הרשמה

ביקורת: Left 4 Dead 2

אותה גברת בשינוי אדרת? כן, אבל זה עדיין כל כך כיף...


 

מפתחת: Valve
מפיצה: Valve דרך Steam
EA בחנויות
תאריך יציאה: 17.11.09
פלטפורמות: Xbox360 ו-PC

שנה בדיוק אחרי המשחק הראשון, Left 4 Dead 2 יוצא ומבטיח הרבה יותר. מטחנת כסף או משחק גדול?

מאת: אייל לנצמן

בשנה שעברה קיבלנו מ-Valve את Left 4 Dead, משחק פעולה-הישרדות מפתיע ומרענן, שהתרכז בלחימה במשותף עם שלושה שחקנים אחרים דרך המון של זומבים מטומטמים (וכמה פחות מטומטמים).

Left 4 Dead היה אמנם משחק טוב, אבל היו לו כמה בעיות. למשל, כמות ה-Special Infected, הזומבים 'המיוחדים' (מעין בוסים) שפגשתם במהלך השלבים, הייתה זעומה. כל אחד מהם הופיע רק אחרי דקות רבות של משחק, ובשלב מסוים כבר נמאס לחסל את הזומבים הרגילים.

כלי הנשק ש-Valve הבטיחו לנו בגרסת ההדגמה שלו לא באמת נמצאו במשחק, וממילא מצאתי את עצמי בסופו של דבר משתמש באותם שני כלי נשק עיקריים בכל שלב ושלב, פשוט כי הם היו הכי יעילים.

ואחרון חביב- וזוהי הבעיה הגדולה ביותר של Left 4 Dead- לא היו בו מספיק תוכן ועומק כדי שמרבית השחקנים ימשיכו לשחק בו לאורך זמן. ה-AI Director, "במאי המשחק", אמנם משנה את מיקום הזומבים במעט בכל פעם שנכנסים לשלב, אבל בסופו של דבר מדובר באותה חוויה בדיוק.

את כל הבעיות הללו מבקש Left 4 Dead 2 לפתור. למרות שמדובר, ברמת הכותרת, ב"משחק המשך", מדובר באותו משחק בעצם- אבל עם יותר כלי נשק, יותר מצבי משחק, קמפיינים מגוונים יותר, עוד זומבים מיוחדים ובקיצור- עוד הרבה מכל דבר. וזה כל מה שהיינו צריכים.

הטוב
  • הרבה כלי נשק חדשים, ובעיקר נשקי Melee, שנראים ומרגישים מעולה
  • ה-Special Infected החדשים מוסיפים לחווית המשחק
  • עיצוב שלבים פנטסטי
  • שיפורים במנוע הגראפי
הרע
  • שוב- עלילה אין הרבה פה
  • אין מספיק מצבי משחק חדשים שיוסיפו לאורך החיים
והמסור החשמלי
  • כיף לא נורמלי!

הכירו את השורדים החדשים

למי שלא שיחק במשחק הראשון, סדרת Left 4 Dead מתרחשת בזמן אפוקליפסת זומבים, כאשר המשחק מחולק למספר קמפיינים מרכזיים ובתוכם שלבים קצרים (בערך כעשרים דקות לאחד). בכל תחילת שלב השורדים מתחילים ב-'Safe Room', חדר נעול שמכיל כלי נשק, תחמושת ותחבושות, והמטרה היא להגיע אל ה'חדר הבטוח' שבסוף השלב, כאשר בסופו של כל קמפיין השורדים ניצלים ובורחים אל היעד הבא.

L4D2 מתרחש הפעם בדרום ארה"ב, כאשר היעד הסופי של השורדים הוא ניו-אורלינס. את ארבעת השורדים החביבים מהמשחק הראשון, ובראשם פרנסיס וזואי האהובים, מחליפים ארבעה שורדים חדשים: רושל, כתבת טלויזיה לערוץ מקומי; אליס, טכנאי צעיר; ניק, נוכל ומהמר סדרתי; ו-Coach, מאמן פוטבול בתיכון. המקצועות האלו בוודאי לא משנים משהו במשחק או בסיפור, אבל היי, כל דמות צריכה סיפור רקע.

בניגוד למשחק הראשון, שבו הקשר בין הפרקים השונים היה קלוש, Left 4 Dead 2 מציג עלילה רצופה לכל אורך הסיפור. כך, לדוגמה, בסופו של פרק אחד תסעו במכונית אל עבר היעד, ולפתע תגלו שהדרך נחסמה על ידי מכוניות הרוסות. בכל זאת, לא מדובר במשחק עם עלילה מורכבת או עם קטעים מתוסרטים מדהימים, אבל Valve עשתה כל שביכולתה כדי להוסיף עלילה למשחק שמבוסס על פעולה מרובת-משתתפים.

אז מה חדש?

שחקני Left 4 Dead ירגישו בבית כבר מהרגע הראשון. המשחק החדש לא משנה את הנוסחה בגרוש, והמטרה נשארה זהה. אז מה כבר חדש?

קודם כל, המשחק מאתגר הרבה יותר. ה-AI Director 2.0, הגרסה החדשה של "הבמאי", המערכת הממוחשבת שקובעת בכל פעם את מיקום הזומבים וזמן הופעת האויבים ומתאימה את עצמה לסגנון המשחק שלכם, עושה עבודתה כראוי, כאשר חוק מרפי פועל בכל פעם שתשחקו במשחק.

גלי זומבים יגיעו בזמנים תכופים יותר, זומבים יקפצו מה-Safe Room ברגע שתפתחו את הדלת (כמובן, במצב שבו נותרו שני שחקנים מדממים) ותדירות הופעת ה-Special Infected גבוהה. כן, זה אומר שגם רמה Normal, השניה מתוך הארבע, לא פשוטה לשחקן הממוצע. 

אם כבר הזכרנו Special Infected, אל ה'בוסים' של המשחק הראשון נוספו גם כמה וכמה חדשים, וביניהם ה-Spitter, שיכולה להתיז חומצה מסוכנת שנשארת על איזור מסוים למשך כמה שניות, ותפגע בשחקן כל עוד הוא עומד בתוכה. ה-Jockey הוא גם סוג מעצבן למדי של Infected, שיכול לקפוץ על גבו של שחקן ולנווט אותו למקום סכנה (למשל, החומצה של ה-Spitter).

סוג חדש נוסף הוא ה-Charger, זומבי בעל יד אחת עצומה שרץ במהירות אל עבר אחד השחקנים, דוחף אותו אל עבר עצם מסוים ומטיחו בו בחוזקה.

מלבד ה-Special Infected, ישנם גם 'מיני-בוסים', שגורמים לנזק קטן יותר ויחודיים לקמפיינים שונים. כך לדוגמה תפגשו זומבים לבושים בחליפות חסינות אש שלא יכולים להישרף או כאלו בעלי מגנים משטרתיים שלא מאפשרים לירות עליהם מהחזית, ולכן צריך לאגף אותם ולירות בגבם. דוגמה טובה לזומבים היחודיים לקמפיינים היא הליצנים, שיופיעו בקמפיין Dark Carnival שמתרחש בפארק שעשועים נטוש, ולהם יש יכולת לקרוא לעדר של זומבים רגילים.

גם ה-Witch, סוג הזומבי החזק ביותר במשחק, עברה שינוי קטן- מעכשיו היא תסתובב בשלבי היום, כך שלעיתים תוכלו למצוא דרכים מעניינות יותר לעקוף אותה. אבל כמעט תמיד, כששיחקתי באחד הקמפיינים (עם חברים או רנדומלית ברשת), מצאתי שחברי הקבוצה מעדיפים להתקיף אותה מאשר לעקוף אותה. זה אף פעם לא עובד, אגב.

קמפיינים מגוונים ומעניינים 

לא רק ש-Left 4 Dead 2 מקשר בין הקמפיינים השונים, כל אחד ואחד מהם מעוצב בצורה פשוט נפלאה, ומשימות ה-Rescue האחרונות, בהן תצטרכו להמתין לחילוץ בזמן שאלפי זומבים ינסו להגיע אליכם, עושות את כל ההבדל.

לדוגמה, במשימה האחרונה באחד השלבים, כל הקבוצה התאגדה בקומה השנייה של בניין שבו הייתה מצויה מכונת ירייה, כשפתאום נמשכתי ע"י Smoker אל הקומה למטה, בזמן ששני Tanks עצבניים הגיחו משום מקום וגרמו לנו לנזק קשה. מזל שלאחד מאיתנו הייתה חרב, ובזמן שה-Tank רדף אחרי שחקן אחר הוא הרג אותו מהצד... הרגעים הדרמטיים האלו מתרחשים בכל פינה ב-Left 4 Dead 2, והופכים את חווית המשחק למלחיצה בכל פעם מחדש.

חלק נרחב מהקמפיינים של המשחק החדש מתרחשים לאור יום, ולא רק בלילה כמו במשחק הראשון. לא רק שזה מוסיף לאמינות של המשחק, גם מדובר בכיף גדול לנסות משהו שונה, ולשם שינוי- לא להשתמש בפנס המעצבן הזה.

מאחורי המשימות השונות עומדים עכשיו רעיונות מעניינים. כך, לדוגמה, באחת המשימות אתם צריכים את עזרתו של מישהו, אבל לשם כך עליכם קודם כל להיכנס אל תוך חנות, למצוא בתוכה ארגז בקבוקי קולה, לצאת מהחנות ולהעביר אותו לביתו. בדרך, כמובן, מאות זומבים ינסו לעצור אתכם.

דוגמה נוספת היא בשלבי ה-Rescue- תצטרכו למשל למצוא מיכלי דלק הפזורים ברחבי קניון ולמלא באמצעותם מכונית שתסיע אתכם משם, כאשר כל כמה שניות מגיע גל זומבים נוסף, או להתחיל מופע רוק על במה בכדי לסמן למסוקי ההצלה את מיקומכם, כשבדרך מגיעים גלי זומבים תכופים.

יש מסור חשמלי  

ארסנל כלי הנשק ש-Left 4 Dead 2 מציע גדול בהרבה מזה של קודמו. אם בפעם הקודמת היו לנו שני סוגים של רובה ציד, M-16, רובה עם כוונת צלפים ושני תתי-מקלע, הפעם ההיצע מתרחב. כלי הנשק של המשחק הראשון גם נראים שונה, משום שעל פי הגדרות ה-Default, השחקן רואה חלק קטן יותר מהנשק.

את מה ש-Valve הבטיחו ולא קיימו במשחק הראשון, הם מביאים אל המשחק השני. הפעם תוכלו לבחור בין ארבעה סוגים של Shotgun- התווספו ה-Combat Shotgun החזק (ובעל המראה המגניב) וה-Chrome Shotgun. כמו כן נוספו רובה צלפים חדש, תת-מקלע עם משתיק קול ורובי סער כמו AK-47 (קלאצ'ניקוב), וכן מטול רימונים מגניב- שימושי מאוד בזמן מפגש עם זומבים חזקים.

לכל אלו אפשר להוסיף שלושה סוגים של תוספות- כוונת לייזר ושני סוגי תחמושת חדשים: כדורים שיתפוצצו בפגיעה וכדורים שיציתו את אזור הפגיעה. ניתן להוסיף אותם לכל כלי נשק באמצעות מכשירים שמסתובבים ברחבי המפות, והם מהווים תוספת מגניבה.

אבל החידוש האמיתי של Left 4 Dead 2 מגיע דווקא בתחום נשקי פנים-מול-פנים (Melee), שישמשו אתכם (והרבה) להריגת זומבים מטווח אפס. L4D2 מציג עשרה כאלו, כולל מחבט בייסבול שאיתו אפשר להגן על הגוף, חרב סמוראים שמאפשרת לחתוך את הזומבים, מחבת, גיטרה ועוד ועוד. אבל נשק ה-Melee שאהבתי במיוחד הוא ה-Crowbar - כן, כן, הלום של גורדון פרימן - שמופיע במשחק בתור מחווה מסוימת לסדרת Half Life.

אחד מכלי הנשק האלו הוא מסור חשמלי, שיאפשר לשחקן לחתוך את הזומבים ויצור אפקט דם על המסך. למסור החשמלי יש שימוש מוגבל, והוא חד פעמי, אבל בחיי שהוא מגניב. באחת הפעמים נגמרה לי התחמושת בנשק הראשי, וה"במאי" החליט לתת ל-Boomer להקיא עליי ובכך להזמין את עדר הזומבים. למזלי, הצטיידתי מקודם במסור החשמלי... אח, שלוליות הדם... אם הייתי משתמש בנשק Melee אחר, סביר להניח שלא הייתי מחזיק מעמד יותר מחצי דקה.

כן, תמצאו את עצמכם הורגים הרבה יותר עם נשקי המילי מאשר עם כלי הנשק הרגילים. מדובר בחידוש מרענן ונחוץ - אני לא יודע איך הסתדרתי במשחק הראשון בלעדיהם.

נוסף על כלי הנשק החדשים, L4D2 מציע גם מבחר חפצים שונים לשימוש (עליהם הרחיב ניצן ברשמים שלו מהמשחק). בין היתר תמצאו ערכת החייאה שתחייה שחקנים שנהרגו (שימושי ביותר ברמות הקושי הגבוהות והכרחי לחלוטין כשמפעילים את אופציית ה"ריאליזם") ובקבוק קיא של Boomer, שמצטרף ל-Pipe Bomb ולבקבוק המולוטוב, אותו ניתן לזרוק על זומבים או על ה-Tank ולגרום לעדר הזומבים להרביץ לו בהמוניהם.

באחד מהקמפיינים, השורדים נכנסים לחנות של כלי נשק שמכילה כל סוג שנשק שתרצו. מדובר באחד הרגעים המגניבים ביותר במשחק- בפעם הראשונה שנכנסתי לחנות לקח לי כמה דקות להמשיך, משום שרציתי לבדוק איך מתפקד כל נשק. לאחר שבחרתם את הנשק שלכם, אגב, אתם יכולים להוסיף לו כוונת לייזר באמצעות המכשיר שנמצא בחנות.

מה יש לו להציע?

המשחק החדש כולל את כל מצבי המשחק של קודמו: מצב הקמפיין, שאותו ניתן לסיים כשחקן יחיד כאשר את מקומם של השורדים תופס המחשב, או כמשחק קואופרטיבי ברשת עם שחקנים אקראיים או עם שלושה חברים. במצב זה יש חמישה קמפיינים שונים במקום ארבעה ב-Left 4 Dead (נכון לזמן היציאה).

מצב ה-Versus של המשחק הראשון מופיע גם במשחק החדש. למי שלא שיחק במשחק הראשון, מצב זה כולל שמונה שחקנים שמתחלקים לשתי קבוצות- שורדים וזומבים. קבוצה אחת מנסה לעבור את השלב בעוד השניה תשחק כ-Special Infected ותנסה לעצור אותם. הפעם נוכל לשחק במצב הזה בכל הקמפיינים (לא כמו בהשקה של המשחק הראשון, בו יכולנו לשחק רק בשניים).

האפשרות החדשה הבסיסית ביותר של מצב ה-VS היא לשחק בתור הבוסים החדשים- וזה פשוט כיף לא נורמלי. מציאת מקום ועיתוי מושלם להתקפה היא אמנות בפני עצמה, וכאשר המשחק נותן לכם לטפס כמעט על כל דבר אפשרי, האפשרויות פתוחות לפניכם.

כך, לדוגמה, שיחקתי בתור Infected ותיכננו התקפה מאסיבית על השורדים רגע לפני שהם מגיעים אל החדר הבטוח. ה-Boomer הצליח להקיא על כמה מהם, ולאחר מכן הצטרף Smoker שידע להימלט כשנתפס ולתפוס כל פעם שורד אחר. החלטתי שזה זמן מצוין להתקיף עם ה-Charger ולהטיח אחד מהם במכונית. ומה אני אגיד לכם.. זה עבד.  

מלבד ה-Versus, גם מצב ה-Survival (שבו עליכם להחזיק מעמד כמה שיותר זמן מול גלים של זומבים) נמצא במשחק החדש, אבל אין בו חידושים רציניים.

כמו שציינתי בתחילה, כדאי מאוד ש-Left 4 Dead 2 יכיל מספיק מצבי משחק חדשים ומהנים, אחרת סביר להניח שאשכח אותו לגמרי חודש אחרי היציאה. ובכן, הוא מוסיף רק מצב משחק אחד: Scavenge. לא מדובר במצב חדש לגמרי, שכן הוא מהווה שילוב בין ה-Survival ל-Versus. על השחקנים למצוא 16 מיכלי דלק בזמן קצוב ולמלא אותם אל תוך גנרטור, כאשר על כל מיכל נוסף הם מקבלים עוד 20 שניות. על שחקני קבוצת ה-Infected לעצור אותם.

בסופו של דבר, Left 4 Dead 2 מספק מספיק תוכן כבר בהשקה, למרות החוסר במצבי משחק חדשים. אני נוטה לא להסתמך על הרחבות DLC, אבל Valve כבר הבטיחו שישוחררו כאלו במהלך החודשים הקרובים, כולל הרחבות מיוחדות למי שקנה את שני המשחקים בסדרה. בינתיים אפשר להסתמך על הקהילה, שעובדת כבר ברגעים אלו על מפות Custom שונות (שלפעמים מהנות הרבה יותר מהרשמיות). מהבחינה הזאת, כמובן, גרסת ה-PC של המשחק עדיפה בהרבה על גרסת ה-360.

אותו מנוע מזדקן, אבל עם שיפורים

Left 4 Dead 2, כמו קודמו, משתמש במנוע ה-Source בן החמש, שכבר מזמן התחיל להראות את גילו. אבל חס וחלילה, L4D2 לא נראה רע. חוסר הפירוט במקומות מסוים עדיין מורגש, אבל סביבות המשחק מעוצבות בצורות שונות, אפקטי הדם על המסך מעולים וגם ה-Common Infected, הזומבים הרגילים, נראים שונה אחד מהשני. השיפורים שנעשו במנוע הם יותר ברמת הפירוט של סביבות המשחק מאשר בכל השאר. בכל זאת, כמה כבר אפשר להוסיף ולהוסיף? אני מוכן למנוע חדש. מה איתכם?

ברמת הסאונד, L4D2 לא מאכזב. בתור משחק פעולה-אימה, הוא עושה עבודה נפלאה בלהעביר את האווירה דרך אפקטי הקול. אם תפגעו במכונית פעם אחת היא תצפצף קלות ותזהיר אתכם שלא לירות עליה פעם נוספת, כי אז תתחיל האזעקה שתמשוך עדר זומבים. ניתן גם לשמוע את ה-Witch ממרחקים, ולדעת מאיזה כיוון מגיע כל Special Infected לפני שהשחקן רואה אותו- משום שלכל בוס יש קול אחר. דיבוב הדמויות לא מזהיר, אבל מתאים בדיוק לאווירה של המשחק, שמנסה, ומצליח, להיות מעין סרט פעולה-הישרדות מתמשך שמחולק לפרקים קצרים.

בזמן קרבות אינטנסיביים תיכנס מוזיקה קצבית, שמשתלבת יחד עם צרחות הזומבים והשורדים לאחת מחוויות הפעולה המגניבות ששיחקתי בשנה האחרונה. בסופו של כל שלב (בתנאי שהגעתם בהצלחה ל-Safe Room, כמובן), תושמע מנגינה קצבית שתכניס אתכם לאווירה של השלב הבא.

השורה התחתונה

אני לא חושב ש-Left 4 Dead הוא העתק של המשחק הראשון. המטרה של המשחק זהה, אבל הוא בכל זאת מרגיש אחרת. בעצם, הוא מרגיש כמו מה שקודמו היה אמור להיות. עם כל התוספות המעניינות ועם עיצוב השלבים המעולה, Left 4 Dead 2 עושה את מה שציפינו שהמשחק הראשון יעשה, או לפחות התוספות שהובטחו לו והגיעו רק באופן חלקי.

אז לקנות או לא לקנות? ובכן, אם אתם לא בעלים של המשחק המקורי ואהבתם את גרסת ההדגמה (אם לא שיחקתם בה, שחקו אצל חבר בגרסה המלאה), אז כן- הוא מאוד שווה קניה. אם כבר קניתם את L4D הראשון, ואתם עדיין מתלהבים מהרעיון של לפוצץ לזומבים את הצורה, אין לכם ברירה- כל החברים שלכם ממילא משחקים במשחק החדש. 

מצד שני, אם שיחקתם במשחק המקורי, וכבר נמאס לכם להרוג מיליון זומבים, אין טעם לרכוש את המשחק. Left 4 Dead 2 לא משנה את הנוסחה, אלא רק מוסיף עליה כמה וכמה שיפורים שמוסיפים גיוון, לא יותר מזה. זה כיף גדול, אבל רק למי שעדיין לא נמאס לו.

ולסיום - המלצה שלי: אם כבר החלטתם לקנות את המשחק, תארגנו קניה קבוצתית עם עוד שלושה חברים ותרכשו את חבילת ה-Four Pack שתעניק לכם הנחה משמעותית במחיר.

- מי שמעוניין בזווית-המבט של שחקן L4D כבד, מוזמן לקרוא את רשמיו של ניצן מהמשחק

משחקיות – הנוסחה לא שונה, אבל שיפורים ותוספות רבות משדרגים מאוד את חווית המשחק
גרפיקה –  המשחק לא נראה רע, אבל למרות שיפורים מנוע ה-Source כבר מזדקן
סאונד ופסקול – עבודה מעולה של Valve בתחום הסאונד: מוזיקה קצבית כשצריך, יללות זומבים ודיבוב דמויות משכנע
טכני – כמו תמיד, מנוע ה-Source מציג יחס גרפיקה-ביצועים מהטובים ביותר בשוק
אורך חיים – יותר גבוה מזה של המשחק הראשון, אבל אין מספיק מצבי משחק חדשים
מולטיפלייר – עבודת צוות היא הדרך היחידה לסיים שלבים על רמות הקושי הגבוהות. עם חברים, זה כיף לא נורמלי

ציון סופי: 88

מה חושבים מבקרים אחרים?

הציונים הם לגרסת המחשב של המשחק. הציון הממוצע של גרסת ה-Xbox 360 של המשחק, לפי Metacritic, נמוך בנקודה - אך יש לה חסרונות משלה, כמו המחסור באפשרות ליצור מפות Custom והשליטה, שקצת יותר מתאימה לעכבר במשחק הזה.

Eurogamer - ציון 9
IGN - ציון 9
Giant Bomb - ציון 4 (מתוך 5)

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:42 20.11.2009 | asasas asasas (אורח)

    ראשון משחק לא נורמלי אין דברים כאלה

  2. 2

    09:47 20.11.2009 | navekeinan navekeinan

    ביקורת מעולה נהנתי לקרוא

  3. 3

    09:58 20.11.2009 | crabrocket crabrocket

    ביקורת מצויינת.
    כל הכבוד על גשם הביקורות לאחרונה.
    אין עליכם!

  4. 4

    10:51 20.11.2009 | onslaught onslaught

    ביקורת מעולה,
    לדעתי הציון היה צריך להיות יותר גבוה!

  5. 5

    10:56 20.11.2009 | Bena Bena

    אורך חיים – יותר גבוה מזה של המשחק הראשון, אבל אין מספיק מצבי משחק חדשים
    יש עוד שתי מצבים משחק חדשים שמשפרים את המשחק ואת הרמה בו.

  6. 6

    11:02 20.11.2009 | LiNz LiNz (אורח)

    משחק ענק, יש לי כבר 30 שעות משחק.

  7. 7

    11:25 20.11.2009 | DeadlyBoy DeadlyBoy

    יפה, אחלה ביקורת!
    ודרך אגב: גרסא ה - 360 לא גרועה כל כך כמו שאתה מתאר...

  8. 8

    11:33 20.11.2009 | sharinox sharinox

    ביקורת מעולה, רק שחכתה את מצב הRealism שהוא אחד המצבים המהנים במשחק!

  9. 9

    11:37 20.11.2009 | רועי רועי (אורח)

    אני משחק בו גם במחשב וגם באקסבוקס וזה אותו דבר בערך... גם ב- IGN וגיימספוט הביאו אותם ציונים ל-2 הגרסאות, קצת מוזר תמיד לשבח את המחשב האישי בלי סיבה, לא?

    כל מקרה- משחק נחמד, יש שיפור בגרפיקה, אבל הוא נמאס מהר... לא מהמשחקים ששווים קניה.

  10. 10

    11:53 20.11.2009 | sharinox sharinox

    אני עדיין לא מסכים עם השמיניות, המנוע אומנם ישן אבל הוא מנוע מעולה שמחזיק קצב פריימים מעולה, ונראה מעולה ומפורט מאוד במשחק מבקרים אחרים לא היתייחסו אף פעם למנו המשחק נראה מעולה? יש שיפור אז 9, זה שהמנוע ישן לא אומר שצריך להוריד לו ציון, לא מתייחסים למנוע מתייחסים לאיך שנראה המשחק, והוא נראה לדעתי 9! ולגבי האורך חיים, כמו שאמרתה יש מספיק דברים חדשים במשחק שמוסיפים לאורך החיים, בנוסף שתי מצבי משחק חדשים מצב הScavage ומצב הRealism שהם גם מצבים שמוסיפים לאורך החיים של המשחק, ורק שתדע מצב הRealism מוסיף הרבה מאוד קושי למשחק וזה יגרום לך לבזבז כמה שעות בקמפיין אחד, כי במצב הזה אין שום הנחות, הציון שלי למשחק זה 90 עגול ואני בטוח שיסכימו איתי, דרך אגב תעשה ממוצע של הציונים שננתה ואני צודק הממוצע הוא 90 ולא 88!

  11. 11

    11:55 20.11.2009 | My_T My_T (אורח)

    ל-3
    יש גשם של ביקורות כי יש על מה לכתוב אותן..

  12. 12

    12:00 20.11.2009 | Aldor Aldor

    או סוף סוף ציון ראוי למשחק המפגר הזה.. אני מחכה לביקורת על AC2.

  13. 13

    12:08 20.11.2009 | R-DeifY R-DeifY

    ביקורת מעולה!
    כנראה אני אקנה את המשחק הזה, זה או זה, או AC2...

  14. 14

    12:43 20.11.2009 | sharinox sharinox

    אני עדיין לא מצליח להבין איך 9 ועוד 8 ועוד 10 ועוד 10 ועוד 8 ועוד 9 עושה ממוצע של 88? אני בדקתי וכתוב לי 9 (או 90 בעשרוני) תגידו אין אתם נותנים ציונים כאן בויגיימס? אם אין לכם ממוצע אז מה הטעם לתת ציון סופי?! מוזר, הממוצע של COD6 לפי החישובים שלי הוא 93 ולא 95 איך הגעתם לזה? אז תסבירו לי בבקשה על מה אתם מבססים פה את הציון? תנו לי להבין, אתם סתם ממציאים? (88 זה ציון מעולה אין לי ממש משהו נגד זה, רק לפי הממוצע הציון אמור להיות 90 על מה הורדתם שתי נקודות?).
    ול-12 יא מפגר מה לע בציון הזה יא ילד טמבל? לך תלקק את ה40מים וה50מים של COD6!

  15. 15

    12:43 20.11.2009 | יובל בירב יובל בירב

    ל- 14:
    ברור שאנחנו סתם ממציאים.

  16. 16

    12:50 20.11.2009 | shonshrinks shonshrinks

    ציון 88 ציון סבבה אני הייתי נותן גם, אבל בקטע שלה אורך חיים הייתי נותן 9

  17. 17

    12:51 20.11.2009 | sharinox sharinox

    יובל ברצינות...

  18. 18

    13:03 20.11.2009 | onslaught onslaught

    SharinoX תפסיק כבר להגיב עשר פעמים לכתבה אחת!

  19. 19

    13:07 20.11.2009 | sharinox sharinox

    18 תודה שעיצבתה לי את הכינוי ככה : ) יש חוק כזה שאסור? אני יגיב כמה שבא לי!

  20. 20

    13:09 20.11.2009 | fdxhdf fdxhdf (אורח)

    אני כותב עוד פעם לפי שהגבתי כבר בכתבה אחרת:
    sharinox יא חתיכת מטומטם אם אתה מגיב כל פעם בכל כתבה בשביל להתלונן אז אל תיכנס לאתר מהתחלה,סבבה אחי?

  21. 21

    13:25 20.11.2009 | gunit gunit

    אני שיחקתי אצל חבר בL4F2 ואהבתי אותו יותר מהראשון הוא לא חבילת הרחבה שלו הוא משחק כמו כל משחק יש בו הרבה חידושים ולפי זה מגיע לו הכבוד של ההמשך של L4F ולא הכבוד של חבילת הרחבה

  22. 22

    13:28 20.11.2009 | sharinox sharinox

    ל20 שתוק שתוק, אני אוהב את האתר אני כבר איזה 3 שני בו, לך אפילו אין משתמש פה יא מכועעער טורבו!

  23. 23

    13:44 20.11.2009 | חיים חיים (אורח)

    וואי sharinox תגיב כמה שבא לך אבל די ללכלך על COD כל הזמן,

  24. 24

    14:44 20.11.2009 | יהונתן יהונתן (אורח)

    אני לא מבין למה התגובה הצינית ל-sharinox, יובל.

  25. 25

    14:45 20.11.2009 | יהונתן יהונתן (אורח)

    בכל מקרה, ביקורת ממש, אבל ממש ממש ממש טובה. נהניתי מכל רגע.

  26. 26

    15:08 20.11.2009 | שיקו שיקו (אורח)

    שאלה,
    האם VALVE כבר עכשיו מאפשרים לשחק במפות שאנשים הכינו או שזה יהיה כמו מה שהיה ב L4D1 שהם פתחו את האפשרות הזאת רק אחרי חצי שנה?
    תענו בבקשה מי שיודע

  27. 27

    15:17 20.11.2009 | יפה יפה (אורח)

    משחק טוב מאוד

  28. 28

    15:41 20.11.2009 | Evil Fury Evil Fury

    כתבה מעולה ! משחק לא מת עליו..

  29. 29

    15:58 20.11.2009 | nitzantheman nitzantheman

    המשחק הראשון פשוט היה זוועה אבל בL4D2 פשוט שיפרו את רוב הדברים שהציקו ב1

    VALVE קבלו ח"ח

  30. 30

    16:07 20.11.2009 | סבסטיאן סבסטיאן (אורח)

    משחק גרוע ומעיק... הראשון היה עוד איכשהוא יותר טוב ממנו.

  31. 31

    16:38 20.11.2009 | רשד רשד (אורח)

    אני לא מאמין! סוף סוף התחלתם לכתוב ביקורות!

  32. 32

    17:32 20.11.2009 | FoXie FoXie

    אחלה ביקורת אבל אני לא מסכים עם דבר אחד

    זה שיש רק מצב משחק חדש אחד ומין שינוי של הcoop לא אומר שאורך החיים שלו נמוך
    אפשר לשחק במשחק הזה שעות על גבי שעות למרות שאין איזה 3-4 מצבי משחק חדשים עדיין אורח החיים שלו גבוה מאוד אני חושב שמגיע לו 9 ולא 8 בנושא הזה

  33. 33

    18:00 20.11.2009 | ל-32 ל-32 (אורח)

    לא.

  34. 34

    19:00 20.11.2009 | אנונימי אנונימי (אורח)

    למה המשחק יוצא לי שזה מסיים להטעין?

  35. 35

    19:30 20.11.2009 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    ל-34 כי אתה פרוצניק.

  36. 36

    19:45 20.11.2009 | ss ss (אורח)

    ל26 כנראה שעוד פעם חצי שנה אחרי

  37. 37

    19:55 20.11.2009 | אנונימי אנונימי (אורח)

    אני קניתי מהסטים את המשחק

  38. 38

    20:00 20.11.2009 | שיקו שיקו (אורח)

    ל-36
    נראה לך ? אוף מה הם נורמליים
    למה הם לא פוחים את האפשרות הזאת מעכשיו
    זה יהיה כמו ב L4D1 אתה משחק שבוע חורש על הקמפיינים ואז זה כבר ניהיה משעמם
    אני רוצה לשחק בקמפיינים אחרים של אנשים!

  39. 39

    21:13 20.11.2009 | Ben!TA Ben!TA

    חרא משחק.

  40. 40

    23:06 20.11.2009 | MUZIMUZI MUZIMUZI

    ל-14 זה לא שיכלול של כל הציונים, יש דברים פחות חשובים לדוגמא טכני יהיה חשוב יותר מגריפקה (אני מניח) ואז מן הסתם שאתה לא יכול לשכלל אותם אז זה לא ממוצא של כל הציונים בייחד

  41. 41

    09:42 21.11.2009 | אנונימי אנונימי (אורח)

    קניתי מהסטים את המשחק ב-50$ וזה יוצא לי שזה מסיים להטעין משהו יודע למה?

  42. 42

    13:45 21.11.2009 | דוד דוד (אורח)

    קניתי מהסטים את המשחק ב-50$ וזה יוצא לי שזה מסיים להטעין מה זה בגלל הרבולוציה? מישהו יודע מה צריך להיות הרובולוציה (איזה מספר)

  43. 43

    13:57 21.11.2009 | איגסי איגסי (אורח)

    Sharinox,סתום ת'פה!

  44. 44

    14:19 21.11.2009 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    ל 42.. זה רזולוציה לא רבלוציה ואין מספר קבוע
    זה תלוי בגודל המסך שלך ובכרטיס מסך שלך
    רזולוציה גבוהה יותר אומר שאתה תראה את המסך יפה וחלק יותר.

  45. 45

    14:20 21.11.2009 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    *תיקון*
    התכוונתי "רזולוציה גבוהה יותר אומר שאתה תראה את המשחק יפה וחלק יותר."

  46. 46

    16:24 21.11.2009 | shonshrinks shonshrinks

    "אין מספיק מצבי משחק חדשים שיוסיפו לאורך החיים" סליחה? מה עוד חסר לך? מצב קמפיין שאתה זומבי והורג אזרחים סחרי אונים?

  47. 47

    20:14 21.11.2009 | דוד דוד (אורח)

    ל-44 אז למה זה יוצא לי שזה מסיים להטעין

  48. 48

    22:45 21.11.2009 | DarkKnight DarkKnight

    sharinox אתה אידיוט
    ביקורות מעולה נהניתי לקרוא אותה (:

  49. 49

    01:05 22.11.2009 | ככככ ככככ (אורח)

    ביקורת בינונית מאוד בלשון המעטה. לא רוצה לשמוע מה יש בכל מפה ומפה, רוצה לשחק ולגלות לבד. טוב שלא צילמת את עצמך משחק בשביל להדגים את הטענות שלך. ביקורת חובבנית.

  50. 50

    07:32 22.11.2009 | ל-22 ל-22 (אורח)

    איזה מפגר, בן כמה אתה?

  51. 51

    17:03 22.11.2009 | TayLong TayLong

    בשביל מה עשיתם מרד? אתם סתם עושים פאדיחות לעצמכם ומורידים את הרייטינג שלכם

  52. 52

    19:12 23.11.2009 | ... ... (אורח)

    עוד לא שיחקתי במשחק הזה אבל לפי דעתי אם אתה משחק עם עוד 3 חברים ב Vent או בSkype וכולם במקירופון זה יכול להיות אחד המשחקים הכי מהנים שיש!

  53. 53

    19:44 23.11.2009 | חסה לא בשטחים חסה לא בשטחים (אורח)

    This video is not available in your country due to copyright restrictions
    איזה גזענות...

    כל הכבוד אחלה סיקור

  54. 54

    18:29 05.12.2009 | גדש גדש (אורח)

    יש לי שאלה קניתי לאקס בוקס את המשחק וזה עושה לי יס אפדט נו אפדט לחצתי יס אפדט והמשחק לא עולה לי מישהו יודע למהה

  55. 55

    19:54 01.01.2010 | xXplaiN xXplaiN (אורח)

    נכון משחק לא נורמאלי אבל גם הוא המפות אולי שונו איפה הגובה ? המפות לא בנויות ביכלל למצבי VERSUS וגם פה לא הרבה השתנה אולי הנשקים החדשים הביאו לשיפור אבל עדין אין עלילה פחות פחד מהמישחק הראשון אני אישית בתור שחקן L4D 1 ו 2 כבר מתחיל להשתעמם.
    עם חברת המישחקים המובילים Valve רוצים להפציץ שפרו את חוויות המישחק והעלילה .

  56. 56

    21:43 31.01.2010 | אחד שיודע אחד שיודע (אורח)

    לא נראה שאני אשחק......אין לי לב חזק במיוחד,וחוץ מזה שמעתי ממישהו באוסטרליה מכירה של המשחק הזה לא חוקית אבל הוא נשמע חזק!

  57. 57

    18:11 02.05.2010 | adartzt12 adartzt12 (אורח)

    משחק כיפיאבל משעממם מהר מאוד

  58. 58

    15:05 03.05.2010 | 56 תשחק תשחק! 56 תשחק תשחק! (אורח)

    מעולה! אני אקנה

  59. 59

       | פורסם ע"י