הרשמה

ביקורת: Rift

תחליף ה-WoW שלכם הגיע.

 מאת: CoreOxide

מפתחת: Trion Worlds
מפיצה: Trion Worlds
תאריך יציאה: 01.03.11
פלטפורמות:  PC

שחקתי בבטא של Rift עוד כשהיה מוגבל ל-20 רמות בלבד, מלא בבאגים והתנתקויות מהשרתים – רק כדי לראות איך הילד גדל ומתפתח והופך למשחק הגדול שהוא היום. לאחר שעברתי שלושה שלבי בטא סגורים ואחד פתוח – הגיע הזמן לנסות את המוצר המוגמר.

יוצרי Rift וצוות השיווק שלו הכירו במפורש בהשפעתו של WoW על עיצובו, בניגוד לכאלה שמנסים להתחמק מהשוואות. אחד הבאנרים הפרסומיים של המשחק אף הצהיר בבירור על כוונתו להילחם ראש בראש עם הממותה של הז'אנר, עם הכיתוב "We are not in Azeroth anymore". האם יש מקום לעוד WoW Wannabe בשוק? האם החידושים של Rift מספיקים כדי לייחד אותו? גם אם התשובות לשאלות האלה לא חיוביות באופן חד משמעי, Rift מייחד את עצמו כמעט מייד בזכות רמת גימור וליטוש נדירה לז'אנר. 

 
הטוב:
  • אחד ממשחקי התפקידים ההמוניים היפים ביותר
  • הרבה אפשרויות להתאמה אישית של הדמות.
  • מלוטש ויציב
  • עולם משחק מגוון
  • מערכת אירועים אקראיים מצויינת
הרע:
  • מחדש פחות ממה שהוא התיימר 
  • דומה מאוד ל-WoW, Aion, Warhammer Online וקרוביהם מדרגה ראשונה. 
והתוצאה:
  • מודרניזציה של WoW.
 

האויב של האויב שלי הוא האויב שלי

לאחר סיום הבטא מחקתי את הקליינט של המשחק. אל תשאלו אותי למה. כנראה חשבתי שהרומן הקצרצר שלנו נגמר סופית. לאור זאת נאלצתי להוריד ולהתקין את הקליינט מחדש בשביל המשחק המלא. ההורדה הייתה מהירה, מהירה יחסית לקצת יותר מ-10 ג'יגה בייט שהורדתי. לאחר התקנה זריזה נכנסתי במהירות למשחק וגיליתי שהתפריטים לא השתנו, אבל מאז הבטא נוסף סרטון פתיחה.

סקירה מהירה למי שלא שמע יותר מדי על Rift עד עכשיו: עולם המשחק נקרא Telara וגם הסיפור שלו - אתם יושבים? - סובב סביב הקונפליקט בין שתי קבוצות יריבות. אחת מהן (החבר'ה ה"טובים") בורכה על-ידי האלים הקדמונים ונבחריה הוחזרו מהמתים בדרך קסומה כלשהי על מנת להציל את העולם, בעוד אנשי הקבוצה השנייה (ה"רעים") מסתמכים על טכנולוגיה והוחזרו לחיים בעזרת טכניקת שיבוט כלשהי. בגלל הגישות השונות של הקבוצות לדרך בה צריך להציל את העולם, הן לא נלחמות רק באיום העיקרי אלא גם זו בזו. אני כמובן הייתי מתרכז בלהציל את העולם ואז פותר סיכסוכים פנימיים הנובעים כנראה מגזענות – לחבר'ה הרעים, מן הסתם, יש פיגמנט עור כהה יותר - אבל אז איפה היינו מוצאים את ה-PvP שלנו?

 

התחלה

אמנם במשחק לא תגנבו רעיונות ממוחותיהם של אנשים, אבל הסיפור לא פחות מוזר מעלילת הסרט המדובר. בכל צד שתבחרו תתחילו קודם בגרסא פוסט אפוקליפטית של Telara, בציר זמן בו לא הצלחתם להציל את העולם והוא נראה כמו פנטזיה רטובה של טום קלנסי על מלחמת עולם גרעינית. באיזור זה תלמדו מעט על המשחק, הממשק, יכולות, ניהול מלאי ובעצם – כל האלף בית של ה-MMO. יש לציין כי עד כאן המשחק מאוד מזכיר את WoW, ובמיוחד מערכת הקרב.

בגרסא המלאה בחרתי לשחק בצד של ה-Defiants, החבר'ה עם הנטיה לעצבנות קלה, אך שיחקתי גם עם ה-Guradians בגרסת הבטא – הצד השני במחלוקת. לכן, במידה ויהיו הבדלים ניכרים במשחקיות בין שני הגזעים –הם יצויינו.

 ברגע שתתחילו את המשחק תתבקשו לדבר עם מספר דמויות NPC אשר יפנו את תשומת לבכם למכניזם ה"נשמות". הנשמות במשחק הן מעין תתי-מקצועות של הקלאס הספציפי שלכם. את הקלאס לא תוכלו לשנות לאחר תחילת המשחק, אבל תוכלו לעבור בין נשמות ובכך לשנות את היכולות המיוחדות שיעמדו לרשותכם.

 

משימות ראשונות

שלוש המשימות הראשונות שתבצעו במשחק יתרחשו בעתיד של Telara (או בעבר, במידה ותתחילו את המשחק בתור Guardian) ובנויות להכיר ביניכם לבין היכולות שלכם, אינטרקציה בסיסית עם עולם המשחק ואיסוף נשמות נוספות בהן תוכלו להשתמש על מנת לפתוח יכולות חדשות לדמות שלכם.

לכשתשלימו את משימות האימון תועברו ל"הווה", עולם המשחק העיקרי של Rift, שהוא רחב ידיים ומציע מגוון רחב של משימות. עם זאת, המשימות האלה, לפחות בהתחלה, באות בקבוצות באופן נוסחאתי משהו. למשל, אם עומדות שש דמויות NPC בחלק מסויים של איזור ה-questing הנוכחי, אזי שלוש דמויות יספקו לכם משימות שמתבצעות במקום א' במפת המשחק, והשלוש הנותרות – משימות המתבצעות במקום ב'. זה אמנם מקל על ביצוע המשימות, כי תוכלו להשלים רשימה שלהן בלי לרוץ מצד אחד של העולם לאחר, אך גורע מתחושת העולם החי והדינאמי בו כל-כך התפארו יוצרי המשחק בראיונות.

ברגע שתסיימו את כל המשימות באותו חלק של המפה תפתח בפניכם משימה חדשה שתשלח אתכם לחלק חדש ומרוחק של העולם, ההתקדמות הסטנדרטית של משחקי MMO. גם סוג המשימות, כרגיל, מורכב בחלקו הארי משליחויות בסגנון "תהרוג 10 חזירי-בר ותביא לי את הפרווה שלהם" או "תלחץ על שלושת הכפתורים האלה ותחזור אלי".

 

מעבר להתחלה

משימות אחרות כוללות משימות PvP, שהראשונה בהן לא דורשת הרבה יותר מפשוט להשתתף בקרב PvP. אתם מוזמנים להפסיד. ישנן גם משימות איסוף משאבים ומשימות Crafting, בהן תתבקשו ללכת למקום מרוחק ובדרך כלל מסוכן על מנת להביא משם חומרי גלם יקרי-ערך. משימות אלה יתפתחו למשימות מורכבות יותר ויותר, כאשר בשיאן תייצרו לעצמכם נשק\אביזר מיוחד כלשהו.

המשימות המעניינות ביותר הן משימות ה-Guild, בהן כל הגילדה שלכם תקבל משימה אחת מרובת משתתפים ומורכבת, כשהפרס הוא מענק כספי לחשבון הגילדה ועלייה במעמדה.

גם מעבר לאזורי הטוטוריאל, המשימות הראשוניות ימשיכו ללמד אתכם את פרטי המשחק – על איסוף מחצבים וערך השוק שלהם, יצירת ציוד, צביעה (תוכלו לשנות את צבעו של כל פריט במשחק על מנת להתאימו אישית לעיצוב הדמות שלכם), שימוש ביכולות מיוחדות ועבודה בקבוצה. חלק מהמשימות לא תוכלו בכלל לעבור במשחק סולו, ובנקודות ההתחלה של משימות שכאלה יתקבצו שחקנים עד שירכיבו קבוצה ויצאו לדרך.

 

נשמות עובדות

מערכת בניית הדמות של Rift שונה מעט מזו של משחקי MMO אחרים, אבל היא רחוקה מלהמציא את המשחק מחדש כפי שטענו מפתחיו. כל דמות, בנוסף ליכולות הדמות הסטנדרטיות, יכולה להצמיד אליה שלוש "נשמות", כאשר כל אחת מאלה פותחת עץ יכולות נפרד. שורשי העץ יפתחו יכולות פאסיביות, כגון מד חיים גדול יותר או כח תקיפה רב יותר, וה"ענפים" יכללו יכולות אקטיביות – כגון סקילים.

תבלו לא מעט זמן באיסוף נשמות שונות ויחודיות כך שאופקי עיצוב הדמות שלכם יתרחבו עם ההתקדמות במשחק. תוכלו לשמור כל שילוב של נשמות שתצרו ולהחליף בין שילובים בהתאם למצב ולדרישה. למשל, אם אתם משחקים דמות לוחם, כמוני, תוכלו לבנות שילוב אחד למטרות Tanking (ספיגת נזק) ואחד למטרות Damage Dealing. ההחלפה ביניהם מיידית והסקילים של כל בילד שומרים על מקומותיהם בקיצורי הדרך שעל המסך.

המנגנון המתואר אמנם מוסיף גיוון למשחק ומעט פילפול למפגשים, כי לא תוכלו לדעת בדיוק במה כל דמות מתמקצעת לפי מראה החיצוני, אך ה"גיוון" הזה נותן לכם סך הכל יותר יכולות לבחור ביניהן, ולא באמת מציג דרך חדשה לפתח דמות. בנוסף, תוצאת הלוואי שלו היא נטרול מוחלט של הצורך בדמויות תומכות, לטוב ולרע. זה יפה שכל שחקן יכול לשנות תפקידים בהתאם לסיטואציה ולצורך, אך בכך כל דמות מאבדת ייחודה ומקומה היעודי בקבוצה. כל הקוסמים יכולים לרפא וכמעט כל דמות יכולה להיות טנק לא רע.

 

קריאת הקרעים

נקודת המכירה החזקה ביותר של Rift היא התוכן הדינאמי שהוא מציג, ומערכת יחודית למדי של הצטרפות לקווסטים ואירועים מיוחדים שמתרחשים בצורה אקראית בעולם המשחק. המשחק למעשה נקרא על שם אותם אירועים דינאמיים, ה-Rifts ("קרעים"), שהם פתחים ברצף הזמן-חלל שמופיעים בעולם באקראי ומתחילים להשריץ מפלצות שיעשו חזקות ורבות יותר ככל שהקרע ישאר פתוח זמן רב יותר. בסופו של דבר, ברגע שיהיה כח מספיק גדול של מפלצות – הן ינסו להשתלט על איזורים מסויימים במפה ואף יתקפו ערים שכנות. כאן נכנס אחד מהמרכיבים הכי מהנים של המשחק, כי אין ב-MMOs הרבה רגעים טובים יותר מלהדוף, יחד עם קבוצה גדולה של אנשים, פלישה של כח עוין שיכול בקלות להגיע ל-50 ויותר שדים ומפלצים.

כל שחקן שיימצא עד מרחק מסויים מאירוע שכזה יקבל על כך ויכול לבחור להצטרף לשחקנים שרוצים לסגור את ה-Rift. המשחק יצור בעצמו קבוצות – ואם יצטרפו מספיק אנשים אף יהפוך את האירוע הקטן ל-Raid של ממש.

העולם של Telara, ראוי לציין, מתאים היטב לאירועים בסדר גודל שכזה, והמנוע הגרפי שלו יציג לכם שטחים פתוחים עצומים (שהם בדרך כלל מקומות שיתמלאו בקרעים במהירות), הרים שמתנשאים לשמים, ארכיטקטורה דרמטית ותחושה כללית של פנטזיה גדולה מהחיים.

 

רודפי הריפטים

 בנוסף לכיף הטהור שבדבר, ישנן סיבות רבות להשתתף באירועי Rift. מטבע מיוחד בשם Planarite יפול מהמפלצות, ותוכלו להשתמש בו לשידרוגים מגניבים לציוד של דמותכם (בדומה ל-Manastones של Aion). תרוויחו גם חומרים ואביזרים שונים שיאפשרו לכם להוסיף יכולות מיוחדות לציוד בזמן קראפטינג או יעניקו לכם יתרונות קרב חד פעמיים, כגון שיקויי-באפים למיניהם ובקבוקי חיים\מאנה חזקים במיוחד. מסיבה זו ישנו מספר לא קטן של שחקנים שמתמחים שבמעבר מאיזור אחד למשנהו בחיפוש אחר קרעים חדשים. אותם שחקנים כבר זכו לכינוי Rift Chasers.

הריפטים מציעים הפוגה מעניינת מהמשימות השגרתיות יותר וממהלך המשחק התקין, ובהחלט יגרמו לכם להעביר לא מעט שעות נוספות (שאולי לא תכננתם להעביר) מול המשחק, במיוחד אם תתקעו באמצע פלישה, חס ושלום. באירוע פלישה (Invasion) נפתחים כמה עשרות ריפטים בבת אחת באיזור אחד, וכל השחקנים באותו איזור יקבלו מייד משימה לסגור כמות מסויימת של ריפטים ולהרוג מספר מסויים של מפקדי פלישה כדי להדוף אותה. אם משתתפי האירוע יצליחו במשימה שהוטלה עליהם, תופיע מפלצת-בוס חזקה במיוחד שעל מנת להביסה כל המשתתפים יצטרכו לעבוד בשיתוף פעולה. הקרבות האלה יכולים למשוך אליהם מאות שחקנים, כך שהמסך שלכם יכול להיות עמוס מאוד באפקטים ודמויות מתרוצצות, עד כדי בלבול.

כאוס או לא, אירועי ה-Rift וה-Invasion גורמים לעשרות ולפעמים מאות שחקנים לעבוד יחד, ללא הבדל דת, גזע וקלאן. זה משהו שלא תראו לעיתים קרובות ברוב משחקי התפקידים ההמוניים.

 

אינסטנסים להמונים

המשימות הקבוצתיות ב-Rift, אלה המבקשות מכם לעשות דברים טיפה יותר מסובכים מלאסוף 10 פרוות של זאבים, יתרחשו בסביבות משחק אישיות יותר לכם ולקבוצה שלכם. מחוץ לכל מבוך (או סוג אינסטנס אחר) שחקנים יחכו כדי להרכיב קבוצות גדולות מספיק לכניסה לאזור. ברגע שתכנסו למבוך יחד – המבוך יהיה רק שלכם וכל שאר הקבוצות ישחקו בגירסאות משלהם של המבוך. השיטה הסטנדרטית.

בשלב זה כבר קיימת כמות נכבדה של שחקנים באזורי הקווסטינג של הרמות הנמוכות יותר, ורובם המכריע כבר מנוסה יחסית בטקטיקות המשחק ובמשחק יעיל לצד דמויות אחרות. באחד האינסטנסים אמנם הרגו את כל הקבוצה שלי כי הבאפר שלנו החליט שהוא רוצה לרוץ קדימה ולתקוף, אך האינסטנסים האחרים בהם השתתפתי עברו חלק, ללא אבדות. המלצה אישית – אל תמהרו בינתיים להשתתף באינסטנסים ברמה של דמותכם או מעליה – פשוט לאף אחד אין ציוד טוב בינתיים, ולכן הדמויות למעשה חלשות מעט מהפוטנציאל האמיתי שלהן, לפיו הוגדרו האזורים.

חלוקה כזו של המשחקיות אמנם מועילה בכך שהיא מורידה את הלחץ והמריבות על מקומות קווסטינג או פארמינג שווים, אך מחלקת את עולם המשחק להרבה מיני-עולמות. חלק נכבד מההנאה האישית שקיבלתי בזמן ששיחקתי ב-Aion או Lineage II הייתה היכולת לרוץ, לבד או עם כמה חברים מהקלאן, ולהפריע לשחקנים יריבים לשחק, לקחת להם את השלל או להרוג להם את המפלצות שהם צריכים למשימה שלהם, זאת לאחר שהייתי ברמה גבוהה מספיק, כמובן.

רגע לאגו

בזמן שאני כותב שורות אלה אני ברמה 28, כמעט 29. אמנם לא השקעתי הרבה זמן בלחקור את עולם המשחק – אבל כן השקעתי במשימות. יש לי אפילו מטה סופר-מגניב שקיבלתי מרייד-בוס שמעניק לי בונוסים למתקפות קרח ולהתחדשות ה-Mana שלי. איך קיבלתי אותו? מתנה מהקלאן החדש שלי. במהלך אחת המשימות שעשיתי בקבוצה קיבלתי במפתיע הזמנה לקלאן של אחד מחברי הקבוצה. הייתי בטוח שמדובר בקלאן חלש עם מעט שחקנים מתחילים, אבל להפתעתי גיליתי כמות נכבדת של חברים בקלאן (בערך 40), חלקם ברמה גבוהה משמעותית ממני. הבחור שהזמין אותי הסביר כי התרשם ממיומנותי בהחלפה מהירה בין נשמת קוסם-קרח למרפא ושליטה אפקטיבית בכוחות שתי הדמויות. עד כאן הטפיחה העצמית על השכם.

 

בואו ניקח את זה לחזית

עם הקלאן שלי יצאתי לקרבות PvP לא מעטים. ב-Rift תמצאו 4 מפות יעודיות, בשם Warfronts, בהן שני הצדדים יכולים להתנגח זה בזה כאוות נפשם - קונספט ועיצוב דומים מאוד ל-Battlegrounds של WoW. כשיצאתי יחד עם חברי הקלאן ל"ציד" ב-Warfront הגעתי חמוש בקוסם הקרח שלי, זימנתי סופות שלגים והפעלתי די-באפים שהאטו את תנועות היריבים. 

מכשהגיעה ה-Mana שלי לאיזור האמצע החלפתי את אירגון ה"נשמות" של דמותי לבילד המרפא ושמרתי על הקבוצה שלי בחיים עד שהם נפטרו מכל האויבים שנשארו בחיים. למרבה ההפתעה (לא באמת) לקוסמים יש יכולות חזקות במיוחד שיכולות להוריד הרבה מאוד נקודות חיים למספר שחקנים יריבים במקביל, כך שהם בדרך כלל הראשונים שמטווחים ומתים בזמן קרבות PvP. למזלי, בקלאן שלי היו כמה טנקרים מיומנים ששמרו עלי בחיים.

 

מי צריך חידושים?

וודאי שמתם לב שהביקורת לא הזכירה שום דבר חדש שריפט עושה - מעבר לאירועים האקראיים ולחידוש-הלא-ממש-חידוש של החלפה בין נשמות. זו לא טעות: ריפט באמת לא מביא איתו חידוש מהותי לשולחן – רק עושה את דברים באופן מקיף, איכותי ולפעמים משודרג. בשונה מהשקות אחרות של משחקי MMORPG, ההשקה של Rift  כמעט חסרת בעיות. המשחק יציב בצורה כמעט מושלמת, הן בשמירה על קצב רענון יציב והן מבחינת קישוריות לשרתי המשחק. לא נתקלתי בלאגים אף פעם ונפילות בקצב הרענון היו רק בזמן שהמסך היה מפוצץ עד אפס מקום בדמויות. למרות מצבו, שהרבה MMOs בני שנה היו מתקנאים בו, Trion לא יושבת בחיבוק ידיים, וכמעט בכל פעם שנכנסתי למשחק קיבלתי הודעה על עידכון חדש.

השורה התחתונה

Rift לא נועד לשחקני MMO מתחילים. הוא נבנה במיוחד לשחקנים שרוצים להחליף את ההתמכרות הנוכחית שלהם בכותר אחר. ההתחלה תלולה מאוד ולא עוצרת יותר מדי בשביל להסביר אלמנטי משחקיות בסיסיים. הדמיון של Rift לכותרים אחרים מקל על המעבר אליו ממתחריו בז'אנר, שאת רובם הוא מנצח לא ברעיונות מקוריים, אלא פשוט ברמת ישום גבוהה של מרכיבי משחק מוכרים. לשחקן שנמאס לו מאותו עולם ואותן דמויות, אבל משחקיות MMO שאחרי-WoW עדיין עושה לו את זה, Rift הוא בחירה טבעית.

 

משחקיות - נבנה על הנוסחא המנצחת של WoW, עם חידוש אחד או שניים אבל לא מספיק למי שמאס בז'אנר.
גרפיקה - אחד מהמשחקים ההמוניים היפים שיש.
סאונד ופסקול - לא שמעתי הרבה מוזיקה, אפקטי הסאונד לא הרשימו.
טכני - מלוטש ויציב.
אורך חיים - עולם גדול, אפשר לסמוך על תוספות - אבל זה כמובן עולה לכם.
   

 

ציון סופי85

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    23:39 31.03.2011 | גיימר בלי משחקים גיימר בלי משחקים

    נשמע אדיר

  2. 2

    23:39 31.03.2011 | Spell Touch Spell Touch

    לא יהיה שום משחק שישתווה לוואוו!

  3. 3

    00:19 01.04.2011 | אני אני (אורח)

    כמה הוא עולה לחודש בכללי?
    זה לא חינמי נכון?

  4. 4

    01:42 01.04.2011 | DareDevil DareDevil

    לא, הוא לא חינמי.
    וזה תלוי לכמה חודשים אתה נרשם.

  5. 5

    03:44 01.04.2011 | Fudge Fudge (אורח)

    בקיצור, לקחו כמה רעיונות של GW2 ויישמו את זה על WoW יחד עם מערכת קלאסים שהופכת את ההבדל ביניהם למיותר.

    עדיף כבר GW2, שם לפחות יהיה הבדל בין הקלאסים ושיתוף פעולה ביניהם יהיה אפקטיבי נוסף על מערכת האירועים הדינאמיים.

  6. 6

    04:36 01.04.2011 | גרב מעופפת גרב מעופפת (אורח)

    Trion הכריזו במפורש שהם מתכוונים לשווק את Rift לגיימרים, לא למשוך מתחילים. בשביל זה יש את Farmville, הם טוענים.
    ובכן, נראה שהם אכן יצליחו, ובכל זאת הם לא מחדשים מספיק בשביל שאטרח לבדוק את המשחק.

  7. 7

    08:46 01.04.2011 | ... ... (אורח)

    בקיצור, לקחו את WOW ליטשו קצת והנה לכם! RIFT

  8. 8

    11:14 01.04.2011 | cake cake (אורח)

    לא טרחתי אפילו לקרוא , שיחקתי במשחק שלושה שבועות והגעתי 2 רמות מהרמה המקסימלית וזה לחלוטין mmo סטנדרטי ושום דבר כמעט לא מיוחד בו , אני שונא את wow אבל הוא באמת פשוט הרבה הרבה יותר מלוטש .

  9. 9

    11:48 01.04.2011 | Kuala Kuala

    זה ממש נראה כמו WOW
    המיקום של כל דבר באותו מקום בדיוק חוץ מאולי הBAR של הסקילים.
    אם ייצאו שרתים פרטיים חינמיים כאלה אז אולי אני ינסה (: אני לא מתכוון לשלם כל חודש בשביל משחק.

  10. 10

    13:29 01.04.2011 | rga rga (אורח)

    יאללה תפרסמו פה שרתים פרטיים כבר!!

  11. 11

    14:56 01.04.2011 | חחחח חחחח (אורח)

    wow איזה הומואים יש כאן

  12. 12

    14:57 01.04.2011 | iluzky iluzky (אורח)

    עדיין לא הבנתי משהו..לא קוראים למשחק הזה WOW RIFT.זה משחק אחר.למה להשוות אותו לWOW?

  13. 13

    15:12 01.04.2011 | fgdfg fgdfg (אורח)

    הם משווים אותו לWoW כי זה המשחק הכי מצליח בשוק שכולם מנסים לחקות

  14. 14

    15:54 01.04.2011 | OmrX OmrX

    כמה המשחק יעלה לחודש ? או שהוא משחק של תשלום חד פעמי ?

  15. 15

    17:53 01.04.2011 | ערן ערן (אורח)

    הגרפיקה על הפנים, אני לא מאמין שהענקתם לה ציון של 9, כדאי מאוד שתבדקו קודם את היחסיות, ראיתם איך נראה Age of Conan למשל? ואין זה הוגן שציון גרפי ניתן ביחס ל-MMO אחרים, משחק הוא משחק וצריך להיבחן מול השוק כולו.

    כשאתם נותנים למשחקים חדשים ונוצצים שהגרפיקה שלהם תואמת למשחקים מלפני 5 שנים ויותר ציון גרפי גבוה אתם מחבלים בהתקדמות שוק משחקי הוידאו.

  16. 16

    20:17 01.04.2011 | Mr. nUxX Mr. nUxX

    קהילת GW מוסרת: פחח, חכו לGW2 ;)

  17. 17

    17:57 02.04.2011 | negrin negrin (אורח)

    משחק מצויין !!!! ההיתי חולה שבוע בבאטה האחרונה והוא העביר לי את הזמן באופן מצויין !!!!
    אחלה של משחק ואני מתכוון לקנות אותו בהמשך..

  18. 18

    18:36 02.04.2011 | Zeev Zeev

    יש למשחק גראפיקה מעולה. 15, אם אין לך מחשב חזק מספיק, או שסימנת "low settings", זאת לא בעיית משחק אלא בעיה שלך.

  19. 19

    00:04 03.04.2011 | 15 15 (אורח)

    18 - ציון 9 או 10 בגרפיקה צריך להיות שמור למשחקים דוגמת קרייסיס 2, אלדר סקרולס V או רייג'. לא לעוד כפיל של WOW עם מנוע שמשתווה למשחקים מלפני חצי עשור. זה עלבון לסולם הדירוגים שמשחק כזה זוכה להערכת ביצועים גרפיים כל כך חסרת פרופורציות.

  20. 20

    12:23 03.04.2011 | שאלה שאלה (אורח)

    האם הPVP מאוזן? אני שואל מכיוון שזו אחת המחלות הנפוצת של MMO חדשים

  21. 21

    22:01 04.04.2011 | ללל ללל (אורח)

    ל15,18,19 וכל מי שיש לו בעיה עם הציון של הגרפיקה

    הם נותנים את הציון לפי המשחק, אני מסכים שהגרפיקה של משחק MMO ולא משנה כמה טובה היא לא משתווה לגרפיקה של משחק SP BASED, אבל עדין, בשביל משחק MMO יש לו גרפיקה חייתית

    אתם לא יכולים להגיד שבדרום אמריקה אין אנשים עשירים כי בארה"ב יש יותר, זה בכלל לא בר השוואה (לא דוגמא כל כך טובה אני יודע, תבינו את הרעיון לבד)

  22. 22

    22:47 05.04.2011 | Or Or (אורח)

    PVP מאוזן =] לכל עבודה יש יתרונות וחסרונות
    ולכל מי שאומר חיקוי של WOW זה באמת קצת חיקוי אבל אסור לישכוח שWOW זה לא המשחק הראשון. זה דיי שילוב של הרבה משחקים יחד :)

  23. 23

    09:11 09.04.2011 | שדג שדג (אורח)

    אי אפשר לא לחכות את WOW, כי זה לא חיקוי!!!
    WOW הוא משחק DND די בסיסי, זה למה הוא כל כך טוב. כל משחק רשת כמעט פועל ככה, תכף תגידו שאפילו MU מחכה את WOW

  24. 24

    17:29 09.04.2011 | שניצל שניצל (אורח)

    23 אתה צודק אבל זה לא יעזור FANBOY נישאר FANBOY :)

  25. 25

    12:45 10.04.2011 | מדהים מדהים (אורח)

    נישמה מדהים נורה אני חיב לשחק

  26. 26

    12:10 14.04.2011 | שונא את wow!! שונא את wow!! (אורח)

    wow המשחק הכי גרוע ששיחקתי בחיים שלי!!! שונא אותו ואני בטוח שיש עוד אנשים כמוני שחושבים ככה.

  27. 27

    14:25 01.05.2011 | מחפש MMO נורמלי מחפש MMO נורמלי (אורח)

    יש MMO עם רובים ו/או כלי רכב או שרק עם קסמים וחרבות?

  28. 28

    00:04 16.05.2011 | שוקי שוקי (אורח)

    ררר נא!

  29. 29

    19:04 18.04.2012 | א א (אורח)

    5 שנים חהחה

  30. 30

       | פורסם ע"י