הרשמה

מה זאת מסיבת רשת?

מיוחד לכבוד אליפות ישראל במשחקי מחשב, שנת 2007: קצת על מסיבות רשת והפולחן שסובב אותן.

רובנו כגיימרים, אם לא כולנו, שמענו בעבר (גם היום) את המונח "מסיבת רשת". מה בעצם מרכיב מסיבת רשת? מי יוצר מסיבות רשת? אילו מסיבות רשת יש בעולם? מה עושה מסיבת רשת טובה? ואיך, ישמור השם, קשורים אנחנו לכל זה? כל השאלות (הטובות) הללו עוברות בראשו של כל גיימר לפחות בפעם הראשונה כשנתקל במונח. חלקם לעולם לא מוצאים תשובה הגונה.

מה זאת מסיבת רשת?

מסיבת רשת, ע"פ הגדרתה, היא מפגש גדול או קטן של חובבי משחקי מחשב, החוברים יחדיו במטרה לשחק במשחקים המועדפים עליהם (לרוב משחקים מרובי משתתפים עם אופציה למשחק גם באינטרנט), ברשת הנקראת LAN, או Local Area Network. מסיבות רשת נערכות בעולם למעלה מעשור; המשחק הראשון שנהנה ממסיבת רשת כפי שאנו מכירים היום הוא Quake.

היקף המשתמשים המתייצבים למסיבות רשת יכול לנוע מכמות זעומה של שני חברים ועד אולם קונצרטים הומה באלפי שחקנים. אליפות ישראל במשחקי מחשב שנערוך, מכוונת לרף הגבוה והמקצועי ביותר של מסיבות הרשת שעליהן אנו שומעים בעולם כיום, אך בהיקף מצומצם ומותאם.

עוד על אליפות ישראל במשחקי מחשב: עצות למסיבת רשת מוצלחת ומהנה

מה מרכיב מסיבת רשת?

מסיבת רשת, כאמור, נדרשת בכמה תנאים בסיסיים מאוד (...) בכדי להתקיים: כמות שחקנים שרוצה להשתתף בה ומוכנה ומזומנה להגיע עם מחשב אישי מלא (BYOC), מטרה כלשהי (גם מפגש לשם הנאה זאת מטרה), תשתית וקורת גג (כן, מגרש כדורגל גם נופל תחת קטגוריה זו).

[vod]http://sunny.vgames.co.il/FLV_Video/41207/LAN[/vod]
זכרו: רמאות במסיבות רשת פוגעת בבריאותכם ובבריאות המחשב שלכם

מי יוצר מסיבות רשת?

ישנם גופים רבים בעולם, הקיימים למען מטרה אחשת ויחידה: יצירת מסיבות רשת גדולות ועצומות. בנוסף לגופים אלו, מסיבות רשת רבות נהנות מנותני חסויות כדוגמת יצרנית חלקי המחשב Alienware, ועוד רבים כמותה.

אילו מסיבות רשת יש בעולם?

מסיבת הרשת הגדולה בעולם, DreamHack, היא מסיבת רשת שנתית שנערכת בשוודיה, ואליה נוהרים מדי שנה אלפי שחקני מחשב. עד עצם היום הזה, נחשבת מסיבת הרשת DreamHack למסיבת הרשת הגדולה בתולדות האנושות, שיא שהיא בעצמה שוברת כל שנה. מסיבת הרשת הגדולה בעולם, צמחה, למרבה הפלא, ממרתפו של שחקן מחשבים שוודי.

כמובן שמסיבות רשת גדולות לא חסר, ואלה נוצרות במטרה לחלק פרסים, להכתיר אלופים ולהסב הנאה למאות ואלפי השחקנים שפוקדמים אותן תכופות.


DreamHack, מסיבת הרשת הגדולה בעולם

מה עושה מסיבת רשת טובה?

הדעה הרווחת של מה עשוי להפוך מסיבת רשת מכשלון מוחץ להצלחה כבירה, היא כמובן טיב ההכנה לאירוע, וטיב התשתית במקום. תשתית טובה במסיבות רשת מתחילה ראשית בחיבור איכותי בין המחשבים ולאינטרנט, המתבטא במהירות משחק מהירה, שמתבטאת בחווית משחק מהנה, שמתבטאת בחיוכים מאוזן לאוזן.

תשתיות במסיבות רשת הן לא בהכרח איכות החיבור לרשת, כפי שהיינו מצפים, אלא אם גם הובאו למקום מסכי ענק להצגת שלבי הגמר, או בכלל - כל השלבים. מיקום האירוע, לדעתם של רבים, הוא הגורם המהותי ביותר בכל המשוואה: מרחב מחייה חשוב לכל יצור אנושי, וגיימרים, אנו מאמינים, הם ברוב חלקי גופם כאלה.

קשה לפספס תשתית טובה באירוע, סביר שהילתה תיפגע בך עוד בשלב וחלוקת הכרטיסים. מסיבות רשת נולדו מאהבת המשחק לשם הנאת השחקנים, וכולן, גם הגדולות שביניהן - מושתתות על אמונה זו.

אליפות ישראל במשחקי מחשב: רקע חדש לשולחן העבודה ברוח מסיבת הרשת!

גם בישראל!

השנה תיערך אליפות ישראל במשחקי מחשב, שבמסגרתה גם תיערך מסיבת רשת עצומה. כל שחקן שרצה או חלם לראות את התופעה בצבעים חיים, מוזמן ב-11 בדצמבר לגני-התערוכה שבתל-אביב.

ההרשמה לאליפות ישראל במשחקי מחשב, בחסות אינטל, TMAX והמחשבים הניידים של טושיבה היא בעיצומה. מהרו להרשם ולהבטיח לעצמכם מקום באירוע הגיימרים הגדול של השנה!

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:41 04.12.2007 | (אורח)

    אני במקומכם...

    אני במקומכם הייתי מחבר את הכתבה הזאת עם הכתבה "עצות למסיבת רשת מוצלחת".
    סתם יותר מדי כתבות דחוסות :\

    בכל אופן, תודה ובהצלחה בלאן!
    :)

  2. 2

    22:06 04.12.2007 | SideroM SideroM

    לאן זה החיים!

    הייתי פעם אחת בלאן באוסטריה ורק שתדעו זה הכי הארדקור שבעולם עם כל האירופאים הגיימרים האלה!

    חח מצחיק איך שהעיפו אותו ואת המחשב שלו XD

  3. 3

    22:08 05.12.2007 | Big Danny K Big Danny K

    הייתי מת לבוא ללאן

    אבל זה קצת בעיה...

  4. 4

       | פורסם ע"י