הרשמה

ביקורת: כוכב הקופים: ממלכה חדשה - זה בא לו תוך כדי תנועה

האם "כוכב הקופים: ממלכה חדשה" מצליח להמשיך את המורשת של סיזר בכבוד?

תאריך השקה: 08/05/2024

הסיפור מצליח להשתפר תוך כדי תנועה, אבל האפקטים הם גולת הכותרת האמיתית כאן

תודה רבה לפורום פילם על ההזמנה להקרנת הטרום בכורה!

את השבוע האחרון העברתי בצפייה חוזרת של טרילוגיית סרטי "כוכב הקופים" כדי לגלות ששכחתי כמה אני אוהב את הסרטים האלה מכל כך הרבה סיבות. סיזר, שמתחיל כקוף אינטיליגנטי שמשחק שחמט עם ג'יימס פרנקו (James Franco) וגדל להיות מנהיג מהפכת הקופים שמובילה באופן ישיר להשתלטות על הכוכב כולו, הוא ללא ספק בין הדמויות האייקוניות שראה עולם הקולנוע והסיפור שלו שמשתרע לאורך שלושה סרטים עשוי בצורה מושלמת. שני הסרטים האחרונים בטרילוגיה בוימו ע"י מאט ריבס (Matt Reeves) והציבו רף גבוה מאוד לאיך הסרטים האלו צריכים להתבצע בין אם זה מבחינת בניית עולם, דמויות, סיפור וכמובן הפן הויזואלי. כעת מגיע אלינו "כוכב הקופים: ממלכה חדשה" (Kingdom of the Planet of the Apes), שלוקח על עצמו את האתגר להמשיך את הסיפור שהסתיים עם סיזר לפני שבע שנים וגרם לי להגיע עם אופטימיות זהירה וכפית גדושה של סקפטיות. האם יש פה המשך ראוי? בואו נגלה. הביקורת נטולת ספוילרים - קראו בחופשיות!

מה אנחנו, סוג של כוכב קופים?

הכירו את נואה, קוף צעיר שחי בשבט שמח ושוחר שלום ביחד עם חבריו ומשפחתו, דורות רבים לאחר שלטונו של סיזר. נואה הוא הבן של מאסטר הציפורים של השבט, אשר אחראי לגדל ולשמור על הבזים שהקופים מאמנים שמגנים עליהם ועוזרים להם לצוד, כיוון שאגב מאוד אהבתי שהסרט לוקח מבחינת ההתפחות של הקופים ואיך הם מנצלים את האינטיליגנציה שלהם כדי לשרוד. הסרט מתחיל בסוג של מבחן שנואה וחבריו צריכים לעבור, מעין טקס התבגרות בו הם משיגים ביצים של בז עליהם הם צריכים להשגיח עד לבקיעה ותחילת בניית הקשר שלהם עם הציפורים שהם יגדלו להיות. הסצינה הזו, יחד עם שארית הפתיחה הדי ארוכה של הסרט, עוזרים לבסס כמה דברים על דמותו של נואה, ביניהם חוסר הניסיון שלו והרצון העז להוכיח את עצמו להוריו.

זה מתקשר באופן ישיר להמשך, בו השבט של נואה מותקף ונחטף ע"י חיילים של נבל הסרט - פרוקסימוס סיזר, שליט של מספר שבטים של קופים שמנצל את שמו של סיזר ומעוות את האידיאלים שסימל כדי לסחוף אחריו כמה שיותר מאמינים ולנסות לקחת לעצמו כמה שיותר כוח. נואה יוצא למסע להחזיר את השבט החטוף שלו מהידיים של פרוקסימוס, ובדרך מגייס אליו את ראקה, אורנגוטן שיודע מי היה סיזר ואפשר להגדיר אותו בעצם כחסיד שלו, ששואף ללמד כל קוף את דרכיו, ואת מיי, בת אנוש שנרדפת אחרי חייליו של פרוקסימוס מסיבה לא ידועה. הבעיה העיקרית של הסיפור היא שהוא פשוט לא זז, וסובל מבעיות קצב קשות, עם התחלה שעושה עבודה מספיק טובה בלהציג את הדמויות, קצת על העולם אחרי סיזר ואת המניע להמשך, אבל עם אמצע מאוד איטי שמלא בסצינות שלא מרגישות חשובות ולא מקדמות יותר מדי את העלילה עד להתחלה של מערכה שלישית מפוצצת ומשובחת. הדמויות שמלוות את נואה במסע שלו עושות עבודה טובה מאוד בלהרים את האמצע של הסרט עם כמה סצינות יוצאות מן הכלל וגם לא מעט הומור, אך הן לא מרימות אותו מספיק וחבל.

אוסקר ועכשיו

אציין לשבח את השחקנים של הסרט ובראשם אוון טיג (Owen Teague), שם די קטן בתעשייה שבוודאות יזכה ליותר הכרה בזכות התפקיד שלו בתור נואה. אוון לוקח בשתי ידיים את התפקיד ונכנס בכל כולו לסיפור ההתבגרות של נואה ואיך הוא הופך מקוף צעיר, מפוחד וחסר ניסיון לגיבור שהשבט שלו צריך. אליו מצטרפים פרייה אלן (Freya Ellen) ופיטר מייקון (Peter Macon) בתור מיי וראקה בהתאמה, מיי שמספקת את הפרספקטיבה האנושית לסיפור ומציגה מהצד שלה את הרצון של בני האדם לחזור למי שהיו לפני התפשטות הוירוס ולמרחקים שהם ילכו כדי לעשות את זה, וראקה שהוא סוג של התגלמות כל החמלה והאהבה לבני אדם שסיזר הפגין במהלך שנותיו. שניהם עושים עבודה מדהימה, כמעט מדהימה כמו קווין דורנט (Kevin Durand) בתור פרוקסימוס סיזר, שגונב כל סצינה שהוא נמצא בה, רק חבל שאין לו יותר זמן מסך כדי לבסס עוד יותר עד כמה שהוא טוב בהופעה שלו כמנהיג הכריזמטי וצמא הכוח.

ועדיין, עד כמה שהשחקנים טובים, אף אחד מהם לא יהיה מועמד לאוסקר בזכות ההופעה שלו וזה בסדר. אבל אני לא אהיה בסדר בכלל אם הסרט הזה לא יגרוף פרס על התצוגה הויזואלית המדהימה שחברת Weta FX עשתה עם הסרט הזה. סרטי "כוכב הקופים" הם הדוגמה האולטימטיבית לאיך עושים אפקטים כמו שצריך, בעיקר ובעיקר כשזה מגיע להצגה של הקופים עצמם. לסרט יש המון שוטים שנכנסים לזום סופר קרוב לפרצופים של הקופים, כאילו הוא אומר לקהל "תראו, תראו כמה השקענו בלגרום להם להיראות אמיתיים" ובחיי, הם מגיעים לרמת פוטוריאליזם שלא חשבתי שהיא אפשרית. גם באפקטים מחוץ לדמויות הסרט מצטיין, ולמרות שצויין כי הסרט צולם ברובו במקומות אמיתיים ולא במסך ירוק, עבודת האפקטים על הבניינים ההרוסים, הצמחייה והוספה של דברים כמו מים ופיצוצים היא פשוט ראויה לשבח.

השורה התחתונה

"כוכב הקופים: ממלכה חדשה" הוא המשך ראוי לטרילוגיה של סיזר וסרט שמעריצי הסדרה לא ירצו לפספס, עם סיפור שקצת צולע עד למערכה השלישית מצד אחד אבל שחקנים, דמויות ואפקטים שמכפרים על כך בגדול באיכות שלהם בצד השני. יש כאן עתיד מבטיח מאוד, בואו נראה אם נזכה לטרילוגיה שתצליח לפחות להשתוות לזו שקיבלנו עם סיזר.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

8
מתוך 10

הטוב

  • מתמודד לאחד מהסרטים המרשימים ביותר ויזואלית של השנה
  • תצוגת משחק מרשימה מכל הקאסט הראשי
  • דמויות עמוקות, מעניינות וסוחפות

הרע

  • עלילה חלשה
  • קצב בעייתי
  • הסרט היה מרוויח מיותר זמן מסך לנבל

והפוסט קרדיט:

  • קובץ ה-mp3 החשוב ביותר שתשמעו
גיא דהן - עורך ראשי

גיא דהן - עורך ראשי

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י