הרשמה

סיקור גולש: Archlord

משחקי MMO'S תמיד היו אחד מהז'אנרים המוצלחים, ולא מעט מהם גם חינמיים. משחק אחד ששמו Archlord הגיע אלינו מחברת המשחקים CodeMasters, דרש תשלום חודשי וכעת הפך לחינמי לחלוטין, ולפיכך החלטנו לסקר אותו בשבילכם.

Archlord, משחק חינמי מבית CodeMasters הוא עוד משחק MMORPG רגיל למראית עין, אך ההבדלים ברורים כבר מהרגע הראשון... אחרי שבוחרים גזע ומקצוע ממבחר של שלושה גזעים- בני אדם, אלפים ואורקים, ושמונה "מקצועות"- קשת, לוחם, קוסם וכו'.

מטרת המשחק היא להפוך למאסטר של סוג השחקן שלך, לטוב ביותר. מתקדמים דרך המאסטרים של המשחק עצמו ולומדים ליהיות מאסטרים אמיתיים- הרעיון בהחלט טוב, אך לא קלה דרכנו.

לאחר שאתה הופך למאסטר, אתה אמור "להסתגל" למערכת הPvP של המשחק, שמגיעה בשלב מאוחר מאוד במשחק. כך תוכלו לראות את עצמכם נלחמים על השליטה בגזע ובסוג השחקן עם שחקנים אחרים בני אותו גזע וסוג.

אך זה לא הכל, חוץ ממערכת הPvP הזו שמציע המשחק לשחקן, תוכלו לחקור את עולם המשחק עם הקבוצה (Guild) שלך, ולראות עד כמה אתה חזק בקרבות של גילדה נגד גילדה.

ממשק וגראפיקה

הגראפיקה, הו הגראפיקה. 70% לפחות מאוכלוסיית הגיימרים בעולם מסתכלים דבר ראשון על הגראפיקה, ולא על משהו אחר, וכך קובעים אם המשחק טוב או לא טוב. המשחק הזה, גם עם כרטיס ה-8800GT שלי, עדיין צולע, מצד שני קשה להאשים משחק חינמי. זה לא שהגראפיקה רעה, היא אפילו יותר טובה מרוב המשחקים בסגנון, פשוט לא מרשימה.

הממשק? אני לא ארד על המשחק, אבל לשחקן המתחיל, המשחק יראה מגוחך. הממשק והמשחק עצמו לא מובנים בשתי דקות הראשונות, מצאתי את עצמי אובד עצות, המקשים שונים מרוב המשחקים שאנו מכירים, וקשה להבין מה קורה על המסך.

אפילו כשעובדים עם העכבר, לוקח לפחות שעה לתרגל את יכולתך להזיז את השחקן שלך ממקום למקום. מעיק ביותר, אך לאחר זמן מה אפשר להתרגל לצורת משחק זו.

עליית רמות? קווסטים? לא מה שחשבת

בכל משחק שני קריטריונים אלו חשובים ביותר לשחקן, איך עליית הרמות? האם הקווסטים קלים או ברורים?

עליית הרמות במשחק לא קלה בכלל, ואפילו מצאתי את עצמי מיואש מידי פעם, אבל ל-CodeMaters יש פיתרון: משימות. הקווסטים במשחק נורא נחמדים וגם מאוד קלים להבנה, כל סיום קווסט יש עוד קווסט, ולאחר רמה 3 העיניינים קצת מתחילים להסתבך כשלכל קווסט יש לפחות ארבע תת קווסטים.

הראשון יכול להיות למצוא משאב ולחזור לקבל את התגמול. השני- לך לצ'יף של הכפר וקח עוד תגמול, על חשבון הבית. השלישי, הרוג שלושה גובלנים (דוגמא למספר, זה גם יכול ליהיות עשרה) וחזור אלי לקבל תגמול נוסף. הרביעי, לך לבוס הגובלינים, הרוג אותו וחזור עלי לקבל את התגמול האחרון. עכשיו מגיע אחת התכונות המעצבנות במשחק- כל בוס כזה הוא מסחטת כסף.

למה, אתם שואלים? כי בשביל כל בוס מגודל כזה אתם צריכים לפחות 20 עד 30 שיקויי חיים (HP Potion), וזה עולה לכם לא מעט. כל תגמול של קווסט יזכה אתכם בנקודות ניסיון (EXP), הפתרון שלכם לבעית הרמות, אך יזכה אתכם במעט כסף, וכאן הבעיה של 20 הרמות הראשונות לפחות, אלא אם כן יש לכם חבר נחמד שיתרום לכם כסף.

מתחילים לשחק!

לאחר שהגעתם לרמה גבוהה וכבר התנסתם במערכת ה-PvP של המשחק, יש לכם גילדה וכבר עשיתם קרבות ביניכם לבין עצמכם, הגיעה הזמן לגולת הכותרת של המשחק, המצור!

אתם שומעים נכון, כעת תוכלו לשחק שישה גילדים בקרב ענק אחד: שלוש גילדות מגנות על עיר מסויימת, ושלוש גילדות אחרות צריכות לחדור אל העיר, וכמובן לנסות להרוג את מגני העיר. אם אתה מגן ופרצו לעיר, הגיעה הרגע לעוד אקשן.

משחקיות המצור היא פשוט גאונית- לכל צד במשחק יש גנרל אחד שנבחר לפקד על הצבא הענקי של שלוש גילדות (בהחלט לא צחוק) ולהתחיל לנהל מערכה של הגנה על עיר, או התקפה נגד העיר. יש גם מבני מצור, אם אתה מהמגנים אתם בהחלט צריכים להזהר מהם, קחו קשתים ונסו להרוס אותם לפני שהם מגיעים לחומות העיר, ההשתלטות המהירה ביותר.

אוקיי, אני חוזר למשחק. נתראה שם, מאסטרים!

[vod]http://vgamers.vgames.co.il/FLV_Video/080115/ArchlordOne.flv[/vod]

ציונים:

משחקיות: [ציון: 4] לא נוח לשחקן המתחיל וקשה גם אחר כך.

גרפיקה: [ציון: 7] גרפיקה נחמדה מאוד, אך לא עומדת בסטנדרטים שיש היום.

סאונד: [ציון: 6] אין שום רע בפסקול, אבל גם לא מרשים בשום צורה.

טכני: [ציון: 9] טעינות קצרות מאוד וללא תקיעות.

ציון סופי: 6

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:42 16.01.2008 | Yosi94 Yosi94

    ראישון יש

    ראישון יש

  2. 2

    18:48 16.01.2008 | Diezz Diezz

    אחלה כתבה אסף! (א"ה)

    :)

  3. 3

    15:52 22.01.2008 | DarinX DarinX

    כתבה טובה

    וגם המשחק לא רע...


    תודה!

  4. 4

    00:36 25.05.2008 | stam stam (אורח)

    אמרת ללא תקיעות

    המשחק מקרטע לי לגמרי. אני לא מצליח לזוז כמעט. כנראה לאגים. רק לי זה קורה?

  5. 5

    15:30 07.07.2008 | שחקן שחקן (אורח)

    משחק מרובה משתתפים מעולה

    FallenSword RPG - Play online now free!

  6. 6

    21:37 29.04.2009 | יהונתןס יהונתןס (אורח)

    זה רק pvp?

  7. 7

       | פורסם ע"י