הרשמה

ביקורת: Bloodline Champions

בזאת הכרזנו על הקמת ז'אנר חדש, ז'אנר הקז'ואל\גיימר.

 מאת: CoreOxide

       

מפתחת: Stunlock Studios
מפיצה: Funcom
תאריך יציאה: 13.01.11
פלטפורמות: PC

Bloodline Champions החזיר אותי אחורה, לתקופה טובה יותר. תקופה שבה המשחקים התאפיינו בויזואליות פשוטה, נכנסו בקלות לדיסק CD בודד, זמן שבו תידלוק אחד לא היה שואב מכם את כל המשכורת החודשית. המשחק המדובר הוא כותר נוסטלגי-חדש שמזכיר מאוד את מוד ה-DOTA של Warcraft 3, או את המשחק Demigod שבנוי על עיקרון דומה.

תחילתו של Bloodline הוא במשחק סטודנטים שזכה בתחרות פיתוח ואומץ על ידי Funcom, האחראית על משחק התפקידים ההמוני Age of Conan. כמו שזה האחרון הוא פרוייקט עצום ושאפתני, שעובד על מנוי חודשי, Bloodlines הוא משחק חינמי ופשוט. האם הוא גם שווה את הזמן שלכם?

 

הטוב:
  • קל ללימוד.
  • נראה ונשמע טוב בשביל המחיר.
  • מערכת התאמת קרבות מצויינת.
  • קוד רשת יציב.
  • חינמי ברובו.
הרע:
  • המשחקיות חוזרת על עצמה יותר מדי.
  • התוכן הנוסף חסר משמעות עבור מי שקוסטומיזציה חיצונית של הדמות לא עושה לו את זה
ולי נראה...
  • שזה תחליף סוליטר לגיימרים

What You See Is What You Get

Bloodline Champions הוא משחק פשוט לתפיסה וקל להבנה ומשחק. בתחילתו תעברו טוטוריאל קצרצר שיסביר לכם בדיוק מה כל כפתור עושה – ומעבר לזה לא תצטרכו להתעמק.

 הז'אנר של Bloodline אחראי להרבה מפשטותו, שכן זהו אינו משחק אסטרטגיה-טקטיקה רגיל. כאן תשלטו על דמות אחת בלבד בזמן הקרבות, עם שליטה שמזכירה מאוד משחק יריות מגוף ראשון. על מנת לנוע ברחבי הזירה תשתמשו בכפתורי ה-WASD, תכוונו בעזרת העכבר, ההתקפה הקלה תקושר לכפתור השמאלי, החזקה לכפתור הימני ושלוש היכולות המיוחדות של כל דמות יקושרו לכפתורי Q,E ו-R. זהו. כפתור אחד יותר מפארמוויל.

המפות (המבחר מצומצם מאוד כרגע) מתחלקות לזירות מסוג TDM ו-CTF בלבד. אין DM רגיל ואנרכי, מה שלדעתי היה יכול דווקא לעבוד לא רע עם תחושת הכאוס הכללית של המשחק. רק "קבוצה חמה" נגד "קבוצה קרה", ואני נשבע לכם שכך נקראות הקבוצות. דרך אגב, פרט לשמות המדהימים, אין שום הבדל ביניהן.

  

איך (לא) תרצה לשלם?

כאמור, זהו משחק חינמי, אבל כמו בכמעט כל משחק חינמי, יש מודל מיקרו-תשלומים כלשהו שם בפנים. עוד באתר הראשי של המשחק תראו פרסומות לחשבונות פרמיום מכל מיני סוגים, שכל אחד מהם יקנה לכם אייטמים כאלו וזכויות יתר כאלה. עם זאת, המפתחים מבטיחים שלשם האיזון, שום אייטם לא מעניק כוחות מיוחדים וכולם קוסמטיים לחלוטין, מה שגורם לי לפקפק בנחיצותם, במיוחד לאור העובדה שתוכלו לרכוש את אותם הדברים בדיוק ב"כסף" שתרוויחו במהלך המשחק. אמנם בצורה איטית יותר – אבל האפשרות קיימת.

ההורדה של המשחק מתבצעת דרך האתר הרשמי, והיא שוקלת לא הרבה יותר מ-350 מגה-בייט, שינוי גישה מרענן בעולם שבו חלק מהמשחקים כבר עברו את רף ה-10 ג'יגה-בייט. לאחר התקנה מהירה וחסרת כאבים לחלוטין תגיעו למסך הלוג-אין, תזינו את שם המשתמש והסיסמא שיצרתם לעצמכם באתר – וזהו. אתם מוכנים לשחק.

 

אלופי הקוסמטיקה

המסך הראשי דומה מאוד לאתר אינטרנט עמוס-פלאש. הוא מכיל את עומד הפרופיל שלכם, בו תוכלו לראות עם אילו דמויות אתם הכי אוהבים לשחק, באילו הישגים (Achievements) זכיתם לאחרונה, סטטיסטיקות משחק שונות וכמובן את האייטמים שקניתם. בסימניית Rankings תוכלו להשוות את עצמכם אל שחקנים אחרים, או את קבוצתכם, במידה ואתם חברים באחת, לקבוצות אחרות. הסימניה הכי משמעותית היא ה-Marketplace, שם תוכלו לקנות תלבושות חדשות, נשקים וסתם לבזבז נקודות כדי לתת לכם את ההרגשה הצרכנית\אספנית הזאת שהיא הבסיס לחברה האנושית. כאמור, כל השינויים הם קוסמטיים לחלוטין, ואם לא אכפת לכם מהמראה של הדמות שלכם – אין לכם מה לחפש כאן.

  

שמישהו ירה בחובש

כשתהיו מוכנים לשחק עליכם רק לגשת למסך השרתים והמשחק בעצמו יבחר לכם משחקים מתאימים מבחינת רמת הדמות וכישורי המשחק שלכם. לפעמים זה עובד נהדר ולפעמים תתקעו באיזה שרת 10 דקות בזמן שתחכו להצטרפותו של שחקן חסר. תוכלו גם לפתוח שרת משלכם אם רק תרצו בכך.

ממש לפני שתכנסו לשרת המשחק תתבקשו לבחור דמות, כאשר סוגי הדמויות מתחלקים לחמישה קלאסים עיקריים – טנק, Damage Dealer, קשת, קוסם ומרפא. לכל אחד מהם אמור להיות תפקיד משלו בזירה, והם אמורים למלא את כל חמשת הסלוטים בקרבות הקבוצתיים, שהם 5 נגד 5. מה שקורה בפועל - מנסיוני ברמות הנמוכות בכל אופן - הוא שטנקים מסבים בעצמם נזק לא רע בכלל, ודי מנפים את הצורך בדמויות מסבות נזק יעודיות. קשתים וקוסמים מתים יותר מדי מהר, והמרפאים הם פשוט חסרי כל ערך. הקרבות מתנהלים בכאוס ובמהירות כאלה שלא מאפשרים לפתח אסטרטגיות, ואף אחד לא באמת מצליח לרפא מישהו אחר.

מאחר ולא יצא לי בשלב כתיבת הביקורת לפתוח את סוגי הדמויות המתקדמים יותר, איני יכול להעיד על איזונם של שלבי משחק מאוחרים יותר.

   

פארטי טיים, אקסלנט

עיקרו של המשחק, כצפוי, הוא לא בקרבות ה-TDM, אלא יותר ב-CTF ושליטה בזירה, בסגנון באטלפילד. בקרבות אלה יהיו בדרך כלל ליד מקומות ה-Spawn של כל קבוצה שדרוגי כח שיקנו לכם, באופן זמני, מהירות תנועה גבוהה יותר, כח התקפה גדול יותר או נקודות הגנה.

כאן באה לידי ביטוי חשיבותה של הקבוצה, של משחק לצד שחקנים שיודעים מה הם עושים, אחרת תפסידו, ומהר. אי אפשר לנצח כאן לבד. עם זאת, אין כוונתי לומר שיש הרבה תכנון ושיתוף פעולה מתואם מראש: הקרב נגמר מהר מאוד ומתנהל ברובו בבלגן אחד גדול, שבו כל אחד צריך לסמוך על כך ששאר שחקני הקבוצה עושים את מה שהם צריכים לעשות בלי שאומרים להם.

מבחינת הרשת  אני חייב לציין שכל הקרבות התנהלו בצורה חלקה. אפילו עם החיבור הפשוט שלי אף פעם לא היו לי בעיות, ולא נאלצתי לסבול מפינג גבוה מ-200.

השורה התחתונה

Bloodline Champions אינו משחק מסובך או עמוק. קל להיכנס אליו, ולא תצטרכו לבלות בו חמש שעות כל יום - וגם לא מכונת משחקים מטורפת - על מנת להנות ממנו. הוא ממש כמו משחק פייסבוק טיפוסי, רק בלי הפייסבוק המעצבן עצמו. כתחליף גיימרים לסוליטר ולשולה מוקשים, במשרדים מגניבים במיוחד, הוא יכול לעבוד, אבל כמשחק שגיימר ישב עליו בבית וישקיע בו שעות משחק לאורך זמן - קשה לי לראות את זה קורה.

 8 

משחקיות - מהירה ופשוטה להבנה, מהנה בבסיסה אם כי לא מגוונת או עמוקה מספיק, לפחות עם הדמויות הבסיסיות.

 7 

גרפיקה - צבעונית ויצירתית, אבל לא שיא הטכנולוגיה.

 6 

סאונד ופסקול - בסיסי למדי.

 8 

טכני - עובד היטב, אולי רק חסרה תמיכת בוטים למילוי משחקים חסרים.

 ? 

אורך חיים - למי שמתאים לו משחק קרבות-זירת-פנטזיה קז'ואלי, יכול להפוך לתחביב לטווח ארוך - בתנאי שיורחב בתוכן נוסף לעיתים קרובות.
   

 

ציון סופי77

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    19:20 17.01.2011 | REDNECK REDNECK (אורח)

    ביקורת טובה, אבל למען האמת אף פעם לא שמעתי על המשחק הזה, מה שאומר שאולי הוא צריך יותר פירסום.

  2. 2

    19:21 17.01.2011 | הבור הבור (אורח)

    אולי כדי שתסבירו מה אומרים ראשי התיבות TDM ו-CTF, לפני שאתם משתמשים בהם כדי שלא נצטרך לבדוק בגוגל מה זה אומר.

    (נ.ב:ראשון?)

  3. 3

    19:31 17.01.2011 | Vindictus Vindictus (אורח)

    יש משחק בשם Vindictus, משחק חדש, חינמי ויש בו מודל מיקרו תשלומים כמובן, המשחק הוא משחק MMORPG.
    בשביל משחק MMORPG חינמי הגרפיקה ממש אבל ממש טובה, מערכת הלחימה שם מבוססת על קומבואים(התקפות רצופות, ולא צריך לחכות בין מכה למכה) מה שמגדיל בהרבה את חווית המשחק, ויש דברים שיש בכל MMORPG: משימות עלילה ועוד....
    המשחק מהנה ביותר, ואפשר להגיד בלי בעיה שהוא משחק הMMORPG החינמי הטוב ביותר שקיים, והוא גם עובר בלי בעיה המון משחקים שעולים כסף.
    המשחק קיים בינתיים רק בגרסה אמריקאית וקוריאנית, אף ממש בקרוב תהיה גרסה אירופאית שישראלים יוכלו לשחק בה.
    חבל שVGAMES לא נותנת מילה אחת על המשחק הגאוני הזה, כי משחקים כאלה לא יוצאים כל יום.

    אבל חבל על כל המילים אם תמונה שווה אלף מילים אז סרטון שווה מליון מילים:

  4. 4

    19:35 17.01.2011 | BiA BiA

    2: אני לא מכיר אתר שמסקר משחקים שלא מניח מראש שהקוראים שלו מכירים מושגים בסיסיים..

  5. 5

    19:52 17.01.2011 | Zeev Zeev (אורח)

    קזואלי? לא הייתי אומר שהמשחק ידידותי לנובים. הגזמתם פה...

  6. 6

    19:52 17.01.2011 | ל2 ל2 (אורח)

    TDM זה טים דאת' מאטץ'=קרב קבוצות
    וCTF זה קאץ' דה פלאג= השג את הדגלויפה, אני מצפה בקוצר רוח לביקורת של הבטא של BULLETSTORM

  7. 7

    19:57 17.01.2011 | סמואל סמי סמואל סמי

    2. תשמח להיכנס למילון לגיימרים =).  http://www.vgames.co.il/article/8971.html

  8. 8

    20:20 17.01.2011 | loler loler (אורח)

    ל6, זה לא Catch the Flag זה Capture the Flag, הבדל עמוק.
    ולBulletstorm לא יוצאת בטא, יוצא דמו, שוב פעם הבדל עמוק.

  9. 9

    20:36 17.01.2011 | noonameleft noonameleft

    נשמע נחמד אני מוריד עכשיו.

  10. 10

    21:11 17.01.2011 | TakuyaOnLine TakuyaOnLine

    חרא משחק, באמת שניסיתי וזה פשוט משעמם אחרי דקה (חוזר על עצמו ממש), איך נתתם לו 8 בגיימפליי... בלחץ בקושי הייתי נותן לו 7, ואני לא אחד שקוטל משחקים ישר ככה באמת שניסיתי להנות ממנו.

  11. 11

    21:28 17.01.2011 | LeNyX LeNyX (אורח)

    הכתבה הזאת ממש מצחיקה אותי ^^ אני שיחקתי במשחק הזה מאז היום הראשון של הבטא אך הזסקתי בגלל לאגים נוראיים ואני יכול בבירור לומר שזהו לא משחק כאוטי והוא מאוזן בצורה יוצאת מן הכלל..
    שיחקתי ברמה הרבה יותר גבוהה מן כותב המאמר ואני נאלץ להגיד שהוא מגזים הרבה מאוד ונותן פרספקטיבה מעוותת מאוד על המשחק.
    זהו משחק שכולו בנוי על סקיל שוטס על כיוון ויכולת תזמון בקבוצה. אם מישהו מחפש משחק שהוא באמת בנוי לטורנירים ותחרויות עולמיות זהו המשחק.. הוא הרבה יותר מאוזן מדוטא או מWoW arena והוא גם הרבה יותר כיף ועמוק.
    אני מצטער אבל מאוד נעלבתי שקראת למשחק הזה קז'ואל... זה כלכך קשה להיות טוב במשחק הזה. בניגוד לשוטר הממוצע.

  12. 12

    21:47 17.01.2011 | noonameleft noonameleft

    לאגיים מטורפים (הכי נמוך היה 200)
    אולי נחזור לזה מתישהו אם הם ירדו.

  13. 13

    22:46 17.01.2011 | CoreOxide CoreOxide (אורח)

    ל-3, מר. Vindictus החכם,
    אולי אין ביקורת על המשחק כי, כמו שאמרת בעצמך, - **הוא זמין באמריקה ובקוריאה בלבד**-.

  14. 14

    22:51 17.01.2011 | Vindictus Vindictus (אורח)

    לא ביקשתי ביקורת, ביקשתי מילה על המשחק, חבל שאנשים יפספסו כזה משחק גאוני(ד"א אני משחק באמריקאי עם פרוקסי).

  15. 15

    23:33 17.01.2011 | ET2k ET2k

    הציון נשמע הרבה יותר סלחני מהפיסקה הפותחת... זה נראה בהתחלה כאילו ממש קטלת את המשחק...

  16. 16

    23:42 17.01.2011 | -Black- -Black-

    vidictus הוא באמת משחק מצויין ששווה סיקור או לפחות מילה, אבל עדיף שיחכו עם זה לצאת הגרסא האירופאית.
    ומה שאהבתי בו, שהוא משחק הMMORPG הראשון שלא השתעממתי על המקום ואשכרה הרגשתי בתוך המשחק

  17. 17

    00:13 18.01.2011 | Vindictus Vindictus (אורח)

    צודק, שייתנו איזה הסבר קטן על המשחק וכשתצא הגרסה האירופאית אז גם ביקורת, כי פשוט חבל שלא ישמעו על המשחק הזה בישראל, בקוריאה ובאמריקה המשחק מאוד פופולרי, וגם באירופה המון אנשים מחכים לגרסה האירופאית, זה יהיה פשוט חבל אם לא ישמעו עליו בישראל.
    כמעט כל אתר גדול בעולם שמכבד את עצמו הזכיר את המשחק, וגם אתרים אירופאים, אז מה אכפת לכם? תנו מילה או שניים תוסיפו כמה סרטונים, ואולי עוד נשמע הרבה על המשחק :)

  18. 18

    14:20 18.01.2011 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    לא הבנתי משהו.
    אם אני מוריד את המשחק, ואני לא קונה מהדברים שמוכרים בכסף אמיתי, לא יחייבו אותי בכסף בכלל?

  19. 19

    14:23 18.01.2011 | בו בו (אורח)

    18 - בדיוק.

  20. 20

    15:10 18.01.2011 | סתם אחד סתם אחד (אורח)

    צריך להתקין את המשחק?או שפשוט נכנסים דרך האתר?
    ואם צריך להתקין, מוחקים את המשחק כמו שמוחקים משחקים רגילים?

  21. 21

    16:04 18.01.2011 | שיחקתי שיחקתי (אורח)

    שיחקתי במשחק כשהוא היה בגרסת בטא, חמוד מאוד אבל הפסקתי לאחר רמה 30... צריך שהקבוצה שלך תדע מה לעשות או שנדפקת קשה...

  22. 22

    21:38 18.01.2011 | גיי גיי (אורח)

    חחח, אני גיי

  23. 23

    01:43 26.02.2011 | אדם אדם (אורח)

    נראה מעניין אבל אחרי שאני מתקין את המשחק ומפעיל אותו בפעם הראשונה הוא מתחיל לעדכן את הגרסא ולקראת סוף העדכון זה פותח הודעת שגיאה שרשום בה:
    Downloaded file was corrupt! do you want to try to redownload the file?

    וכל פעם שאני מאשר זה חוזר על עצמו. (ואם אני לוחץ "לא" אז המשחק לא עובד)

    מחשב חזק, ווינדוס 7, אחלה רוחב פס... ממש אין לי מושג מה זה יכול להיות..

  24. 24

       | פורסם ע"י