הרשמה

סיקור גולש: Mario Strikers Charged Football

Mario Strikers Charged Football

מאת: Ns_Instincts - ניתאי.

הופעתו הראשונה של מאריו בז'אנר הכדורגל, הייתה ב Super Mario Strikers על קונסולת הGC, שנחשב למשחק מהנה ופשוט. המשחק השני בסידרה, Mario Strikers Charged [להבא MSC] מגיע לקונסולת הWII, ומה שבטוח, He’s ready to Kick some ass. למי שמכיר את המשחק הקודם, MSC הוא משחק כדורגל מטורף שכולל בתוכו: Power Ups [PU מעכשיו], מבחר רב של זירות )כל אחת בעלת השפעות שונות על המשחק(, בעיטות סקילים, טריקים של בלבול או התחמקות, בנוסף לזה גם מולטי-פלייר Online(האמיתי הראשון לWII), תוסיפו לזה כמובן את כל הדמויות מסדרת הסופר מאריו וכמה דמויות בונוס (כמו דונקי קונג) ותקבלו חבילת כדורגל שהולכת על המתכון הבטוח, בה תשחקו במקום לצפות במשחקי השבת. האם מאריו הבקיע את הגול האחרון או שמא הוא החטיא? בואו נבדוק.

השרברב האיטלקי עולה למגרש ברגע זה.

אם תחשבו טוב על התקופה האחרונה, נראה שנינטנדו מנסה לדחוף את מאריו לכל משחק\ ז'אנר אפשרי. יש את מאריו פארטי 8 בז'אנר הפארטי, את MSC בז'אנר הכדורגל ואת מאריו סמאש בז'אנר הלחימה (בערך). נראה שניטנדנו מנסים ללכת על ההצלחה הבטוחה בכל ז'אנר אפשרי, ובמקום לפתח דמויות חדשות, להתנחל על המותג המצליח מאריו ולהוציא עוד משחק צדדי עד שנקבל משחק מאריו "אמיתי" (גאלקסי, המצופה). האם זה רע? לא ממש. הופעתו של מאריו בMSC היא בהחלט לא דבר רע, הדמויות המוכרות מסידרת המשחקים הקלאסית מתרוצצות על המגרש, בועטות בכדור ומשתלולות בצורה מצחיקה, זה לא רע...

MSC הוא משחק כדורגל מטורף (מהסוג שמזכיר את סגה סוקר סלאם למי שמכיר) בעל מתכונת מושלמת למעריצי הז'אנר. תוכלו לקבל מגוון רחב של PU, ניתן להכות את האויבים בצורה משתלמת, יש מגוון רחב של דמויות בעלות יכולות ותכונות שונות זו מזו וכמובן מצבי משחק משתנים באופן רנדומלי אשר קובעים דבר אחד: השחקן הטוב מבין ה-2 לא תמיד מנצח, לצערם של ההארדקור'ס ולשמחתם של הניובי'ס.

מגוון היא מילת המפתח.

בואו נסדר קצת את הראש ונבין באמת במה מדובר. בתור התחלה, יש מ'ס קפטנים שמהם תוכלו לבחור. הם מתחלקים לקטגוריות כמו מאוזן, התקפתי, הגנתי וכדו'. החל ממאריו, שנמצא במאוזן, ועד לWאריו, שנימצא בהתקפה, עומד מגוון רחב של דמויות, כל דמות בעלת תוכנות שונות בגדר מהירות, כוח, וכדו'. אל תחשבו שיש יותר מדי, ס"כ יש בדיוק כמה שצריך. אותו דבר נוגע לגבי שאר השחקנים, לצד הקטפן ישחקו 3 שחקני משנה (לא, אין שחקני ספסל) עד כמה שהם נשמעים "מיותרים" תופתעו לגלות עד כמה הם מועילים.

כמו כן, אם זה לא הספיק, לכל דמות יש טריקים וסקילים שונים. לקאפטנים, למשל, יש את המגה סטרייק, הבעיטה החזקה ביותר שניתן לעשות אשר יכולה "לרות" 6 כדורים במהירות אדירה, בעוד שלדמויות משנה יש סקיל-שוט'ס שמשתנה מדמות לדמות. כמו כן ניתן להשיג פאור-UPS במשך המשחק ולהשתמש בהם כדי לבלבל\ להתחמק\ לתקוף את האויב. לכל זירה גם יש תוכנה אחרת של הפרעות, למשל, דברים גדולים שנופלים באופן רנדומלי מהשמיים, או אדמה שמתפקעת ממנה יוצאת לבה.

מאריו יודע לשחק כדורגל, בהחלט.

המשחק עצמו מתנהל בצורה זורמת, מהירה, ורנדומלית (אולי אפילו יותר מדי בשביל ההארד-קור). שחקני הקבוצה שלך אינם חכמים ממש, אבל רוב הזמן אתה זה שתשלוט בהם כך שאין מה לדאוג אומנם שחקני הקבוצה היריבה בדרך-כלל מהווים אתגר; הם אינם קלים ורוב הזמן קשים אפילו יותר מהמומלץ בשביל שחקנים חדשים שצריכים ללמוד ואפילו לקאזואל. במשחק המטרה היא להבקיע כמה שיותר גולים ולנצח במשחק, וכמו כן לנהל הגנה ולהשתמש בכלים שונים שישמרו על ההובלה שלכם (ד"א, לא חשבתם על זה נכון?). טעינת הכדור חשובה יותר ממה שאתם חושבים, ככל שהכדור טעון יותר יש יותר סכויים לגול, בין אם זה סקיל-שוט ובין אם זה מגה סטרייק. את הכדור טוענים על ידי מסירות, למרות שבכך אתם מסתכנים בגניבתו של הכדור. המשחק אכן קשה בתחילתו תוך כדי למידה, אבל שנכנסים לזה ולומדים קצת הוא ניהיה ברמת קושי מתאימה לכם ומהנה.

סקיל שוט היא כמו המגה סטרייק של שחקני המשנה, אומנם היא "יורה" כדור אחד אבל, יש יותר סכויים שהוא יכנס. ההאמר ברוס למשל "זורק" נחיל פטישים על השוער ומהמם את כל מה שבדרך בזמן שהוא "בועט" עם הפטיש את הכדור אל השער. כמו כן, ניתן אפילו לעבור את השוער ולהכניס את הכדור עם תרגיל התחמקות של אחד מהשחקנים, ואפילו, בצורה נאיבית, להכניס את הכדור לשער של האויב כאשר השוער שלכם" יזרוק אותו" בטעות לכיוון השער (זה למעשה באג, אבל זה אפשרי ללא ספק וזה כמובן מצחיק). לסיום, השלטים מיגבים בצורה מהירה ומדוייקת, כך שאין פה מה לדאוג. אומנם המצלמה ממוקמת די גבוהה, ניתן להבין ולראות את כל מה שקורה על המגרש.

אז, איפה ניכנסים המולטי והשלט?

המולטי? אחר כך, השלט, אף-פעם (כמעט). לצערי, המשחק לא עושה שימוש בשלט של הWII בצורה רבה; רק כשמשחקים בתפקיד השוער (כאשר היריב עושה מגה סטרייק) וצריך להצביע עם השלט על הכדור ולתפוס אותו, או אם לנופף בשלט ובכך להכות את הדמויות היריבות אשר מחזיקות בכדור (או שכבר לא), זה נשמע פשוט אבל זה בהחלט מספק ומהנה. כמו כן, השלט מרגיש נוח למדי, אולי אפילו יותר ממה שהשלט של הגיימקיוב היה יכול לעשות.

המולטי, זה בהחלט צד חזק. קודם כל, חוץ מפוקימון ה"מזוייף", זה המשחק הראשון שתומך במולטי אמיתי ומהנה. רוב הזמן אין לאגים (המשחק מחפש משתמשים עם PING נמוך ביחס אלכם), ניתן לשחק עם חברים, ויש טבלאות לתוצאות הHI סקור'ס. נכון, יכול היה להיות יותר טוב (לובי למשל), אבל מה שקיים מציע שעות רבות של הנאה מול משחקים עם חברים ואנשים בעלי אינטילגנציה גבוהה. נינטנדו סוף סוף עשו ונתנו מולטיפלייר און-ליין מהנה ואמיתי, נקווה לעוד מהסוג הזה.

הגראפקיה, הסאונד, והמודים.

הגראפיקה של המשחק לא מאכזבת ממש. היא לא מיוחדת, או מחודשת, אבל היא בין הטובות שיש כרגע לWII. נכון, זה לא משו שהיה צריך לעבוד קשה בשבילו בWII או משו שלא היה אפשר להשיג בGC עם קצת מאמץ, אבל זה עדיין נחמד. האפקטים עשויים בצרוה טובה גם כן, וכנ"ל לאנימציות. כמו כן, המוזיקה טובה וצלילי הסאונד של הרקע והקולות עשויים היטב, נכון שחסרה קצת מוזיקה בזמן המשחק אבל נתפשר על זה. בנוגע למודים, פה נינטנדו קצת מאכזבים, לצערי. יש מולטיפלייר (דבר כן חדש ומעולה), אבל הסינגל של המשחק די חלש כמו כן אורך החיים של המשחק קצר יחסית. יש את הטריינינג, שזה 10 שלבים שלא ממש נחשבים, יש את הצ'אלנג' מוד (והוא באמת מאתגר, תסמכו עלי), יש את ה"סתם משחק" מוד וכמובן את האליפויות.

הצ'אלנג' נחמד, הוא מביא "קודים" שניתן להשתמש בהם במצב ה"סתם משחק", רוב הפעמים הוא מביא סיטואציות שונות ומסובכות כמו הובלה של 3-0 וזמן מוגבל לנצחון. במצב ה"סתם משחק" ניתן לעשות משחק מהיר שם תבחרו אויבים וקבוצה נגדה לשחק, כמובן אפשר לשחק נגד חברים במשחק מקומי, חשוב ליזכור שניתן גם לשחק ביחד ברשת. כמו כן, יש את מצב הסינגל של האליפויות, אבל פה יש בעיה: קודם כל, יש 3 אליפויות. צריך לנצח את כולן ברציפות, אם נגיד הגעתם לשניה והפסדתם כמה משחקים אתם "רק" תצטרכו להתחיל את האליפות ה-2 מההתחלה, למרות שזה די מבאס, ככה זה לכל אחת מהאליפויות. כמו כן ניתן לנהל רק קבוצה אחת באליפות, זאת אומרת שאחרי שבניתם קבוצה תיהיו חייבים לסיים איתה את כל 3 האליפויות, אם תעשו חדש, תוותרו על זו שיש כרגע. פה יש הרגשה שנינטנדו יכלו לתת ולהשקיע יותר, ולשפר את המצב.

בסופו של דבר, מעריצי משחקי כדורגל, מעריצי נינטדנו, ומעריצים של כל משחק שיש את השם מאריו, יהנו מMSC. הוא לא עושה יותר מידי חדש וגם לא מדהים, אבל הוא מהנה, המשחק מביא לכם בדיוק מה שאתם רוצים, איך שאתם רוצים בצורה המהנה והטובה. המשחק נגמר, התוצאה ברורה: 8 מתוך 10 למריו.

יתרונות:

  • מאריו, האיש והאגדה.
  • גראפקיה טובה.
  • מולטייפלייר און-ליין.
  • משחק בעל בסיס טוב וכיף.

חסרונות:

  • סינגל חלש.
  • מוליפלייר לא ממש נוח למשתמש.
  • יש מקום לפחות לקצת שיפור לגראפיקה.
  • רמת קושי לא מאוזנת.

ציונים:

גראפיקה – 8.5 יפה, אבל זה לא גיימקיוב.

משחקיות – 8.5 רמות קושי, סינגל.
סאונד – 7.5 עוד קצת מוזיקה.
אורך חיים – 7.5, סינגל חלש.
ציון כללי – 8, משחק טוב.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:04 15.08.2007 | Zomgnome Zomgnome

    יאי מגניב

    תודה, רק לבטא את השם שלי נכון פעם הבאה וזה יהיה מושלם XD
    הייתם אומרים לי הייתי עובד על השגיאות כתיב \:

  2. 2

    09:26 17.08.2007 | Barvazon Barvazon

    חחחח

    סבבה, חשבתי שאמרתי לך

  3. 3

    01:51 18.08.2007 | Spitted Spitted

    כמה הערות O:

    מריו סמאש? איזה מין משחק זה? |: אם לא יודעים בוודאות משהו על משחק מסויים, עדיף להשאר בשקט
    חוץ מזה שמריו לא מופיע בכותרת המשחק [כשאנשים שומעים סופר הם ישר משלימים למריו], מריו הוא רק טיפטיפונת מסמאש והוא מתגמד ליד שאר הסדרות של נינטנדו כמו זלדה, מטרויד, פוקימון, וסטאר פוקס

    עוד דבר, ביתרונות כתוב גרפיקה טובה, ובחסרונות כתוב גרפיקה לא טובה, מה זה אמור להביע? O_ם
    אגב המשחקיות פה מצויינת לדעתי

  4. 4

    15:22 20.08.2007 | Zomgnome Zomgnome

    לא ממש.

    אין לי בעיה בקשר למה שאמרתה לגבי הגראפיקה זה די צודק, לא יהיה שוב, אבל בקשר לסמאש זה ממש לא נכון. קודם כל למחשק אכן קוראים סופר סמאש ברוס (שזה כניראה קיצרו הברוס של ברודרס).ורק שתבין, אני כן מכיר והיה לי את הגירסא של הN64 אז אל תדבר שטויות, אבל לאנשים שלא מקירים את המשחק טוב כמו מעריצים יבינו יותר בשם רשמתי מאריו סמאש, אבל בתכלס, זה כבר לא ממש סוג של טעות בסיקור זו הנחה או איך שלא תירצה שהחלטתי לרשום כך את השם...

  5. 5

    16:01 22.08.2007 | mayan mayan

    מז"א פוקימון המזויף?

    מז"א פוקימון המזויף? POKEMON BATLLE REVOLUTION?

  6. 6

    02:35 23.08.2007 | Fizz Fizz

    יש משהו במה שspitted אומר

    אי אפשר לקרוא לזה מאריו סמאש במיוחד שמריו הוא חלק מאוד קטן במשחק - גם בקז'אל פלי ובמיוחד במטה גיימ, בנוסף למה לא לקרוא לכותר על שמו ו"להמציא" לו בשביל שאנשים שלא מבינים במשחק יבינו בערך על מה מדברים.. ( חוץ מזה שאני מאמין שרוב האנשים שקוראים את הכתבה הזאת יודע על סופר סמאש, אחרי הכל זה היה המשחק הנמכר ביותר לקיוב, תקנו אותי אם אני טועה.)

  7. 7

    12:48 24.08.2007 | Zomgnome Zomgnome

    אוקי

    אם זה חשוב לכם, פעם הבאה אדבק לשם המקורי והמלא, בכל אופן, הפוקימון המזוייף הייתה כוונה לONLINE שלו שהיה עשויי בצורה ממש לא טובה...

  8. 8

    20:26 29.08.2007 | vafels vafels

    אם מישהו מעוניין במשחק בגרסת PAL

    הייתי שמח להחליף את העותק שלי במשחק The Legend of Zelda: Twilight Princess לWii אירופאי

  9. 9

       | פורסם ע"י