הרשמה

צורות וצבעים

מאת: חגי שחור 16/05/2007

ריבועים, עיגולים, אדומים וירוקים הם רק חלק מהצורות והצבעים שנפגוש בלומדה לילדים "צורות וצבעים". איזה כיף!

כן, כיף. אחרי כמה משחקים של קומפדיה שלא הרשימו יותר מדי, כיף לכתוב על משחק-לומדה שדווקא עושה את העבודה שלו בצורה מוצלחת. למרות המחיר הנמוך – 50 ₪ בלבד – "צורות וצבעים" מקיים את ההבטחה, ומלמד את הילד על צורות וצבעים שונים בדרך קלילה ומהנה.

כמו שאר המשחקים בסדרת "בייבי קומפדיה", גם "צורות וצבעים" מיועד לילדים בני שנתיים וחצי עד ארבע. אני בדקתי את הנושא משתי הקצוות, גם בן ארבע וגם בת שנתיים וחצי, והתוצאות הראו שאכן המשחק מתאים לשניהם. עם זאת, לבת השנתיים הייתי צריך לעזור בהקלקות עצמן, בעוד שאת בן הארבע השארתי ללא השגחה והוא שיחק בשמחה לאורך זמן. הורים עסוקים, קחו את זה לתשומת לבכם.

אבא, זה אליספה?

הלומדה מורכבת ממספר משחקונים שכל אחד מהם תוקף את הנושא מכיוון אחר: בחירה בצבע הנכון, בחירה בצורה, דפי צביעה, פיצוץ בלונים צבעוניים, וגולת הכותרת – משחק שבו מופיעות מספר צורות שונות בתוך איור.

על הילד ללחוץ בכל פעם על צורה שמתאימה הן מבחינת המראה והן מבחינת הצבע לזו שאומר בייבי גורדי שיושב בפינת המסך. שלא כמו ב"בעלי חיים וסביבתם" (המשחק הקודם שסיקרנו בסדרה), במצב המשחק המרכזי יש מגוון רחב של איורים. במקביל, ישנם גם כמה משחקונים לא אינטראקטיביים במיוחד, כמו לימוד שמות הצורות והצבעים ושירים בביצוע בייבי גורדי. אם כל זה לא מספיק, יש גם כמות חביבה ביותר של דפי צביעה והדבקה שאפשר להדפיס במדפסת צבעונית ולתת לילדים לגזור ולצבוע.

באופן מפתיע, הילדים שיחקו בכל האפשרויות בהנאה לא מוסתרת. אכן, היו משחקונים שהם נשארו בהם שתי דקות בלבד בכל פעם, אבל היו גם משחקונים שהם בילו מולם כמעט עשרים דקות – נצח במונחים שלהם. לעובדה הזו אחראית במידה רבה גם שיטת השליטה הקלה במיוחד.

שליטה פשוטה ונוחה

כמו שאר המשחקים בסדרה, "צורות וצבעים" מיישם שיטת שליטה פשוטה שמאפשרת שימוש הן בעכבר והן במקלדת. לילדים הגדולים, שיכולים להשתמש בעכבר, נראה מיותר להקליד. העכבר מהנה הרבה יותר ונותן תחושה של "גדולים", ובכל מקרה, אין מצבים שצריך ללחוץ בהם במהירות.

לקטנים, שלא מסתדרים עם העכבר, המקלדת היא אופציה לא רעה. השליטה פשוטה במיוחד: כל מה שצריך הוא מקש אחד מצד ימין של המקלדת כדי להזיז את הסמן ומקש אחד בצד שמאל של המקלדת (הכי קל לבחור את המקש הארוך) כדי לבחור מה שרצינו.

השיטה הקלה הזו היא לעיתים פשוטה מדי. הקטנה גילתה שאם תלחץ על המקש הארוך כל הזמן, העבודה תיעשה מאליה. למשל, בדפי הצביעה מספיק ללחוץ על אחד מהמקשים בצד שמאל של המקלדת: הצביעה ובחירת הפריטים נעשית באופן אוטומטי. קצת יותר "חירות אומנותית" לא הייתה מזיקה.

אבא, אפשר לברבב צבעים?

גם מבחינת שאר הפרטים, מדובר במוצר מוקפד. זה מתבטא הן מהבחינה הויזואלית והן מבחינת הסאונד. הציורים נאים, צבעוניים ובעלי אותה שפה גראפית. בייבי גורדי מתוק מאד, מדבר בצורה ברורה, נותן חיזוקים חיוביים כל הזמן ומסביר בלי להתעייף את שיטת המשחק בכל משחקון.

עם זאת, יש קצת בעיות טכניות שפוגמות במעט בהנאה. ראשית, המשחק מוצג בחלון קטן ומנצל רק חצי מהמסך. שנית, אגף השירים נתקע לנו יותר מפעם אחת והוכרחתי לצאת מהתוכנה כדי לפתור את הבעיה. אלו בעיות פעוטות ולא ברור לי למה לא טיפלו בהם לפני יציאת המשחק.

השורה התחתונה

אמנם מדובר בלומדה די קטנה מבחינת ההיקף; היא לא מלמדת לקרוא או מגלה את סודות היקום, אבל היא גם לא מתיימרת לעשות זאת. מה שהיא כן מתיימרת לעשות – ללמד ולתרגל את הילדים להבדיל בין צורות וצבעים שונים – היא עושה באופן נפלא. עוד טיפה השקעה במשחקונים, בעיקר אלו הלא אינטראקטיביים, הייתה מעלה את המשחק אל מעל רף 90 הנקודות. כך או כך, זו לומדה מצוינת שכל ילד ישמח לשחק בה.

גזר הדין

*ציון סופי: 88

משחקיות: 9; נוחה ופשוטה, אך מתאימה לגיל ומגוונת.

גרפיקה: 8; צבעונית ונקייה. לא היה מזיק עוד טיפה השקעה בחלק מהמשחקונים.

סאונד ופסקול: 9; המוזיקה אנמית, אבל הדיבוב מפצה על כך בזכות בייבי גורדי.

טכני: 8; סה"כ עובד טוב, אבל יש בעיות טכניות קלות.

אורך חיים: 8; מצויין בהתחשב במחיר, אבל היה אפשר להאריך אותו עוד קצת בקלות.

ריבוי משתתפים: 1; לא קיים.

*הציון הסופי הוא אינו שיקלול ממוצע שאר הציונים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י