הרשמה

ביקורת גולש: Little King's Story

משחק שונה, מיוחד ויוצא דופן, שמגיע -כמובן- מיפן

ביקורת: Little King's Story

מאת יונתן טפרברג

אזהרה –  סיקור זה כולל ספוילרים.

למשחק עם שם כזה, ציפיתי למשחק בסדר גודל בהתאם. בכל זאת, "סיפורו של המלך הקטן"? למה כבר אפשר לצפות? ובכן, מכל השמות, זה השם הכי פחות מתאים למשחק. Little King's Story הוא משחק ענק (ממוצע ציונים של 86.88%), שייקח את כל הסטריאוטיפים שפיתחתם על משחקים צבעוניים שהגיבור הראשי שלהם הוא ילד בן 8, ויזרוק אותם לפח. ואז ישרוף אותם.

חיפש עכברים ומצא מלוכה

בואו נתחיל מההתחלה. וכשאני אומר מההתחלה, אני מתכוון לאחד הדברים הפחות טובים במשחק – הסיפור. זהו אחד הסיפורים היותר הזויים שמצאתי, אך למזלנו, הסיפור לא מהווה חלק משמעותי מהמשחק ולכן זה לא נורא כל-כך שהוא גרוע כך.

לילה אחד, בשקט בשקט, שיחק לו ילד קטן בשם (הכנס שם ילד כאן... כן כן, אתם יכולים לבחור את השם של הדמות הראשית!) עם כמה עכברים צבעוניים להפליא. לפתע, ברחו ממנו העכברים אל עבר היער. "חזרו, חזרו!", צעק הילד בעודו רודף אחר העכברים. לפתע עצרו העכברים מול סלע גדול ואימתני. הילד הקטן הושיט את ידו, נגע בסלע, והסלע התפוצץ. בתוך הסלע הסתתר לו כתר, זהוב וזוהר, משובץ יהלומים נוצצים ומרהיבים. הילד שם את הכתר על ראשו, כשלפתע הגיע ברנש עם שפם סגול בצורת W שאמר: "מצאתי אותו! מצאתי את המלך!". מאותו רגע, כל חיות היער התגודדו סביב הילד הקטן, שעתה נחשב כמלך כל הממלכה.

כן, זה הסיפור בערך. מכאן ואילך אתם תחיו בארמון המלכותי (שבתחילה נראה יותר כמו בית נטוש), ותשלטו על ממלכת אפולקו (Apolko). זה די מוזר, לדעתי, שאפשר לבחור שם לילד, אך לא לממלכה.


טריילר ל-Little King's Story מ-TGS 2008

שר הכל-דבר

מכיוון שילד בן שמונה לא יכול לנהל ממלכה לבדו, יעמדו לרשותכם 3 שרים שיעזרו לכם לבצע מגוון פעולות. האוזר (Howser) ייתן לכם גישה לתפריט הבנייה, שם תוכלו לבנות מבנים ושדרוגים, והוא גם יבדוק בשבילכם את הדואר ויביא לכם מכתבים מהתושבים שלכם (עוד על כך בהמשך). ורד (Verde) תספק לכם סטטיסטיקה על הממלכה (כמות התושבים לפי ימים או עבודות ומצב הרוח שלהם), וגם תתעד את מסעותיכם בעולם (או במילים אחרות, תשמור את המשחק). ליאם (Liam), הידוע גם כ"שר הכל-דבר", יעשה... כל דבר. כמעט. הוא, למעשה, ישמש כמדריך שלכם, ייתן לכם מידע על עבודות שונות ויסביר כיצד לשחק במשחק.

כל פעם כשתרצו לקרוא להם, תשבו על כסא המלכות ותצלצלו בפעמון. אכן מלכותי למדי.

איזה יום יפה...

כאמור, מהרגע ששם הילד את הכתר על ראשו, הוא נחשב כמלך כל הממלכה. לצערו, הממלכה שלו די קטנה. הממלכה מורכבת בתחילה מעיר קטנה עם כמה בתים, וכאשר תמצאו מספיק כסף (הנקרא במשחק Bol), תוכלו לקנות מגוון מבנים חדשים, החל מבתים חדשים שיוסיפו אנשים לממלכה, דרך מקומות עבודה שיאפשרו לכם לשנות את עבודתם של התושבים, ועד לשדרוגים, כמו בונוס חיים לכל תושב, שדרוג נשקים ועוד.

כסף ניתן למצוא במגוון דרכים, אך בסופו של דבר כולן מובילות לרומא (או במקרה הזה, לכס המלכות). כל חפץ (למעט הנשקים) שתמצאו במהלך המשחק, בין אם זה על-ידי חפירת בורות, ניעור עצים, תקיפת מפלצות (הנקראות במשחק Onii), הרחבת הממלכה או על-ידי פתיחת ארנקים בגובה 2 מטר, יתווסף למאגר החפצים שלכם. החפצים האלה יישארו שם עד שתשבו על כס המלכות, שם החפצים יומרו לכסף. חפצים מצויים שווים פחות, וחפצים נדירים, כמובן, שווים יותר. כמעט לכל חפץ יש גרסה רגילה, וגרסה נוספת ששווה יותר. יש לציין שיש מגבלה לכמות החפצים שאתם יכולים לשאת.

היפוך תפקידים

כסף לא רק ייתן לכם גישה לבניינים חדשים, אלא גם יאפשר לכם לאמן את התושבים חסרי התועלת שלכם למגוון תפקידים ועבודות. העבודות נעות מחיילים שיכולים לקפוץ על אויבים, דרך בנאים שבונים גשרים ומדרגות, ועד לטבחים שמבשלים תרנגולות ענק לתבשיל יקר ערך. למרבה הפלא, רוב העבודות עולות כסף. זה די הגיוני למשחק, אבל בסופו של דבר זה די מוזר שהתושבים גובים עשרות אלפי "בול" בשביל עבודה אומללה.

לכל עבודה יכולות מיוחדות משלה. חוואים חופרים מהר יותר ויכולים לפתוח אפילו חורים קטנים, חיילים משוריינים יכולים לשרוד זמן רב יותר בקרב ועושים יותר נזק, וכורי אבן יכולים לפצח סלעי ענק לרסיסים קטנים. אתם תצטרכו את היכולות המיוחדות של כל אחד מנתינים שלכם על מנת לחקור את העולם.

עולם פתוח לכול

העולם גדול הרבה יותר ממה שאתם חושבים. בתחילת המשחק תהיו מוגבלים לאזור קטן מול ממלכה יריבה אחת, אך לאחר מכן, פאנצ'ו (Pancho), שור המחמד שלכם, יביא מכתב ממלכות אחרות, וכך תגלו למעשה, שהעולם הרבה יותר גדול ממה שחשבתם. העולם מושפע חלקית מהזמן במשחק.

מהרגע שתצאו מהטירה בבוקר ועד שתחזרו אליה, שעון המשחק יתקתק. השעון מופיע בצד שמאל למעלה, והוא מציג את השעה כרגע. כל כמה דקות תעבור שעה אחת במשחק. חלק מהמפלצות לא יהיו פעילות בשעות הבוקר, ואחרות לא יהיו פעילות בשעות הלילה.

המפלצות במשחק מיוחדות, ורובן שונות אחת מהשנייה כמעט לחלוטין. כמעט לכל מפלצת יש דרך מיוחדת להבסה. לדוגמא, טבחים יכולים לחסל תרנגולות ענק במכה אחת (ועוד לתת לכם חפץ יקר ערך!), וכורים יכולים לחסל מפלצות אבן במכה אחת.

העולם מחולק לאזורים, כשלכל אזור מפלצות ייחודיות משלו, ו"אזור סכנה" המסומן בפסים צהובים/שחורים וקונוסים. ברגע שתכנסו אל אזור הסכנה, תלחמו בבוס האימתני המגן על האזור. לכל בוס יכולות וחולשות משלו. לכל בוס, כמו כל בוס שמכבד את עצמו, יש תבנית מהלכים שניתן לזהות בקלות, ובכך להגיע לניצחון מזהיר. כשתנצחו את הבוס, תשתלטו על האזור עליו הוא שמר. האזור יהיה נקי מאויבים מאותו רגע, וגם תוכלו להרחיב באמצעותו את הממלכה שלכם.


טריילר ל-Little King's Story מ-E3 2008

עם זאת, חלק מהאזורים במשחק נשלטים ע"י ממלכות אחרות. ממלכות אלה מוגנות על-ידי מפלצות, שלא יהססו להגן על המלך שלהן. רגע לפני שתתקפו את המלך, תקבלו עצה מאלוהים (כן, יש אלוהים, והשליח שלו הוא תרנגול הודו מדבר), שיסביר לכם איך לנצח את המלך, ובאיזה חיילים הכי כדאי לכם להשתמש. כל מלך מיוחד בפני עצמו, וחלק מהם יהוו משחק בפני עצמו, כמו לדוגמא מלכת ממלכת הממתקים, שכדי לנצח אותה יהיה עליכם להעיף אותה כמו במשחק פינבול (רק שבמקום באמפרים יש חיילים) אל עבר מזלג ענק.

כל אזור בממלכה הוא בעל סגנון ייחודי משלו. כשתפתחו את הממלכה שלכם, תוכלו לבנות את עיר החיילים, בה תוכלו לשכור חיילים חזקים וכורים, או תבנו את ארץ הקסמים, בה תוכלו לשכור קוסמים, וכן הלאה. כל אזור גם מעוצב בצורה המתאימה לו, כך שעיר החיילים, לדוגמא, תהיה מלאה בפסלי חיילים ועמדות הגנה.

ועכשיו לביקורת

אחרי כל-כך הרבה דיבורים על העולם ומה שיש בו, זה הזמן להתייחס לאיך שהוא נראה, על הגרפיקה של המשחק. כל אזור שנמצא בשליטתכם יהיה צבעוני ופורה, עם מגוון פרחים, שיחים, תושבים ועוד. אזורים מלאי מפלצות יראו אפורים וקודרים, מה שבאמת מעצים את ריגוש חקירת העולם. עם זאת, הגרפיקה לא באמת פורצת דרך או מרהיבה במיוחד. כבר היו כותרים יפים יותר על ה-Wii, אך זה לא אומר שהמשחק לא נראה יפה בסופו של דבר. פשוט היה ניתן לעשות את זה יותר טוב.

חלק מהסרטונים במשחק מועברים על ידי ציורים נעים, שבאמת נראים כאילו הם צוירו על ידי ילד בן 8. ילד בן 8 עם יכולת ציור מדהימה, יש לציין. עם זאת, המפיקים הניחו שהיה נחמד להוסיף אפקט של קמטי נייר. זה אכן נראה נחמד, אך בסופו של דבר זה פוגע בסרטונים יותר מאשר שזה מוסיף.

קלאסיקה

המוזיקה במשחק מבוססת ברוב רובה על מוזיקה קלאסית, יחד עם נגיעות קטנות של כלי נגינה "מלכותיים", כמו חצוצרות ותופים. המוזיקה בהחלט מוסיפה הרבה למשחק מכיוון שהיא מתאימה את עצמה לאזור ולמצב בו אתם נמצאים. המוזיקה תשתנה כשתהיו מוקפים אויבים, כשאתם בקרב נגד בוס או בזמן שאתם משוטטים לכם בהנאה וברוגע בממלכה הצבעונית שלכם. המוזיקה, בסופו של דבר, לא נשמעת כבדה או רצינית מידי, אלא קלילה ומעט ילדותית, לא משנה איפה אתם נמצאים או מתי.

הדיבוב, לעומת זאת, הוא בלבול שכל מוחלט, שחוזר על עצמו אחרי כמה זמן. לכל דמות ג'יבריש משלה, מלבד ממילה אחת – השם שלה.

מתחת לאפס

עם כל הדברים הטובים שאמרתי על המשחק, ניתן לחשוב שהוא כמעט מושלם. ובכן, 'כמעט' זו מילת המפתח פה. עד כמה שהמשחק כיפי, אי אפשר שלא להתעצבן על הנתינים הטיפשים שלכם. הנתינים לא יכולים לחשב מסלול בצורה הגיונית, כל מה שהם יודעים לעשות זה לרוץ אחר המלך ולמלא את הוראותיו. כך שלדוגמא, אם תנסו לעלות על מדרגות אך לא תעשו זאת בצורה מדויקת על חוט השערה, אחד החיילים עלול ליפול, ואז יהיה עליכם לחזור חזרה ולנסות שוב (לפחות עד שתגלו סידור חדש של חיילים, שיאפשר להם לעקוב אחריכם בשורה אחת ארוכה, ולא 3 שורות קצרות). זה די מבאס שהאינטליגנציה של החיילים שלכם היא מתחת לאפס, אך האינטליגנציה של המפלצות גבוהה בהרבה יותר.

מילים אחרונות

לסיכום, סיפורו של המלך הקטן הוא סיפור ענק ומהנה, שיגרום לכם לשחק בו ימים רבים, גם בחיים האמיתיים וגם בימי המשחק. העולם כל-כך גדול שייקח לכם כמה ימים טובים לחקור ולהשתלט על כולו (זו למעשה המטרה הסופית שלכם), אך למזלכם השליטה הנוחה, שמגיבה היטב לפעולותיכם, תקל על החיים שלכם מאוד. המשחק הזה הוא משחק חובה לכל בעל קונסולת Wii שמכבד את עצמו, וגם לאלה שלא מכבדים את עצמם.

הטוב:
+ בוסים מאתגרים ומגוונים
+ מוזיקה נעימה שמתאימה למשחק
+ מגוון ענק של עבודות ומבנים
+ עולם ענק המחכה רק לכם
+ כיף, כיף, כיף!

הרע:
- נתינים טיפשים להפליא
- דיבוב מציק

והמוזר:
לעזאזל, כל המשחק הזה מוזר!

ציון סופי: 88

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:31 24.05.2009 | daniel926 daniel926

    נישמא אחלה,רק לפי הביקורת הנתינים טיפשים,עם יש משהו שאני שונא זה שאני ניתקה בלי נשק ושיריון אבל עם חצי מיליון ניתינים,ואז שבאה איזו מיפלצת הכפת להם יותר עם האגודל הימני שלהם יותר גדול או שהם באותו הגודל.....*

  2. 2

    18:33 24.05.2009 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    זה עלה! D:
    אגב, יש לציין שיש הרבה דברים שלא ציינתי בסיקור. אז תאמינו לי שיש למשחק הזה הרבה יותר ממה שאתם חושבים.

  3. 3

    19:48 24.05.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    ל-1
    על מה אתה מתבכיין לעזאזל!אני פעם שיחקתי בעיקרים(כן כן כולנו חטאנו)ושלחתי חייל אחד למדינה בלי חיילים או חומה.הוא הפסיד(הלך לאיבוד דמט)

  4. 4

    20:30 24.05.2009 | daniel926 daniel926

    ל-1
    ני ני ני ני קו נתוי! ני ני ני ני

  5. 5

    22:19 24.05.2009 | רונן יצחק רונן יצחק

    כל הכבוד, כן ירבו כותבי ביקורות :-)

  6. 6

    23:02 24.05.2009 | L L (אורח)

    La campanella!

  7. 7

    00:47 25.05.2009 | ערן ערן (אורח)

    אני לא אקרא מחשש לספוילרים (באמת חשוב?),
    אבל כל הכבוד על הביקורת!
    חבל שאין יותר באתר ד"א.

  8. 8

    09:51 25.05.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    אין לכם בושה לתת לזה 88 ולx-men origins:wolverine
    לתת 80??????!!!
    זה רק משחק נחמד לילדים טיפשים!

  9. 9

    13:17 25.05.2009 | ToMuSH ToMuSH

    "זה די מוזר, לדעתי, שאפשר לבחור שם לילד, אך לא לממלכה."

    מה מוזר? תן שם חדש למשחק וזהו...

  10. 10

    15:33 25.05.2009 | GDI GDI

    בקורת רצינית בהחלט.רק הערה אחת (כן,אני חייב לחפור P:)
    onii זה שם לשדים יפניים.המשחק יפני אז הגיוני שבמקום מפלצת הם יקראו לזה onii.

  11. 11

    19:08 25.05.2009 | timmy timmy

    כל הכבוד על הביקורת, יוזמה מבורכת ותוכן איכותי ביותר! פן ירבו! ישר כוח.

  12. 12

    19:26 25.05.2009 | Mur'gul Mur'gul

    התמלוגים צריכים ללכת ליאנוש קורצק

  13. 13

    21:29 25.05.2009 | Jeez Jeez (אורח)

    Bloody hell!!! that's bloody good!

  14. 14

    07:02 04.06.2009 | eran1998 eran1998

    המשחק נראה לא רע

  15. 15

    20:50 23.12.2009 | יצחק יצחק (אורח)

    משחקי אוכל בישול ואפיה lil eazy-e

  16. 16

       | פורסם ע"י