צבעוני, מהיר ומאתגר - את כל אלה אפשר להגיד על המשחק החדש בייקום של Ninja Gaiden. ומה בכל זאת פחות עובד?
עותק סיקור סופק לנו על ידי DotEmu, תודה רבה!
שנת 2025 ממשיכה להיות לשנה פשוט נהדרת בגיימינג, אבל עבור מותג Ninja Gaiden מדובר בחגיגה כפולה: מוקדם יותר השנה קיבלנו את הרימאסטר הנהדר למשחק השני בסדרה, NINJA GAIDEN 2 Black, בחודש אוקטובר הקרוב נקבל לשורות המותג משחק ראשי חדש לחלוטין, NINJA GAIDEN 4, שמצטרפים יחדיו למשחק השלישי של המותג שקיבלנו השנה ועליו גם נדבר היום, הלוא הוא NINJA GAIDEN: Ragebound, שמנסה לחזור אפילו יותר אחורה במנהרת הזמן לתקופת משחקי האקשן הדו-ממדיים שגדלנו עליהם. אז האם הוא מצליח במשימה? האם מדובר כאן בתוספת ראויה למותג האהוב הזה? הנה כל מה שחשבנו על המשחק!
הדור הבא
עלילת המשחק עוקבת אחרי ריו היאבוסה (Ryu Hayabusa) שנוסע לאמריקה על-מנת לכבד את צוואת אביו, בדיוק בזמן בו שער בין-ממדי גורם לפלישה של צבא אכזרי לכפר שלו. בהיעדרו של היאבוסה אנחנו ניכנס לנעליו של קנג'י מוזו (Kenji Mozu), לוחם צעיר שאומן על-ידי היאבוסה היוצא להילחם בצבא הפולש, דבר שמביא אותו "לאחד" כוחות (מי שישחק יבין למה השתמשתי במרכאות) עם לוחמת בשם קומורי (Kumori), בת לשבט האויב העונה לשם "העכביש השחור" (Black Spider Clan).
קו העלילה של Ragebound חמוד לכל הדעות, ואפילו שהוא לא מספק הרחבת תוכן מהותית לעולם של מותג NINJA GAIDEN (לא שמשחק אחר של המותג כן עושה את זה כמו שצריך), בפועל כן די נחמד להיות עד לדינמקיה של קנג'י וקומורי, שנאלצים לעבוד יחד אחרי יריבות ארוכת שנים בין שני השבטים שלהם, זאת בזמן שלכל אחד מהם יש אינטרסים אישיים ומטרות שונות. מעבר לעובדה שהכל נראה נהדר מבחינה ויזואלית הודות לעיצוב פיקסל-ארט מהמם עליו נרחיב בהמשך, גם הדנימקה של קנג'י וקומורי כאמור מצליחה לעשות עבודה נהדרת - מדובר בסופו של דבר בזוג לוחמים צעירים שנאמנים אמונה עיוורת לשבט שלהם, מה שמביא אותם לא מעט פעמים לריב אחד עם השני ולעקוץ זה את זה על חשבונו של האחר, משהו שעובד לא רע גם בזמנים שבפועל זה עשוי להיראות לחלק מאיתנו כקרינג' מוחלט וחסר מעוף.
צוות מנצח
הדינמיקה והיחסים של קנג'י וקומורי ממשיכים להשפיע ישירות גם על המשחקיות של של Ragebound, ואת זה ניתן לראות בהבדל הניכר שיש בין המהלכים של קנג'י לאלה של קומורי - קנג'י הוא נינג'ה מיומן ומדויק שעושה שימוש בחרב קאטנה להתקפות מדויקות מטווח קרוב, כשלעומתו קומורי מתחזקת ארסנל יכולות שמאפשר לה לתקוף מרחוק באמצעות זריקה של סכיני קונאי (Kunai) קטנים וחדים לעבר האויב. כל אלה באים לידי ביטוי לאורך כל המשחק, כשקנג'י יכול לעשות שימוש ביכולותיה של קומורי בכל רגע נתון כל עוד הוא מחזיק במספיק אנרגיה (Ki), אותה ניתן להשיג באמצעות חיסול אויבים או באמצעות פגיעה בכדורי כוח המפוזרים ברחבי השלבים השונים. קומורי מתחזקת בנוסף סט שלם של מתקפות מיוחדות ומאוד חזקות שאפשר להפעיל ובהן סביר להניח שתשתמשו בעיקר בזמן קרבות הבוס המאתגרים שהמשחק יזרוק עליכם - גם כאן מדובר בארסנל יכולות איכותי ומגניב מאוד, בייחוד כשאפשר לפתוח ולשנות את המתקפות השונות של קומורי בין שלבים, זאת לצד היכולת לפתוח שיפורים ייעודיים לתפקודו של קנג'י שגם אותם נפתח בחנות ייעודית מחוץ לשלבים עצמם.
המשחק עושה בנוסף שימוש בכמה מהלכים מיוחדים כגון Hypercharge, שהיא למעשה גרסה משודרגת של המכה הרגילה שלנו שמסוגלת לחסל אויבים גדולים וחזקים יותר במכה אחת (אויבים בסיסיים וקטנים יותר מתים ממכה אחת גם ככה), אותה ניתן להשיג על-ידי פגיעה באויב ספציפי עם נשק ספציפי - אויבים הזוהרים בכחול נדרשים לחיסול באמצעות מכת הקטאנה של קנג'י ואויבים הזוהרים בסגול נדרשים לחיסול באמצעות סכיני הקונאי של קומורי, או על-ידי טעינה של המכה המיוחדת בתמורה לחלק מנקודות החיים של קנג'י. המשחק כמובן ידאג לספק לנו אויב שיפתח לנו גישה למכת Hypercharge רגע לפני שהוא ינחית עלינו אויב גדול ומאיים יותר מה שקצת הופך את הדברים לצפויים (אישית זה די ביאס אותי), אולם עדיין מדובר במערכת מאוד מתגמלת שמעודדת אתגר וחשיבה לפני כל פעולה. לצד Hypercharge נקבל גם את היכולת לבצע מכת קפיצה מסוגננת למדי שתאפשר לנו להגדיל את טווח הקפיצה שלנו תוך כדי שאנחנו מחסלים אויבים (Guillotine Boost) - זו אחת המתקפות הכי טובות שיש למשחק הזה להציע הודות לעובדה שהיא מספקת לנו יכולות תזוזה מטורפות תוך כדי שאנחנו מחסלים אויבים כאילו הם היו דפי אורז, ואישית לא יכולתי להפסיק להשתמש בה.
המסע המופלא
בכל הקשור למבנה השלבים עצמו מדובר כאן במשחק קלאסי בז'אנר שאליו הוא מנסה להשתייך, כשהוא כולל שלבים קצרים יחסית אך מאתגרים מאוד הכוללים בתוכם אתגרים שאפשר להשלים לטובת קבלת ציון סופי גבוה יותר (לחסל סוג מסוים של אויב בצורה מסוימת, לא להיפגע לאורך השלב בכלל ועוד), זאת לצד שלל סודות וחפצים נסתרים שאפשר לאסוף, כל זאת בזמן שרף האתגר הולך ועולה ככל שנתקדם, וכיאה למשחק קלאסי בסגנון יש גם שלבי רכב מהירים נוסח Turbo Tunnel מהמשחק Battletoads שמרגישים פשוט נהדר. המשחק לא ארוך במיוחד (בערך 3-5 שעות להשלמת הסיפור עצמו), ואפילו שבהתחלה הרגשתי שמדובר באורך קצר מידי למשחק בסגנון, בפועל ובהתחשב בעובדה שהוא מעודד אותנו לחזור אל השלבים השונים שוב ושוב לטובת איסוף של כל הסודות והשלמת כל האתגרים, מדובר בסופו של דבר באורך הגיוני למשחק היות והוא מסתמך על זה שנחזור אליו מספר פעמים לאורך הדרך. השלבים השונים כוללים בתוכם כאמור לא מעט אתגרים ודברים למצוא, ובחלקם נוכל אפילו לפתוח חלקי שלב ייעודיים עבור קומורי בהם נצטרך להשלים אתגר מסוים תוך כד שנצטרך למלא מד ייעודי שיאפשר לנו להמשיך ולהתקדם באותו אתגר ספציפי. כפי שציינתי לפני רגע כל הרעיון של Ragebound הוא שתחזרו לשלבים שלו שוב ושוב, וכל אחת מהתוספות האלה למבנה השלבים תורם לעניין הזה פשוט נהדר.
המשחק גם נראה ומרגיש נהדר בכל מה שקשור לגרפיקה וביצועים - לפחות על המחשב האישי, על ה-Switch ו-Switch 2 הבנתי שהמשחק מוגבל ל-30 פריימים לשנייה בלבד שזו בעייני שערוריה לא נורמלית, כשהוא כולל לאורך כל אורכו גיוון סביבות מעולה לצד משחקים חמודים מאוד עם השכבות של כל שלב, זאת לצד סוגי אויבים יחסית מגוונים למשחק בסדר הגודל הזה, אם כי היו מקרים שבהם הרגשתי שאני רואה את אותם האויבים יותר מידי פעמים, בין אם מדובר במהלך השלבים עצמם או בעובדה שהמשחק כולל בוסים שנפגוש כמה פעמים לאורך הדרך. כך או כך לא מדובר בנקודה שלילית מידי לרעתו של Ragebound, ובפועל כאמור הוא נראה ומרגיש פשוט נהדר כמעט בכל רגע נתון. גם הפסקול של המשחק מעולה, ואישית מצאתי את עצמי מאזין לו גם ברגעים שלא שיחקתי במשחק בפועל.
השורה התחתונה
NINJA GAIDEN: Ragebound הוא תוספת מבורכת ומאוד מחמיאה לעולם התוכן של המותג שאליו הוא משתייך, כשהוא מספק לנו תזכורת לכמה משחקי פלטפורמה דו-ממדיים בסגנון הם אחד מסגנונות המשחק הטובים בתעשייה כל עוד עושים אותם נכון. המשחק, גם אם קצר יחסית, מלא באתגרים מעולים, קרבות מטריפים וארסנל יכולות מספק, כל זאת בזמן שהוא מספק לנו קו עלילה חמוד מאוד ושלל דברים לגלות ולאסוף.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י