כל הדרכים מובילות ל(חלק מאוד קטן מ) רומא
אינדיאנה ג'ונס הוא לא רק אחד מהמותגים האהובים עליי בכל הזמנים, הוא גם אחד שאני סובל לראות לא בול בטון הנכון שמתאים לו. ולכן כשבחרתי את Indiana Jones And the Great Circle כמשחק השנה שלי בשנה שעברה זה לגמרי כי הוא משחזר את אותם שלושה סרטים ראשונים אגדיים בצורה שגרמה לי להיות ילד ולחלום להיות ארכיאולוג שוב. בכנות מוחלטת ההרחבה של המשחק - The Order of Giants, הייתה אחד מ"משחקים" הכי מצופים שלי לשנה הקרובה, ונשארה ככה גם אחרי הטריילרים הפושרים במקרה הטוב שלה. ההרחבה מתרחשת כולה ברומא, ואני כל כך שמח עליה שאני יכול לתאר אותה בפתגם הרומאי העתיק - ויני וידי ויצ'י - היא קצרה, היא חכמה, והיא פשוט ניצחון כיפי לכל מי שאוהב את המותג.
פיצה בלי תוספות - אבל אחת מצוינת
כבר מהבסיס שלה ההרחבה עושה משהו לא שגרתי. במקום להיות הרפתקה במקום נפרד אחרי הסיפור או לפניו, היא נפתחת כמשימה בתוך הסיפור עצמו. בעצם זאת גם הדרך הכי נכונה להגדיר אותה - משימת צד אולטרה ארוכה ולניארית עם המון מקומות מיועדים רק לה. ברגע שתגיעו לוטיקן בסיפור היא תיפתח, או אם כבר עברתם בוטיקן אז רק תצטרכו לחזור אליו וללכת לכומר ריק עם התוכי החמוד פיו. הכומר יספר לכם על הקסדה של אחד הנפילים שלדעתו נמצאת מתחת לוטיקן, ומשם תשלחו להרפתקה לינארית ממוקדת שתקח אתכם מרחובות רומא לביובים שלה בעקבות מסדר הענקים שאולי עדיין מסתתרים ברומא. בידיוק כמו המשחק המלא, ההרחבה מבינה את ה-DNA של הסדרה מצוין, ומרגישה כמו סרט של ממש ולא רק בגלל שהיא נעה בין 3 שעות ל-5 של סיפור.
ההרחבה מוותרת על כל החקירה שהייתה לנו במשחק המקורי ומסתפקת במינימום הבסיסי של כמה סודות שדי קל לגלות. במקום זה, היא מלאה בקטעי משחקיות לינארים שמרגישים כמו חלק מסרט אפילו יותר מהמשחק המלא, כמו נגיד החלקה בצינור ביוב ישר לאויב שנפגע ונופל לנהר או כמה אתגרי פלטפורמה שמסתיימים בחלון פתוח וכניסה לדירה בה נמצא רק חתול חמוד שמסתכל עלינו כאילו הוא בעל הבית. מצד אחד זה מבאס שאין חקירה ולחלוטין צפיתי ליותר מרחובות רומא, אבל הבסיס כאן פשוט פנטסטי ואפילו משפר את הבסיס של משחק המקור ככה שלא שמתי לב שאני מתבאס עד לכמה רגעים אחרי סוף ההרחבה - כי היא נגמרת ברגע שיא פשוט מצוין. ומכאן הכותרת - אין פה שום תוספות על הבסיס, אך הבסיס עצמו פשוט נהדר - ככה שמי צריך להוסיף לזה אננס וחריף?
Locked In
החלק המרכזי במשחק היה החידות שלו, שרובם המוחלט היה פשוט נהדר. ובכל זאת, אם תיקחו את החידה הכי טובה ממשחק המקור, היא לא מגיעה לקרסוליים של החידות המרכזיות בהרחבה. מפות יפייפיות, הזזות של כדור אש בין דמויות גלדיאטורים ושינויים של כיווני מים ליד נחש ענקי מספקים אזורים ובסיס מצוין לחידות מעולות - והמפתחים לא אכזבו את האזורים האלה בכלל. MachineGames השקיעו אקסטרה מחשבה בחידות פה, עם רמת קושי לא פחות ממושלמת ככה שהיא לא קלה בכלל אך גם פטירה לגמרי עם הרמזים והפעלה של הראש. נהנתי בטירוף לפתור את כל החידות כאן ובאופן חריג מצאתי את עצמי אפילו לא חושב על האופציה לפנות ליוטיוב לפתרון כי הייתי עסוק בכמה שהחידה שמולי מגניבה. ההיילייט שלי לחלוטין היה הסיפור של מסע הצלב של שלושת הנפילים מול מפה יפייפיה ומקומות שהיינו צריכים להפנות לאחד מארבעת כיווני האוויר לפי מה שמסופר לנו על לוחות האבן הסובבים את הארנה.
רגע לפני שמסיימים אני פשוט חייב להרים למחלקת ה-Cinematics של המשחק, שעשתה גם במשחק המלא וגם כאן עבודה יוצאת מן הכלל ומרגשת בכמה שהיא מצליחה לשחזר את הסרטים הראשונים. מהכתיבה השנונה לדיבוב המושלם והבימוי הפנטסטי של כל סצינת מעבר, יש כאן כמה סצנות שיכנסו בכיף לפנטאון הגדול של אינדי. בראשן עומדת הסצנה הנוספת עם בניטו מוסלני שעשו לנו עליה טיז לפני יציאת ההרחבה, והיא לחלוטין עומדת בציפיות גם אחרי שבנו אותם.
השורה התחתונה
The Order of Giants מוותרת על החקירה שהייתה חלק מהותי במשחק המלא בשביל הרפתקה לינארית וממוקדת קצרה ברחובות רומא ובעיקר בביוב שלה. במקום רק חסרון, היא מנצלת את המיקוד בשביל לתת לנו את ההכי טוב שיש למשחק להציע בכל שאר התחומים - החל מהחידות הכיפיות ביותר שנתקלתי השנה בגיימינג ועד לכתיבה ובימוי של רגעי השיא במשחק שמרגישים כאילו נעשו על ידי סטיבן שפילברג בשנות השמונים בעצמו.
*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*
תגובות
1
| פורסם ע"י