הרשמה

ביקורת: Red Faction Guerrilla

בוא למאדים, תראה את הנוף, תוריד כמה בניינים עם רימון...

מפתחת: Volition
מפיצה: THQ
תאריך יציאה: 2.6.2009
(גרסת ה- PC תצא ב- 25.8.2009)
פלטפורמות: PC, X360, PS3

אחרי אכזבות אינספור מהבטחות ל"סביבות ניתנות-להריסה לגמרי", הכותר השלישי שבסדרת  Red Faction קרוב מאי פעם להגשמתן

בעולם של Red Faction 3, קירות הם מטרד זמני בהחלט. 

המשחק הראשון בסדרה הבטיח לנו שנוכל להרוס כל חלק בסביבה, אך לא קיים, חוץ מאשר במספר מקומות מצומצמים ומתוסרטים מאוד.

המשחק השני כבר לא טרח להבטיח.

המשחק השלישי, לעומת זאת, מתקן את המעוות ומציג בפנינו לראשונה עולם משחק פתוח לחלוטין ומבוסס משימות, סביבה ניתנת להשמדה עד היסוד, ויותר אבק שריפה משתוכלו לדמיין.

בניגוד לשני המשחקים הקודמים בסדרה, שהיו FPS קלאסי "לפי הספר", Red Faction: Guerrilla פותח בעיקר לקונסולות ולכן הוא פחות משחק יריות ויותר משחק אקשן מגוף שלישי.

כלומר, בחלק מהזמן הוא משחק אקשן. בשאר הזמן הוא הזכיר לי יותר הדגמה של מנוע פיזיקלי מאשר משחק שאמור לבדר אותי.

הטוב

  • פיצוצים! יש צורך לפרט בכלל?
  • עולם משחק פתוח, גדול ודינאמי
  • מולטיפלייר מהנה
  • אפשר לשחק ב"עשר דרכים לגרום למבנה לקרוס" עם חברים

הרע

  • לא כל כך יפה למראה
  • המשימות הצדדיות לא מהנות מספיק
  • יותר מדיי בלגן כאוטי בקרבות המאוחרים יותר

והקורה

  • היא לא תחזיק את הבניין הזה לעד...


סרטון ההשקה של Red Faction: Guerrilla

יש חיים על מאדים

הסיפור שלנו מתחיל בתצוגה מרהיבה של כל מה שהאנושות השיגה על פני השטח של מאדים, כולל המכרות והמחצבים היקרים שתרמו כה רבות לכדור הארץ. הסיפור מתחיל להיות פחות שמח כאשר אנו מגלים שלא כולם מרוצים מהסידור הזה, ושקבוצה של מורדים רוצה לשחרר את הכוכב מאחיזתם של כוחות כדור הארץ. אלה, לטענת המורדים, מנצלים את משאביו העשירים של הכוכב ומדלדלים אותם, בדיוק כמו שדלדלו את כדור הארץ וגם את כח העבודה הזול של תושביו.

בתור פועל מן השורה גם אתם בסופו של דבר תפנו את גבכם לעבודה ותתחילו לפוצץ, לירות ולהשמיד כל דבר שעומד בדרככם. בתחילה תתחילו רק עם הפטיש שלכם, אך עד מהרה תעברו למשגרי רימונים ושאר כלי משחית. הקטע כאן הוא שאין כל כך עלייה בשלבים והתקדמות- אתם מצטרפים למחתרת ומתחילים כמעט מייד במשימות מאתגרות ומלאות אקשן, בלי שאף אחד יחזיק לכם את היד בשעות הראשונות של המשחק.

לא קל להיות לוחם מחתרת

עולם המשחק מחולק לשישה איזורים עיקריים, בהם תבלו את זמנכם בלגלות ממה בדיוק עשויים קירותיהם של המבנים. תתחילו באיזור תעשייתי סטנדרטי יחסית, אך עד מהרבה תזכו לטייל במדבריות הכוכב ובאיזורי המגורים שנראים באופן מפתיע כמו שכונות פרברים אמריקאיות טיפוסיות. זה המקום להזכיר כי רובם המכריע של המבנים מרובע וחסר כל גיוון, כנראה מטעמי נוחות. אני בטוח שהיה לוקח הרבה יותר זמן לעצב התפרקויות כה מדהימות למבנים בעלי צורות שונות.

הסיפור העלילתי של המשחק כמעט ולא מורגש לאחר סרטון הפתיחה, אך משימות הקשורות לעלילה הראשית בהחלט מהנות, מגוונות ומאתגרות. פעם תצטרכו להתקיף מבני אוייב, פעם לחטוף מישהו, פעם להגן על שיירה– והרשימה עוד ארוכה. נראה כאילו כל משימה שונה במקצת ולכל אחת יש טוויסט שונה. המשימות הצדדיות פחות מהנות, רובן ככולן הן משימות של "לך תהרוס את מבנה X, תחזור אלי".

ככל שתתקדמו במשחק המשימות יהפכו קשות יותר, עד לרמה כמעט בלתי אפשרית בעליל. בגלל הסביבות הניתנות להשמדה שום מחסה לא יעמוד לצדכם לצמיתות, ותצטרכו כל הזמן לרוץ בשדה הקרב כמו סנאים אבודים כדי להשאר בחיים. בקרבות המאוחרים ביותר, כשתתייצבו מול עשרה לוחמים חמושים במטולים שירסקו כל מחסה תוך שניות, הקטע עם הריצות מתחיל לעלות על העצבים ותתגעגעו מאוד לקירות הנצחיים של Gears of War- וכל משחק פעולה אחר, בעצם.

לימודי אדריכלות

Red Faction: Guerrilla מגיע מצוייד במנוע פיזיקלי שמבייש אפילו את טכנולוגיית PhysiX של nVidia. הפיצוצים וההתפרקויות של המבנים ריאליסטיים עד כדי דמעות, ותוכלו לראות כל פיסת בטון ופלדה מתעופפת לה ברגע הפיצוץ.

כמובן שהמנוע לא נועד רק ליופי. כדי להוריד מבנה בצורה אפקטיבית מבלי לבזבז תחמושת או חומרי נפץ יקרים, תוכלו למשל לפגוע ביסודות שלו ולגרום לו לקרוס. אני בטוח שמהנדסים יפתחו חיבה מיוחדת למשחק הזה. הזכרתי כבר שכל מבנה במשחק ניתן להשמדה? כן, גם אם כל פשעו היה שהוא הפריע לכם בעין.

לאחר שתפוררו מבנים תוכלו לדלות מן ההריסות דברים שימושיים, אשר ישמשו אתכם מאוחר יותר לשידרוג חליפת ההגנה שלכם ונשקיכם. כאילו שצריך סיבה נוספת לחדוות ההרס...

העולם מגיב למעשיכם

המשחק שומר על תחכום ריאליסטי לא רק מבחינה פיסיקלית, אלא גם בהיבט האנושי. לדיירי השכונות ולעובדים יש אישיות ורצונות משלהם. במידה והם יראו שאתם מצליחים במלחמתכם נגד הכוחות המזויינים הם יציעו את עזרתם, ואולי בקרב הבא יתפסו רובה ויצטרפו גם הם לשורות המורדים. כמובן שמצד שני, אם תסתובבו בלי חשבון ותפנקו את העוברים והשבים במבט מקרוב על הפטיש העצום שלכם- אל תצפו ליותר מדי חיבה.

בנוסף, כפי שכבר הזכרתי, כל איזורי המשחק מחוברים ביניהם, כך שהם יושפעו מההתרחשויות שאתם תהיו אחראים לתוצאותיהן. למשל, אם מרד יצליח בגדול באיזור מסויים, תושבי האיזור הבא יהיו קלים יותר לשכנוע והשומרים יפחדו יותר, ומנגד אם תכשלו במרד התוצאות תהיינה הפוכות. אם סתם תבחרו לזרוע הרס באיזור מסויים, יוזעקו אליו שומרים מהאיזורים אחרים ואז תוכלו ביתר קלות להשלים את משימותיכם באזורים שפונו. כל אלה נותנים למשחק תחושה של אחדות והתקדמות ומוסיפים גם היבט אסטרטגי נחוץ לכל ההמולה.

הפיצוץ הבא, בבקשה

את רוב זמנכם תבלו בפיצוצים, אין שום ספק בנוגע לכך. זה לא דבר רע במיוחד מכיוון שאפקטי ההתפוצצויות מעולים, האש נראית מציאותית והחלקים המתפזרים לכל עבר נותנים הרגשה סוחפת ומשכנעת שקשה למצוא במשחקים אחרים כיום.

שאר האלמנטים הגרפיים הם סוג ב', לצערי. המודלים של הדמויות לא נראים אנושיים במיוחד, תוסיפו לזה מחסור טוטאלי בהבעות פנים ותקבלו יופי של קרטונים מהלכים. טקסטורות האדמה, המבנים והרכבים ברזולוציה נמוכה, ואם תסתכלו קרוב קרוב תוכלו לראות (לא, לא דרדסים) אותן נמרחות. כל העיצובים הם גנריים לחלוטין ונראה כאילו המפתחים פשוט העתיקו אותם ממשחקים אחרים שכבר ראינו רק כדי לחסוך בזמן.

גם עבודת הסאונד לא גרמה לשום קריאות התפעלות. הדיבוב היה כל כך רע עד שהוא היה בקלות יכול לגרום לכישורי המשחק של בריטני ספירס לבלוט. המוזיקה דווקא כן משכה את תשומת ליבי, היא היית מהירה וקצבית והתאימה מאוד למשחק ולכל הכאוס שהתרחש על המסך.

חוסר הגיוון וההשקעה המינימלית בכל היבט של המשחק מחוץ למנוע הפיסיקלי גרמו לי לחוש מדי פעם בפעם שבעצם אני משחק בגרסת הדגמה של מנוע המשחק, ולא בכותר שיש לו זכות קיום בפני עצמו.

השמדה המונית

כשתסיימו את מצב הסיפור, או כשיימאס לכם ממנו, תוכלו לקחת את הרגליים שלכם לרשת האינטרנט ולזרוע הרס יחד עם חבריכם למשחק. אי אפשר לתאר במילים מה הולך במצב Deathmatch במשחק הזה, אתם תהיו חייבים לראות את זה בעיניכם כדי להאמין. רק תדמיינו לעצמכם משחק מולטיפלייר שבו אפשר להרוס כל מבנה וכל קיר שמפריע לכם בדרך להגיע אל האויב. דווקא כאן המשחק פוגע בול- אמנם, אני לא חושב שהוא  יפתח קהילה חדשה שתחזיק לאורך עשור כפי שעשה Counter Strike, אך ההנאה בהחלט מובטחת.

מעבר לכך, יש למשחק גם כמה מצבי משחק יותר מתוחכמים, בהם תתבקשו להגן על מבנים מסויימים בעוד יריביכם ינסו להשמיד אותם. במצב זה תקבלו רובה ייחודי הניחן ביכולת הקסומה לתקן מבנים שספגו נזק.

השורה התחתונה

למרות כל שעות הכיף וההנאה במשחק המולטיפלייר ברשת, אין הרבה תוכן במשחק הזה. מאחורי כל הפיצוצים המגניבים לא עומדת עלילה חזקה, לא גרפיקה מדהימה ואפילו לא עבודת דיבוב נורמלית. למרות זאת, Red Faction: Guerrilla הוא כותר פעולה סולידי שבהחלט יספק לכם שעות של הנאה רק בלפרק דברים. אחרי הכל, משחק שנותן לכם לירות במשגר רימונים לכל עבר, על סביבה הניתנת להשמדה טוטאלית, בעודכם מעופפים בעזרת Jet-Pack- זה בהחלט נכנס תחת ההגדרה של "כיף", לפחות במילון שלי.

- הביקורת ל- Red Faction 2
- עוד סרטון מ- Red Faction: Guerrilla

משחקיות – לא מחדשת כלום וחוזרת על עצמה - אך מהנה מאוד

גרפיקה –  טקסטורות מרוחות, מודלים קרטוניים, בקיצור- בינוני

סאונד ופסקול – מוזיקה נחמדה, דיבוב ואפקטים לא משהו בכלל

טכני – מנוע פיזיקלי לא מהעולם הזה, שומר על קצב רענון יציב

אורך חיים – קמפיין של כשלושים שעות משחק, מצב אונליין מעולה

מולטיפלייר – קרבות כאוטיים והרסניים, כיף כיף כיף!

ציון סופי: 80

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 8.0
Gamespot - ציון 8.5
WorthPlaying- ציון 9.3
GameTrailers - ציון 7.9

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:32 05.06.2009 | Blue&Black Blue&Black

    הדמו חביב,לא יותר...

  2. 2

    12:38 05.06.2009 | wokinstorm wokinstorm

    אחלה ביקורת אני אולי יראה עוד ממנו ואולי יקנה.

  3. 3

    13:02 05.06.2009 | baromba baromba

    מתי גירסת המחשב יוצאת?

  4. 4

    13:23 05.06.2009 | Cry2Me Cry2Me

    אחד הקטלניים,חוץ מהגרפיקה

  5. 5

    13:34 05.06.2009 | מזה?! מזה?! (אורח)

    מזה לא יפה למראה?
    נראה מדהים ואני שחקתי רק בדמו על טלויזיה 32 אינץ' HD READY
    ומזה התמונות המגעילות האלה שהבאתם?

  6. 6

    15:38 05.06.2009 | Xaldin Xaldin

    אני לא חושב שתצא גרסת מחשב, אם לומר את האמת אני די בטוח.

  7. 7

    16:11 05.06.2009 | han han

    אני קורא לחרם על ביקורותיו של אלכס. לא שבהכרח כתובות רע חס וחלילה, אלא שפשוט מבקר אחד עם דעות שבעיניי נראות לא נכונות, לא יכול להיות המבקר היחיד בויגיימס. היחיד!!!

  8. 8

    16:48 05.06.2009 | ududy ududy

    יוצאת גרסת PC באוגוסט.

  9. 9

    17:14 05.06.2009 | THQ THQ (אורח)

    8 צודק תצא גרסת מחשב באוגוסט, והם הבטיחו שיהיו בה עוד שיפורים שאין בגרסה של ה XBOX360 ובגרסה של הPS3 שאמורה לצאת בימים הקרובים.

  10. 10

    19:22 05.06.2009 | DarkBloOd DarkBloOd

    מה?! יש לי את גראת ה360 והיא נראת הרבה יותר טוב מזה!

  11. 11

    20:19 05.06.2009 | zivbu9 zivbu9

    כשזה יצא למחשב ויעשו אליו ביקורת אני אראה

  12. 12

    09:16 06.06.2009 | Kasyo Boka Kasyo Boka

    להרוס כל דבר???
    LoL!!!!

  13. 13

    12:14 06.06.2009 | k 7 k 7 (אורח)

    ל-7 אתה מטומטם!
    הכותב סך הכל מביע את דעתו,וזה לא המבקר היחיד בויגיימס

  14. 14

    13:39 06.06.2009 | אלון אלון (אורח)

    נשמע משחק כיף

  15. 15

    13:44 06.06.2009 | dorian101 dorian101

    בקיצור
    good rental

  16. 16

    14:37 06.06.2009 | איתי איתי (אורח)

    יצא דמו לסוני 3???

  17. 17

    08:15 07.06.2009 | i6937 i6937

    אני משחק בו עכשיו, ואני מסכים עם מה שנאמר בכתבה, אבל רק להדגיש משהו אחד - המשחק ממש ממש כיפי, והממשק שלו נחמד מאוד. הוא מאתגר בדיוק ברמה הנכונה, אני מאוד ממליץ עליו

  18. 18

    17:02 07.06.2009 | lan204 lan204 (אורח)

    pure distraction!!! it is the best game ever!!!

  19. 19

    20:08 28.09.2009 | חסוי חסוי (אורח)

    משחק יפה רצח כימעט גמרתי אני נותר ציון 9.5 ממליץ לכולם

  20. 20

    15:42 19.08.2011 | rr rr (אורח)

    משחק כיף אפשר להרוס הכללללל

  21. 21

       | פורסם ע"י