הרשמה

דעה: ככה צריך להיראות המשחק של סופרמן

אור מנטש עם רשימת משאלות ל-WB ו-Rocksteady

אור מנטש התלהב כל כך מהשמועות על משחק של סופרמן שהוא כבר יודע בדיוק מה רוצה לראות שם

מאז ההשקה של Batman: Arkham Knight אנחנו רואים יותר ויותר רמזים על משחק חדש בהפקת WB בכיכובו (או לפחות בהשתתפותו) של סופרמן. באופן הכי טבעי, המוני המעריצים של המפתחת Rocksteady התחילו לגבש תקוות ומשאלות לגבי המשחק המסתורי הזה - אבל כשחושבים על זה לעומק, יהיה מאוד קשה לעשות משחק על סופרמן באותה תבנית של משחקי Batman: Arkham, כלומר עם עולם פתוח ומשחקיות המשלבת התגנבות ולחימה כנגד כל הסיכויים מול המון אויבים. אז אם אנחנו כבר בענייני חלומות ומשאלות, הנה מה שאני הייתי רוצה לראות במשחק ה-DC Comics הבא של WB.

שובה של הליגה

סופרמן בתור הגיבור הראשי יהיה די גרוע במשחק כזה כי הוא פשוט חזק מדי: הוא יכול לעוף, לירות לייזרים מהעיניים, ליצור משב רוח מקפיא, לראות דרך קירות וכל זה בלי להזכיר כוח על-אנושי וסיבולת אינסופית עם חולשה אחת בודדת - קריפטונייט. במשחק כזה יהיה קשה להצדיק משהו כמו Skill Points אלא אם סופרמן עובר משהו כמו מחיקת זכרון או אירוע שהופך אותו לחלש ואנושי יותר.

מה שכן הייתי רוצה לראות זה משחק עולם-פתוח שנותן לנו לשוטט בתור קבוצה, בדומה ל-Marvel Ultimate Alliance (אותו אני מחשיב עד היום לזכיון המשחקים הטוב ביותר של מארוול) רק עם עולם פתוח ועויין במקום שלבים לינאריים ומוגדרים. יהיה מגניב אם הקבוצה הזו לא תהיה ליגת הצדק שכולנו מכירים אלא משהו אחר לגמרי, וכאן אני סומך על Rocksteady שכבר הוכיחו את עצמם עם עלילה שלא הולכת בעיוורון אחר הקומיקס והסרטים. אפשר לצרף את וונדר וומן, גרין לנטרן, הפלאש, שאזאם ואולי אפילו את אקווה מן - אתם יודעים, אם הקרב יתרחש ליד בריכה או משהו. רגע, איפה באטמן? אה כן, במשחק החדש הוא אחד היריבים שלנו. משחק החלומות הזה יתן לנו להסתובב בעולם עם שלושה-ארבעה גיבורים בכל פעם, כשאפשר להחליף ביניהם בלחיצת כפתור וכמובן לצרף עוד שחקנים באונליין או אופליין.

מערכת קרב דינמית עם שיתוף פעולה

ה"לחם וחמאה" של משחקי Batman: Arkham זה מערכת הקרב המצויינת, ואין שום סיבה שהיא לא תחזור גם במשחק החדש. רק שהפעם, בהשראת הפיצ'ר החדש של Arkham Knight, כל הקרבות יתנהלו תוך שיתוף פעולה של הגיבורים. באופן טבעי זה אומר שהאויבים שלנו יהיו קשוחים יותר - הרבה יותר קשוחים מהפרחחים שאנו נלחמים נגדם במשחקי Arkham: רובוטים עוצמתיים, יריבים מעולמות אחרים, חיילים שעברו מוטציה וקיבלו כוחות על טבעיים... הבנתם את הרעיון.

בשלבים המאתגרים יותר של המשחק נצטרך לחפות על החסרונות של הגיבורים שלנו בעזרת גיבורים אחרים: הרי זה רק עניין של זמן עד שנצטרך להתמודד מול לוחמי עלית עם להבי קריפטונייט או אמאזונות שעברו שטיפת מוח, מה שיקשה על אחד הגיבורים בקבוצה. במצבים אחרים, נצטרך לחפות על אחד הגיבורים בזמן שהוא "מבשל" התקפה עוצמתית במיוחד. תארו לעצמכם את הסיטואציה הזאת: וונדר וומן אחת נלחמת באומץ נגד רובוטים עמוסים בקריפטונייט ומרחיקה אותם מסופרמן, שיורה עליהם לייזרים ממרחק בטוח בזמן שהוא מגן על גרין לנטרן, כשהוא שואב את כל הכוחות מהמנורה שלו כדי ליצור תותח אנרגיה מטורף שיציל את המצב. עוד בתכנון: התקפות משותפות בין מגוון שילובים של גיבורים ופקודות קרב סופר-פשוטות בסגנון "תשמור על הנקודה הזאת", "תגן על הדמות הזאת", "התקרב אלי להתקפה משותפת" ועוד.

מערכת פיתוח ייחודית לכל דמות

כאן אני כבר ממש נכנס לשטח הפנטזיה כי משהו כזה יהיה מאוד מאתגר מנקודת מבט של פיתוח, אבל! איזה מגניב זה יהיה אם כל דמות במשחק תתפתח ותשתדרג בצורה אחרת? אצל סופרמן, למשל, נוכל להשתמש בכל ההתקפות מנקודת ההתחלה ועם כל הצלה של חפים מפשע הוא יתפתח בגזרת "כוח הרצון" - מה שיאפשר לו לעמוד ביותר כוח אש, להחזיק התקפות למשך יותר זמן ואפילו לשמש בתור "מגן אנושי" לגיבורים אחרים. מנגד, וונדר וומן תתחשל עם כל קרב שהיא עוברת, תהפוך לחזקה יותר ותלמד מהלכים חדשים. גרין לנטרן לא יוכל להרביץ חזק יותר עם הזמן, אבל הוא כן יוכל לשדרג את המנורה כדי לקבל יותר אנרגיה זמינה לכל קרב וכמובן נשקי אנרגיה גדולים וחזקים יותר. כל אלה יתגמלו את השחקן על שימוש בדמויות, ויתנו לנו הרגשה שכל דמות היא מיוחדת.

צבעוני, קליל ומארוולי

אחרי שסיימנו עם סדרת Arkham אפשר סוף סוף ליצור משחק עם גישה יותר קומיקסית: יותר צבעוני ובהיר, יותר הומור, קצת יותר תמימות. תמונת המסך שנחשפה השבוע מצביעה על כל אלה, אז אפשר רק לקוות שהיא אמיתית. הגיע הזמן ש-DC תיקח את הגישה המארוולית ותיישם אותה לא על משחק MOBA חינמי אלא על כותר AAA עתיר תקציב שמתייחס לעצמו ברצינות.

"לינארי" זו מילה גסה

עם כל החופש שקיבלנו במשחקי Batman: Arkham ובייחוד במשחק האחרון Arkham Knight, בשורה התחתונה הם עדיין היו משחקים מאוד לינאריים. ברגע שנכנסתם למשל לבניין עם נבל-על בתוכו, תצטרכו לעבור את אותו מסלול בכל פעם כדי להגיע אליו. המשחק הבא יתן לשחקן לבחור באיזו גישה להשתמש: כדי לתפוס את הנבל שמתבצר בבניין אפשר לפרוץ דרך הדלת הראשית בתור צוות מלא עם אקדחים שלופים, או ליצור הסחת דעת בזמן שאחד הגיבורים פורץ דרך הגג, או לפצל את הגיבורים לנקודות כניסה שונות ולגרום לכוחות האויב להתפזר במקום להתרכז במוקד אחד, ואלה רק חלק מהאופציות. נוכל לבחור איזה נבל לצוד ומתי, אך בחירה לא חכמה תוכל להוביל לכשלון המשימה וכתוצאה מכך - הגברת אמצעי האבטחה של הנבלים, מוות של חפים מפשע והשתלטות מוגברת של הנבל על אותו איזור של העיר. פזיזות וחוסר שיקול דעת הם האויבים הגדולים ביותר של גיבורי על.

Rocksteady בראש, WB Montreal מאחור

מבלי להיכנס עמוק מדי לפרטים, Rocksteady היא האחראית הראשית למשחקי Batman: Arkham בזמן ש-WB Montreal תמכה בפיתוח של Batman: Arkham City ופיתחה באופן עצמאי את Batman: Arkham Origins. בשורה התחתונה - מה שאני רוצה לראות זה את Rocksteady מובילה את הפרוייקט עם תמיכה ואולי DLC\משחק המשך שיפותחו על ידי WB Montreal. למה? כי אני פשוט לא סומך על WB Montreal עם משחק בסדר גודל כזה.

אני יכול להמשיך לברבר במשך שעות על כל הדברים שהייתי רוצה לראות במשחק הבא המבוסס על DC Comics, אבל עכשיו תורכם: מה הייתם רוצים לראות במשחק כזה? ספרו לי בתגובות!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י