הרשמה

פאט פאט מצטרף לקרקס

מאת: חגי שחור 14/02/2007

אחח, הילדים של היום...

"אתה יודע, חגי" אמרה לי סבתי אך אתמול, "אף אחד מהאחים הקטנים שלך לא שיחק בלגו כמו שאתה שיחקת. שעות, אני אומרת לך - שעות, היית מסוגל לשבת ולבנות בניינים ורכבים ומגדלים ומה לא. אבל האחים שלך" - היא משכה בכתפיה - "הם לא מתקרבים לזה עכשיו. קוביות הפלאסטיק היחידות שהם מכירים הן אלו שנמצאים במקלדת". היא כמובן התכוונה למחמאה, אבל אני הרגשתי צורך להגן עליהם, ולו בגלל שאני הספק המרכזי של בזבוז הזמן הממוחשב של אחי היקרים. "אבל סבתא, גם על המחשב יש תוכנות שמפתחות את החשיבה וההתמצאות במרחב."

סבתי העיפה בי מבט מצמית: "אה, כן? כמו מה: ג'אז הארנב? אולי צ'יקן ליטל? אה, אתה בטח מתכוון לחבילת ההרחבה החדשה של WoW, 'הלגיון הבוער', הא?". טוב, היא לא פירטה עד כדי כך - היא אולי סבתא "קולית" אבל לא צריך להסחף - אך הרעיון הכללי הובן: באמת אין משחקים לאחים שלי שמצד אחד כיף לשחק בהם ומצד שני הם עוזרים להם בהתפתחות ומלמדים אותם.

בהזדמנות אחרת אולי הייתי נשאר ללא מענה, אבל למרבה המזל, הפעם הייתה לי תשובה מוכנה: "בטח שיש: 'פאט-פאט מצטרף לקרקס'!".

עושים קרקס

לא קשה לנחש במה עוסק "פאט-פאט מצטרף לקרקס", אבל למי שמתעקש נספר שפאט-פאט, מכונית מדברת קטנה וחמודה (שמזכירה את בינבה החכמה), מנסה לצפות בקרקס החדש שהגיע לעיר. לרוע המזל, הכרטיסים שקנה לו ולכלבו הנאמן נאכלים ע"י עז חצופה וכל שנותר לפאט-פאט לעשות הוא לבקש ממנהל הקרקס כרטיסים חלופיים תמורת עזרה בהכנות לקראת המופע. המנהל, מכונית עטורת מעיל אדום מגונדר ושפם מטופח, מסכים אך ממלמל בצער כי ככל הנראה לא תהיה הופעה היום בגלל שאביזרים קריטיים נעלמו והחיות המשתפות בהופעה מסרבות לעלות בלעדיהן. עכשיו, משימתו של פאט-פאט היא למצוא את האביזרים החסרים ולהחזיר אותם לבעליהם לפני תחילת המופע.

אמת בפרסום?

בבסיסו, פאט פאט הוא קווסט - הרפתקה גרפית - הכולל מציאת חפצים, ניהול מלאי ואינטראקציה עם הסביבה. כמובן שרמת הקושי הותאמה לגיל הצעיר, כך שבעוד שלי לקח רק שעה להגיע לסוף המתקתק, לאחיי הקטנים (6, 10 ו-12) לקח בין מספר ימים למספר שעות, תלוי בגיל. עם זאת, הערה חשובה: למרות שהמשחק מוצג כמתאים לגילאי 3 עד 6, בדיקות שערכתי בסביבה הקרובה (כולל ניסוי על בני בן השלוש וחצי ועל כמה שכנים) העלו כי הגיל המומלץ הוא דווקא בין 6 ל-9 שנים. גילאים צעירים יותר יתקשו בהזזת העכבר המדויקת הנדרשת כדי לדבר עם הדמויות או להרים חפצים ויכריחו אותנו (ההורים) להישאר ביחד איתם כדי לשחק. גילאים מבוגרים לעומת זאת, ימצאו אותו קל מדי, אם כי עדיין כיפיי.

ההשקעה ניכרת

למרות שבאופן רשמי מדובר במשחק, ניכר שהיוצרים ניסו לדחוף היכן שאפשר גם קצת חומר לימודי. כך לדוגמא, יש במדריך למשתמש גם פרק להורים, כדי שיספרו לילדיהם פרטים על החיות המופיעות.השקעה ניכרת גם בתרגום לעברית שכולל דיבוב מלא (אמנם אני ואשתי הסכמנו שהדיבוב של פאפ-פאט עצמו מעצבן, אבל לילדים זה לא ממש הפריע) ותרגום של כל השילוט. הדבר היחיד שלא הומר בצורה מוצלחת הם השירים הפזורים פה ושם במשחק, שנשמעים פשוט עלובים אפילו בהשוואה לשירים שילדי שומעים בקסטות לפני השינה.

השורה התחתונה

"פאט-פאט מצטרף לקרקס" הוא כותר מושקע שכל הורה ישמח לתת לילדיו לשחק בו, דבר שקשה לומר על הרבה משחקים אחרים המתיימרים לפתח מיומנויות אצל הילדים. הוא אולי לא ארוך מדי, אבל לילדים קטנים זה פחות משנה. ערכי ההפקה הגבוהים שלו, כולל ההמרה לעברית, מצדיקים את הרכישה גם כמשחק וגם כחצי לומדה. כזה משחק - אפילו סבתא שלי הייתה מביאה לנכדים שלה. וזו בהחלט מחמאה.

גזר הדין

*ציון סופי: 88

משחקיות: 9; קלה להבנה ומתאימה לגילאים הצעירים (אם כי לא לגילאי 3+)

גרפיקה: 8; ככל הרפתקה גרפית, גם פאט פאט מזדקן מאוד לאט. עם זאת, לא היינו מתנגדים לרזולוציה גבוהה יותר.

סאונד ופסקול: 8; דיבוב איכותי למדי (בוודאי ביחס לסטנדרט העברי) אבל לא מושלם. השירים פשוט גרועים.

טכני: 10; לא דורש התקנה ועובד מהר. פשוט נהדר.

אורך חיים: 8; שחקנים בוגרים ישחקו בו פעם אחת ולא יגעו בו. שחקנים צעירים, ישמחו לחזור עליו עם אבא או אמא ואפילו לבד.

ריבוי משתתפים: 1; לא קיים.

*הציון הסופי הוא אינו שיקלול ממוצע שאר הציונים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:16 28.02.2010 | יונה יונה (אורח)

    קיבלתי המלצות חמות על המשחק. איפה משיגים אותו?
    [email protected]

  2. 2

       | פורסם ע"י