הרשמה

ביקורת: Lenovo Legion 9i

כנראה ביקורת המחשב הנייד האחרונה של שמואל באתר - בואו לקרוא מה הוא חשב על ה-Lenovo Legion 9i!

זה מחשב שנועד לאנשים שרוצים לקנות מחשב נייד לגיימינג ולא להחליף אותו ב-5 שנים הקרובות. כוח גדול שמגיע עם מחיר גבוה.

המוצר סופק לנו לסיקור על ידי לנובו ישראל, תודה רבה!

אחת הביקורות שאנחנו בדרך כלל מקבלים כאן באתר לגבי ביקורות חומרה היא שהמחשבים שמגיעים אלינו הם מאוד High End. אני יכול להבין את זה: החברות שאנחנו עובדים איתן רוצות להציג את המוצרים הכי טובים והכי חזקים שלהם, גם כדי לעשות Flex ולהראות את הכוח של המותג שלהן וגם כי זאת יופי של דרך לקבל ביקורות טובות על המוצרים שלהן. מצד שני, יהיו הרבה קוראים שיקראו ביקורת על מחשב שעולה 5 ספרות בידיעה מוחלטת שאין סיכוי שהם יוכלו לקנות אותו. אני מצטער לבשר כי הביקורת הזו עומדת להיות מהסוג שעכשיו כתבתי עליו. ברוכים הבאים ל-Lenovo Legion 9i, אחת מביקורות החומרה האחרונות שלי באתר ואחד המחשבים הכי חזקים והכי יקרים שאי פעם יצא לי לבדוק.

איכות בנייה והמסך

העיצוב של ה-Lenovo Legion 9i עושה משהו מעניין: הוא מוותר על העיצוב הרגיל והסולידי של מחשבי ה-Legion לטובת עיצוב מיוחד ושונה. הלוק של המחשב הוא כמעט טקטי - אני אוהב את זה. המסך של המחשב הוא מסך בגודל של 16 אינץ' ברזולוציה של 2000p, עם בהירות שלֲ 1200 ניטים. אלו לכשעצמם הם נתונים היסטריים, אז תתכוננו בזמן שאני אעדכן אתכם שהמסך הוא מסך miniLED שתומך גם ב-G-Sync. זה... משוגע. המסך הזה באמת משוגע. מדובר באחד המסכים היפים ביותר שיצא לי לבדוק על מחשב נייד ורואים שהם השקיעו בו מחשבה. הרזולוציה הגבוהה מדהימה (מזכיר שבדר"כ אנחנו מקבלים 1600p על מסכי 16:10), הבהירות היסטרית, איכות התמונה מהממת והצבעים פשוט נהדרים (זה לא מסך OLED, אבל miniLED עדיין מפיק צבעים מדהימים.

המקלדת של ה-Lenovo Legion 9i סבבה לגמרי ומרגישה טוב לשימוש, אבל המיקום של ה-Trackpad והגודל שלו - שניהם לא משהו. ה-Trackpad צר וממוקם במקום מאוד נמוך בחלק התחתון של הלפטופ - אני לא אהבתי. אני יודע גם את מי להאשים: הסאונד של המחשב מגיע מרמקולים שממוקמים בחלק התחתון שלו והם פשוט פנטסטיים. אני שוב אציין כי אני שייך לאסכולה שמשתמשת באוזניות גיימינג טובות, אבל הסאונד שבוקע מהרמקולים של המחשב טוב מאוד, חזק מאוד ודיי ברור. אחלה עבודה של המעצבים - רק חבל שזה בא על חשבון ה-Trackpad.

מבחינת החיבורים השונים, יש כאן שינוי ממחשבים אחרים בסדרה: המחשב שקיבלנו לביקורת מגיע עם שני חיבורי USB-A 3.2 Gen 1, חיבורֲ USB-C 3.2, שני חיבורי Thunderbolt 4, חיבור HDMI 2.1 וחיבור LAN. המחשב גם מכיל חיבור 3.5mm ועוד כפתור לכיבוי המצלמה. יש כאן מספיק חיבורים לכל מה שתצטרכו, כשהתמיכה של חיבורי ה-Thunderbolt 4 ב-DisplayPort 1.4 אומרת שתוכלו לחבר כמה מסכים למחשב ישר מהקופסא. זה דיי הגיוני בהתחשב בכוח שהמחשב הזה מכיל - אני בטוח שהוא יוכל להתמודד עם תצורת Triple Monitor בקלות יתרה. פיזור החיבורים הוא טוב - למרות שהייתי שמח אם היו גם חיבורים בצד השמאלי של המחשב.

המחשב הזה שוקל 2.5 קילו, כבד לכל הדעות. כבר היו מחשבים שסיקרתי שהיו כבדים יותר, ובכל אחד מהמקרים הללו, המחשב טייל על הגבול שבין מחשב גיימינג נייד לבין מה שהיינו קוראים לו בעבר Desktop Replacement - מחשב נייד גדול, כבד וקשוח שנועד להחליף מחשבים נייחים. המחשב מגיע עם מטען שהוא בפועל ספק כוח של 330W והוא גם כן מוסיף למשקל של המחשב הזה. מחשב של 16 אינץ' הוא אולי לא מהגדולים שראינו אי פעם, ו-2.5 קילו הוא אולי לא הכי כבד, אבל יש כאן לא מעט דברים ששווה לציין - בייחוד אם אתם מתכננים לקחת את המחשב הזה ממקום למקום.

ביצועים ויכולות גרפיות

אני אהיה כן איתכם ואכין אתכם להמשך: לא עומדות להיות כאן בדיקות ביצועים. לא כי לא ביצעתי כאלה: אם אתם רוצים לדעת כמה FPS קיבלתי על ההגדרות הגבוהות ביותר ב-2000p על משחקים כמו Ratchet and Clank: Rift Apart, Elden Ring, God of War ו-Last of Us Part 1, אתם מוזמנים לשאול אותי - אני אוציא לכם את התוצאות של הבדיקות מהרשימות שלי. הקטע הוא שהבדיקות הללו היו פשוט מצחיקות. תראו את המפרט רגע:

  • מעבד: 14th Generation Intel Core i9-14900HX Processor
  • זיכרון: 64GB DDR5 3200MHz
  • אחסון: 2TB NVMe M.2 SSD
  • כרטיס מסך: NVIDIA GeForce RTX 4090 16GB GDDR6
  • קישוריות: Killer WiFi 6E 802.11AX, Bluetooth 5.1

אני יכול לדבר על מספרים עד מחר, אבל תראו את הכוח שהמחשב הזה מפיק. מעבד i9 מהדור ה-14 של אינטל, 64 ג'יגה של RAM על שני סטיקים, 4090 של Nvidia למען השם. זה אוברקיל לכל מחשב שהוא - בטח ובטח כשמדובר במחשב נייד. אני יכול לשים כאן מספרים, אבל מה יעזור לכם לראות ש-Marver's Spider-Man Remastered רץ מעל 100FPS ב-2000p בהגדרות Very High, או ש-The Last of Us Part 1, אחד המשחקים הכי כבדים להרצה כיום על מחשבים רץ לי בממוצע של כמעט 90 פריימים לשנייה? אתם יכולים להסיק את זה לבד נטו מהמפרט הלא נורמלי של ה-Lenovo Legion 9i.

אני אפילו לא פירטתי כאן על טכנולוגיות כמו DLSS Frame Generation או DLAA, כי עם כל הכבוד, המחשב הזה יכול להשתמש בהם, אבל לא באמת צריך. רוב המשחקים ירוצו קרוב לקצב הרענון של המסך עם DLSS Quality מופעל וכנראה שזה ימשיך להיות המצב בשלוש, ארבע ואולי אפילו 5 שנים הקרובות. זה מחשב שהוא באמת Fool-Proof - כלומר אחד שאתם לא תצטרכו לדאוג לו יותר מדי בגזרת שדרוגים, ביצועים שיורדים ועוד.

מה לגבי התחממות וזמן סוללה? אז כאן הכל דיי רגיל - כמעט לרמה שאין לי באמת מה לדווח: פתרון הקירור של ה-Lenovo Legion 9i מצליח להיות יעיל מבלי להיות רועש מדי: הכי הרבה שהגעתי אליו היה 81 מעלות בבדיקות שערכתי (החום של ה-GPU). מה שכן, אני לא יודע אם המקלדת ממוקמת תחת ה-Heatsink אבל האזור השמאלי כן התחמם קצת בזמן משחק אינטנסיבי. לא משהו רציני - אבל בואו נגיד שבחורף אתם תמותו על זה ובקיץ זה אולי קצת יציק. אתם גם תשמעו את המאוורר, למרות שאם יש לכם אוזניות זאת לא תהייה בעיה בכלל ובזמן משחק זה לא יהיה שונה ממחשב רגיל. חיי הסוללה של המחשב הזה, כמו כמעט כל לפטופ גיימינג אחר שסיקרתי, לא מרשימים במיוחד. המחשב החזיק לי משהו כמו 4 ורבע שעות בזמן גלישה באינטרנט וכתיבת ביקורות (כמו זו למשל).ֲ 

השורה התחתונה

כמו עם הרבה מחשבים ניידים סופר חזקים, גם כאן אני מנסה להבין למי מחשב כזה נועד. מצד אחד מדובר במחשב סופר (סופר) חזק, עם יכולות מפה עד הודעה חדשה. מצד שני, אני לא רואה סיבה לקנות מחשב כל-כך חזק, אלא אם אתם יודעים שאתם עומדים להישאר עם המחשב הזה 5-6 שנים קדימה ואז המחיר הכבד של המחשב הזה יהיה מקובל. בכלל, הכיוון הזה של DTR והמחיר הגבוה מאוד (יותר מ-19 אלף ש"ח), הוא משהו שחשוב לכם לשקול לפני שאתם קונים את המחשב הזה, למרות שהשקעה בו תחזור אליכם ביג טיים.

אגב, אני ממש אשמח לשמוע אם הצלחתי לשנות את הדעה של מישהו מכם לגבי כל הנושא של לפטופים לגיימינג. בתור מישהו שהשתמש בכאלה כל חייו הבוגרים, אני נכנסתי לאתר ב-2016 במטרה לשנות קצת את הדעה הרווחת כלפי כל הנושא הזה ואני מרגיש שבמרוץ השנים גם החברות השונות כמו Lenovo שלנו פה, עשו מאמץ כדי לנסות ולשנות את הסטיגמה הזאת. מקווה שעזרתי לחלקכם עם קנייה של מוצר חדש ומקווה שתישארו כאן לעוד ביקורות חומרה בחודשים הקרובים!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9
מתוך 10

הטוב

  • ביצועים פשוט מטורפים - אוברקיל פסיכי למחשב נייד.
  • מסך עם איכות צבעים, ביצועים מעולים ובהירות נהדרת
  • עיצוב סולידי עם כמות חיבורים יפה מאוד
  • מערכת קירור טובה (אם כי מעט רועשת)
  • מקלדת טובה מאוד...

הרע

  • ...שבאה על חשבון ה-Trackpad
  • מחיר גבוה במיוחד

והאחרון

  • אם כבר ביקורת אחרונה ללפטופ - שיהיה מהטופ, לא?
שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

שמואל מקונן - עורך ראשי (בדימוס)

משחק על: PC, 3DS, PS5, Xbox Series X, Nintendo Switch, Oculus Quest 2

בחיים לא תנצחו אותי ב: Street Fighter, Killer Instinct, Super Smash Bros.

המשחק שהגדיר לי את הילדות: קרב קשה בין Chrono Trigger ל-Mega Man X.

כשאני לא משחק אני: עובד. לצערי.

מסר לעולם: 10000xp של אמת, אפס מורא.

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י