הרשמה

מודים למשחקי תפקידים: חלק ב'

Neverwinter Nights 2: ההרפתקה שלא נגמרת.

מאת: תומר רובין

כתבות קודמות בסדרת המודים:
- מודים למשחקי תפקידים, חלק א'
- מודים למשחקי פעולה מגוף ראשון, חלק ב'
- מודים למשחקי פעולה מגוף ראשון, חלק א'
- מודים למשחקי חלל, חלק ב'
- מודים למשחקי חלל, חלק א'


חזרנו לחלק ב' של הכתבה על מודים של משחקי תפקידים. ונפתח בסרטון הפתיחה של Neverwinter Nights 2.

החלק השני יעסוק בעיקר במודולי הרפתקאות עצמאיים של סדרת משחקי Neverwinter Nights מבית היוצר של Bioware ו-Obsidian. ה-Aurora Toolset של הסדרה היא קבוצה של כלי עריכה רבי עוצמה שבזכותם, ובזכות קהילה פעילה ויצירתית של שחקנים, זכינו שמשחקי NWN יורחבו הרבה הרבה מעבר לתוכן של המשחקים המקוריים.

משחקי סדרת NWN, כידוע מן הסתם לרובכם, הם משחקי תפקידים מבוססי חוקי מבוכים ודרקונים גרסאות 3 ו-3.5, המתרחשים בעולם הפנטזיה הפופולרי שנקרא "הממלכות האבודות" - עולם שגם סדרות Baldur's Gate ו-Icewind Dale היו ממוקמות בו.

המשחקים המרכזיים התרחשו סביב העיר Neverwinter שבצפון-מערב יבשת פאירון, באזור שנקרא חוף החרבות. חבילות ההרחבה הרשמיות לקחו אותנו למקומות כמו ה-Underdark, העולם התת-קרקעי העצום שבו שוכנים גזעים מסתוריים כמו ה-Deep Gnomes וה-Dark Elves, וממלכת רשמן הפראית והאקזוטית, עם אלי הטבע ומסדרי המכשפות השולטים בה.

אחד הדברים היפים ב-NWN היה כלי העריכה שנכללו במשחקי הסדרה, שנבעו מרצונה של Bioware לאפשר לקהילת השחקנים ליצור הרפתקאות חדשות, לשתף אותם עם הקהילה ובכך להעשיר את חווית המשחק - הרבה לפני שסוני עלתה על ססמת ה-Create & Share. התוצאה היא אלפי הרפתקאות שנוצרו על ידי שחקנים, וחלקן לא פחות איכותי ונרחב מכל מה שיצא תחת ידי המפתחים המקצועיים שאחראים להרחבות הרשמיות (מלבד היעדרם של קטעי CGI).

Harp & Chrysanthemum (החרצית והנבל?!)

השם קצת מוזר, אבל זהו ככל הנראה המודול החינמי הטוב ביותר - אם כי רחוק מלהיות הגדול ביותר - שנוצר ל-NWN2. למעשה, הוא כל כך טוב שיוצרו, זאק הולברוק, התקבל בזכותו לעבודה בחברת משחקים מן המניין. ההרפתקה מספרת על גיבורנו, שמגיע לכפר קטן הנקרא בשם Drawn-Sword (יש לו משהו עם שמות מוזרים, לזאק), הנמצא בהרי הזריחה.

גיבורנו לא מגיע לבד אלא עם חברו, צייד-האוצרות וורמן הורנר, ויחדיו הם ממתינים לאחיו של הורנר, שאמור להצטרף אליהם במטרה לצאת ולחפש הרפתקאות ותהילה. מנפרד לא מגיע, ובמקומו מגיעה פאלדין המודיעה להורנר שאחיו נרצח על ידי אנשי המסדר המיליטנטי הנקרא ה-Zhentarim. 

השניים יוצאים לחפש את רוצחיו של מנפרד, וכמו ברוב הסיפורים הטובים, העניינים מסתבכים והם מוצאים את עצמם במרכז  קונפליקט גדול בין טוב ורע, בו מעורבים גם סוכני ארגון ה-Harpers, אויביהם המושבעים של ה-Zhentarim.

סיפור המסגרת סטנדרטי למדי לממלכות הנשכחות, אז מה מיוחד במודול? זה שילוב. מעבר לקרבות המאתגרים שדורשים ממך גישה טקטית, בנוסף למפות האיכותיות עליהן המשחק מתרחש, הוא מצטיין קודם כל באטמוספירה רוויה וסיפור מושקע וכתוב היטב. קצב המשחק מצויין, הוא מכניס אותך בזריזות לעומק העניינים, ועם זאת - הכתיבה המקצועית מבטיחה שלאורך כל ההרפתקה - בין 4 ל-8 שעות משחק - יוותרו שאלות פתוחות ופוטנציאל להפתעות. 

- לינק להורדה – ההרחבה Mask of the Betrayer נחוצה להפעלת המודול

Ravenloft: Misery Stone

ההרפתקה הזו מבוססת על עולם החשיכה של Ravenloft, שלמרבה הצער ננטש בעשור האחרון. זהו עולם מבוכים ודרקונים אימה\גותי מוצלח, שאהוב על שחקנים רבים, ולמרות זאת יצאו סך הכל שלושה משחקים המבוססים בעולם זה (ורק שניים מהם היו שווים משהו) - כולם בשנות ה-90.


הפתיחה של Ravenloft: Strahd's Possession מ-1994. החברות בקרדיטים, TSR ו-Dreamforge, כבר אינן איתנו

למרבה השמחה יש את Misery Stone, מודול NWN2 שמתרחש בעולם זה ומספק את האטמוספירה והסאונד המצמררים הדרושים לכך בכמויות. מעט מאוד משחקי תפקידים מצליחים ליצור עולם פנטזיה בוגר, אפל ומאיים, וזו הפתעה נעימה לגלות שאחד מהם מגיע דווקא מקהילת השחקנים.

השחקן מתחיל בפונדק-דרכים, בזמן שבחוץ משתוללת סופת שלגים. הוא צוחק עם חבריו, שותה שיכר, וצופה לעצמו ערב שקט ונעים. לצערו, ערב שקט רחוק שנות אור ממה שמצפה לו. זר פורץ לפתע לפונדק, צורח שבני משפחתו נרצחו ואז נופל ומת בתזמון דרמטי מושלם. הגיבור לא נותר אדיש, ויוצא לבדוק מה אירע בחוץ. שם אופף אותו לפתע ערפל כבד - סימן בדוק לכך שאתה בדרך למימד האפל של Ravenloft.

כאשר הערפל מתפזר, גיבורנו כבר מזמן לא בקנזס, וכך מתחיל התהליך הארוך, המצמרר והלעיתים קרובות קטלני של הסתגלות לעולמו החדש, עולם בו ערפדים, אנשי זאב ודברים גרועים מהם שולטים בכיפה. 

מבחינת אטמוספירה אין שני למודול הזה: בכל איזור ואיזור ישנם תיאורים ציוריים שלא היו מביישים אף ספר Ravenloft, ולכל אורך ההרפתקה קיננה בי התחושה שככה היה אמור להרגיש Dragon Age - שהנסיון שלו ליצור פנטזיה אפלה קלוש בהרבה.

סך הכל מודול מהנה מאוד, עם אורך חיים של כ-10 שעות, המומלץ בחום לאוהבי דם קפוא בעורקים.

- לינק להורדה – ההרחבה הרשמית Storm of Zehir נחוצה להפעלה

Welcome to the Underdark

הכירו את אחד מהיוצרים המוערכים בקהילת נוורווינטר - מארק שלגל. האיש אחראי להפקת מספר לא מועט של מודולים איכותיים עוד מימי Neverwinter Nights הראשון. אלה שיקבלו פה את אור הזרקורים הם Hunt through the Dark והמשכו, הנקרא Lolthanchwi, שני מודולים המאפשרים לכם להגשים פנטזיה קלאסית של שחקן "הממלכות האבודות" ולגלם את דמותו של אלף-אפל (Drow).

מארק השתמש בספריו האהובים של R.A Salvatore (יוצר האלף האפל דריזט ד'אורדן) כהשראה לעיצוב העולם ודמויותיו, והצליח לחקות את הסגנון לא רע בכלל: Drow תחמנים, אגואיסטים ורשעים? Check! נשים מרושעות השולטות בכולם בסגנון סאדו/מאזו? Check! עולם תת קרקעי קודר? Check! החידוש המרענן הוא שבניגוד לדריזט, לדמות שלכם כאן אין שום יומרות לאמפתיה כלפי העולם - היא אנוכית וזדונית ללא מעצורים.

אתם מגלמים שכיר-חרב העובד תחת אחת מכוהנות Lolth, האלה העכביש. המעסיקה שלכם היא מרשעת אפילו ביחס לגזע שלה: שתלטנית, כוחנית, אכזרית - בקיצור, Drow Bitch למופת (אני בטוח שלתנועה הפמיניסטית היה משהו לומר בנוגע זה אם היא הייתה מתעניינת).

העלילה מובילה אתכם למגוון מקומות ברחבי העולם התת-קרקעי של ה-Underdark, וגם למעלה, אל פני האדמה ואור השמש העוין, כאשר לכל מהלכה תרקמו מזימות כמו ה-Drow הטיפוסי, תאיימו, תשקרו ותבגדו באופן הרבה יותר משכנע מדמויות ה-Dark Side של KOTOR.

המינוס הגדול של שני המודולים האלה הוא ליניאריות עלילתית כמעט מוחלטת. לצד זאת, הסיפור מציג באופן משובח את עולם התככים והאלף-לאלף-זאב של ה-Drow. רק אל תצפו לשנות את ההתרחשויות בהחלטותיכם.

אורך ההרפתקה הכולל לשני המודולים הוא כ-16 שעות, ומומלץ לבחור דמות ממין זכר - דמות ממין נקבה לא תתאים לסיפור, מאחר ואצל ה-Drow יש חלוקת תפקידים מאוד ברורה בין המינים.

- אתר המודולים של שלגל - (מומלץ לבדוק גם את Pool of Radiance, המבוסס על המשחק הידוע משנות השמונים)
- לינק להורדה של המודול הראשון – אין צורך בחבילות הרחבה, רק ב-NWN2 הבסיסי
- לינק להורדה של מודול ההמשך – צריך את Mask of the Betrayer


אם יש לכם דווקא את NWN הראשון, או שאתם מעדיפים מסיבה כזו או אחרת לשחק על המנוע שלו, המודולים קיימים גם כאן, אם כי העלילה שונה במקומות מסויימים והמודולים המקוריים כוללים איזורים שאין בגרסאות המחודשות שלהם.

- גרסה למי שיש לו את NWN ללא הרחבותיו הרשמיות
- גרסה ל-NWN פלוס שתי הרחבותיו, שמכילה תכנים נוספים

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:28 18.08.2010 | vGaMeR_360 vGaMeR_360

    כתבה מעולה המשיכו כך!!

  2. 2

    15:33 18.08.2010 | menas menas

    כתבה לא רעה.

    רק תתקנו-בעברית לפי התרגום המוכר זה לא "ממלכות אבודות" אלא "ממלכות נשכחות" וככה מופיע בכל ספר פנטזייה של העולם הזה היום.

  3. 3

    17:41 18.08.2010 | אליעזר בן יהודה אליעזר בן יהודה (אורח)

    ועוד תיקון...זה לא שולטים בכיפה אלא מושלים בכיפה.

  4. 4

    00:08 19.08.2010 | מישהו מישהו (אורח)

    חחחחחח קיבלתי את המשחק Neverwinter Nights 2 בחינם בתוך הכרטיס מסך שלי.

  5. 5

    15:57 19.08.2010 | NWN2 NWN2 (אורח)

    לNWN יצא מוד ענק שיצרו חברי הקהילה של NWN בvgames.
    גם מאותו פורום יצא לNWN2 2 מודול - אפשר להוסיף קישור למי שרוצה.

  6. 6

       | פורסם ע"י