הרשמה

המחתרת: מימד הפאזלים

מאת: גיא שגיא

אזהרה: כתבת המחתרת להלן עוסקת במשחק קז'ואלי, ולכן עשוייה לגרום לעוויתות קשות בקרב שחקני "הארד-קור" שלא חורגים ממסגרותיהם השגורות, מלעיזי נינטנדו לדורותיהם, נערי Counter Strike ונפקניות גרפיקה. אנו כאן ב-Vgames לא אחראים לאף מתקפת טיקים בה תלקו, ויתרה מכך, אנו ממליצים לכם לקרוא את הספר החדש - "איך לאהוב קז'ואל ועדיין לצאת גבר גבר".

למעשה, היו ימים שמשחקים כמו Puzzle Dimension לא נחשבו קז'ואל. בשנות השמונים-תחילת התשעים משחקים כאלו דווקא היו רווחים בקרב כל הגיימרים, ונחשבו לחלק מקובל מהנוף. נראה כי יוצרי המשחק לא שכחו את זה, כי הזיקה העמוקה של המשחק לאותה תקופה ניכרת כמעט בכל אספקט שלו.

Puzzle Dimension הוא משחק פאזל חדש מטעם המפתחת העצמאית Doctor Entertainment. זהו לא סוג הפאזל-פלטפורמר מבוסס הפיזיקה או עיוות הזמן שנורא פופולרי אצל מפתחי האינדי לאחרונה, אלא מהסוג הישן והמסורתי, עם יותר מטיפה של Marble Madness בצורה בה הוא מוצג. המטרה היא לנווט כדור דרך השלב, תוך כדי איסוף פרחי חמניות. כאשר תאספו את האחרון שבפרחים, תוכלו להתקדם לפורטל שיקדם אתכם אל השלב הבא. אך מה האתגר כאן, בעצם?

ביניכם ובין אותן חמניות חמקמקות יעמדו מכשולים רבים – חלק מהשלבים יהיו מלאי חורים, חלק יכילו משבצות שעליהן כבשנים בוערים או קוצים, משבצות אחרות יהיו מצופות בקרח ויגרמו להחלקה בלתי נשלטת, חלק יעלמו ויחזרו עם לחיצה על כפתור או יקרסו לאחר מעבר אחד, מה שימנע מכם לחזור מאותה הדרך. צפו למספר נכבד של טוויסטים מגוונים ומעניינים, שלאו דווקא יסתכמו במכשולים, כולל מקפצות, טלפורטרים וכו'.

"תגיד לי, מה אתה מבלבל במוח. קוצים היה לי ב"במפי". טלפורטרים ב"פופ!". זו לא מחווה, זה מחזור חסר בושה של חומר ישן!" אני שומע אתכם זועקים תוך התקדמות מהירה לעבר כפתור סגירת החלון בפינה. אבל רגע! חכו! אל תעבירו ערוץ! אספקט הגיימפלי המעניין ביותר במשחק הוא מעט יותר רענן: הפלטפורמות לא נמצאות כולן באותו מישור כוח משיכה, וכשתטפסו על צלע של גבעה בגלגול חינני כל השלב ישתנה כך שהצלע תהפוך לרצפה, ומה שלפני רגע היה רצפה יהפוך לגבעה. משחק הפרספקטיבות הזה מספק לכותר מרחב תמרון הרבה יותר גדול בכל מה שקשור לעיצוב שלבים יצירתי, והוא הולך לאתגר בגדול את כל תפיסת המרחב שלכם.

"ומה עם פרזנטציה?", אתם שואלים דרך שיניים חשוקות ואצבע העכבר שלכם מרחפת באיום מעל הקליק הגורלי. אז כפי שציינתי בפתיחה, המשחק לא מסתיר את שורשיו, והוא חגיגה רטרואית אחת גדולה: למרות שהגרפיקה מתפארת בהי-דפינישן מבריק ומלוטש, פיקסלים גדולים וגסים כמו מלח ים טוב מרכיבים את החמניות והמרצפות וייוצרות מיקס נוסטלגי של סגנון מיימי השמונה ביט בטכנולוגיה מודרנית. כך גם הסאונד, שמשלב אפקטים סטייל ימי הפקמן ביחד עם אפקטים מודרניים יותר.

בשורה התחתונה, Puzzle Dimension הוא משחק שנוצר ע"י אוהבי פאזלים, למען אוהבי פאזלים. הוא לא מתבייש להשתמש בכל הרעיונות הקלאסיים תוך שהוא מציע כמה חדשים משל עצמו. הגיוון הרב שבו, מספר השלבים הנכבד (כמאה), הסגנון המלוטש, האופי שקורץ לנוסטלגיה ומשחק הפרספקטיבות המעולה, מצליחים להוכיח שעדיין יש מקום בעולם לז'אנרים מקשישים, כל עוד תדחפו להם מספיק בוטוקס לפרצוף.

זמין בסטים במחיר של עשרה דולרים, ובהחלט נותן תמורה מלאה לכספכם. יש גם דמו.

זהו, עכשיו אתם יכולים לתת לאצבע ליפול.
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    15:53 20.08.2010 | אני אני (אורח)

    אח אח זה כואב!!! העניים!!
    אני חייב את הcryengine 3 שלי איה העניים!
    אני חייב את המשחקיות של COD
    אני חייב הארד קור!!!

    ובנימה פחות מבדחת... אני אוהב את זה

  2. 2

    15:56 20.08.2010 | vGaMeR_360 vGaMeR_360

    הרשת מוצפת במשחקים כאלה..

  3. 3

    16:58 20.08.2010 | ET2k ET2k

    זה הפרדוקס הגדול של הרטרו : משחקים שפעם כולם היו משחקים בהם פתאום נחשבים לקאז'ואל - אבל בקרוב הם יהיו הרוב וכל מי שצחק עליהם יקבל מה אתה שהוא צריך לקבל איפה שהוא צריך :->.

  4. 4

    17:03 20.08.2010 | ET2k ET2k

    התפלקה לי שם מילה מיותרת בסוף (אתה), אבל נראה לי שהרעיון מובן...

  5. 5

    17:18 20.08.2010 | ארז ארז (אורח)

    ממליץ לכם לבדוק גם את - Tidalis

  6. 6

       | פורסם ע"י