הרשמה

ביקורת: CoD Black Ops

יורש ראוי לכתר של משחקי Call of Duty קודמים?

        

מפתחת: Treyarch
מפיצה: Activision
תאריך יציאה: 09.11.10
פלטפורמות: X360, PS3, PC, DS, Wii, סלולארי

 מאת: CoreOxide

המשחקים של סדרת Call of Duty הפכו לתופעה (מ)טורפת בשנים האחרונות, עם מכירות של מיליוני עותקים ביום הראשון ומשחקיות שלוקחת את נוסחת האקשן המתוסרט לשיאיו הרועשים. Black Ops אינו שונה מאלו שבאו לפניו. הוא אמנם מחלק את הסיפור הראשי לחלקי פלאשבקים בסגנון Assassin's Creed, אבל Treyarch, שצריכים להוכיח שהם יכולים לא פחות מ-Infinity Ward, בחרו שלא להסתכן ולתת לחובבי Modern Warfare 1/2 עוד ממה שהם רוצים - עם תוספות וקצפת, בעיקר במולטיפלייר.

זה Call of Duty לאוהבי Call of Duty, שמשימתו הברורה היא לשמור על הובלת הז'אנר של הסדרה על ידי ליטוש והוספה. את ההפתעות והניסויים הוא משאיר למי שמאחור.

הטוב:
  • סיפור מרענן ומעניין 
  • המון תוכן חדש ו"משנה-משחק" למולטי 
  • אקשן ליניארי בשיאו בקמפיין 
הרע:
  • בינה מלאכותית ככה-ככה
  • קריעות מסך וטקסטורות מהבהבות
  • רחוק מלהיות יצירה נועזת, חדשנית או רבת חזון
והמסקנה:
  • גם השנה שייכת ל-Call of Duty

 

מסביב לעולם בשמונים מחסניות

בום! מתפוצצת הדלת לחדרו של פידל קסטרו. אני נכנס, יחד עם חברי לצוות, ותוקע כדור בדיוק בין הגבות של הדיקטטור לעתיד. ווש – אני נמצא בגבולה הצפון-מערבי של רוסיה, ליד אוניית מלחמה נאצית קפואה, מנסה למצוא נשקים סודיים אבודים בעודי מחסל גלים של חיילי קומנדו. פאף! אני בפנטגון, מקבל ברכות מהנשיא ותדרוך לגבי משימתי הבאה. כן, לא קלים הם חייו של אלכס מייסון, גיבור Black Ops.

 

הסיפור, אותו תכירו דרך קטעי מעבר ופלאשבקים של אלכס בין קטעי האקשן, לא רע בכלל, במסורת הסיפורים הלא לגמרי קוהרנטיים אבל מלאי דרמה של כותרי CoD קודמים. תתחילו את המשחק קשורים לכיסא עינויים בעודכם מקבלים מכות חשמל מבחור עם קול מעוות שיצא היישר מסדרת "המסור". הוא ישאל אתכם שאלות עליהן לא יהיו לכם תשובות, ותיאלצו לחיות מחדש את זכרונותיו של אלכס כדי לשחזר מי ומה אתם. הרבה זכרונות של לקום בבוקר, לשתות קפה ולצאת לתפוס את האוטובוס אין שם. במקום זה מלא המוח של מייסון בקטעי אקשן מרתקים וסוחפים המתרחשים במקומות הכי חמים בעולם בקונפליקטים הכי מוכרים – וייטנאם, קובה ורוסיה.

התפריט הראשי, אגב, הוא חלק מאותו חדר העינויים בו אלכס מוזן באנרגיה חשמלית טריה. בחירה סוטה ונחמדה מצד המפתחת. קניתי.

 

" זה הרובה שלי...

...יש הרבה כמוהו, אבל רק זה שלי". משפט זה חרוט, לפי הקלישאות הקולנועיות, בלשונו של כל חייל אמריקאי. גם Black Ops אוהב את הרובים שלו. מייד עם תחילתו של המשחק, ללא הרבה הסברים של כמה ולמה – תתחילו לירות. כל מי ששיחק אי-פעם Shooter ירגיש מייד בבית – השליטה נוחה וממופה היטב על המקלדת, כוונת העכבר מגיבה היטב והנשקים... הו הנשקים. כל אחד מהם יוצר תחושת רתע וכח ייחודית, כאילו באמת מתפרצים ממנו כדורי עופרת ולא סתם אפקטים ויזואליים מרשימים.

אפקטי הירי בשילוב עם הצליל המצויין גרמו לי הרגשת סיפוק מדהימה בכל פעם שיריתי באחד ממבחר הרובים הזמין במשחק. הבאסים כווננו בדיוק למידה הנכונה והרגשתי את ההדף של כל כדור שנורה, על רקע גיטרות חשמליות וביט יציב שמלווה את רוק רגעי האקשן. תחשבו על Infected Mushroom בגירסא רכה, עם יותר פיצוצים ברקע.

אפקטי הפיצוצים ושאר זיקוקי הדינור של המלחמה המודרנית ראוותניים עד מאוד ב-Black Ops, ומהווים את מרכז סצינת המלחמה שמתרחשת סביבכם. אתם לא באמת יכולים להתעלם מכנף של מטוס תובלה שהתנתקה מגוף המטוס וטסה לכיוונכם בכוונת זדון, אפילו אם מתים סביבכם חברים. כמובן, העובדה שמשחק קול אוף דיוטי נראה ונשמע כמו סרט הוליוודי לא מפתיעה בימים אלו, בהם יש למשחקים האלה תקציב שכבר מתקרב לזה של משרד ההגנה האמריקאי.

 

 

מלחמה היא גיהנום

המשחק מצליח להעביר את התחושה הזו במלוא המממ... הדרה? תמיד תרגישו שאתם נלחמים על חייכם וכי המוות מחכה לכם מאחורי כל פינה ועומד מאחורי כל כדור שנורה.

גם בינה מלאכותית גרועה יכולה להפוך את החוייה לגיהנום. וגם היא נוכחת במלחמה הזו. חיילים ש"רצים קדימה" במקום בעודם תקועים בתוך קיר – מקומם בגיהנום, ולשם שלחתי אותם. חיילים אחרים שפגשתי נהנו לירות זה על זה מטווח אפס, לפספס את כל המחסנית, לטעון חדשה וחוזר חלילה. זה בטח הלם קרב.

עוד בעיה שפגעה באיכות החוויה היא טקסטורות מרצדות, למרות שזו בלטה בעיקר כש-FRAPS (תוכנת לכידת וידאו) פעלה ברקע. יש גם את עניין שחקני הקול האמריקאים שמתחזים לחיילים רוסים. נו באמת, כל אחד יכול לשמוע שזה לא יבגני – זה דוד סאם!

אבל הדבר הכי מתסכל אולי הן יריות שמגיעות משום מקום והורגות אתכם לפני שאתם מספיקים לתפוס מחסה. נאלצתי להוריד את רמת הקושי לבינונית באמצע המשחק, כי פשוט לא הבנתי מי כל הזמן הורג אותי.

  

מי קונה את זה בשביל הקמפיין?

עד כאן הכל היה טוב ויפה - Shooter ליניארי מתוסרט במיטבו - אבל אנחנו כאן בשביל האונליין. הדבר המשמח הוא שלמרות שהמנוע עדיין מבוסס על זה של משחקי Modern Warfare, מרכיב האונליין זכה לתוספת נכבדה של תוכן, מצבי משחק ואפשרויות שיוכל להעסיק אתכם עד כותר Call of Duty של השנה הבאה.

מערכת העלייה בדרגות חוזרת כאן, אך פחות מודגשת, ודרגת השחקן הרבה פחות משנה הפעם. עם כל דרגה תפתחו שידרוגים (Perks) לדמותכם, כלי נשק וגאדג'טים חדשים, אך על מנת להוסיף אותם לארסנל שלכם תצטרכו לרכוש אותם בנקודות. כן, הפעם, כתוספת לנקודות נסיון, תקבלו גם נקודות CoD שישמשו אתכם בתור מטבע במשחק. חלק מאותם שדרוגים יתבטאו ויזואלית על דמותכם. למשל, מישהו שקנה יכולת לספוג יותר נזק פתאום יופיע עם שכפ"ץ, ומי ששידרג את מהירותו יקבל נעליים מגניבות יותר.

הקרבות במולטי של Black Ops מפתיעים ומגוונים יותר מהרגיל, מהסיבה שאתם לא יודעים אילו שידרוגים יש לדמות, אילו שדרוגים יש לה על הציוד והאם כדאי לצלוף בה מרחוק או שמוטב להסתער עם שאט-גאן. בתור מישהו שמשחק במשחקי יריות ברשת עוד מימיו המוקדמים של קאונטר סטרייק אני יכול להעיד שהרגשתי משהו שונה בזמן משחק, צורך מוגבר באומדן זהיר של האויב ויכולותיו. בהגזמה קלה אפשר לומר שהקרבות ב-Black Ops נוטים לכיוון משחק התפקידים. 

  

שוק חופשי

מערכת הניקוד החדשה משמעה שתלמדו להיזהר הרבה יותר משחקנים עשירים מאשר משחקנים ברמה גבוהה. תוכלו בקלות להרוויח הרבה מאוד כסף ולעלות רמות לאט יותר, לדוגמא במצב משחק חדש בשם Wager Match. במצב משחק זה תוכלו להמר על ההתרחשויות במשחק הקרוב - מי השחקן שימות הכי הרבה, מי השחקן שיהרוג הכי הרבה, מי יהרוג ראשון, מי יקבל כדור לרקה, איזו קבוצה תנצח וכמעט כל דבר אחר, חגיגה למכורים לסיכון.

Gun Game הוא אפשרות משחק חדשה שמופיעה כחלק ממצבי ההימור, ובמהלכו תהיו במרוץ להריגת 20 חבר'ה, כאשר תתחילו עם אקדח ותקבלו נשק אחר, חזק יותר, אחרי כל הריגה. מה שאתם מהמרים עליו כאן הוא מי יסיים את ההריגות שלו קודם, כאשר המקום הראשון מקבל הכי הרבה נקודות והמקום השלישי הכי פחות. כל שאר השחקנים, מהמקום הרביעי ומטה, מפסידים את הנקודות שהשקיעו.

פיצ'ר נוסף נושא את השם Contracts, ובו תוכלו לקחת על עצמכם חוזים מוגבלים בזמן לקבלת אקסטרה נקודות. למשל, תוכלו לקנות חוזה בחמישים נקודות לפיו תצטרכו להרוג מישהו עם סכין בשלושת המשחקים הבאים שתשחקו, ואם תשלימו את החוזה תקבלו מאה וחמישים נקודות על ההשקעה שלכם. חוזים אחרים מוגבלים בזמן משחק, למשל חוזה שיכריח אתכם - אם אתם רוצים להרוויח ולא להפסיד נקודות - להרוג מאה אנשים בשלוש השעות הקרובות, לא משנה באיזה סוג משחק או שרת.

בפיצ'רי ההימורים והחוזים שלו Black Ops טורף את הקלפים בחפיסה המאוד מוכרת של Online Shooters. דברים כאלה גורמים לשחקנים לנסות דברים חדשים, שהם לא היו חולמים לנסות במשחקים קודמים. קחו לדוגמא אותי, שרימונים אף פעם לא היו כלי ההרג האהוב עלי, ושפתאום התחלתי להתרוצץ במפה עם מלאי שלהם, רק כי לקחתי חוזה לפיו אני צריך לפוצץ חמישה שחקנים בשלושת המשחקים הבאים.

  

הרובה שלי פנתר

מעבר לאפשרויות להתאים אישית את המראה של הדמות שלכם, תוכלו גם להיות יצירתיים על הנשק שלכם. תוכלו לצבוע את השאט-גאן בוורוד, לצייר הסוואה על ה-m-60 או לחרוט פנתר על הMP-40. מה שסחט ממני חיוך אירוני מרושע זה שאפשר גם לקחת רובים שהותאמו אישית ע"י שחקנים שתהרגו, ואז להרוג אותם שוב, הפעם עם הרובים שלהם.

את היצירות שלכם תוכלו גם לקחת למחנה האימונים – מצב המדמה את משחקי האונליין, רק עם בוטים במקום שחקנים אנושיים. כאן תוכלו להתאמן עם כל סוגי הנשקים בכל סוגי הסביבות, בלי לפחד כל הזמן ששחקן מנוסה יותר יהרוג אתכם פעם אחר פעם.

מנגד, תוכלו לשחק במצב ה-One in the Chamber, בו תקבלו אקדח עם כדור אחד בלבד. אם תפספסו – תישארו עם אופצייה להתקפת Melee בלבד. עם תפגעו – תוכלו לקחת את הכדור של מי שהרגתם, במידה וזה עדיין לא בזבז אותו. שמתי לב שמצב משחק זה מעמיד הן את השחקנים המנוסים והן את החדשים באותה רמה בערך, כי בסופו של דבר מצב המשחק הזה נשען הרבה על מזל, כמו הרולטה הרוסית שהוא מזכיר.

  

השורה התחתונה

Black Ops הוא משחק קול אוף דיוטי שלא לוקח סיכונים - רק בונה תצוגת מלחמה מרהיבה על היסודות המוכחים של הסדרה. הוא לא מנסה לשנות את הנוסחה – כל מה שהוא עושה זה להוסיף כיוונונים קלים ביותר לשיאני המכירות שהקדימו אותו. המשחק, גם במסגרת הז'אנר המוגבלת, עדיין לא מושלם (אני באמת לא יודע למה לוקח להם יותר מעשור לפתח בינה מלאכותית סבירה) – אבל מי שלא התעייף מ-Shooters צבאיים הוליוודיים יקבל קמפיין משובח ותוספות אונליין מבורכות, שבעבור מי שמבלה שעות ארוכות על MW או MW2 יכולות בהחלט להצדיק תג מחיר מלא.

 

 

משחקיות - לא משהו שלא ראיתם, אבל עשוי מרשים.

 9 

גרפיקה - אחד ממופעי המלחמה הראוותניים שבנמצא. טכנית או אמנותית לא בטופ, אבל בז'אנר אין לו מתחרים.

 8 

סאונד ופסקול - אפקטים מעולים, דיבוב מזוייף.

 

טכני - לא כבד במיוחד, אך סובל מבאגים, למרות שאישית לא נתקלתי במשהו גרוע יותר מטקסטורות מהבהבות.

 9 

אורך חיים - אונליין לחמש השנים הבאות, אבל אפשרויות המשחק לשחקן יחיד היו יכולות להיות מקיפות יותר.

 10 

מולטיפלייר - מלא בתוכן חדש, מצבי משחק מרעננים וקהילה עצומה בגודלה.

ציון סופי86

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:28 15.11.2010 | חל חל (אורח)

    כן! ביקורת מעולה!

  2. 2

    18:28 15.11.2010 | dinsurya dinsurya

    גם אני חושב ש 8.5 מתאים למשחק. אפילו 8.
    ביקורת סבבה. לא קצרה כמו הקודמת.

  3. 3

    18:32 15.11.2010 | Bauer Bauer

    נחמד

  4. 4

    18:41 15.11.2010 | darkness293 darkness293

    למה לא דיברת בכלל על מצב ה-COOP? חלק מאוד חשוב ואפילו יותר מהסינגל.

  5. 5

    18:42 15.11.2010 | אציו אציו (אורח)

    גם ויגימס בדקו ונהנו.

  6. 6

    18:48 15.11.2010 | WarFox89 WarFox89 (אורח)

    ביקורת מצויינת ומאוזנת - כל הכבוד !
    רואים שהיא לא נכתבה ע"י FB של COD .

    למען האמת סוף סוף אני רואה את אתר וי גיימס במיטבו לאחר כמה חודשים של אכזבה. כל הכבוד וישר כח .

  7. 7

    18:56 15.11.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    תודה vgames =)

  8. 8

    18:56 15.11.2010 | עומר עומר (אורח)

    ביקורת איכותית במיטבה
    יישר כוח!

  9. 9

    18:59 15.11.2010 | ערר ערר (אורח)

    יבני זונות

  10. 10

    19:05 15.11.2010 | יעכיכ יעכיכ (אורח)

    86?!

  11. 11

    19:10 15.11.2010 | ttt ttt (אורח)

    9 גרפיקה - אחד ממופעי המלחמה הראוותניים שבנמצא. טכנית או אמנותית לא בטופ, אבל בז'אנר אין לו מתחרים.

    להילו ריץ' נתת 10 בגרפיקה אז כנראה יש.

    ובנוגע לטכני אין בעיות באגים באקס בוקס

    אבל גם בגרסת האקס בוקס הייתי נותן 8-8.5

  12. 12

    19:14 15.11.2010 | pazo5 pazo5

    ביקרות מדהימה, אני לא נוהג לקרוא הרבה אבל ממש הייתי מרותק!!
    אחלה עבודה תמשיך כך

  13. 13

    19:15 15.11.2010 | סמואל סמי סמואל סמי

    שאלה:
    אפשר הסבר על הזומבי מוד?
    ויש הערכה כלפי כמות הציטרים???

  14. 14

    19:16 15.11.2010 | ! ! (אורח)

    ח"ח על עוד ביקרות מעולה.
    קצת הגזמת בקטע על רמת הקושי. מה לעשות שאתה תוך שניה מת ולא מבין מאיפה- דווקא פן ראליסטי שמאוד אהבתי, גורם לך להתנהג כמו במלחמה אמיתית ולא לרוץ עם שוטגאן כמו מטורף (למרות שמייסון הוא כן סוג של מטורף). המשחק אפשרי על VETERAN ולא דורש שעות על כל משימה. נתקלתי רק במקרה אחד שהעברתי לHARD כי זה פשוט היה יותר מדי ארוך

  15. 15

    19:23 15.11.2010 | אלון אלון (אורח)

    אתה איש מפגר הסאונד פשוט מעולה!!!

  16. 16

    19:24 15.11.2010 | מיצי מיצי (אורח)

    אמא שלי חתול

  17. 17

    19:25 15.11.2010 | ל 16 ל 16 (אורח)

    יותר נכון חתולת מין...

  18. 18

    19:27 15.11.2010 | ASD ASD (אורח)

    ביקורת טובה מאוד

  19. 19

    19:29 15.11.2010 | adarttzt124regrdefh adarttzt124regrdefh (אורח)

    ביקורת טובה

    מה עם הזומבי

  20. 20

    19:33 15.11.2010 | FoXie FoXie

    כמה חרטות כתבת בסיקור הזה כאילו שאף פעם לא שיחקת

    בWAGER MATCH אתה לא בוחר על מה להמר אתה נכנס למוד שמי שמגיע למקום 1 2 3 מקבל נקודות

    ובONE IN A CHAMBER אתה לא בוחר אם לקחת את הכדור או לא
    וגם אם מישהו בזבז את הכדור שלו אתה תקבל עוד כדור לאקדח

    ובכלל כל הקטע של הכסף
    זה בולשיט אתה מקבל כל כך הרבה כסף שהשיקול של לחסוך פשוט לא נכנס
    על כל דבר שאתה עושה אתה מקבל אלפי נקודות

    החלטתי שמשעמם לי אז קניתי את את הFACE PAINT ואת כל הKILL STREAK REWARD ועדיין יש לי איזה 60 אלף נקודות

  21. 21

    19:47 15.11.2010 | רוסי ממוצע... רוסי ממוצע... (אורח)

    ברוסיה הייתי סטודנט לאבטחה....

  22. 22

    19:53 15.11.2010 | אפיפית אפיפית

    IGN SOMEONE?

  23. 23

    19:57 15.11.2010 | roikro roikro (אורח)

    ציון שלי 9.5,הקמפיין מעולה וטוב כמו כל שאר המשחקים בסדרה אבל היה אפשר לעשות אותו ארוך יותר
    מולטיפלייר מעולה אין מילים!!!

  24. 24

    19:59 15.11.2010 | guy95 guy95

    אחלה ביקורת גבר מסכים איתך
    הם לא חידשו כל כך מקווה שהבא יתן חידוש

  25. 25

    20:02 15.11.2010 | tal_sarid tal_sarid

    הביקורת מצויינת אבל מבחינה טכנית ממש לא נכון. שיחקתי במשחק ולא נתקלתי באף בעיות טקסטורה, המשחק אבד חלק ובלי אפילו באג אחד.

  26. 26

    20:03 15.11.2010 | אחד שמבין אחד שמבין (אורח)

    סופסוף ציון ראוי! משחק טוב ככל שיהיה, הוא לא מושלם והשנה בכלל שזה מרגיש כמו שנה שעברה שהיה כייפי אבל צריך לחדש זה ציון מתאים! ויגיימס במיטבה!

  27. 27

    20:09 15.11.2010 | ori96 ori96

    "הנשקים... הו הנשקים. כל אחד מהם יוצר תחושת רתע וכח ייחודית, כאילו באמת מתפרצים ממנו כדורי עופרת ולא סתם אפקטים ויזואליים מרשימים.

    אפקטי הירי בשילוב עם הצליל המצויין גרמו לי הרגשת סיפוק מדהימה בכל פעם שיריתי באחד ממבחר הרובים הזמין במשחק. הבאסים כווננו בדיוק למידה הנכונה והרגשתי את ההדף של כל כדור שנורה, על רקע גיטרות חשמליות וביט יציב שמלווה את רוק רגעי האקשן"

    בזאת אני מכריז עליכם בעל ואשה או בעל ומשחק..

    "שיוכל להעסיק אתכם עד כותר Call of Duty של השנה הבאה."
    שהם כמובן ישנו הם יוסיפו מצב משחק שנקרא אקטיוויזין שבו אתה צריך לירות בעובדים בתעשיה המבורכת הזאת בגלל שהם לא הסכימו שהמשחק הבא בסדרה יהיה בתשלום חודשי ומה שהכי מגניב זה שזה יהיה מולטי שדומה למציאות!

    "כולות בהחלט להצדיק תג מחיר מלא."
    למה להישאר על המשחק הישן שרוב הציטרים ונובים/אקימבו/קאמפרים/מילי עזבו אם אפשר לעבור לחדש והפחות טוב???
    ובאותה הזדמנות לחברה שהורסת את התעשיה שלנו לחלוטין..קיצור הביקורות באמת טובה כנראה שכשאתם עושים ביקורות על משחקים שאתם אוהבים ולא על משחקים מתחרים אתם משקיעים אבל כמה שטויות כתבת לך..
    האפקטים הויזואלים והרובים והצלילים והרתע הכל שטויות..
    של MOH פי 10 יותר טובים ונרלאי כתבת שהם גרועים ובציון כתבת ש6 בגלל שהפיצוצים לא נראים טוב ><
    הגראפיקה של MOH גם יותר טובה ואני מדבר על מי שמשחק על דרישות מינימום ולא מקסימום..
    בכל מקרה מקווה שתמשיכו לכתוב כאלה ביקורות ולא ביקורות הפיצוצים לא נראים טוב..
    ולתת ציונים נורמלים..
    קבל ח"ח על ההשקעה..
    וואי חפרתי P:

  28. 28

    20:11 15.11.2010 | ori96 ori96

    ועוד משהו..
    "אונליין לחמש השנים הבאות, אבל אפשרויות המשחק לשחקן יחיד היו יכולות להיות מקיפות יותר."
    לא יספיק למש שנים הבאות כי שנה הבאה יצא COD BO 2 או בשמו המלא האמיתי COD MW2 DLC COD BO DLC COD MW3

  29. 29

    20:15 15.11.2010 | אה אה (אורח)

    הפס קול במשחק (מבחינת מוסיקה) הוא עובר בין מעולה (בבריחה מהכלא או במשימת בזמן מלחמת העולם השנייה) ורוב הזמן (כשיש שירי רוק ברקע) הוא פשוט נורא ואיום! בתור עורך מוסיקלי לסרטים אני יכול לומר לכם שהם ניסו להיות מאגניבים ולשים שירים מאגניבים באמצע קטעי האקשן, אבל בחירת השירים עצמם הייתה מציקה והשילוב שלהם היה פשוט מעצבן.

  30. 30

    20:15 15.11.2010 | eliya45 eliya45

    אחזבה. הבירת הזאת הרסה לי את כל המצב הרוח אני מחקה בקוצר רוח למישחק הזה המוון זמן אמור להשיג אותו חמישי שישי כשאח שלי חוזר מהצבע. אחשב ירד לי ממנו הרס לי את כל ההפתעה.
    ביקורת טובה.כל הכבוד.אכשיו אים תיסלחו לי אני אהיה בחדר בחמש שנים הקרובות)=

  31. 31

    20:37 15.11.2010 | [blackStar [blackStar

    לפי הביקורת נשמע כמו משחק סוס
    אבל אין לי מולטי בXBOX ולא נראה לי שרק הסינגל שווה את זה...

  32. 32

    20:38 15.11.2010 | Shmati Shmati

    "בהם יש למשחקים האלה תקציב שכבר מתקרב לזה של משרד ההגנה האמריקאי"
    אתם יודעים מה עוד יותר עצוב? כרנאה החיילים במשחק נלחמים ובצעים הרבה יותר טוב מהצבא האמריקני.

  33. 33

    20:40 15.11.2010 | Idankri Idankri

    אורי כנראה שאתה לא מבין בסאונד אם אתה אומר שהסאונד ב COD גרוע והסאונד ב MOH הרבה יותר טוב אתה כל הזמן אומר לילדים שהם פאנבויז של COD אבל אתה בעצם פאנבוי של MOH כי אתה לא יודע להעריך משחקי יריות אחרים חוץ ממנו..

  34. 34

    20:41 15.11.2010 | Idankri Idankri

    אה כן והביקורת מעולה מהווה עלייה משמעותית מהביקורות הקודמות!

  35. 35

    20:45 15.11.2010 | מחכה מחכה (אורח)

    אני כבר מחכה לקוצר לרוח למשחק של השנה או למשחקים שהם
    brotherhood ו crysis 2 הם כופלים את cod פי 100

  36. 36

    20:47 15.11.2010 | lirantheking lirantheking

    מת לשחק
    אבל כל פעם יש מסך שחור..

    ושכחת להזכיר שהגראפיקה לא שונתה..

  37. 37

    20:50 15.11.2010 | ori96 ori96

    עידן ממש לא אמרתי שהסאונד של COD גרוע אמרתי שיחסית למה שהוא כתב על הסאונד של MOH הוא צריך לכתוב על הסאונד של COD אותם דברים לפחות..
    ואני מעריך את COD זאת אחת מהסדרות שהוסיפו הרבה לעולם המשחקים אבל לאחרונה היא די נהרסת ותכלס זה פשוט אותו המשחק..
    שילוב של COD MW2 וWAW עם הזומבים רק עם יותר נובים/קאמפרים/ציטרים/אקימבו/מילי
    למרות שאני מעדיף את המולטי של MOH..
    תכלס אני אשתמש במה שסיננרס אמר רק הפוך..
    שונא לעבוד לבד ולרוץ ולירות ולהתקמפר במקום אחד באלי עבודת צוות ולזוז הרבה שלי שיהרוג אותי אקספלוסיב או אקימבו או קאמפר..
    המקסימום קאמפינג שלי בMOH זה תכלס משוה כמו שני קילס בתור סנייפר..
    אחרי זה מחליפים ספוט וכל הזמן תזוזה אני כובש נקודות עם סנייפר ואקדח..
    אחרי עוד חפירה מאוד מאוד מאוד ארוכה מסקנה:
    COD סדרה באמת טובה אבל יחסית לביקורת של MOH פשוט היית צריך לכתוב הרבה דברים אחרת או להודות שאתה פאנבוי של COD..
    הביקורת הזאת אולי נכונה ברובה(חוצמה הקטע של מולטי לחמש הבאות אם אקטי לא תוציא משחק נוסף בחודש הקרוב אני אגיד מזל..)
    אבל הביקורות של MOH פשוט הייתה כתובה ממבט של מישהו שרוצה השמשחק לא יצליח..
    בכל מקרה תמשיכו לכתוב ביקורות נורמליות טובות ואולי תחשוב על לכתוב ביקורת אמיתית על MOH באיחור של חודש ומשהו..

  38. 38

    20:51 15.11.2010 | pallamountrie pallamountrie

    חח איך אלה שלא חורשים CoD לא מרגישים בהבדלים משמעותיים במשחקיות...
    כתבה קולית במיוחד!!!
    :)

  39. 39

    21:20 15.11.2010 | עכבר העיר עכבר העיר (אורח)

    ביקורת מעולה, אבל שכחת את מצב הזומבים...

  40. 40

    21:21 15.11.2010 | orokusaky orokusaky (אורח)

    יש כאן התעלמות מוחלטת מהעובדה שלפחות במולטי,לאנשים שאין להם מחשב מפלצת המשחק מקרטע ברמות מטורפות.MW2 כמה שירדו על IWNET רץ אצלי חלק הרבה יותר במולטי. המשחק מקפיץ באופן כללי את דרישות המערכת בכמה רמות.(רק תסתכלו על הדרישות מערכת ותראו) הרבה מאוד אנשים שהריצו את MW2 חלק מחפשים כרגע שדרוגים...

  41. 41

    21:29 15.11.2010 | אלי אלי (אורח)

    ביקורת טובה מאוד מסכים עם כל מילה

  42. 42

    21:45 15.11.2010 | TCH TCH (אורח)

    אבא שלי עכבר

  43. 43

    21:49 15.11.2010 | יהונתן יהונתן (אורח)

    את הדיבוב דווקא נורא אהבתי (במיוחד בדיאלוגים של החקירה), ולא נתקלתי בבאג גרפי אחת. מה שכן, המשחק קפא פה ושם בחלק מהשלבים. וגם יש באג מעצבן כזה שגורם לדמות שלי לשכב כל כמה שניות, במיוחד באמצע קרב, מבלי שאני נוגע במקלדת - באג מתסכל בטירוף.

  44. 44

    21:51 15.11.2010 | חחח חחח (אורח)

    חחח 21... שיר הסלקציה

  45. 45

    21:52 15.11.2010 | fd fd (אורח)

    מה עם פירוט על המולטי לא הזכרתה הרבה שם והמצב של ההימורים דפוק זאת טעות מה שהם עשו עם זה זה יעשה בלאגן לשחקנים וזה הכי טוב להרוויח את הנקודות במשחק עצמו מה הקריגות ומה עם השאלות באתר מקבלים עליהם קול אוף דיוטי פוינטס הרולטה סתם תעשה בלאגן חרה אל תיתקרבו לזה אפילו אלא עם את משחקים עם fbs russian הוא בטוח ינצח זה מהסרטון של רוסי מזויף{עאלק} הורג את MW2

  46. 46

    21:53 15.11.2010 | Crysis Gamer Crysis Gamer

    יש לי דבר אחד שחייבים להסכים איתו, פשוט אי אפשר להתנגד.
    הגרפיקה היא ברמה נמוכה עד בושה, שפשוט עמוסה בכך כך הרבה אפקטים שבגללם היא נראית טוב. אפשר לומר שמאז COD4 לא השתנה כלום בגרפיקה. רק אפקטים.

  47. 47

    21:55 15.11.2010 | ג'חנון ג'חנון (אורח)

    אבא שלי תימני הומו

  48. 48

    21:59 15.11.2010 | TheYeIIowDucK TheYeIIowDucK

    7 בטכני?

    בPC היתי נותן 4 בטכני! המשחק כולו מלא בגליצ'ים מוזרים ובאופן כללי לא יציב בכלל!

  49. 49

    22:03 15.11.2010 | alonshwarts alonshwarts (אורח)

    אחלה ביקורת,ציון סבבה!

  50. 50

    22:03 15.11.2010 | כומר כומר (אורח)

    חברי וחברותי, ישו עוד מספר ימים יחזור לעולם, לא להתייאש

  51. 51

    22:04 15.11.2010 | בוריס בוריס (אורח)

    אני רוסי שותה וודקה

  52. 52

    22:04 15.11.2010 | עכגד עכגד (אורח)

    יש באגים? תקנה מחשב יותר טוב...

  53. 53

    22:06 15.11.2010 | מחמוד מחמוד (אורח)

    אני לבנוני שותה ערק

  54. 54

    22:06 15.11.2010 | מאור מאור (אורח)

    אני מרוקאי אוכל בתחת

  55. 55

    22:07 15.11.2010 | יוסי יוסי (אורח)

    ואני חרא של גמל

  56. 56

    22:07 15.11.2010 | אציו אציו (אורח)

    אני יותר מגניב, יש לי זקן עם פארושים

  57. 57

    22:08 15.11.2010 | מיכאל מיכאל (אורח)

    שלום לכולם,
    אני הומו.
    בברכה מיכאל

  58. 58

    22:09 15.11.2010 | איזה משועמם איזה משועמם (אורח)

    ולחשוב שבן אדם אחד כתב את כל זה...

  59. 59

    22:14 15.11.2010 | roee290 roee290 (אורח)

    אני בכל המשחקיות שלי בBlack Ops נתקלתי רק בבאג אחד על האקס בוקס וזה היה שה"חבר" שלי לא עקב\הוביל עליי וחוץ מזה ביקורת מעולה, משחק מעולה.

  60. 60

    22:21 15.11.2010 |  roee290 roee290 (אורח)

    אגב,
    כמה זונות אחרי 4 שעות של משחק לא היו מזיקות...

  61. 61

    22:41 15.11.2010 | אלון אלון (אורח)

    בלתי נסלח זה שדילגת על הקטע עם הזומבים
    לא הקדשת מילה לפינה המגניבה הזאת!!
    זה כל מה שהמגניב במשחק, הם הקדישו פינה שלמה רק לזומבים!!

  62. 62

    22:52 15.11.2010 | גרב מעופפת גרב מעופפת (אורח)

    למעשה הציטוט " זה הרובה שלי. יש הרבה כמוהו, אבל רק זה שלי" הוא חלק מ'תורת הרובה' של הנחתים (Marines) בלבד ולא של הצבא (Army).

  63. 63

    23:22 15.11.2010 | איציק איציק (אורח)

    חרא משחק cod5 ו 4 לוקחים אותו!
    המשחק הזה בסינגל פשוט גרוע! לשחק ברמה vertan זה פשוט שיש נגדך גם אויבים בלתי נראים!

  64. 64

    00:15 16.11.2010 | אלעד אלעד (אורח)

    ביקורת מצויינת, נהניתי מאוד לקרוא.
    משחק מצויין, מאוד אהבתי.

  65. 65

    01:05 16.11.2010 | Spride Spride

    --- אם אני קונה את המשחק זה נטו כדי להרוג נובים ---

  66. 66

    06:10 16.11.2010 | אחמד אחמד (אורח)

    ספוילר מסריח!!?!

  67. 67

    07:31 16.11.2010 | s s (אורח)

    חרא משחק כמו כל משחקי הCALL OF DUTY
    FPS חוזרים על עצמם ברמה שאי אפשר לתאר

  68. 68

    07:55 16.11.2010 | pop pop (אורח)

    זאת לא ביקורת,זה הכותב עושה אהבה עם המשחק ומתעד את זה.

  69. 69

    09:46 16.11.2010 | Nojaw Nojaw

    אני כל כך נהנה במולטיפלייר (למזלי אני לא מאלה שנתקלו בבעיות שקרו), המולטיפלייר הרבה יותר מאוזן בעיקר כי נתנו פחות דגש על KILLSTREAKS של שלח ושכח.

  70. 70

    11:06 16.11.2010 | אורי אורי (אורח)

    גירסת המחשב פשוט מפוצצת באגים ומקרטעת גם אחרי הפאצ' תיקון שיצא.
    לא מבין איך לגרפיקה נתת 9 בגלל זה.
    והמחשב שלי מאוד חזק.

  71. 71

    12:47 16.11.2010 | אמא שלי היא חתול אמא שלי היא חתול (אורח)

    אמא שלי היא חתול.

  72. 72

    14:01 16.11.2010 | fd fd (אורח)

    כוס אמק ארס כל אחד והחרה שלו קונה בטוח יוצא היום אססינס קריד לאקס בוקס האמריקאי שלי יש כבר להבות בצדדים והמחשב שלי מוכן לבלאק אופס

  73. 73

    14:17 16.11.2010 | לא יודעים לעשות ביקורת לא יודעים לעשות ביקורת (אורח)

    המשחק הזה הוא המשחק הכי טוב בעולם 100 מגיע לו את הבאגים תיקנו את הכל תיקנו

  74. 74

    14:18 16.11.2010 | ניצן ניצן (אורח)

    סוף סוף ביקורת נורמלית. תודה

  75. 75

    15:03 16.11.2010 | ג ג (אורח)

    מה לעזאזל עושה שם MP-40? תגיד שיחקת במשחק באופן רציני או נכנסת רק ל-5 דקות?!

  76. 76

    15:28 16.11.2010 | חרא חרא (אורח)

    חרא משחק.

  77. 77

    16:39 16.11.2010 | Assassin22 Assassin22

    באמת...
    לMw2 נתנו 95
    לזה 86?

    MW2 = ציון שלדעתי היה הוגן לסניגלפלייר שלו ולמולטי
    Bo = צריך לקבל 96 על עוד נקודה למולטי,המשחק מדהים

  78. 78

    18:11 16.11.2010 | המשודרג המשודרג (אורח)

    סוף סוף אני משדרג את המחשב! עכשיו אני אוכל לשחק דברים נורמליים ולא לחיות על משחקי GTA ישנים שגם כן בקושי עולים על הגרוטאה הזאת!

    Bo אחד המשחקים הראשונים שאני אקנה

  79. 79

    08:08 17.11.2010 | GuyAteYourSandvich GuyAteYourSandvich

    78-המשחק צריך לחדש יותר כדי שיהיה לו ציון כזה.

  80. 80

    13:51 17.11.2010 | roee 290 roee 290 (אורח)

    נו מה עם הזונות אני מחכה איזה 5 שעות

  81. 81

    13:56 17.11.2010 | ek355 ek355

    אחלה ביקורת.
    הקמפיין פשוט נהדר ומאוד מגוון,לדעתי מתעלה על הקמפיין של הקודם וגם המולטי מדהים.
    האמת את הציון של זה צריך לתת לmw2 ואת הציון שלmw2 לזה ואני חושב שיש כמה שיסכימו איתי.

  82. 82

    14:51 17.11.2010 | Friendly Enemy Friendly Enemy

    לדעתי 80.
    ממש חיקוי של MW2.
    בריחה מהאוייב עם רכב,פריצה לדלת בהילוך איטי,לשחות מתחת למים(למרות שבMW2 זה נראה הרבה יותר יפה)וגם החלק הכי מועתק,"האיש נותן לך מכה,אתה נופל והחבר שלך הולך איתו מכות ואתה מנסה לקחת את הנשק אבל הוא חכם גדול,מעיף לך אותו."

    אחרי שמשחקים בMW2,לא מתלהבים במיוחד בBO.
    וגם יש קטעים ממש של מלחמת העולם השנייה,זה ממש קרע אותי מעצבים.
    הקטע שאתה בורח לחופשי עם כל האסירים והקטע השני שהסינים או מה שזה לא יהיה פורצים למחנה כמיליונים ואתה מחורר אותם(כל כך של מלחמת העולם השנייה,מישהו ראה "הפסיפיק")ממש לא שווה את הכסף.אבל אני מודה שהגראפיקה נחמדה עם התוסף של הדם וחלקי הגופות,שיפור קל של פיצוצים(למרות שציפיתי לעשן יותר סמיך ושנשאר ליותר באוויר ולא כאילו שזה נפץ קטן שהתפוצץ)
    עלילה די נחמדה,קצת פחות טובה משל MW2,אבל עדיין ממש נחמדה.
    אני בנתיים הורדתי פרוץ,מחכה למולטי,אבל לפי מה שחקתי אצל חבר שלי,ממש חוקוי של MW2,ואני מתכוון בהכל.רק הוסיפו מערכת של שרתים,תוסף קל של שינוי שחקן וזהו.ממש MW2.

  83. 83

    20:46 17.11.2010 | kmufc22 kmufc22 (אורח)

    תעשו ביקורת ל-WWE 2011 !

  84. 84

    23:00 17.11.2010 | מוקי מוקי (אורח)

    איך אני מעביר את הסרטוני קישור בקמפיין? אני לא מצליחחחחחחח!

  85. 85

    17:10 18.11.2010 | שון שון (אורח)

    למי שראה את far cry2 יודע שזה משחק שאין לו מתחרים , משחק מעניין ששווה להשקיע בו זמן לא הייתי נותן לו אפילו 5/6 אפילוrinbow six vegas 2 כופל אותו כנראה שלמי שכתב את זה אין מספיק ניסיון בתחום ולא יודע על הרמה הגבוהה של משחקי יריות אקשן ופעולה,ויגיימס אני מתפלא על זה שלא התאמתם משהוא מתאים יותר ומנוסה יותר לעניין.

  86. 86

    10:51 19.11.2010 | MUZIMUZI MUZIMUZI (אורח)

    נשמע לפנים נראה לי אני קונה !

  87. 87

    22:05 19.11.2010 | Haloist Haloist (אורח)

    ל Vgames:
    ביקורת אחת היפות כל הכבוד!
    ל11:
    ראית את האיכות הדיוק של הפירוט הכי קטן בגרפיקה בהיילו יחסית לכל COD? לא? אז שתוק! היילו מגיע לו 10 על הדיוק בפרטים הקטנים וגם על הגרפיקה הגבוה והמצויינת.
    ולCOD BLACK OPS:
    הכל השיטה של הקנייה וצבירת נקודות, מה שהם גילו שBungie עבדה ותכננה להכניס להיילו ריץ' והעתיקו את זה תוך שנה, לא סתם באנג'י עזבה את מיקרוסופט גם היא רוצה שוק פתוח ולהיות מצליחה. (ולא למכור רק משחקים בלעדיים לXBOX)

  88. 88

    13:15 20.11.2010 | roiZzZ roiZzZ

    אני לא אהבתי תמשחק ה6 יותר כיף מזה

  89. 89

    22:59 21.11.2010 | איך איך (אורח)

    לא דיברת על הזומבים
    ?

  90. 90

    09:41 24.11.2010 | kobiboy18MUFC kobiboy18MUFC

    אונליין מקביל של המשחק הקודם..

  91. 91

    23:40 25.11.2010 | ישוק ישוק (אורח)

    למה נתתם לו כ"כ גבוה באורך חיים? תוך שנה גם ככה יוצא משחק חדש....

  92. 92

    11:52 07.12.2010 | Assassin22 Assassin22

    כי האורך חיים באמת ככה,כמו בcod 4 בקרוב אנשים יבנו מודים למשחק ככה שהוא תמיד יתחדש

  93. 93

    20:12 17.12.2010 | gamer gamer (אורח)

    ב GAME SPOT נתנו ציון יותר טוב ל BLACK OPS

  94. 94

    19:50 01.02.2011 | COD COD (אורח)

    משחק סוס תגובה טובה

  95. 95

    20:50 10.02.2011 | ttohar ttohar

    זה משחק קל מוות סיימתי אותו על הרמה הכי קשה

  96. 96

    14:59 16.02.2011 | wtf wtf (אורח)

    נראה לי מבחינת סינגלפלייר זה היה הcod הכי גרוע בסדרה. מבחינת סינגל mw 2 לוקח אותו בלי להזיע.

  97. 97

    13:37 21.03.2011 | R R (אורח)

    גם ב MW וגם פה הסינגל גרוע מאוד. המולטיפלייר עדיף.

  98. 98

    16:41 22.07.2011 | The Shadow The Shadow

    לא יכולתי שלא להגיב.. 82, אתה ממש בור! יש משימה אחת (גג 2, מזמן לא שיחקתי) במלחמת העולם השנייה, הבריחה מהגולאג-המחנה עבודה בסיביר הוא בכלל בשנות השישים, ו-''הסינים'' האלה הם וייטנאמים שנלחמים באמריקאים ב-1967. לך תלמד קצת לפני שאתה זורק מסקנות וידיעות שגויות.
    נ.ב- באמת ביקורת יפה, סגרת את כל הפינות חוץ מהזומבים... לדעתי הציון מספיק מכיוון שבסה''כ המוטיב של ה-COD חוזר על עצמו...
    אהבתי את השימוש של התקופה לרקימה של קומספירציות ואירועים, אבל חוץ מהעלילה אין במשחק הזה שום חידוש (לא שיחקתי במולטי- אז אני לא שופט אותו)

  99. 99

    15:09 26.08.2011 | m m (אורח)

    אחלה משחק

  100. 100

    15:10 26.08.2011 | נ נ (אורח)

    משעמם וחסר תועלת

  101. 101

    20:52 13.09.2011 | xcfa xcfa (אורח)

    אז מאסון הרג בסוף את גון קנדי

  102. 102

    20:53 13.09.2011 | שדג שדג (אורח)

    שכחתי ?

  103. 103

       | פורסם ע"י