הרשמה

ביקורת: Batman Arkham Asylum

משחק הקומיקס הטוב אי פעם הגיע למחשב

מפתחת: Rocksteady Studios
מפיצה: Eidos
תאריך יציאה:
28.8.09 (קונסולות)
18.9.2009 (מחשב)
פלטפורמות: PC, X360, PS3

בשנה שמסתמנת כל כך שחונה למשחקים, מגיע משחק הקומיקס הטוב ביותר שראיתם מימיכם !

כמו כל משחק המבוסס על קומיקס, סרט או מותג ידוע כלשהו בכללי, גם Batman: Arkham Asylum העלה המון חששות ופחדים. מעריצי איש העטלף חששו שמא גם המשחק הזה, כמו רבים כל כך שקדמו לו, יהיה נסיון עלוב לחלוב את המותג בעזרת קונספט בנאלי, עיצוב שלבים מתסכל, משחקיות רעועה וגראפיקה שהפלאפון שלי צוחק עליה.

כמה זה כיף לגלות שהחששות היו לשווא! מהרגע שבו המשחק איפשר לי סוף סוף לשלוט באביר האפל, פי נפער בתדהמה. לא עוד משחק מחופף שהוחש לשוק יחד עם סרט הנושא את אותו השם, לא גימיק מסחרי ולא סתם קופסא יפה. מדובר במשחק ברמה גבוהה, לא רק ביחס למשחקים ממותגים אלא יחסית למשחקי פעולה מגוף-שלישי בכלל !

בגרסה שבדקנו, על המחשב האישי, המשחק נראה אפילו טוב יותר מבגרסת הקונסולות הודות למנוע ה- Physx של nVidia שמוסיף המון פרטים קטנים אבל חשובים לאווירה של המשחק (ראו הסרטון השני). זה המשחק הראשון שמשתמש ב- Physx באופן מהותי ולא כגימיק, ומוכיח שזהו אחד הכיוונים אליו הולכת תעשיית המשחקים בשנים הקרובות.

בשנה שהולכת ומסתמנת כאחת השחונות שהכרנו בעשור האחרון למשחקי מחשב, Batman: Arkham Asylum מוכיח שיש גבול גם לכלל הידוע לפיו משחקים המבוססים על סרטים או סדרות יוצאים גרועים, והוא מועמד מוביל לכמה מתארי "המשחק הטוב של השנה". בראבו !

נסו בעצמכם את הדמו של המשחק (2.04 גיגה)

הטוב
  • נראה טוב, אפקטים פיזיקליים מרהיבים
  • סיפור עלילתי אפל ומותח
  • קרבות, התגנבות ופלטפורמות שמשתלבים יפה יחדיו
  • המון תוכן נוסף שתוכלו לפתוח
  • הצגה מהסרטים עם דיבוב מקצועי
הרע
  • תצטרכו לבלות יותר מדיי זמן במצב הבלש
  • חלק מהחידות לא מוסברות כראוי
  • מנוע ה- Physx לא הכי יציב בעולם
והמערה (של באטמן)
  • הדבר היחיד שבאמת חסר במשחק...

למבוגרים בלבד

לפני שאני בכלל מתחיל, חייבים להדגיש שהמשחק הזה לא נועד למעריצים הנמצאים עדיין בשלב בחייהם שבו הם מתחפשים לבאטמן בחג הפורים. המשחק מלא בניבולי פה, אלימות ברוטלית ונשים בבגדים שלא ישאירו להם הרבה מקום לדמיון. העלילה אפלה ואלימה, והדמויות מעוותות כך שאי-שפיותן פשוט נשפכת מהן, במיוחד דמותו של ג'וקר.

כמו שסרט הקולנוע "האביר האפל" מיועד לקהל בוגר הרבה יותר מסרטי באטמן קודמים (או סרטי גיבורי-על באופן כללי), כך גם Batman: Arkham Asylum לא מתאים לילדים צעירים. ראו הוזהרתם.

"ארקהם אסיילום", גליון מס' 1

זו היתה הפעם הראשונה והאחרונה שבה אני אזכיר את הסרט האחרון של באטמן, כי המשחק לא קשור אליו באופן ישיר, למרות האווירה המדכאת הדומה. המשחק מבוסס יותר על חוברות הקומיקס המאוחרות של באטמן, שניסו לקחת קו אפול ובוגר מקודמיהן.

למי שלא מכיר, כמה מילות הסבר: באטמן תפס את הארכי-פושע ג'וקר ומוביל אותו במכוניתו למוסד ארקהם, מוסד לפושעים מעוותים, מוטנטיים והכי חשוב- חולי נפש. באטמן מלווה את ג'וקר עד דלת המוסד בכבודו ובעצמו, קושר אותו למעין מיטה אנכית ומוביל אותו עד לחדרו.

נראה כמו סיפור שמתחיל מהסוף, הא? אך לג'וקר תמיד יש עוד קלף בשרוול, ועד מהרה תגלו כי כל התפיסה של ג'וקר הייתה חלק מתוכניתו להכנס למוסד כדי לבלות קצת זמן איכות עם החבר'ה שלו ולהתעלל בבאטמן. מאותו רגע תתחילו שוב במסע לתפיסתו המחודשת של ג'וקר והבסת אוייבים מוכרים יותר ומוכרים פחות מעברו האפל של באטמן.

קשה עבודתו של איש-העטלף

המשחק מאפשר לכם לחיות את חייו (לפחות את החלק המלווה בתחפושת) של באטמן בכל היבטיו- אם זו עבודת הבילוש, עימות חזיתי או חקירת השטח.

אם חשבתם שלהיות באטמן זה רק לכסח להרבה אנשים את הצורה בכל פעם שזרקור בצורת עטלף מאיר את השמיים, טעיתם. חלק נכבד מעבודתו הוא חקירה, התגנבות ועבודת בילוש יוצאת מן הכלל, כשהוא נעזר בצעצועים היקרים והמשוכללים העומדים לרשותו.

למשל, תוכלו להשתמש בוו התפיסה כדי לנוע בחשאי ובזריזות, להתמקם מעל אוייבכם ולנטרל אותם בצורה שקטה, לזרוק את בומרנג העטלף המוכר ולהשתמש ב"ראיית הבלש" כדי לראות דרך קירות ולזהות נקודות עניין חשובות במפה.

אפרופו "ראיית הבלש"- זהו מצב שבו תבלו בניגוד לרצונכם חלק גדול מהמשחק. תבלו בו, כי זו הדרך היחידה לקבלו רמזים ולהתקדם במשחק, לראות איפה האוייבים שלכם ועוד. בניגוד לרצונכם- כי הוא לוקח את הגרפיקה הצבעונית של המשחק ומחליף אותה במצגת אפורה-ירוקה עם האוייבים בולטים עליה בצבעים בוהקים. אז בשביל מה השקיעו בגרפיקה, אם בתכל'ס 80% מהזמן אנחנו רואים את העולם במעין ראיית-X שכזו?

כבר מגיעים למכות

כאמור, המכות הן רק חלק מהמשחק, אבל הן החלק הכי כייפי. באטמן יודע להיות בריון כשצריך, ויכול לפרק עשרות אוייבים עם אגרופיו בלבד. מערכת הקרבות מורכבת משלושה כפתורים בלבד: מכה, מכת נגד ומכת הלם. אל תתנו לפשטות להטעות אתכם- כדי ללמוד את כל השילובים ולשרוד את הקרבות המאוחרים יותר תצטרכו להתאמן הרבה וזה לא יסתכם במעיכת כפתורים.

הבינה המלאכותית של תוקפיכם משתנה באופן תמוה. לפעמים האוייבים פשוט יעמדו ויחכו לתורם למות, ולפעמים הם יתפזרו בשטח, יאספו מקלות ויזרקו עליכם דברים כדי להקשות עליכם את הקרב. קרבות הבוסים מהנים הרבה יותר, ובהם תצטרכו לנצל גם את הגאדג'טים וגם את הסביבה שלכם על מנת לנצח.

רק דבר אחד הפריע לי בשליטה בזמן קרבות- הקצאת כפתור ה-A בשלט ה- Xbox 360 לריצה. אני תמיד משתמש בשלט הזה למשחקים שהם קונסוליים במהותם, גם על המחשב, ולא למדנו כבר שמהירות התנועה נשלטת על ידי זוית ההטייה של הסטיק האנלוגי? בשביל מה להקצות כפתור שלם? היה אפשר בקלות להכניס עוד מהלך קרב לשם ולמנוע ממני להתחיל לרוץ כמו מפגר בזמן קרבות כשהתבלבלתי בין הכפתורים.

מי הבוס?

קרבות בוסים ומיני בוסים תמצאו כאן בשפע. אחרי הכל, כל הסדרה מסתמכת על עימותים בין באטמן לבין אוייב מרכזי כלשהו, ולא מול מאות בריונים סאדו-מאזוכיסטיים שמשום מה שורצים בארקהם.

כאן דווקא זכיתי לאחת האכזבות הבודדות שלי מהמשחק- למרות שהם מהנים, חלק גדול מהקרבות מסתכמים במציאת נקודת תורפה אחת ויחידה של הבוס ואז תקיפתה שוב ושוב עד לנצחון.

למשל, תפגשו לא מעט בריונים מגודלים עם צינורות בצוואר איתם תצטרכו להתמודד אחד על אחד. כדי לנצח אותם כל מה שתצטרכו לעשות הוא לזוז מהדרך בזמן שאלה יסתערו עליכם כדי שהם יתנגשו בקיר, ואז במרווח זמן קצר לתת להם כמה אגרופים. חדשני.

גרפיקה: מנוע האנריל עדיין לא אכזב

Arkham Asylum בנוי על מנוע Unreal 3 הידוע והמהולל, שעושה כרגיל עבודה משובחת. המשחק רץ מעולה ומציג תמיכה באפקטים פיזיקליים מתקדמים באמצעות מנוע ה- Physx של nVidia.

עיצוב השלבים והדמויות מצויין, ותואם את האווירה הקודרת ומלאת הטירוף של המשחק. האנימציה זורמת ומציאותית, במיוחד מהלכי הקרב של באטמן, שנהנים מכוריאוגרפיה ומלכידת תנועה באיכות גבוהה ביותר. יש כמה בעיות טכניות פה ושם, אבל הן זניחות.

המשחק עצמו סינמטי ומעביר תחושה של סרט קולנוע, אם זה בסרטוני המעבר המעולים (באמת, הם יכולים להתחרות באלו של פיינל פאנטסי), הדיבוב המקצועי, זוויות המצלמה הדינמיות או ההילוך האיטי כשתחסלו מישהו. הדבר היחיד שגורע מהחוויה הם אייקוני "אני הולך להכות אותך, לחץ מהר על כפתור הנגד" שמופיעים מעל ראשיהם של אוייבים רגע לפני שהם מכים בכם.

פיזיקה זה לא רק בבית הספר

מנוע ה- Physx מופיע במשחק הזה במלוא הדרו, כמשהו שבאמת משנה את חווית המשחק ולא כסתם גימיק. למשל, בעזרת העשן הדינאמי תוכלו לזהות תנועת אויב, וכן תוכלו להפיל אוייבים לריצפה בעזרת שברי אבנים שניתזו מהקירות שפוצצתם.

יש לשים לב כי הפעלת האפקטים הפיזיקליים פוגעת מאוד בביצועי המשחק, כך שאם אין לכם כרטיס שיוכל להתמודד עם העומס הזה (ואני מתכוון למשהו לא פחות מ-GTX275, בשיא הרצינות), כדאי לכם להשאיר אותם על הגדרות בינוניות או אף לבטלם לגמרי.

ברגע שתפעילו את הפיזיקה, גם תנועת גלימתו של באטמן תהפוך לדינמית ותושפע מריצתו, משבי רוח ועוד. לא יודע למה, אבל רוב המשחק הסתכלתי דווקא על הגלימה. מהפנט הדבר הזה.

בנוסף, פניו, חליפתו וגלימתו של באטמן יקבלו נזק בזמן אמת, שיצטבר עם הזמן. למשל, כשאחד האוייבים חתך אותי עם סכין, הופיע חתך בחליפה. כשאויב ירה בי, הופיע חור מדמם. גם הגלימה שלי נקרעה למרבה הצער. טוב, לפחוך ככה אני נראה מאיים יותר.

התלונה הכי גדולה שלי, ואני לא היחיד שנתקל בזה, היא שכאשר ה- Physx דלוק המשחק התרסק ויצא לשולחן העבודה יותר מפעם אחת. הטלאי שיצא עד כה למשחק היה אמור לתקן את הבעיה, אבל הצליח רק חלקית.


השוואה של המשחק עם ובלי Physx

אני רוצה את זה עם אקסטרה באטמן בבקשה

המשחק הזה מכיל המון, המון תוכן נוסף שניתן לפתוח בדרכים כאלה ואחרות. קודם כל, בקמפיין עצמו תוכלו לאסוף 240 אייטמים חבויים הכוללים חידות, ראיינות עם מטופלים ומשימות משנה. תוכלו לפתוח גם דגמי תלת מימד של הדמויות ולצפות בהם להנאתכם, ציורי קומיקס מוקדמים והרשימה עוד נמשכת ונמשכת. לפעמים נוצרת הרגשה כאילו יש יותר תוכן נוסף מאשר משחק, וזה לא דבר רע בכלל.

עוד דרך מעניינת לפתוח את התוכן הם אתגרים המוגבלים בזמן אליהם תוכלו לגשת היישר מהמסך הראשי. אתגרים אלה כוללים קטעים נבחרים מתוך המשחק, אך הפעם תצטרכו להשלים אותם בזמן קצוב או בתנאים מיוחדים על מנת לפתוח עוד תוכן. קטעים אלה נחלקים שווה בשווה לקטעי מכות והתגנבות, כך שלכל אחד יהיה מה לאהוב כאן.

סאונד: דיבוב אלוהי

Arkham Asylum מתאפיין בדיבוב משובח במיוחד מאת המדבבים המקוריים של סדרת הטלוויזיה המצויירת שהייתה מבוססת על הקומיקס. לאלה מאיתנו שכבר חרטו את קולם ודמותיהם של שחקני "האביר האפל" ייקח טיפה זמן להתעשת.

הדבר היחיד שהפריע לי בעבודת הדיבוב הם משפטים קיטשיים המזכירים את השורות הכבדות של דה רוק או שווארצנגר, אתם יודעים בסגנון "אני אחזור!". כבר הפסקתי לספור כמה פעמים הצהרה בסגנון "זה הסוף שלך!" מפי באטמן נענתה ב"זו רק ההתחלה!".

מעבר לדיבוב, עבודת הסאונד סטנדרטית יחסית ומכיוון שרוב המשחק מתרחש בשקט מופתי אין הרבה על מה להרחיב כאן.

השורה התחתונה: אחלה של משחק

Batman: Arkham Asylum הוא אחד ממשחקי האקשן בגוף שלישי הטובים ביותר ששיחקתי, והוא מתעלה בקלות מעל הרוב המוחלט של משחקים מבוססי מותג. משחקיות מעולה, עלילה סוחפת, גרפיקה מדהימה ועבודת דיבוב מקצועית מתחברים כאן לחבילה הנושקת לשלמות. שחקו בו אפילו אם אין לכם מושג מי זה הבחור הזה עם האוזניים המחודדות- ההנאה מובטחת.

נסו בעצמכם את הדמו של המשחק (2.04 גיגה)

משחקיות – מהנה ומגוונת
גרפיקה –  נראה נהדר, אפקטים פיזיקליים מרהיבים
סאונד ופסקול – אח.. הדיבוב, הדיבוב!
טכני – זמני טעינה קצרים, מתרסק לפעמים עם הגדרות הפיזיקה מופעלות
אורך חיים – עשרים שעות משחק, אך זמן זה מוכפל ומשולש ברגע שתתחילו לרדוף אחר התוכן הנוסף
ללא ציון מולטיפלייר – אין

ציון סופי: 90

מה חושבים מבקרים אחרים?

IGN - ציון 9.3
Gamespot - ציון 9.0
GameSpy- ציון 5 מתוך 5
גיימר (בעברית)- ציון 92
 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:17 26.09.2009 | PoKeRiTo PoKeRiTo

    המשחק הכי טוב של 2009!

  2. 2

    23:31 26.09.2009 | מה? מה? (אורח)

    90? זה משחק של 94...

  3. 3

    23:35 26.09.2009 | itai0301 itai0301

    משחק של יותר

  4. 4

    23:38 26.09.2009 | IceTea IceTea

    יש לי אותו ל Ps3 , וציינתה פשוט הכל.

    משחק שהוא כיף טהור, לא שיחקתי במשחק שכזה כבר הרבה זמן.

    חובה לכל אחד לשחק במשחק הזה.

    ובקשר לגלימה , ב PS3 זה לא בזמן אמת הקרעים..

  5. 5

    23:56 26.09.2009 | truejaz truejaz

    המערה לא חסרה יש במשחק גם את המערה של באטמן
    לא המקורית אבל מערה שנמצאת מתחת לאי למקרה חירום

  6. 6

    00:00 27.09.2009 | fenx fenx

    משחק חייתי!
    גראפיקה מעולה!

  7. 7

    00:01 27.09.2009 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    שיחקתי בדמו ומאוד נהנתי, רק שאין לי מספיק כסף בשבילו כרגע, נחכה שירד המחיר ^^
    נחמד שהתחלתם לעשות קצת יותר ביקורות לאחרונה, תוכלו בבקשה לעשות את הביקורת הבאה שלכם על אחד ממשחקי הMMORPG החדשים? (Champions Online, Aion and Fallen Earth)

  8. 8

    00:03 27.09.2009 | IceTea IceTea

    המערה לא חסרה, אבל המכונית והחללית שלו ממש כן.

    וגם אין יותר מדי נשקים.

  9. 9

    00:24 27.09.2009 | Blue&Black Blue&Black

    אני עובד עכשיו על פלאטינום במשחק המדהים הזה בPS3! כיף טהור ונשארו רק האתגרים.בהצלחה לי

  10. 10

    00:28 27.09.2009 | GreatDeviL GreatDeviL

    אלכס שוב אני אומר הסיקורים שלך ממש מרתקים אותי וקשה להפסיק לקרוא אותם באמת כל הכבוד נתתה לי חשק לקנות

  11. 11

    00:28 27.09.2009 | באטמן באטמן (אורח)

    יש את המערה של באטמן. היית אפילו צריך להדגיש את העובדה שהם חשבו על לשים מיני-מערה על האי, כי המשחק לא מתרחש בעיר עצמה איפה שהמערה הראשית של באטמן נמצאת.

  12. 12

    00:36 27.09.2009 | יונתן טפרברג יונתן טפרברג

    20 שעות?
    סיימתי את המשחק תוך 10, 15 מקסימום.
    ליתר דיוק סיימתי 62%. אין לי עצבים לחידות המפגרות של המשחק.

  13. 13

    00:37 27.09.2009 | lgmtk lgmtk

    יופי אלכס!
    ראית יאצי והעתקת מה שהוא אמר אחד לאחד!
    אחלה של ביקורת |:
    FAIL.

  14. 14

    00:53 27.09.2009 | שמעון שמעון (אורח)

    'כבר הפסקתי לספור כמה פעמים הצהרה בסגנון "זה הסוף שלך!" מפי באטמן נענתה ב"זו רק ההתחלה!"'
    אמממ... זה נאמר פעם אחת - לקראת סוף המשחק. זה פשוט מופיע אינסוף פעמים בטריילרים, שכנראה חרשת עליהם.
    אחלה בחלה של משחק, דיבוב מדהים, וגורם לך להרגיש כמו באטמן בכל שלב של המשחק. 9/10.

  15. 15

    01:10 27.09.2009 | 10\10 10\10 (אורח)

    10\10

  16. 16

    01:55 27.09.2009 | EthanBarker EthanBarker (אורח)

    אני חייב לנסות אותו
    שיחקתי בPS3 בדמו היה מצויין

  17. 17

    01:29 27.09.2009 | Three_Days_Grace Three_Days_Grace

    המשחק השני הכי טוב לשנת 2009..
    הראשון זה COD MW2..

  18. 18

    01:32 27.09.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    אני לא מבין את הקטע של הפיזיקה המיוחדת. כאילו שאי אפשר לעשות את אותו הדבר ישר על המשחק המקורי.
    מת לשחק אבל המחשב שלי לא משהו ויעלה לי הרבה לשדרג אותו.

  19. 19

    01:51 27.09.2009 | כן כן (אורח)

    מעתיק מיאצי...אותה ביקורת מילה למילה כמעט.

    תנסה להיות מקורי וסורי אבל משחקי SINGLE PLAYER לא קונים.

  20. 20

    02:18 27.09.2009 | Gypsy Gypsy

    מה זה מתרשב? @_@

  21. 21

    03:41 27.09.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    מי שלא שיחק במשחק עדיין לא כדאי לראות את הטריילר physx שפה. יש בו ספוילרים.

  22. 22

    04:40 27.09.2009 | InterAl InterAl (אורח)

    משחק הקומיקס/גיבורי על הכי טוב הוא עדיין Freedom Force, עם כל הכבוד לבטמן...

  23. 23

    06:08 27.09.2009 | Tw‡sTeD Tw‡sTeD

    אוברייטד. משחק טוב, אבל הוא לא כ-ז-ה מדהים.

  24. 24

    07:15 27.09.2009 | רז רז (אורח)

    אפשר דרישות?

  25. 25

    07:29 27.09.2009 | מישהו מישהו (אורח)

    תגידו אם יש לי כרטיס מסך של ati לא תיהיה לו בעיה ליתמוך בPhysx של nvidia נכון?

  26. 26

    07:53 27.09.2009 | 23ר 23ר (אורח)

    משחק מעולה, רק בלי מולטיפלייר CODְ MW2 אוכל אותו

  27. 27

    08:34 27.09.2009 | HeavenShock0 HeavenShock0

    אחלה משחק סיימתי אותו מזמן = ]...

  28. 28

    09:06 27.09.2009 | אורי אורי (אורח)

    הוא לא נראה יותר טוב מהקונסולות הפיזיקה משופרת אבל גרפיקה זהה לפי מה שאני בדקתי
    אבל כן משחק גדול

  29. 29

    09:16 27.09.2009 | שי שי (אורח)

    משחק מעולהההה יש לי אותו לאקסבוקס והוא אדיר.
    גרפיקה מדהימה!!!! משחק מפתיע

  30. 30

    10:05 27.09.2009 | LoPoO LoPoO

    המשחק הכי טוב שיצא ל2009

  31. 31

    10:17 27.09.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    25 כרטיסי ATI לא תומכים בפיסיקס,אבל המשחק נראה נהדר גם בלי,קח בחשבון שהפיסיקס במשחק הזה גם ככה היה פוגע לך בביצועים אלא אם כן יש לך את הכרטיס הכי חזק בשוק.(בדרישות מערכת הנפרדות שאידוס פרסמו לפיזיקס הם ממליצים על לפחות GTX 280 כדי להנות מהפיסיקס במלואו,זה או 9800גיטיאקס וכרטיס נוסף של גיטיאס(260).ככה שאם אין לך כרטיס מפלצת בן חודשיים לא הפסדת כלום. וחוץ מזה המשחק נראה נהדר גם בלי הפיסיקס,שמשפיע בעיקר על הסביבה שתראה "חיה" יותר,אפקטים של עשן,בד,רצפות נשברות ועלים עפים,זה נחמד,אבל אם אפשר להריץ את המשחק מצוין בלי,זו לא סיבה לשדרוג.

  32. 32

    10:34 27.09.2009 | shahartal1996 shahartal1996

    יש לי..
    משחק מדהים..
    המשחק יכול להריץ(בגראפיקה הרבה פחות טובה אבל מריץ) משחקים גרועים..
    הוא פשוט יכול להריץ את זה על כל מחשב..

  33. 33

    10:56 27.09.2009 | מתן מתן (אורח)

    אם הביקורת כ"כ מהללת למה רק 90? אני מבין שאתם רוצים לשחק אותה מבקרים קשוחים ובכך להתבלט אבל לא צריך להוריד ציון רק בשביל להיות מיוחד. מותר לפרגן לפעמים...

  34. 34

    11:09 27.09.2009 | wokinstorm wokinstorm

    אחלה ביקורת אני אולי יחשוב על לקנות את המשחק הזה.

  35. 35

    11:28 27.09.2009 | david221 david221 (אורח)

    אחלה ביקורת אחי והמשחק באמת מעולה אני עכשיו טוב אולי לא עכשיו אבל אני ישיג תמשחק ואני הולך לשחק^^

  36. 36

    11:35 27.09.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    ה90 אומר דרשני לדעתי.מדובר במשחק סופר גיבור טוב מאוד בסה"כ שמצליח להעביר את "חוויית" באטמן בצורה משכנעת.מכיוון שמשחק טוב מאוד זה דבר נדיר ב2009,ומשחק סופר גיבור טוב מאוד זה נדיר עד לא קיים בכללי,המשחק זוכה להילולא שכזו.התואר "משחק הסופר גיבור הכי טוב בעולם" זה לא תואר שיש עליו הרבה מתחרים.מי יכול לקחת?ספיידרמן? הענק הירוק?או על "משחק השנה 2009"? יש כ"כ הרבה מתמודדים?אקיצר עד שיוצא משהו טוב סוףסוף כולם מסתערים עליו בסופרלטיבים,אבל זה לא שמדובר ביצירת מופת. ראו הוזהרתם.

  37. 37

    12:24 27.09.2009 | darkness293 darkness293

    התחלתם להעתיק מיאצי? FAIL
    לא יפה
    תסתמכו על ביקורות משלכם ולא על סמך יאצי

  38. 38

    13:28 27.09.2009 | אחד שלא היה בעיניינים,  ועכשיו לא מבין מה רוצים ממנו אחד שלא היה בעיניינים, ועכשיו לא מבין מה רוצים ממנו (אורח)

    WTF מה זה יאצי ? אתם מתכוונים נאצי? מי? מה?

  39. 39

    13:49 27.09.2009 | lgmtk lgmtk

    38: יאצי YAHTZEE הוא מבקר משחקים ידוע "ZERO PUNCTUATION" מאתר בשם THE ESCAPIST.
    כנראה אלכס גרבוב, שתפסתי ממנו בעבר, לא יודע לכתוב ביקורות והוא מעדיף להעתיק מיאצי.

    לא יפה אלכס.

  40. 40

    14:16 27.09.2009 | peace tool peace tool (אורח)

    כמו שלוגאן, המגיב הוותיק שפרש אמר- זה באמת המשחק הכי טוב למדי! קונים לי אותו במהדורה מיוחדת בחג ההודיה ודרך אגב- יש את הבאט קייב של ארקהם. משחק של 96 אם לא 98

  41. 41

    14:39 27.09.2009 | גל גל (אורח)

    ביקורת מצוינת.

  42. 42

    14:41 27.09.2009 | גל גל (אורח)

    יש לי 9800 ג'יטי והפיזיקס פועל על היי והמשחק פועל חלק.

  43. 43

    12:16 28.09.2009 | dkeeper dkeeper (אורח)

    סיימתי.
    הדחליל מקבל כבוד של מלך.
    משחק מצוין.
    המשחק נגמר ואתה רוצה להמשיך מקווה שיהיה עוד משחק.

  44. 44

    17:42 28.09.2009 | KillThatBat KillThatBat (אורח)

    משחק ענק!!! למרות שהקטע הפסיכודלי באמצע די מוזר... טוב נו, הוא מכל זאת פסיכודלי... אבל בכל מקרה- לא רק שהגרפיקה מטמטמת, המשחק עצמו פשוט מדהים!!! העלילה, המשחקיות המגוונת שמשלבת אקשן ו-stealth בצורה כל כך טובה!!! מעולה!!! 

  45. 45

    20:58 28.09.2009 | ?!??!??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ?!??!??!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (אורח)

    ל GTA IV נתתם 9 בגראפיקה!
    ובאטמן הדמות עצמה ניראת כל כך מרוחה ויש בה מלא גליצים!

  46. 46

    21:47 28.09.2009 | Lol Lol (אורח)

    קניתי את המשחק כי שמעתי ביקורות טובות וחשבתי שיש לו מולטי כי היה כתוב LIVE אבל אני לא ישקר אני נהנה ממנו ולא רוצה לגמור אותו!! טוב שקניתי אבל עוד פעם חבל שאין לו מולטי :\

  47. 47

    21:50 28.09.2009 | Lol Lol (אורח)

    והייתי נותן למשחק על משחקיות 10 גרפיקה 9 סאונד 10 מאוד חשוב פה דרך אגב טכני 9 עוד לא יתרסק לי עם הפיזיקס לא יודע על מה מדובר אבל באטמן קצת מרוח וחבל :\ אורך חיים 10

  48. 48

    23:18 28.09.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    לכל מי שרוצה לקנות יש בארקדיה ב190 שקל.(40 שקל הנחה מהמחיר ה"רגיל" בארץ.חבל שאני לא ידעתי עליהם קודם.אולי אפשר להוסיף אותם לפינת המבצעים)
    ל46 לגבי ה"לייב" אפשר להוריד ממנו DLC של כמה מפות אתגר בחינם. זה לא הרבה אבל ראבק!זה בחינם!הכריחו את מייקרוספט לתת לכם משהו בחינם!
    ל45 ו47 זה לא אמור להיות.תשחקו עם ההגדרות של הגרפיקה(דבר ראשון לבטל פיזיקס) אם עדיין יש בעיה אז לא יודע.תבדקו בפורומים של המשחק באיידוס.אלא אם כן יש פה מישהו שיכול לעזור?

  49. 49

    02:05 29.09.2009 | מצחיק לגלות מצחיק לגלות (אורח)

    חצי מהכתבה מועתקת מהביקורת של יאטזי מ-Zero Punctioation
    אבל אל תדאגו ויגיימס, יש מספיק אנשים שלא מבינים אנגלית שם בחוץ/לא מצליחים לעקוב אחרי שטף דיבורו המהיר. רק חבל שרובם בני עשר ודרומה ולכן אינם מורשים לקרוא ביקורת זו ממילא.

  50. 50

    15:53 29.09.2009 | DK1995 DK1995 (אורח)

    ממש העתקה בוטה מיאצי
    אבל מה לעשות שכשאתה לא מעתיק אז הביקורות שלך יוצאות רע...
    איפה שי זלדיס?

  51. 51

    00:20 30.09.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    העתקת מיאצי..אה כתבו איזה כבר לפני?500 פעם? טוב אני בטוח שכשאני אכתוב שאתה מעתיקן זה ישמע הרבה יותר חכם -NOT!

  52. 52

    00:25 30.09.2009 | ToMuSH ToMuSH

    שיחקתי בינתיים שעתיים וחצי וסיימתי 10 אחוז מהמשחק, ואני על HARD. זה פשוט FUCKING קשה, לקחו את המילה HARD ביתר רצינות... אבל שווה כל שניה, פשוט משחק מ-ע-ו-ל-ה, אין מילה אחרת.

  53. 53

    11:12 30.09.2009 | BloodHound BloodHound (אורח)

    פועל לי על מקסיומם גראפיקה, 2X AA, PysX, ורזולוציה של 1400X900 או משהו כזה ויש לי סה"כ GTX260 ו-Core2Duo 1.8GHz

  54. 54

    12:57 30.09.2009 | רועי רועי (אורח)

    תודה על הביקורת ותודה על כך שלא חשפת את מה שקורה במשחק עצמו (ספויילר).

  55. 55

    17:52 30.09.2009 | סתם שאלה סתם שאלה (אורח)

    איך אתם מפסקים את הביקורות שלכם? האם הפיסוק נעשה על-ידי תוכנה, או שמא הוא מתבצע באופן ידני?
    זה נשאל עקב סקרנות בלבד כי פה ושם חסר פיסוק מתאים.
    תודה על התשובה!

  56. 56

    19:46 30.09.2009 | XHHN,H XHHN,H (אורח)

    סיימתי ואני לא יודע איך משחקים אם הJOKER

  57. 57

    20:57 30.09.2009 | orokusaky orokusaky (אורח)

    קודם כל זה בלעדי לפלייסטשן3. א"א לשחק איתו בפיסי ובאקסבוקס.אם אתה על הפלייסטיישן,לג'וקר יש מפות אתגר שפותחים על ידי שפותרים חידות במצב הסיפור.

  58. 58

    17:30 01.10.2009 | RazCohen RazCohen (אורח)

    נשמע משחק מעולה
    וואלה הולך להיות כיף (:
    חבל שאין מולטי..
    10/10, אחלה ביקורת, תודה.

  59. 59

    18:12 04.10.2009 | eitanking eitanking

    משחק ממש שווה יש לי אותו למחשב אבל הפיזיקס לא ממש משנה אז אני לא שם 1000\1000
    ממש שוווווווה!!!

  60. 60

    10:45 09.10.2009 | 2eitaking 2eitaking (אורח)

    מי זה לוגאן נראה לי שהוא חבר שלי והוא לא פרש הוא רק נסע לאמריקה

  61. 61

    18:37 11.10.2009 | היהודי הנצחי היהודי הנצחי (אורח)

    לכל השואלים לגבי הפיסיקס
    יש בו שלוש רמות
    נכון הרמה הכי גבוה דורשת GTX 280
    אבל אצלי המשחק רץ מעולה, הכל על הי פיסיקס בינוני על GTX 260

  62. 62

    19:07 15.10.2009 | מתן מתן (אורח)

    המבקר השתמש במלא דברים שיאצי אמר מהתוכנית ZERO PUNCTUATION
    אבל בלי שום קשר, ביקורת טובה מאוד למשחק מאוד טוב

  63. 63

    00:42 10.11.2009 | שחר ברסנו שחר ברסנו (אורח)

    לא הבנתי איך בדיוק 20 שעות משחק....מה נרדמת באמצע? ורושמים שכונה לא שחונה.....ויש מין מערה של באמן בארקם אסליום

  64. 64

    12:04 14.11.2009 | itay525 itay525

    אחד המשחקים, אין בו שום דבר רע ואם יש הם זניחים.

  65. 65

    22:52 11.04.2010 | gamerevier gamerevier (אורח)

    יש לי את המשחק על האקס בוקס 360 קונסולה פשוט מדהימה כל כך כייפית אני מעדיף אותה בהרבה על הסוני 3 שלי והמשחק פשוט מדהים הכול כל כך כיף חלק יפה 10/10

  66. 66

    17:08 26.12.2010 | דחליל דחליל (אורח)

    הצעה לאוהדים של באטמן:שחקו בלונגפליי(longplay).
    שם יש יותר קרבות,מוטציית טיטן שלא הצליחה וזוכרים את דחליל
    בקרב הראשון? תוכלו להכנס למשרד שלו!

    עצה: כדי לעבור את כל העכבישים האלה שמישהו מדבר לכו לCELL BLOCK איפה שהשארתם את קוינקי שארפ!

    נ.ב דחליל שולט!

  67. 67

    17:11 26.12.2010 | דחליל דחליל (אורח)

    הצעה לאוהדים של באטמן:שחקו בלונגפליי(longplay).
    שם יש יותר קרבות,מוטציית טיטן שלא הצליחה וזוכרים את דחליל
    בקרב הראשון? תוכלו להכנס למשרד שלו!

    עצה: כדי לעבור את כל העכבישים האלה שמישהו מדבר לכו לCELL BLOCK איפה שהשארתם את קווינקי שארפ!

    נ.ב דחליל שולט!

  68. 68

    10:52 11.04.2011 | חךגכחנךףח חךגכחנךףח (אורח)

    יש לי אותו בן זונה של משחק

  69. 69

    10:56 11.04.2011 | בייתר שולטטטטטטטטטטטטת בייתר שולטטטטטטטטטטטטת (אורח)

    אחלה משחק עולה על כולם בשנת 2009

  70. 70

    12:07 04.09.2011 | hen123d hen123d (אורח)

    משחק לא משהו יותר אסטרטגיה מאשר פעולה אקשן לא ממליץ משחק משעממם רצח המשחק הכי טוב לשנת 2009 ומתאים ל 2011 או X-men Origins: Wolverine משחק אטרקטיבי מלא דם ופעולה!

  71. 71

    20:20 30.03.2012 | fuck you fuck you (אורח)

    "משחק שהוא כיף טהור, לא שיחקתי במשחק שכזה כבר הרבה זמן.
    " הייל היטלר

  72. 72

    09:22 09.03.2017 | לוין לוין (אורח)

    לדעתי זה המשחק הטוב ביותר של הסידרה כולל נייט המשחק פשוט מושלם

  73. 73

       | פורסם ע"י