הרשמה

עונה שנייה לאנימה המיתולוגית Berserk בדרך אלינו

ומדובר לא באחד, אלא בשני עיבודים שונים עבורה

לגיהינום ובחזרה

לכל דור יש יצירות ספרותיות שזוכות למעמד של קאלט. אם במערב יצירות כמו ״קריאתו של קת׳ולו״ של ה.פ. לאבקראפט או ״הסאנדמן״ של ניל גיימן (שזכה לא מזמן לעיבוד טלווזיוני) זכו למעמד כזה והגדירו את ז׳אנר הפנטזיה האפלה, במזרח הייתה זו ללא ספק המנגה ״ברזרק״ (Berserk) של קנטארו מיורה (Kentaro Miura) שרוממה את הז׳אנר. כאחת המנגות המוכרות והמצליחות ביותר מבחינה מסחרית בעולם, ברזרק היוותה גם השראה משמעותית עבור יצירת קאלט אחרת, מעט יותר מודרנית - סדרת Dark Souls של הבמאי הידטקה מיאזאקי (Hidetaka Miyazaki). אמנם מיאזאקי ציין זאת באופן רשמי פעמים מועטות בלבד (אזהרה: מאמר בגרמנית, מומלץ להיעזר בגוגל תרגם), אך כבר שנים שמעריצים חדי העין שמכירים את שתי היצירות צדים רפרנסים ברורים והקבלות משמעותיות בין 2 היצירות.

לאלו שפחות מכירים את היצירה, ומבלי להיכנס לספויילרים מיותרים, העלילה של ברזרק מתמקדת במסע הנקמה של גאטס, שכיר רחב קשה עורף, אשר נאלץ להילחם על חייו מול שלטונם של שדי הגיהינום בגרסה המסויטת והגרוטסקית שנותרה מעולם החיים. מעבר לברוטליות חסרת הרחמים שכרוכה בקיום עם מטרה תמידית על הגב (מטפורית אך גם מילולית, בשל אות הקורבן המוטבע עליו ומושך שדים), הסדרה מתמקדת במאבקו המתמיד לשמור על שפיות וצלם אנוש בצל האירועים הטראומטיים שחווה והפיכתו הבלתי נמנעת לשד בעצמו.

כידוע, כל מנגה מצליחה גוררת אחריה עיבוד אנימה, מוצלח יותר או פחות. הדבר נכון גם לגבי ברזרק, שהצליח להקדים את תור הזהב הנוכחי של האנימה, וצבר לעצמו עדת מעריצים גדולה מספיק בכדי להצדיק עיבוד טלוויזיוני כבר בשנת 1997. האנימה, שעיבדה את החלק המוכר ביותר במנגה המקורית המהווה גם מעין פריקוול לסדרה עצמה, סאגת תור הזהב (The Golden Age Arc), זכתה לשבחי המעריצים והמבקרים כאחד, ורבים חיכו לחידושה לעונה שנייה. חידוש זה אכן קרה בשנת 2016, אך רבים ביקרו את העיבוד המחודש ובעיקר את השימוש שלו ב-CGI, שלדעת רבים היה באיכות ירודה ופגם בחווייה הכוללת. כתף קרה זו מהמעריצים, 19 שנים לאחר העיבוד המקורי, הובילה כמובן לביטול ההמשך של הסדרה, ורבים חשבו שהיא נשכחה לעד ונקברה באופן סופי בתהומות הנשייה. זאת כמובן, עד עכשיו.

במהלך השנה האחרונה, לא אחד אלא 2 סטודיואים של מעריצים, החליטו שהם לוקחים על עצמם את המשימה הלא פשוטה להביא את העולם של ברזרק למסך הקטן של כל אחד ואחד מאיתנו, כי נראה שהדרך הטובה ביותר לעשות משהו, היא לעשות אותו בעצמך. בעוד סטודיו ארץ׳ (Studio ARCHE) מכוון ליצור חוויה גרפית קרובה ככל האפשר לאנימציה המקורית של האנימה מ-1997, סטודיו אקליפס (Studio Eclypse) מנסה ליצור גרסה עכשווית יותר, עם אנימציה שאפתניתֲֲ שמזכירה בסגנונה ואיכותה את הסטודיאים הגדולים דוגמת Mappa ו-Wit Studios, שעשו למשל את Attack on Titan ו-Vinland Saga.

שני הסטודיואים מכוונים לעבד את ״סאגת הסייף השחור״ (Black Swordsman Arc), שעובדה ע״י האנימה מ-2016. העלילה של סאגה זו מתרחשת מבחינה כרונולוגית מיד אחרי האנימה מ-1997, ומכסה את הפרקים הראשונים של המנגה.

כמובן, יש לקחת את שני הפרויקטים בעירבון מוגבל, בניגוד לפרויקטים רשמיים של סטודיואים מהתעשייה בעלי גב פיננסי יציב, המאפשר משכורות קבועות וביטחון תעסוקתי יחסי, כאן מדובר בפרויקטים של מעריצים, המתקיימים בעיקר מתרומות. ככאלו, בכל זמן ייתכן והם ייאלצו לעצור את ההפקה, ולהחזיר את הסדרה ללימבו בו הייתה שרויה לפני כן. יהיה מעניין לראות גם את הזווית המשפטית של העניין, שכן זכויות השידור באנגלית לאנימה המקורית נרכשו ממש בינואר האחרון (2024) ע״י חברת דיסקוטק מדיה האמריקאית, שמתמקדת בעיקר בחידוש ו״הצלת״ זיכיונות טלוויזיה ישנים.

בעוד הגרסה של Eclypse צפויה להגיע אלינו בקיץ 2025, הפרק הראשון של העיבוד של ארץ׳ זמין לצפייה כבר עכשיו בערוץ היוטיוב שלהם, כאשר פרק חדש צפוי לצאת כל 3-4 חודשים.

מתרגשים לקראת החידוש? ספקנים לגבי סיום הפרויקטים והמשך קיומם באופן כללי? שמחים שסוף סוף מישהו מעז לעשות משהו עם הסדרה הזו? ספרו לנו מה אתם חושבים בתגובות!

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אור ארז - כתב תוכן

אור ארז - כתב תוכן

משחק על: PC, PS5

בחיים לא תנצחו אותי ב: Dark Souls 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Rayman 2 - The Great Escape

כשאני לא משחק אני: עובד, קורא ספרים, או לומד עובדות מעניינות ולא חשובות

מסר לעולם: אין דבר כזה מבוגר מדי למשחקים, לכיף אין גיל :)

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:48 27.05.2024 | Nandato Nandato (אורח)

    אני ראיתי את הסדרה הזאת טיפה באיחור (נחספתי אליה רק לפני שנה בערך). התחלתי מהסאגה הראשונה ששודרה ב97' ולמרות העובדה שהאנימציה הייתה מאוד מיושנת, מאוד נהנתי מהסדרה (במיוחד מה3-4 פרקים האחרונים!!).
    כשניסיתי להמשיך לעונה השניה, הרמה של האנימציה פשוט הרסה לי את הכל ולא הצלחתי להמשיך לצפות! (למרות שמאוד התחברתי לקונספט של העלילה)
    מקווה שבאמת יצא לפועל ויוצאו את העונות הבאות עם אנימציה יותר נורמאלית (או לפחות כמו האנימציה מ97')

  2. 2

       | פורסם ע"י