הרשמה

ביקורת: Harry Potter and the Half Blood Prince

מפתחת: EA Bright Light
מפיצה: EA
תאריך יציאה: 30.6.2009
פלטפורמות: הכל כולל הכל

הספר היה בסדר, הסרט קיבל ביקורות טובות- אז למה שוב פעם המשחק כל כך מחופף ולא רציני?

למה, למה EA ממשיכים לפתח את משחקי הארי פוטר בצורת משחקוני פלאש לילדים בני שמונה? הם לא מבינים שהסרטים וסדרת הספרים כבר עוד מעט חוגגת בר-מצווה, ושיחד איתה התבגר דור שלם?

למה אי אפשר לקחת את מנוע Unreal 3 או איזה CryEngine, צוות מפתחים קצת יותר מוכשר, וליצור משחק בוגר, מלא תוכן וכזה שבאמת עוקב אחרי העלילה הנהדרת והעולם האימרסיבי שיצרה ג'יי.קיי. רולינג? למה משקיעים את הכל רק בסרטים, ולמשחקים זורקים רק כמה עצמות?

הפעם, למפתחי המשחק אין את התירוץ שהזמן דחק- כי הרי הסרט היה מוכן כבר בסוף 2008 וסתם נדחה לקיץ. אבל כנראה שלאף אחד ב-EA לא ממש אכפת. קיבלנו שלושה מיני-משחקונים מחוברים בעזרת דגם תלת-מימדי של הוגוורטס, עם כמה סמלים לאסוף, דיבוב של חקיינים במקום השחקנים עצמם ואנימציות שיביישו את הזומבים מ-Left for Dead.

לפחות המיני-משחקונים עצמם לא רעים. לילדים בני שמונה.

הטוב

  • דגם מלא ומפורט של בית הספר לקסמים
  • מערכת דו קרב לא רעה בכלל
  • עדיין אפשר לזרוק ספסלים על עוברי אורח
  • מוזיקה תזמורתית מדהימה

הרע

  • דמויות רובוטיות
  • דיבוב לא משכנע
  • הוגוורטס עצמה משעממת
  • אין שום דבר לעשות מעבר למיני-משחקונים
  • אין מצב אונליין

וזה שאסור... וולדמרט

  • היה מטיל קללת אבדה קדברה על כל צוות הפיתוח!

 

הפתעה לטובה, טייק שני

משחק הארי פוטר הקודם היה המשחק הראשון שגרם לי לפתוח את הפה בתדהמה, פשוט בגלל העובדה שהוא לא היה תועיבה מוחלטת כמו כל קודמיו (ואל תשאלו למה אני משחק בדברים כאלה).

זה היה המשחק הראשון שנתן לשחקן חופש פעולה מעבר למסדרונות צרים ומשימות מוגדרות מראש המלוות בהרבה צעקות "פלפנדו!". הוא נתן לשחקנים את האפשרות להתקיים בתור הארי פוטר בהוגוורטס.

המשחק הזה הפתיע אותי עוד יותר מכיוון שזהו המשחק השני ברציפות בסדרה שמצליח לקבל ציון עובר ולא נכשל. בחיי, אני חושב שעם המשחק השלישי ברצף יגיע המשיח.

עם זאת, עדיין נראה כי ל-EA לא אכפת במיוחד מהמותג וההשקעה היא מינימלית. כמוצר גיימינג, המשחק לא שווה שום דבר, חוץ מהמיני-משחקונים שבו.

הארי פוטר

גם הפעם אנחנו נכנסים לנעליו של הארי פוטר, הקוסם הצעיר והמהולל שחולל סערה בעולם הקסמים, כמעט הרג (בטעות) את האדון האפל ופיתח חיבה מיוחד לבחורות אסיאתיות. לפחות בזה אנחנו דומים. נראה גם כי כל התלמידים המשתייכים לבית רייבנקלו מאוהבים בהארי עד מעל לראש.

בתור הארי פוטר תטיילו ברחבי הוגוורטס הוירטואלית, ואני חייב לציין שבית הספר הזה נאמן למקור יותר מאי פעם. תוכלו להעיף ספסלים לאוויר, להלחם עם תלמידים אחרים בירי מטעני פלזמה צהובים לכיוונם, הידועים גם כקסם סטופיפיי (Stupify), ולטוס על מטאטא במסלול קבוע אחרי כדור מוזהב קטן.

כאן גם המקום לציין כי השליטה בהארי לא נוחה במיוחד בעזרת הגיימפאד ולא מגיבה בדיוק כפי שהייתם רוצים, לכן תמצאו את עצמכם נתקעים בקירות פעם אחר פעם.

גיוון רע

השיטוטים ברחבי הוגוורטס נועדו למטרה אחת בלבד- לאסוף סמלים. חלק מהפאזלים שתצטרכו להתגבר עליהם כדי להשיג את הסמלים דווקא דורשים מחשבה.

למשל, אם סמל מסויים נמצא מאחורי סורג ובריח, תוכלו להרים אותו לאוויר בעזרת וינגארדיום-לביוסה, לרסק אותו על הקיר לכמה חתיכות, להרים אותו שוב, הפעם להעביר את החתיכות מבעד לסורגים, להטיל כישוף "רפארו" על מנת לתקן אותו- והופה, יש לכם סמל נוסף לאוסף!

חידוש נוסף הוא ניק כמעט-חסר-הראש שינחה אתכם לכל מקום אשר תחפצו להגיע אליו. ניק מחליף בזאת את טביעות הרגל המסתוריות של המשחקים הקודמים בסדרה. נראה כי המפתחים התעקשו קצת יותר מדי להדגיש את העובדה שניק הוא רוח רפאים וגרמו לו לעוף דרך עצמים בכוונה, משהו שהארי עצמו מתקשה לעשות, ולכן הוא יאבד מטווח הראייה. FAIL.

מיני-משחקונים

החלק הראשון שתפגשו במשחק הוא הרכיבה על מטאטא. במצב זה תטוסו במסלול קבוע מראש, ללא שליטה בכיוון או במהירות. תוכלו להזיז את הארי רק מעלה, מטה ולצדדים,  ותנחו אותו לעבור בתוך נקודות ציון שיפוזרו בדרך.

בעוד משחקי הקווידיץ' שתשתתפו בהם מעבירים הרגשה מעולה של מומנטום ויובילו את הארי לסיבובים ברחבי שטח הטירה, חוסר השליטה וההגבלות הטפשיות פוגעות באופן אנוש בחוויה ונותנות הרגשה של משחק ג'אווה משוכלל.

הפעילות השנייה היא רקיחת שיקויים. משחקון זה אמנם הרבה פחות גראפי, אך הרבה יותר מעניין ומבוסס על תזמון מדוייק. תצטרכו לשפוך מרכיבי שיקוי, לזרוק תולעים, לערבב ולחמם את השיקוי, בעודו מחליף גוונים ומתקרב לשלמות.

הפעילות השלישית, והיא זו שגונבת את ההצגה- היא קרבות הדו קרב. מערכת הקרבות והקסמים שופרה פלאים, כמעט עד ללא היכר מהכותר הקודם. היא אמנם כוללת פחות קסמים, אך מגיבה הרבה יותר טוב, יותר מאתגרת ומזכירה הרבה יותר את הקרבות שצפיתם בהם בסרטים. תוכלו להתחמק מקסמי יריביכם, ליצור מגנים ולהפציץ את היריב בקסמים המבוצעים כולם בעזרת "קומבואים" של הסטיקים האנלוגיים.

סינמטי... אש

הדבר הראשון אליו תשימו לב במשחק הוא העיצוב והגרפיקה המכוערות להפליא והעובדה שהדמות של הארי פוטר עוקבת אחרי פעולותיכם בתפריט הראשי באופן מעורר חרדה.

חלק מהסביבות נראות כאילו הן נתלשו היישר ממשחקים אחרים שיצאו בשנת 2002. הדמויות רובוטיות, חסרות רגש והבעות פנים וכמעט לא מונפשות, מעבר לפעולות של ריצה והנפת מטה.

כל הטקסטורות במשחק ברזולוציה מאוד מאוד נמוכה, ומטושטשות יותר ממבט דרך משקפיים של סבא שלכם. חלקן כל כך מכוערות שפשוט לא תוכלו להסתכל עליהן. למרות האפשרות להעלות את הרזולוציה הכללית של המשחק, הטקסטורות נשארות ברזולוציה נמוכה. המשחק גם לא תומך בהמון רזולוציות פופולאריות או במסכים בעלי יחס של 16:10 בכלל.

סביבות אחרות מפורטות ומפגינות הקדשה של תשומת לב לפרטים הקטנים. חדר המדרגות הנעות, מיקום הספסלים בחצר הראשית, השבילים המפותלים וחדר האוכל- כולם מעוצבים לפי הספר ומרוהטים בהתאם.

חבל שהמשחק אינו מאפשר שליטה ידנית במצלמה כדי להנות ולצפות בהשקעה בפרטים, כי המצלמה האוטומטית גרועה ואוהבת להסתכל על הגב של הארי בתקריב מטורף.

לא נשכח כמובן את סרטוני המעבר שרק מדגישים את הכיעור הגראפי. לא רק שהם משעממים בטירוף ולא אינפורמטיביים בגרוש- גם אי אפשר לדלג עליהם. תענוג.

Brilliant!

זו הבעיה שנוצרת כשלוקחים יותר מדי שחקנים בריטים ונותנים לכולם יותר משורה אחת. שמעתי את המילה הזו יותר מכל מכלול המלים בכל הדיאלוג יחדיו. שמעתי אותה אפילו פעמיים-שלוש במשפט אחד. זה כבר לא מצחיק, זה מעבר למצחיק.

אף אחד משחקני הסרט לא הסכים לתרום את קולו למשחק (ואני לא יכול להאשים אותם), לכן EA הסתפקו באנשים שקולם נשמע דומה לשחקנים. התוצאה שהתקבלה בינונית. אמנם רוב הזמן לא תוכלו להבדיל את קולם של הכפילים מקולם של השחקנים האמיתיים, אך המחסור בכישורי משחק בהחלט ניכר מכיוון שלא תשמעו שום רגש בקולם. הם נשמעים כמוני בזמן הצגת עבודת גמר באנגלית.

האפקטים הקוליים דווקא דומים מאוד לאלה של הסרטים, ובתור אחד שצופה בסרטים מגיל עשר לערך אני מברך על כך. בזמן ריצותיכם המרובות ברחבי הוגוורטס תשמעו מוזיקה תזמורתית נהדרת ומרגיעה. תוספת מבורכת בהחלט המתבלטת מעבר לבינוניות של הכותר.

קסמים אונליין

במשחק קיימת אפשרות לאתגר לדו-קרב קוסמים את חבריכם או אוייבכם המושבעים בעזרת האקס-בוקס לייב או רשת ה-PSN של הפלייסטיישן. במחשב אפשרות זו הועלמה משום מה, כי דווקא במחשב האישי האינטרנט הרבה יותר נגיש. אפשרויות האונליין מסתכמות כמובן רק בקרבות, וממילא אין מה לעשות בצוותא במשחק הזה בכל מקרה.

השורה התחתונה

לדעתי EA היו צריכים פשוט להוציא משחק דו-קרבות של הארי פוטר, במקום לנסות לעטוף אותו בתוספות נחותות ולהגיד לנו שזה כותר חדש. זה ממילא החלק הכי טוב במשחק, ועם עוד קצת ליטוש ושדרוג גראפי נחוץ- הוא לבדו היה מקבל ציון הרבה יותר גבוה. בעצם, תיקון טעות- אמה ווטסון היא החלק הכי טוב. היא גם חוקית עכשיו.

משחקיות – הקרבות מהנים והשיקויים כייפים. זה בערך הכל

גרפיקה –  השחזור של הוגוורטס נאה, אך ברזולוציה נמוכה ומאוכלס ברובוטים

סאונד ופסקול – דיבוב בינוני, אך האפקטים והמוזיקה פשוט טובים
טכני –השליטה לא מגיבה כראוי, אבל אין זמני טעינה
אורך חיים – כמה שעות בלבד, אך תוכלו להמשיך ולחקור את הוגוורטס
אין מולטיפלייר – אין

ציון סופי: 65

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 7.7
Gamespot - ציון 5.0
WorthPlaying- ציון 5.0
GameTrailers - ציון 5.4

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:34 09.09.2009 | הודו הודו (אורח)

    ביקורת על משחק שיצא לפני 3 חודשים וגם אז לא עניין אף אחד.
    Nice vGames!

  2. 2

    18:41 09.09.2009 | יוני יוני (אורח)

    מסכים עם 1, lol.
    ויגיימס צנח לרמה של בלוג משחקים עלוב D:

  3. 3

    18:41 09.09.2009 | גוגו גוגו (אורח)

    שלישי!!!!

  4. 4

    18:44 09.09.2009 | TereXes TereXes

    א. אתם איטיים, כבר אם מישהו היה רוצה לדעת איך המשחק הוא היה קורא במקום רציני יותר מיזה.
    ב. אולי אתם צריכים יותר מסקרים וכו' כי זה נמאס לראות כתבות על משחקים שיצאו ליפני 10 שנים.

    אני רק באתר הזה בשביל לקרוא, ומה יוצא לי ? לקרוא אותה כתבה שקראתי רק הפעם בעיברית ואחרי חודשיים !

    מגניב !

  5. 5

    18:46 09.09.2009 | TereXes TereXes

    ושחכתי להוסיף , הכתבה מצוינית ומושקעת .

  6. 6

    19:01 09.09.2009 | ףףף ףףף (אורח)

    אני לא מאמין! סוף סוף ביקורת על משחק !!!2

  7. 7

    19:19 09.09.2009 | Itaibigplanet Itaibigplanet

    עד שאתם עושים ביקורת זה על המשחק הזה? :S

  8. 8

    19:29 09.09.2009 | ~God-of-War~ ~God-of-War~

    גם הסרט הזה לא היה כל כך טוב הכל היה "זרוק באויר" הורידו חלקים כל כך גדולים מהסרט שזה היה פשוט טמטום מוחלט וVgames עשו טובה ותכתבו ביקורות על משחקים יותר רציניים

  9. 9

    19:44 09.09.2009 | ET2k ET2k

    מישהוא צריך להוציא פארודיה על המשחקים האלו, אבל לגרום להם להיות יותר טובים מהמקור...

  10. 10

    20:11 09.09.2009 | philip philip (אורח)

    9-brilliant!

  11. 11

    20:34 09.09.2009 | DMG DMG (אורח)

    הסרט כבר ירד מהאקרנים לא? והמשחק יצא חודש לפני הסרט...
    בכל זאת, תודה על הכתבה, מי יודע, אולי דווקא במשחק האחרון הם ישקיעו יותר.

  12. 12

    20:40 09.09.2009 | משהו שלא הבנתי משהו שלא הבנתי (אורח)

    משהו שלא הבנתי,מה הקשר לזה שאמה ווטסון חוקית עכשיו...?

  13. 13

    21:26 09.09.2009 | darkness293 darkness293

    פששש עד שמביאים ביקורת זה למשחק שיצא מזמן ועוד מבוסס סרט
    למה ככה?
    לפחות הביקורת טובה ומושקעת כמו תמיד
    ח"ח אלכס

  14. 14

    21:46 09.09.2009 | menas menas (אורח)

    אני לא מאמין שהמשחק עבר...
    אני הייתי נותן 40-פשוט עלוב.

  15. 15

    22:00 09.09.2009 | ? ? (אורח)

    ל-13,אתה רציני?!היא בכלל בת 19....

  16. 16

    22:38 09.09.2009 | IceTea IceTea

    משחק עלוב, תודה על הביקורת.

  17. 17

    22:53 09.09.2009 | THE WHO THE WHO (אורח)

    מסכים עם הרוב פה ... ביקורת מצויינת ומקצועית.
    משחק עלוב ולא מעניין אף אחד . אז אני לא מבין למה לכתוב עליו ביקורת ? ביזבוז של זמן וכסף...

  18. 18

    22:57 09.09.2009 | Tal Barami Tal Barami

    לאחרי שראיתי את הסרט, החלטתי לחסוך מעצמי את המשחק. הסרט היה פשוט גרוע, הם פשוט חתכו נתח עצום מהעלילה המקורית.

  19. 19

    00:09 10.09.2009 | בוב בוב (אורח)

    חחחחחח ממש נהנתי לקרוא את הביקורת למרות שהיא כבר לא כל כך רלוונטית.
    לצערי שיחקתי וסיימתי את המשחק ואני לא חושב שאפילו מערכת הקרבות שווה משהו. כל המשחק הזה הוא בעיה אחת גדולה שלא הייתה צריכה לצאת לשוק.
    בואו נקווה שהמשחק הבא של הארי פוטר (האחרון לא?) יהיה משחק על רמה בשביל לסגור כמו שצריך סדרה גרועה.
    אולי עוד נופתע לטובה כמו מבטאמן :)

  20. 20

    00:23 10.09.2009 | הנביא ה13 הנביא ה13

    במקום אתר משחקים הפך האתר הזה לבלוג מלחמה בפיראטיות.
    למר בירב, מוטב היה לו היית משקיע באתר במקום במאבק חסר הטעם והמופרך בפיראטיות. אני רוצה להפסיק אותה בדיוק כמוך, אך אני רוצה גם להינות מהאתר

  21. 21

    09:03 10.09.2009 | wokinstorm wokinstorm

    אני ידעתי איזה ציון יהיה למשחק עוד לפני שקראתי את הביקורת.

    לא היה באמת משחק של פוטר שהיה טוב,אבל עדיין אחלה ביקורת.

  22. 22

    09:44 10.09.2009 | ויגיימס מדרדר ויגיימס מדרדר (אורח)

    מסכים עם 1, הרמה פה צנחה, עדיף שויגיימס יפרסו לינקים להורדה מהירה ע"ג השרתים שלהם ושיפסיקו לבלבל את המח אחרת
    האתר ייראה כמו פח אשפה של יובל.

  23. 23

    13:14 10.09.2009 | oridion oridion

    למה אתם מבקרים רק משחקי סרטים, כשבין הביקורת האחרונה שלכם לזמן ההווה יצאו משחקים שווים ביקורת? ..

  24. 24

    14:03 10.09.2009 | unreal weapon unreal weapon

    את מי המשחק הזה מעניין,תעשו ביקורות על משחקים אמיתיים לשם שינוי...

  25. 25

    16:30 10.09.2009 | ףף ףף (אורח)

    תעשו ביקורת על WOLFENSTEIN

  26. 26

    17:55 10.09.2009 | בלה בלה (אורח)

    אחד המשחקים המשעממים ביוצר ששיחקתי

  27. 27

    18:40 10.09.2009 | elronx elronx (אורח)

    הזמת! המשחק המחורבן הזה לא ראוי אפילו לציון!

    הורדתי אותו ראיתי את הגרפיקה המבחילה להפליא ופשוט הרגשתי בחילה ועכשיו יש לי טראומה!
    המשחק הראשון נראה יותר טוב!

  28. 28

    11:57 11.09.2009 | ביריטי ביריטי (אורח)

    חחחח שיחקתי במשחק והבריטית קרע אותי היא שווה את הדסף רק בגלל הדיבוב הגרוע

  29. 29

    18:12 11.09.2009 | XL XL (אורח)

    האתר ידרדר מאוד וחבל כדי שתשתפרו או שפשוט אנשים ימצאו לכם תחליפים איכותיים יותר (וזה שיש לכם משחקי און ליין פשוט לא יציל אותכם)

  30. 30

    00:50 12.09.2009 | לוגאן לוגאן (אורח)

    יש לי את המשחק לpsp, והוא מה שנקרא משחק קווסט טוב (למרות שגם ככה הוא לא טוב אבל יחסית...) ראו- לא רק קווסט- אלה גם דו קרבות, שיקוים, מיני גיימס ועוד כל מיני פרטים קטנים להשלמת המשחק עד הסוף וזה מראה לכם מהו קווסט טוב! (למרות שבכל מקרה האיכות נמוכה מאוד מאוד מאוד... לדוגמא- אין דיבוב).

    אבל...

    בושות וגיימס, בושות!!!
    כמה זמן לוקח לכם לכתוב ביקורת על משחק שמישהו יודע עליו?
    על איזה משחקים אתם עושים ביקורת? ceville? trine? מי מכיר ומשחק בהם?! חזירים עם ג'ויסטיק?! תראו את גיימר, תוך יום הם עושים ביקורת על batman arkham asylum וrock band unnplugd תוך זמן קצר מאוד?! כמה היפים אתם יכולים לעשות ממשחקים ובסוף לא לבקר אותם?! אין לכם כסף לקנות משחקים?! אתם בני עניים שמנים בני 35 שלא עושים כלום בחיים?! זאת התגובה האחרונה שלי באתר המחורבן הזה כדי שתבינו את מצב החומרה! מערכת התגובות המוצלחת שלכם לא תציל אתכם הפעם לא יותר לעולם!

  31. 31

    12:35 12.09.2009 | darkness293 darkness293

    31 מילים כדורבנות האתר הזה הופך לכושל
    גיימר טובים בהרבה מהאתר הגרוע הזה
    הם עושים ביקורת אחרי כמה ימים למשחק שיוצא ולכם לוקח איזה חודשים
    ועד שיש איזושהיא ביקורת היא למשחק מבוסס סרט שיציא לפני חודשיים!
    חבל שכותב מוכשר כמו אלכס מבזבז את הפוטנציאל שלו בכתיבה
    באתר זה עדיף שיעבור לגיימר

  32. 32

    22:03 13.09.2009 | shonshrinks shonshrinks

    לגבי הקטע עם הBrilliant!, כל כך נכון!

  33. 33

    20:42 21.09.2009 | Rקנקך Rקנקך (אורח)

    31, 32 אתם צודקים ב1000% . האתר המוביל במדינה? הצחקתם אותי, ויגיימז

  34. 34

    09:16 27.09.2009 | shaikid shaikid

    65 זה הרבה מה קרה לכם
    בסביבות ה40 הייתי מדרג
    השישי בידיוק כמו החמישי רק שהוסיפו את הרקיחת שיקוים שכל 5 דקות תצטרכו לרקוח שיקוי אחחר משעמום, שינו תעלילה, רחא משחק
    פשוט מאוד
    חולה על הספרים ועל הסרטים ואני יכול להגיד
    הסרט השישי בכלל לא יותר טוב
    מי שקרא תספרים יודע
    שהשישי בין הסרטים הגרועים

  35. 35

       | פורסם ע"י