הרשמה

הצבע והקלק: המהדורה האפיסודית

מאת: איתי ברנר

שובם של משחקי ההרפתקאות העתידניים ומשופעי הסייבר פאנק הוא כנראה בלתי נמנע, אבל האם זה מספיק? מסתבר שלא תמיד...

קחו סיבוב על הדלוריאן בחינם

לפני בערך כשנה הודיעה Telltale (סאם ומקס, אי הקופים החדשים) שהיא מפתחת סדרת משחקי הרפתקאות אפיזודית המבוססת על סרטי "בחזרה לעתיד", עם תאריך שחרור שיתוזמן עם יציאת מהדורה מיוחדת של הטרילוגיה הקולנועית לרגל יום ההולדת ה-25 שלה.

בהתחלה דובר על כך שכל מי שיקנה את הטרילוגיה, יקבל את הפרק הראשון של ההרפתקה בחינם, באמצעות קוד. מכיוון שהקוד עצמו הופץ ברחבי הרשת מיד לאחר פרסום הידיעה , נראה ש – Telltale החליטה להקדים תרופה למכה ולחלק את הפרק הראשון מתנה לכל דורש.

כל מה שעליכם לעשות זה לגשת אל העמוד הזה, לבחור באופציה התחתונה וליצור חשבון אצל Telltale, אם עדיין אין לכם אחד כזה. כרגע אין קטעי Gameplay של המשחק, למרות שהפרק הראשון אמרו להגיע כבר ב-10 בדצמבר, אבל נואשים יכולים לשחק במשחקון סטייל Bejeweled במוטיב בחזרה לעתיד בפייסבוק.

Kaptain Brawe – מוכשר אך מאותגר (טכנולוגית)

לפני שהפינה יצאה לחופש, סיפרנו לכם על משחק הרפתקאות קומי בסגנון משחקיה הטובים והישנים של Lucasarts. במציאות האלטרנטיבית של המשחק, המסעות בחלל מתחילים כבר בתקופה הויקטוריאנית, והעולם פחות או יותר נחלק בין המשטרה הגלקטית לבין אלו שאימצו לעצמם מקצוע חדש, פיראטי חלל.

המשחק יצא בתחילת נובמבר וזוכה בינתיים לביקורות לא רעות מאתרי הרפתקאות, בעיקר בזכות פאזלים מאתגרים ודיאלוגים שנונים. החידוש העיקרי בו מגיע בצורת מצב משחק "קאז'ואלי", בו האובייקטים עימם ניתן לשחק על המסך בולטים יותר, והדמויות מספקות יותר רמזים, כל זאת מבלי לוותר בעצם אפילו על חידה אחת.

למרות הביקורות הטובות, יש לשים לב שמבחינה טכנולוגית, המשחק מפגר בכמה שנים טובות: מעבר לשימוש ברזולוציה נמוכה יחסית וחוסר תמיכה במסכים רחבים,הוא טקסטואלי לחלוטין ולא מכיל דיאלוגים מוקלטים (Voice Acting), תכונה שכבר הפכה לסטנדרט כאשר מדובר על משחקים מסחריים. אם העניין מרתיע אתכם, תוכלו להתרשם מהדמו לפני שאתם קונים את המשחק המלא (20$).

אלטרנטיבה ? לא ממש

משחק נוסף שעורר ציפיות בחודשים האחרונים הוא Alternativa, שמתרחש בעולם פוסט אפוקליפטי דיקטטורי ועלילתו מסופרת באמצעות מספר קווי עלילה מקבילים, המוצגים דרך עיניהן של כמה דמויות שונות. כרגע לפחות נראה כי המשחק זוכה לקבלת פנים צוננת למדי - שום אתר לא טרח לכתוב עליו ביקורת של ממש והפורום הרלוונטי בסטים כולל בעיקר תלונות על תקלות טכניות כגון אי היכולת לשמור את המשחק... אם וכאשר ישוחרר טלאי שיפתור חלק מן הבעיות האלו, יתכן שיתחילו להתייחס אליו קצת יותר ברצינות.

הדבר הגדול הבא

סדרת Runaway הספרדית צברה לעצמה קהל מעריצים לא קטן במשך השנים והציגה בפעם הראשונה שילוב של טכניקת אנימציה בסגנון Cell Shading גם במשחקי הרפתקאות. גם העלילה המתובלת בהומור וסקסיות קלה עזרו לפופולאריות, ויש כאלה שאפילו משווים אותה לסדרה מפורסמת אחרת עם מאפיינים דומים, Broken Sword.

The Next Big Thing היא אמנם סדרה חדשה לחלוטין של אותם יוצרים ב-Pendulu Studios, אך הוא מבטיח להיות לא פחות הומוריסטי, בדגש על מחוות לסרטים מפורסמים וסדרות טלווזיה. כמו קודמיו, גם הוא ישמור על סגנון האנימציה הייחודי. עדיין אין טריילר (רק תמונות), אך המשחק אמור לצאת במרץ 2011.

A Vampyre Story: Year One

A Vampyre Story היה משחק הרפתקאות קומי בעולם המתים חיים אשר נוצר ברובו על ידי ביל טיילר, אחד המאיירים של Curse of Monkey Island. המשחק זכה בזמנו לציונים ממוצעים, אך כבר למן ההתחלה תוכנן עבורו משחק המשך עם קו עלילה מאוחר יותר (A Bat's Tale).

עכשיו מסתבר שחוץ ממשחק ההמשך, מתוכנן לצאת גם משחק אפיזודי בחמישה פרקים. מבחינת העלילה, המשחק הנ"ל מתרחש לפני המשחק המקורי ולכן הוא למעשה מוגדר כ - Prequel. התמונות הבודדות שנחשפו בינתיים מעידות על מראה דומה מאוד למקור. מתוכנן לצאת ב – 2011.

Gray Matter

לסיום ,הרפתקת האימה החדשה של ג'יין ג'נסן יצאה לאור בגרמניה(תאריך היציאה האנגלי נדחה לפברואר 2011). אם לשפוט לפי מספר ביקורות ראשוניות בגרמנית (בעזרתו האדיבה של Google Translate), המשחק מעניין ומעוצב בצורה טובה, אך אינו פורץ דרך בשום צורה ואף זוכה לכמה נקודות שליליות עקב עיצוב גראפי מעט מיושן. האם ההבטחה הגדולה והמעוכבת שלו (נמצא בפיתוח כבר מ - 2003) תתממש דווקא בשאר העולם? נחכה ונראה.

הגרסה הגרמנית של המשחק כוללת גם דיבוב וכתוביות באנגלית, למי שמעוניין בכך, כך שאין הכרח לחכות ליציאת הגרסה האנגלית הרשמית. ניתן לרכוש אותו ב-GamesPlanet הגרמנית, שם הוא נמכר כרגע ב-36 אירו.

 

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:07 23.11.2010 |  עעע עעע (אורח)

    לא שמעת על Alternativa בחיים שלי, מה זה?

  2. 2

    08:35 24.11.2010 | gwgw gwgw (אורח)

    נרשמתי לאתר וקיבלתי קוד
    אבל איפה אני מכניס אותו?
    בסטים?

  3. 3

       | פורסם ע"י