הרשמה

ביקורת: Majesty 2

אסטרטגיה צבעונית, לא שגרתית ומהנה... לבערך 5 שעות

מפתחת: 1C:Ino-Co
מפיצה: Paradox Interactive
תאריך יציאה: 18.9.2009
פלטפורמות: PC

Majesty 2- משחק אסטרטגיה-תפקידים צבעוני, מבדר למדי ומהנה- לבערך חמש שעות

בשנים האחרונות, לחובבי אסטרטגיה אין הרבה שמחה בחיים. עם ירידת קרנו של המחשב האישי כפלטפורמה לגיימינג רציני, כך גם ירדה קרנו של ז'אנר האסטרטגיה, שמתקשה לעבוד כמו שצריך בלי עכבר ומקלדת. היו ימים שבהם יצאו לפחות עשרה משחקי אסטרטגיה בשנה- והיום אנחנו אומרים תודה אם יש שלושה.

עדיין, מדי פעם אנחנו נתקלים במשחק אסטרטגיה מעורר עניין ולא שגרתי, שמגיע לרוב ממפתחת שולית יחסית ממזרח אירופה או משהו דומה. כך זה היה עם King's Bounty (ציון: 92), אחד המשחקים הטובים ביותר של השנה שעברה, וכך זה עכשיו עם Majesty 2 שמגיע אלינו מרוסיה.

ל- Majesty 2 יש ירושה מכובדת. המשחק הראשון הציג גישה שונה, מרעננת וייחודית לז'אנר, כך שאפילו הבעיות שלו (והיו הרבה) נסלחו לו על ידי המעריצים. למשחק החדש, אני חושש, הם כבר לא יסלחו.

הרעיון המרכזי במשחק הוא שאנחנו לא שולטים ביחידות באופן ישיר, אלא מסמנים להן איזה אויב להתקיף באמצעות מתן פרס על ראשם. מעבר לכך אנחנו בונים מבנים ומשדרגים אותם וצריכים גם לאסוף כסף כדי לממן את כל זה.

הבעיה היא שלמרות הסגנון הקליל, הגרפיקה הנאה למדי והבסיס המוצלח, אחרי כמה שעות משחק מתברר שהחברה עצרה את הפיתוח באמצע ולא התקרבה אפילו למצות את הפוטנציאל של המשחק. למען האמת, עדיף לשחק רק בדמו, כי המשחק המלא לא כולל הרבה יותר ממה שיש בו.

- להורדת הדמו (660 מגה), לחצו כאן

הטוב
  • גרפיקה צבעונית וחביבה
  • קלילות והומור שחסרים בהרבה משחקים
  • בסיס מוצק של משחקיות לא שגרתית
  • מספק כמה שעות מהנות בהחלט
הרע
  • הממשק מקשה על פעולות בסיסיות
  • הקמפיין הוא פחות או יותר אותה משימה שוב ושוב ושוב
  • המולטיפלייר הוכנס כלאחר יד
  • לא מאתגר בשיט
  • בעיות טכניות וגרפיות, בעיקר כשיש הרבה כוחות
והפוטציאל
  • קיים, אבל הולך לאיבוד בדרך

הרקע- משחק אסטרטגיה/תפקידים בעולם פנטזיה צבעוני

לכבוד היועץ המלכותי, שלום.

אחרי ששמעתי את קולך למשך כל המשחק, מקריא לי את הרקע לפני כל משימה ונותן לי הנחיות במהלכה, הגיע הזמן שלי לומר משהו.

תראה, בתור מלך מתלמד אני בטוח שלך יש יותר נסיון ממני. אבל אני לא מבין. לקחת אותי למסע להחזיר את השליטה בממלכה אחרי ששד נורא תפס את הכס והפך את חיי התושבים לגיהינום. זה הגיוני מאוד, אבל כשהסכמתי להצטרף לא אמרת לי שבכל פעם אני אצטרך לעשות אותו דבר, להלחם באותה צורה ולהגיע, אחרי כמה שעות, לאותה תוצאה בדיוק.

אני מבין את ההגיון הבסיסי שבשיטה שלך. להגיע בכל פעם לאיזור חדש, להקים גילדה של גנבים או מרפאים ולגייס לוחמים, לבנות שוק כדי לספק להם שיקויים ולהתחיל לייצר כסף ממסים. בכל פעם אני שולח את הלוחמים להגן על העיירה, ומשתדל להחזיק מעמד עד שהמסים יצטברו למספיק כסף כדי לשדרג את יכולותיהם ולהקים גילדות נוספות. במקביל, הלוחמים עולים בדרגות וצוברים כוח, כך שהם יכולים להתמודד עם אוייבים חזקים יותר.

הטוויסט- אנחנו לא שולטים ישירות על היחידות

אני מבין שבניגוד לממלכות אחרות, אני לא אלוהים ואני לא יכול לצוות על החיילים שלי ללכת לאן שבא לי, אלא צריך להשתמש בשיטות עקיפות יותר- למקם את הגילדה במיקום אסטרטגי או להשית פרס על ראשיהן של מפלצות ועל מבני-אויב שאני צריך שהם יחסלו במהירות. בסך הכל, הם בדרך כלל עונים לקריאתי. חוץ מהמרפאות, נראה לי שהן סנוביות.

אבל, אדוני היועץ, אני לא ממש מבין בשביל מה אתה בכלל צריך אותי. אויבי הממלכה, ואני אומר את זה בכל הכבוד הראוי, עשויים מנייר. באמת, אחרי כמה פעמים, כשתפסתי את העיקרון, לא הייתי צריך יותר להשתמש בקסם ה- Save. ידעתי שאני הולך לנצח ולא משנה מה- מקסימום, פשוט ניתן לזמן לעבור, נאסוף עוד כסף, נגייס עוד לוחמים, ניתן להם להתקדם עוד בדרגות, עד שהאויב יוכנע לבסוף.

בעיה I- לא מאתגר

לא חשוב אם זה עוג מלך הבשן, דרקון, נקרומנסר, שד או מכשף. את כל הבוסים של כל השלבים אפשר לחסל באותה דרך בדיוק- לשלוח עליהם המון חיילים עד שהם ימותו. מכיוון שאת החיילים אפשר בלי בעיה להחזיר לחיים דרך בית-הקברות (בתנאי שיש לנו מספיק כסף), כל העסק הופך למשחק על זמן- כמה זמן יקח עד שאצבור מספיק כסף, ועד שהחיילים שלי יעלו מספיק בדרגות כדי להתמודד עם הבוס של השלב?

את האוייבים שאינם בוסים אני לא מזכיר בכלל. הם מהווים בעיה רק בדקות הראשונות של השלב, כשיש לנו מעט חיילים בדרגות נמוכות. אחרי שהחבר'ה שלי מגיעים לדרגה 10 ומעלה, בעיקר הקוסמים, אין כמעט שום דבר שיכול לחסל אותם (מלבד הבוס).

בעיה II- חוזר על עצמו

אדוני היועץ, ארצנו היא ארץ יפהפיה. יש בה יערות, אגמים, גבעות ואפילו מדבריות. למה, אם כך, זה ממש לא משנה למהות הקרב? אפשר לבנות מבנים בכל מקום, ואם עומד עץ בדרך הוא ייכרת באופן אוטומטי. אי אפשר לטפס על גבעות, ואין שום הבדל בין חול המדבר לקרקע היער, כך שלטופוגרפיה של המפה אין שום משמעות.

יתר על כן, כל השלבים עובדים בדיוק באותה צורה: בהתחלה מגיעים אוייבים קלים, אחרי זה אוייבים קצת יותר קשים, ובסוף מגיע הרגע שבו צריך לשלוח חיילים לרחבי המפה כדי למצוא את המטרות שאנחנו אמורים לחסל ולעבור לשלב הבא. מכיוון שהאוייבים עצמם לא מהווים בעיה (ראה הסעיף הקודם), התוצאה היא שכל שלב מרגיש בדיוק כמו השלב הקודם, גם אם יש שינויים קטנים ולא חשובים פה ושם.

בעיה III- בעיות טכניות בממשק ובגרפיקה

הו, מה הייתי עושה בעבור אפשרות לבחור חייל אחד בצורה נוחה! יש לי אפשרות להטיל קסמים כגון הבראה, אבל זה יעיל רק כשיש מעט חיילים. כשכל הצבא שלי מנסה לחסל איזה בוס, לך תמצא עכשיו את החבר'ה שצריך לרפא בתוך ההמון. מזל שאין ממש צורך בקסמים כדי לנצח (ראה סעיף I).

בכלל, אדוני היועץ, אני חושב שאתה צריך לקחת את כדור הבדולח שלך לתיקון. נתקלתי פעמים רבות בריצודים ותופעות גרפיות משונות, שאומנם לא הפריעו לי לשלוט בקרב, אבל גרמו לי לכאב ראש קל.

בעיה IV- זה מולטיפלייר ?

שמע, אדוני היועץ, יש דבר אחד שאני ממש לא מבין. יש לנו אפשרות להתחרות מול מלכים יריבים במשחק המכונה "מולטיפלייר", אבל זה לא בדיוק עובד. אני חושב שהמתווך שעובד בשבילנו, איך קוראים אותו, גיימספיי, לא עושה עבודה טובה ואפילו לוקח קצת כסף לכיסו הפרטי.

באמת, צריך להיות מזוכיסט כדי להנות מהמולטיפלייר. תקיעות, גמגומים ואיטיות בלתי נסבלת אפילו במשחקים של 1-על-1, וזה עוד בתנאי שצלחנו את הממשק הזוועתי של גיימספיי והצלחנו למצוא יריב למשחק. באמת, זה החזיר אותי לפחות 15 שנה אחורה. חוויה מתסכלת לגמרי.

השורה התחתונה

אני פורש! תמצאו לכם פראייר אחר שרוצה להיות מלך, ולהלחם באותו קרב שוב ושוב ושוב. בהתחלה זה היה נחמד, העיצוב נאה והסגנון כייפי ומרענן, אבל מתישהו צריך גם גיוון, ועומק, ואולי מולטיפלייר שלא הוכנס בשקל רק כדי להגיד שיש מולטיפלייר.

Majesty 2 היה אמור להיות משחק אסטרטגיה-תפקידים בעולם פנטסיה מהנה, כמו שכבר קשה למצוא היום. ההתחלה שלו סבבה, אבל אחרי כמה שעות וכמה שלבים מתברר שהמשחק חוזר על אותו שלב כל הזמן. זה נחמד לכמה שעות, אפילו יותר מכמה, אבל לא למשחק שלם במחיר מלא.

אם לומר את האמת, הדמו של המשחק יותר מהנה מהמשחק המלא. הוא מאתגר יותר, כולל כמעט את כל האלמנטים של המשחק ובלי הדברים המעצבנים (כמו המולטיפלייר). והוא גם בחינם...

משחקיות – מהנה  בהחלט, לפחות הבסיס
גרפיקה –  צבעונית וכיפית
סאונד ופסקול – לא משהו מיוחד
טכני – ברגע שיש יותר מדי כוחות מתחילות בעיות, אבל הן לא הורסות את החוויה אלא רק מציקות
אורך חיים – אחרי כמה שעות תבינו שראיתם כבר הכל
מולטיפלייר – זוועה, על גבול הבלתי שחיק

ציון סופי: 70

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 7.5
Gamespot - ציון 6.5
StrategyInformer - ציון 8.0

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:48 06.10.2009 | moof moof

    לא אהבתי תמשחק :P.
    אבל אחלה ביקורת יובל!

  2. 2

    17:05 06.10.2009 | DarkRay DarkRay

    המשחק הזה זה משוג המשחקים שמסתכלים עליהם ואומרים: "אה! איזה קונספט מגניב" כמו Brutal Legend, לא שזה רע, אני בעד קונספטים מגניבים! דרך אגב, תעשו ביקורת על Brutal Legend ו-UC2 אוקיי?

  3. 3

    17:30 06.10.2009 | GDI GDI

    מסכים איתך.אני עדיין משחק בשביל הנוסטלגיה,אך המשחק מתיש.ועל המחשב שלי המשחק לפעמים קורס ואני צריך לשמור כל הזמן!רק חבל שלא ממש ניתן להצביע על הטעויות,רק יש תחושה שחסר משהו חשוב.גיוון זה משהו שכן ניתן להצביע.בשלבים הראשונים הוא ריים,אך עד מהרה מתברר שלמפתחים יש רק 5 רעיונות לשלבים והם רק ממחזרים אותם שוב ושוב....אך בכל זאת נחמד להעביר את הזמן עד שאמצא תחליף.

  4. 4

    18:23 06.10.2009 | gunit gunit

    אני זוכר עוד את המשחק הראשון כשהייתי ילד שיחקתי בו-היה דווקא נחמד -מעניין איך החדש?

  5. 5

    18:30 06.10.2009 | danik107 danik107

    לצערי...אני מסכים עם הפיסקה הראשונה של זה.....
    אין משחקי אסטרטגיה טובים שאפשר ללצפות להם כבר.....
    לפחות....משחק אסטרטגיה אחד טוב עומד לצאת ב2010.....והוא COMMANED AND CONQUER 4/////.....
    שאמור לעלות על הציפיות...ומקווה שכך....

  6. 6

    18:49 06.10.2009 | גל גל (אורח)

    ממש נהנתי מהמשחק הראשון, חבל שהשני מאכזב.

    בכל מקרה, אחלה ביקורת! אהבתי את היצירתיות!

  7. 7

    19:40 06.10.2009 | לך חי לך חי (אורח)

    לפי הביקורת-לא משהו, לא שחשבתי לקנות את השטות הזאת בכלל)

  8. 8

    20:07 06.10.2009 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    דווקא לא כל כך אהבתי את הביקורת, אם לומר את האמת היא הייתה די משעממת.
    בכל אופן, נחמד לראות אותך כותב ביקורת, מדי פעם.

  9. 9

    20:16 06.10.2009 | menas menas (אורח)

    אהבתי מאוד איך כתבת את הביקורת שלך.
    רק שכחת לסיים את המכתב בסיומת כמו "שולח,המלך החדש" או משהוא כזה...

  10. 10

    20:28 06.10.2009 | ori ori (אורח)

    5 על תשכח 2 starcraft

  11. 11

    20:30 06.10.2009 | R.G R.G (אורח)

    ביקורת מועילה.
    תודה על העצה, נראה לי שזו הפעם הראשונה במשהו כמו חמש שנים שאני טורח להוריד דמו.

  12. 12

    20:46 06.10.2009 | Darmadore Darmadore

    סוף סוף יש ביקורת נורמלית על משחק נורמלי.
    הידד!

  13. 13

    20:58 06.10.2009 | omer21 omer21

    ביקורת מצויינת דבר ראשון - הרמה גבוהה בהרבה (המון) מרוב הביקורות והכתבות בכלל פה. דבר שני - המשחק אכן בעייתי. הפורומים הרשמיים מוצפים בתלונות, ועושה רושם שהמפתחים בבעיה רצינית.

    מדברים על כך שהם אולי ייתקנו את זה בפאטצ' - וזה כמובן לא תירוץ, אבל אשמח לראות את המשחק פורח ומצליח. בינתיים, אני חוזר לשחק במאג'סטי 1.

    אגב, לא הוזכרו במהלך הביקורת בעיות האישיות של הגיבורים. במאג'סטי אחד לכל גיבור שייצרת הייתה אישיות משלו, שונה אף מחבריו למקצוע. לדמויות היו חיים משלהם - הן הימרו, שיחקו בגנים, ברחו, שתו, סיפרו סיפורים וכו'. במאג'סטי שתיים כל מה שהם יודעים לעשות זה ללכת אחרי הזהב, ולברוח מאוייבים חזקים. אחרי הכל, מאג'סטי אמור להיות סימולטור של ממלכת פנטזיה - The Fantasy Kingdom Sim, ולמרות שהראשון פישל לפעמים הא קרוב לכך בהרבה מהשני.

  14. 14

    21:16 06.10.2009 | sagi sagi (אורח)

    משחק נחמד דווקא לא רציני אבל העברתי חמש שעות בכיף

  15. 15

    22:40 06.10.2009 | ??/ ??/ (אורח)

    איזה טריילר מעפן...
    מה יש שם? חייל שבורח וזהו...

  16. 16

    05:05 07.10.2009 | HeadChopper HeadChopper

    היי יש כאן טעות!!! ביקורת יפה דבר ראשון אהבתי את הרעיון
    אבל בסרטון שרואים לוחם מנסה להרוג את הקיקלופ טוב.... להלחם בו
    הוא ברח אבל אם היה איתו כמה לוחמים הוא לא היה בורח, בגלל זה יש את ה-party כןן לא הזכרת בשני יש את האפשרות בבית ה-inn(בית מנוחה) שם הם גם שותים ונהנים --13-- אפשר לחבר בין כמה לוחמים שכך שיש leader וברגע שהוא מחליט לתקוף את הבוס כל שאר הקבוצה באה איתו. פרטים כאלה כן חשובים כי הם עושים את המשחק לפחות קצת יותר מהנה.

  17. 17

    10:41 07.10.2009 | איתי איתי (אורח)

    ביקורת מצוינת, אבל שכחת להזכיר שאחרי שגיבור מת, לדוגמא לוחם, אתה צריך לחכות זמן רב מדי לטעמי עד שתוכל לבנות אותו מחדש וזה מאוד מעצבן...

  18. 18

    11:25 07.10.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 16:
    אכן לא הזכרתי את כל הפרטים הללו, כי יצירת קבוצה ב- -Inn זה הדבר הכי מעצבן בעולם, כך שאני למשל בכלל לא השתמשתי בזה (מה גם ששום דבר במשחק לא מסביר לך בשביל מה זה טוב).

  19. 19

    17:11 07.10.2009 | Alpha Alpha (אורח)

    סיימתי היום בבוקר.
    משחק מעניין.

    בשלבים המתקדמים לא באמת צריך ליצור גיבורים יותר.
    פשוט פותחים House of Lords וכבר יש לך 3 גיבורים רמה 25 אתה שם אותם בPARTY והם מתמודדים עם הכל.
    במיוחד אם אתה שם Elf / Blademaster Priestess of Agerela Archer of Helis

  20. 20

    18:25 07.10.2009 | אני אני (אורח)

    משחק מצויין. הבעייה היחידה שלו היא במולטיפלייר.
    זה שאתה שיחקת במשחק 5 שעות והפסקת לא אומר כלום.
    לאיזה שלב הגעת? 2?

  21. 21

    20:55 08.10.2009 | kidakaka kidakaka (אורח)

    לגבי הבעיה שציינת בקשר ללרפא יחידות בשטח,אם אתה בוחר בקסם הזה אתה יכול ללחוץ על הציור של הגיבור למעלה מימין(ושם גם רואים את מד החיים שלהם) וזה פועל S:

  22. 22

    22:45 08.10.2009 | rtfh rtfh (אורח)

    PARADOX INTERACTIVE חברה של זונות שלא מגיע להם ללקק לי את הבייצים
    החמורים האלה לקחו משחק משובח ואחד הטובים בתחומו והשחיתו אותו כלכך שכמעט ולא מזהים אותו
    חבל שCYBERLORE לא המשיחכה אותו.

  23. 23

    17:16 09.10.2009 | DK1995 DK1995 (אורח)

    אחלה ביקורת... טיפה באיחור אבל מעולה ויותר טובה מהביקורות האחרות שיצאו לאחרונה
    אגב זה שלא אהבת את יצירת הקבוצה לא אומר שלא צריך לכתוב על זה... זה שינוי גדול יחסית מהמשחק הקודם (שחבל שלא עובד)

  24. 24

    20:41 10.10.2009 | !the cak is a lie !the cak is a lie (אורח)

    בנים בנות וחתולים סגולים,אין מה לעשות הרוסים לא ניכונו בתכונה המיוחדת של יצירת משחקים.הם לוקחים רעיונות מעולים והורסים אותם,תראו למשל את Necrovision,רעיון מעולה! והשאר לא...
    בקיצור שהרוסים ימשיכו לצלם את עצמם ליו טיוב משחקים CS, עושים פארקור או רוקדים טקנטוניק.

  25. 25

    20:45 11.10.2009 | natanet natanet

    איזה מעצבן זה שאתה משחק את המלך יענו
    תעשו את הביקורת רגיל
    ישר ולעניין

  26. 26

       | פורסם ע"י