הרשמה

מאחורי הקלעים: איך פרסונה הפכה למכונת הזהב של SEGA

הפרסונה של סגה

כיצד משחק נישתי יפני הפך למכונת המזומנים של סגה?

ad banner

הדלפת נתונים פנימית של SEGA חשפה השבוע תמונה מפתיעה: סדרת פרסונה, שפעם נחשבה לנישה של חובבי משחקי תפקידים יפניים, הפכה לאחד מעמודי התווך הכלכליים של החברה. המספרים שהתגלו מעידים על תופעה שהולכת ומתרחבת, ומציבים את המותג היפני במקום בלתי צפוי במפת התעשייה.

המספרים מספרים סיפור

Persona 5 Royal, הגרסה המורחבת של המשחק המקורי, רשמה מכירות של 7.25 מיליון יחידות. כשמחברים אליה את הגרסה הבסיסית, המספר עולה מעבר ל-10 מיליון - נתון שמציב את המשחק במועדון האליטה של משחקי התפקידים היפניים. אבל העניין האמיתי טמון בדפוס המכירות: המשחק ממשיך למכור שנים אחרי ההשקה, עם 1.75 מיליון יחידות שנמכרו בשנת הכספים 2025 בלבד. הסיפור מעניין במיוחד לאור הכניסה לשירות ה-Game Pass בשנים 2023-2024. בניגוד לחשש שהמנוי יפגע במכירות, הנתונים מראים זינוק דווקא עם הכניסה לשירות - עדות לכך שחשיפה רחבה יותר מובילה לעתים קרובות למכירות גבוהות יותר.

ad banner

Persona 3 Reload מספר סיפור דומה. הרימייק של המשחק הקלאסי מכר למעלה מ-2.07 מיליון יחידות בתקופה קצרה יחסית, תוך כדי שהוא זמין ב-Game Pass מיום השקתו. המספרים האלה מעידים על משהו מעבר להצלחה בודדת - הם חושפים שינוי בתפיסת הקהל כלפי הז'אנר כולו. סגה זיהתה את הפוטנציאל והתאימה את האסטרטגיה. ההחלטה להרחיב את הזמינות לפלטפורמות נוספות, לצד השקעה מתמשכת בתוכן נוסף ומהדורות מורחבות, מצביעות על הבנה עמוקה של דינמיקת השוק. במקום להסתפק בבום ראשוני, החברה בחרה במודל של פיתוח מתמשך ותמיכה ארוכת טווח.

ההצלחה של פרסונה 3 נשענה על ההצלחה של פרסונה 5 והראתה כיצד בניית מותג מסייעת לחברות גם במשחקים לשחקן יחיד, ושבניית מותג היא אלמנט קריטי במשחקים ללא Live Ops. יתרה מכך, Sega הוכיחה שבניית מותג יכולה להיעשות גם דרך שירותי מנוי וש-Xbox Game Pass מוסיף למכירות ולא גורע מהם.

ad banner

האפקט המדביק

מה שמעניין במיוחד הוא האופן שבו הצלחת פרסונה 5 פתחה שוק חדש לכל הסדרה. Reload נהנה מ"אפקט ההילה" של קודמו המצליח, ומכירותיו הגבוהות מעידות על קהל שהתרחב מעבר לחוג המעריצים המקורי. גם משחקים כמו Expedition 33 מוצאים קהל רחב יותר, מה שמצביע על עניין גדל בז'אנר משחקי התפקידים היפניים. הדלפת הנתונים, למרות היותה מביכה עבור סגה, חושפת אסטרטגיה ברורה: התמקדות במותגי ליבה איכותיים. פרסונה, תחת הנהגת חטיבת Atlus, הוכיחה שהיא יכולה להתחרות עם כותרים מיינסטרים כמו סוניק, ואולי אפילו לעקוף אותם מבחינת רווחיות לטווח ארוך.

המקרה של פרסונה מעיד על שינוי רחב יותר בתעשיית הגיימינג. קהל השחקנים מתבגר, מחפש חוויות עמוקות יותר, ומוכן להשקיע זמן בסיפורים מורכבים. המותג היפני הצליח לתפוס את הרוח הזו במדויק, והפך מנישה אקדמית לתופעה כלל-עולמית שממשיכה לצבור תאוצה.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

אביחי חרמון - כתב תוכן

אביחי חרמון - כתב תוכן

משחק על: מחשב, המסטר רייס  (וגם מובייל, אבל אל תגלו)

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: מטוסי קרב וחלליות

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jones in the fast lane

כשאני לא משחק אני: מפתח משחקים

מסר לעולם: נולדנו מאוחר מידי כדי לחקור את העולם ומוקדם מידי כדי לחקור את החלל. בשביל זה יש משחקים

 

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י