הרשמה

ביקורת לגו: אינדיאנה ג'ונס: מקדש אליל הזהב - אליליי לי אליליי

עם הדרך שבה חברת הצעצועים הגדולה בעולם נכנסת יותר ויותר לתוך תעשיית הגיימינג, רצינו לבדוק האם גם אנחנו צריכים להתעסק בה יותר - שתפו אותנו בדעתכם!

תאריך השקה: 20/12/2023

זה שייך למוזיאון

קודם כל הקדמה. אנחנו יודעים שלא מדובר בביקורת שגרתית באתר, ולכן חשוב לנו להסביר איך הגענו למצב הזה (הכנס מימ של חריקת תקליט). בשנים האחרונות חברת הצעצועים הדנית LEGO לא רק נהפכה לאימפריה רווחית בצורה לא פורפורציונלית לחלוטין, אלא גם למעצמה של מרצ'נדייז למבוגרים. בניות מכל הסדרות והסוגים כוונו דווקא לגילאים מבוגרים, ונחלו הצלחה פנומנלית בקרב המיינסטרים. בין אם זה סדרת הפרחים שנכנסה מהר מאוד לבניות הנמכרות ביותר של החברה ובין אם אלו הדגמים העצומים של חלליות מ"מלחמת הכוכבים", החברה לא פונה רק לילדים והיא גאה בזה. בשנים האחרונות החברה גם לוקחת זיכיונות גיימינג ועושה מהם בניות המכוונות לקהל מבוגר יותר כמו Horizon Forbidden West Tallneck וסדרת Animal Crossing שמגיעה במרץ. עם הדלפות אפילו על לגו Legend of Zelda, הצעד הטבעי הוא ללכת גם לכיוון הזה, אבל לפני שאנחנו צוללים לשם ממש - רצינו לבדוק מה דעתכם על ביקורות מהסוג הזה עם אחת הבניות היפות ביותר של השנים האחרונות - לגו מקדש אליל הזהב (77015) המבוסס על "אינדיאנה ג'ונס ושודדי התיבה האבודה".

גילוי נאות - הכתבה נכתבה על דעת עצמנו, והסט נרכש מלגו סטור ישראל בהזמנה באינטרנט שהגיעה מהר מאוד ובמצב מושלם. קישור לקנייה נמצא כאן 

חווית הבנייה

למרות שזה לא נדמה במבט ראשון, הבנייה מחולקת ל-3 אזורים כך שהשניים בצדדים הם בצורת מלבן והאמצעי גדול יותר ובסטייה קלה לכל אחד מהצדדים בפינות שלו במה שיוצר צורה הדומה לקערה. מפני שהבנייה מסמנת לעצמה מטרה גם להיות בעלת פונקציות המדמות את אירועי ההתחלה של הסרט, היא מלאה בחלקי Technic המגוונים את חווית הבנייה והופכים אותה למעניינת. המכניקה של הסלע הענקי מגניבה במיוחד, ומצאתי את עצמי סתם מעלה אותו למעלה ומדרדר אותו שוב לכיף. הבנייה מכילה כ-15 מדבקות, אך כפי שניתן לראות הרוב המוחלט של האלמנטים שבה או מודפס על החלק או בנוי מחלקי לגו, במה שהופך את הפסלים של הפרצופים ליפים הרבה יותר ומעניינים לבנייה. אורך הבנייה הוא בערך 4 שעות, שלא מרגישות רפפטיביות מדי כי מעטים הקטעים בהם צריכים לבנות את אותו הדבר פעמיים. בכל מקרה הייתי ממליץ לבנות את הבנייה עם הקרובים אליכם בשביל חוויה אולטימטיבית - אך גם לבד היא לא תמאס עליכם בכלל.

הסט עצמו

להגיד שמדובר בסט מהמם יהיה מובן מאליו, אבל הרשו לי להצהיר את אהבתי לבנייה המושקעת הזאת גם במילים. מדובר באחת הבניות המושקעות ביותר של השנים האחרונות, עם פרטים קטנים שהופכים אותו לקנייה חובה למעריצי המותג. בין אם זה הפסלים של שבט המאיה על הקירות והעמודים, הדרך היצירתית בה בחרו לעשות את הגולגלות בבסיס של הבנייה וכמובן העיצוב של החדר בו ג'ונס מגיע לפסלון הזהב גורמים לבנייה להראות מושלם בכל זווית שהיא מקדימה. המאחורה שלה נראה נורא - אבל זה זניח בהתחשב בעובדה שהמכניקות שהוא מקדם פועלות מצויין. כבר דיברתי על הסלע, אך גם הדרך שבה האור מאיר את הפסל או הקיר נופל וקם ממכרות.

היחיד שלא פועל באופן מושלם הוא הפנים שמתרסקות כאשר ג'ונס מזיז את הפסל, וזה בעיקר כי הן לא מספיק יציבות באופן שוטף והרבה פעמים יפלו מעצמם. זה מינוס קטן מאוד שמוריד את הבנייה מלהיות לגמרי מושלמת - אך שוב, זניח לחלוטין בחוויה הכוללת שהמודל היפייפה הזה מספק בין אם זה להצגה למבוגרים או למשחק עם הפונקציות שלו לילדים. הדמויות עצמן גם נהדרות, ולמרות שמדובר רק ב-4 דמויות בבנייה גדולה, מספר קטן במיוחד, הן עושות את העבודה נהדר. אני חושב שעוד בן שבט מקומי אחד היה הופך את הדיירומה למושלמת, אך זה לא הורס את הבנייה. העיצוב החדש של ג'ונס פנטסטי, ובהשוואה לאחד הקודם מדובר בהישג של צוות פרטי הלבוש של החברה. שאפו.

השורה תחתונה

באחת מהבניות הטובות ביותר בכל פרמטר של השנים האחרונות, לגו מוכיחה שוב שהיא מסוגלת לפנות הן לילדים והן למבוגרים באותה המידה בסט אחד. עם פונקציות מעולות למשחק ונראות פשוט מהממת שהופכת אותו למודל שכיף להציג בגאווה - אנחנו כבר לא יכולים לחכות לראות לאן החברה תקח מודלים אחרים של סדרות גיימינג.

*רוצים לקבל את כל החדשות החמות ישר לנייד? הצטרפו לערוץ הטלגרם של Vgames!*

9.5
מתוך 10

הטוב

  • יפייפה להצגה
  • הפונקציות עובדות באופן מושלם
  • נותן ייצוג ראוי לכל החלקים החשובים מהסצנה
  • חווית בנייה מגוונת 
  • דמויות אדירות

הרע

  • הראש שאמור להתרסק בהזזת הפסל מתרסק לפעמים גם בלעדיו

ולגו זלדה

  • אם זאת הרמה שתיהיה שם, קחו את פרטי האשראי שלנו כבר עכשיו
דור קציר - כתב תוכן

דור קציר - כתב תוכן

משחק על: Xbox Series X, Nintendo Switch, PS3, Wii U

בחיים לא תנצחו אותי ב:Mario Kart והמולטיפלייר של Uncharted 3

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Ratchet & Clank 3 ולגו באטמן

כשאני לא משחק אני: מכין קפה

מסר לעולם: תחייכו, זה לא עולה לכם כסף

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י