא סרטון ויראלי שהועלה באופן רשמי על ידי החברה, שצחק על ההחלטה של מייקרוסופט דאז לחסום משחקי יד שנייה על הקונסולה החדשה שלה - החלטה שעשתה כל כך הרבה נזק שהאחרונה החליטה לחזור בה. עשור לאחר מכן - ואותו סרטון הופך היום למועמד רציני לפיסת המידע שהתיישנה הכי רע בהסטוריה של האינטרנט.

סוני עדכנה היום את תנאי השימוש בקונסולה, ובסעיף 7, שכבר הפך לידוע לשמצה, החברה מציינת שאסור באופן מפורש למכור משחקים פעם נוספת, כלומר ביד שנייה. לא ברור אם יהיו השלכות לסעיף, ועוד יותר לא ברור האם יאכפו אותן באיזשהי צורה, אבל האינטרנט כבר מתקומם כנגד ההחלטה הזאת שכאמור הפוכה לחלוטין מאותה גישה שהחברה לקחה לפני עשור באופן חד משמעי.

האם זה סופו של שוק היד שנייה בקונסולות של סוני? קשה לי להאמין. גם אם החברה תתחיל ליישם טכנולוגיות שימנעו ממשחק להיות משוייך ליותר מחשבון אחד בקונסולות אמצע דור שעל פי שמועות בדרך, מדובר בצעד שיגרור המון התנגדות מצד מעריצים. בנוסף, מעבר לטכנולוגיה קשה מאוד לאכוף הגבלה שכזאת ואני לא יכול לדמיין את סוני משקיעה מאמצים בלתבוע סוחרי יד 2 ספציפים. אף על פי כן, מדובר בצעד ראשון מדאיג בכיוון הזה, ונשמח לשמוע מה דעתכם על כך?

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:25 18.12.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    חחחחחח הצחיקו אותנו בהצלחה עם זה לא מספיק שהיתה לסוני שנה לא ממש זוהרת היא עוד מעיזה לבוא עם תנאים השאלה כמה זמן יקח למיקרוסופט לבוא עם סרטון דומה

  2. 2

    16:24 18.12.2023 | בעיה בעיה (אורח)

    מה ״בהצלחה עם זה״? זה ניתן בקלות לאכיפה - מספר סידורי מוצפן לכל דיסק שמשתייך אוטומטית לחשבון של המתקין בפעם הראשונה ואז כל ניסיון התקנה בחשבון אחר ייתקל בשגיאה.

    זו הסיבה העיקרית שקניתי PS5 Blu Ray, למכור משחקים אחרי שסיימתי / לא אהבתי אותם. וכמה כבר מכרתי כאלה? 4-5 במשך 3 שנים שיש לי את הקונסולה? חזירים שם בסוני.

  3. 3

    21:14 18.12.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    בא תראה לי בהיסטוריה של הגימינג קונסולה או משחק שלא ניתנים לפריצה התשובה היא אין דבר כזה השוק תמיד מנצח את זה חוץ מזה אחרי שאקסבוקס יוציאו סרטון נקמה הם התקפלו כשהזנב בין הרגליים

  4. 4

    23:11 18.12.2023 | הא? הא? (אורח)

    ממתי אפשר לפרוץ PS4 ו PS5?

  5. 5

    01:54 19.12.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    סבלנות זה גם יבוא כמו עם הסוויץ וכמו עם כל דבר זה ייפרץ

  6. 6

    09:11 19.12.2023 | בעיה בעיה (אורח)

    אין סיכוי. הקונסולות של סוני ומיקרוסופט לא נפרצו עד עכשיו, וכנראה מסיבה טובה. ואם כבר מדברים על הסוויץ׳, אז רק הדגם הראשון שיצא ב-2017 ניתן לפריצה, הדגמים שיצאו אחריו מוגנים לחלוטין. בקיצור, אל תבנה על זה.

    מה שכן אני מסכים איתך, זה נכון שהגיימרים הם קהל די מזוכיסטי שמוכן לספוג הגבלות ומבקש עוד - אבל עד גבול מסויים. אם סוני ידחפו חזק מדי הם יצטרכו לרדת מהעץ הזה מהר מאוד, ועם הזנב בין הרגליים, באמת.

  7. 7

    00:14 20.12.2023 | מסע נוסטלגי מסע נוסטלגי (אורח)

    לדעתי הם לא נפרצו מסיבה טובה: לא היה צורך כל מי שקנה רצה שירותי אונליין וכו ומי שלא רצה פשוט משתשמש באימולטור למחשב כדי לשחק באקסלוסיביים הקונסולות יתחילו להיפרץ באמת כשהם יהפכו ללא רלוונטיות כמו שקרה לDS ול3DS וכו'

  8. 8

    13:55 20.12.2023 | AVI AVI (אורח)

    אז מה בכלל הנקודה של הblu ray הרי עדכונים למשחק ממילא צריך להוריד ומה שנשאר זה להעביר לחברים או למכור ואם זה יגמר אז למה בכלל צריך דיסק< חצופים!!!

  9. 9

       | פורסם ע"י