הרשמה

ביקורת גולש: Undertow

בעונת החגים לא יכולנו להתחבר ולשחק ברשת ה-Xbox Live עקב הצטרפות 2 מליון מנויים חדשים. למה זה מעניין אותנו עכשיו? כי כפיצוי חברת מיקרוסופט העניקה בחינם את המשחק Undertow, בשווי של 800 נק' מיקרוסופט (כ-10$ דולרים).

המשחק מבוסס על מנוע Unreal 3 ונראה נהדר, יש בו 15 שלבים לשחקן יחיד ועוד מצב מרובה משתתפים שמבוסס על נקודות שליטה ומיועד ל-16 שחקנים.
המשחק עצמו מתרחש מתחת למים ומספר על מלחמתו של קפטן נימו באנשי אטלנטיס (כן, זה מ-"20,000 מייל מתחת למים"), אומנם לא מדובר פה בעלילה של ביושוק או בסרטונים שיגרמו לכולנו לשכוח את Gears of War, אבל בהחלט מדובר בסיפור חביב ובסצנות מעבר מושקעות יחסית לכך שמדובר במשחק ארקייד.
עיקרו של המשחק הוא הקרבות התת-מימיים המרהיבים- כל פיצוץ תאווה לעיניים, כל גל הדף גורם לך לקריאת התפעלות. אין ספק שיוצרי המשחק הצליחו לנצל כראוי את המנוע ולבנות משחק שלא מבייש אפילו משחקים "רגילים" (וצריך לזכור שהמשחק עצמו שוקל רק 50 מגה!).

המשחק משוחק בשני מימדים אולם מתרחש בסביבה תלת מימדית- הגרפיקה והרקע מרשימים מאוד בעוד הדו מימד מאפשר שליטה נוחה וקלה: סטיק אחד לניווט, השני ליריות בכל הכיוונים ועוד כמה לחצנים בודדים לפעולות מיוחדות כמו תזוזה מהירה או שחרור פצצת עומק. בסך הכל מתרגלים אליה כבר אחרי דקות ספורות.
גם המשחקיות פשוטה למדי- לכל קבוצה יש מספר התחלתי של נקודות שנקבע לפי דרגת הקושי ואורך המשחק, ומי ששולט ברוב נקודות השליטה במפה מוריד ליריבו נקודות. מנצח הצד שהוריד לקבוצה השניה את הנקודות ל-0. מצב זה מצריך גם טקטיקה מסוימת כי המפות אינן בנויות באופן ליניארי- על השחקנים לעבור מנקודה לנקודה ולהילחם עליהן, אך ישנן כמה דרכים להגיע לכל נקודה, כך שניתן בעצם לתקוף "מעבר לקוי האויב".

מימד נוסף של "עומק" למשחק מורכב מארבע היחידות שאפשר לשחק. החל מ"חייל" פשוט דרך סוג של צוללת קטנה ועד צוללת "טנק". בנוסף לסוגי היחידות השונות ישנם גם עד שלושה שדרוגים שונים לכל יחידה, כך שגם פה צריך לבחור בקפידה מה לבחור לכל תת משימה במפה. ניתן למצוא ברחבי המפה גם שדרוגים זמניים, כגון שריון מגן, תוספת עוצמה או ריפוי.
אם נגענו בעיצוב השלבים, יש לי רק מילים טובות לומר למעצבים. השלבים מאוזנים ומאתגרים, בכל אחד מהשלבים פזורים שדרוגים שונים כמו גם מחילות שמשנות טקטיקות וטקטיקות נגד. כך המשחק הופך לכזה שלא רק גיימרים "ק'אזואלים" ייהנו ממנו, גם גיימרים כבדים יוכלו לחלץ ממנו הרבה יותר בעזרת הטקטיקות השונות ולקחת את המשחק לרמה גבוהה.
לסיכום, יופי של פינוק ממיקרוסופט, מומלץ בחום לכל בעלי ה-Xbox.
לנושא בפורום Xbox

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י