הרשמה

ביקורת: חולית: חלק שני - יש מה לאכול(ית)

אין לנו ספק שזה סרט שאנחנו ועוד רבים נוספים ידברו עליו לעוד הרבה זמן. בואו לקרוא מה חשבנו על "חולית: חלק שני"!

תאריך השקה: 29/02/2024

ליסן אל גאיב!

תודה רבה לטוליפ אנטרטיינמנט על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

אני מגיע באיחור קל לביקורת הזאת מהסיבה המאוד פשוטה ש"חולית: חלק שני" הוא סרט לא פשוט בכלל. עבר שבוע וחצי מאז שראיתי אותו בקולנוע, ובמשך כל הזמן הזה התקשיתי מאוד לתרגם את הדברים שהוא גרם לי להרגיש למילים. אז הלכתי לראות אותו בפעם השנייה, והוא עדיין השאיר אותי בלי מילים! אני לא חושב שזה קרה לי אי פעם, אבל זה רק בא להראות שמדובר פה בסרט מאוד מיוחד. סרט שאורכו הוא שעתיים ו-46 דקות אבל בפועל הוא מרגיש כמו 46 דקות. סרט שביציאה ממנו הדבר היחידי שיעבור לכם בראש הוא רצון עז ללמוד כמה שיותר על היקום של פרנק הרברט (Frank Herbert), ואז ללכת לראות אותו שוב ולצפות בו דרך עיניים אחרות לגמרי. אני עדיין לא יודע להגיד אם "חולית: חלק שני" הוא הסרט הכי טוב של 2024, אבל הוא ללא ספק יחקק כאחד הסרטים הזכורים ביותר של השנה הזו. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

יחי הלוחמים

הסרט ממשיך ישר אחרי הסוף של הסרט הראשון, כשפול אטריידיס ואימו ג'סיקה מצטרפים לדררים, התושבים המקומיים של כוכב הלכת המדברי אראקיס. פול הוא בעיני חלק מהדררים "הנבחר", אדם שלפי נבואה יושיע אותם ויביא שגשוג לכוכב שלהם. בעוד שחלק מהדררים רואים אותו כמשיח, אחרים בוחרים לא להאמין בו או לנבואות שסובבות סביבו. רוב העלילה מתמקדת בסיפור ההתבגרות של פול, איך הוא מצטרף לדררים, לומד את דרכיהם ומתמודד עם הנבואה והמנהיגות שמצופה ממנו, ומערכת היחסים שהוא מפתח עם צ'אני, סטילגאר ושאר הדמויות שמלוות אותו.

מהצד השני, אנחנו ממשיכים ללוות גם את הנבלים של הסרט הזה - בית הארקונן, אשר לאחר השמדת בית אטריידיס תפס שליטה על הכוכב של אראקיס במטרה לשלוט בחומר הכי יקר ערך שלו - סם המרקוח. מי שמוביל את בית הארקונן הוא הברון שבדומה לשאר משפחתו - שם את צרכיו האישיים מעל הכל, ובעזרתם של אחייניו, רבאן ופייד-ראותה, משליט טרור בדררים. הברון ורבאן יהיו מוכרים לצופי הסרט הראשון, אך תוספת חדשה לסרט השני ואחת שמתקבלת בברכה עצומה היא כניסתו של פייד-ראותה בגילומו של אוסטין באטלר (Austin Butler). באטלר מגלם את אחיו הקטן והפסיכופת של רבאן, וכבר ברגעים הראשונים של דמותו על המסך הוא מצליח להעביר בצורה יוצאת דופן את הברוטליות והטירוף שאוחז בה. אם כבר הזכרתי את השחקנים אז יאללה, נקדיש להם את הפסקה שמגיעה להם.

כל שחקן, ואני מתכוון לכל שחקן בסרט הזה, מביא את כל כולו לתפקיד שהוא מגלם. ג'סיקה בגילומה של רבקה פרגוסון (Rebecca Ferguson) מצליחה לגרום לדמות שלה ללכת על החבל הדק בין דאגה ואהבה אמהית למניפולטורית שתעשה כל שביכולתה כדי להטות את המצב לטובתה ולאג'נדה שלה, חאוויר ברדם (Javier Bardem) בתור סטילגאר לוקח על עצמו את תפקיד המורה/קנאי דתי בצורה מעולה ואפילו אחת שהצליחה להצחיק אותי לא מעט. זה אפילו לא נראה שהוא ניסה לגרום לדמות שלו להיות כל כך מצחיקה, אך הדרך שבה היא הולכת בצורה עיוורת אחרי הנבואה והרעיון של המשיח נעשית בצורה כל כך משכנעת שהיא פשוט הייתה מקסימה ומצחיקה.

סטלן סקארסגארד (Stellan Skarsgard) בתור הברון עושה עבודה נפלאה ובעוד שדמותו של רבאן המגולמת ע"י דייב באטיסטה נדחקת קצת הצידה כדי לתת לפייד-ראותה לזרוח, גם הוא עושה כאן עבודה מצויינת. ולבסוף, טימותי שאלאמה (Timothee Chalamet) בתור פול וזנדאיה (Zendaya) בתפקידה של צ'אני נותנים פה את הופעת חייהם ואחת שללא ספק תגרוף להם הרבה פרסים. טימותי עושה עבודה ראויה לשבח מתחילת הסרט ועד סופו, ומצליח להעביר בצורה חלקה וכמעט בלי שנצליח לשים לב את תהליך ההתבגרות של פול מנער סקרן וחמוד ללוחם קשוח ומנהיג מלידה. אם חששתם שאתם הולכים לראות את ווילי וונקה במדבר, תחשבו שוב, מדובר פה בטימותי אחר לחלוטין.

חולים על זה

"חולית" הראשון היה סרט עמוס באקספוזיציה, בניית עולם והיכרות עם התרבות, הטכנולוגיה והאנשים ביקום הזה, עם מעט מקום לדברים כמו אקשן או הומור. הוא היה סרט מאוד לא "הוליוודי" וכתוצאה מכך גם קסם ואפילו שיעמם הרבה מאוד אנשים שאני מכיר שראו אותו. גם "חולית: חלק שני" הוא סרט עם לא מעט אקספוזיציה, ואת שתי המערכות הראשונות שלו הוא מעביר בהצגת העולם שמקיף אותנו ובניית דמויות קפדנית ומלאת מחשבה, עם צלילה מעמיקה שעשויה בצורה נפלאה לתרבויות שונות כמו הדררים, בית הארקונן ובנות הגשרית, ולנושאים כמו קנאה דתית ואמונה עיוורת. למרות שמדובר בכמות הרבה יותר קלה לעיכול ובצורה שמונגשת טוב יותר, היו לא מעט רגעים לא ברורים שלא קיבלו הסבר כלשהו והשאירו אותי די מבולבל. אבל, הנגשת העלילה בצורה קלילה יותר משאירה מקום לעוד דברים שהופכים את הסרט הזה לכל כך, כל כך טוב. 

בתור התחלה, האקשן בסרט פשוט מצויין. כוריאוגרפיית הקרבות שאנחנו מקבלים כאן אדירה והצליחה להשאיר אותי נעול מתחילתו של כל קרב עד סופו. בין אם זה קרב בתוך זירת גלדיאטורים עם מיליוני צופים שבשילוב של סאונד מתאים באמת גרם לי להרגיש כאילו יש שם מיליוני צופים ועד לקרב סכינים בין שני לוחמים בלי סאונד בכלל, ואפילו לסצינת מלחמה בקנה מידה עצום, הייתי מרותק לכיסא עד לשנייה האחרונה. ביחד עם סינמטוגרפיה מרהיבה ע"י גרייג פרייזר (Greig Fraser) שמצליח שוב להציג את אראקיס בתור כוכב הלכת הכי רחב, יפהייפה ומסוכן בגלקסיה ועם אפקטים אדירים, מדובר בחוויה ויזואלית שאתם בכלל לא רוצים לפספס.

השורה התחתונה

"חולית: חלק שני" הוא חוויה קולנועית שמגיעה לעיתים נדירות מאוד ואחת שאסור לכם לפספס בקולנוע. עם תצוגת משחק מושלמת מכל שחקן, אפקטים מדהימים, סינמטוגרפיה מרהיבה וסצינות קרב פשוט אדירות, זה סרט שאתם לא יכולים לוותר עליו. בבקשה, תלכו לראות את "חולית: חלק שני" בקולנוע הקרוב אליכם, עם עדיפות למסך הכי גדול ועם הסאונד הכי איכותי. אני חייב לראות חלק שלישי בסדרת הסרטים הזו.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • כל שחקן נותן את כל כולו לתפקיד
  • אקשן ברמה גבוהה מאוד
  • סינמטוגרפיה מרהיבה
  • אפקטים מדהימים

הרע

  • חלק מהקטעים בעלילה לא ברורים ולא מקבלים הסבר הולם
  • חלק מהדמויות לא מקבלות את היחס שמגיע להן

ו"חולית: משיח":

  • אני רציני, חלק שלישי חייב לקרות וכמה שיותר מהר
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י