הרשמה

ביקורת: Gears of War 3

טרילוגית Gears מגיעה לסיומה במה שכנראה יזכר לעד כאחד מהמשחקים הטובים ביותר ל-Xbox 360

 

 
Gears of War 3
מפתחת: Epic מפיצה: מיקרוסופט
פלטפורמה: Xbox 360
תאריך יציאה: 20.9.11

שלוש סיבות למה Gears of War 3 הוא כנראה משחק ה-Xbox 360 הטוב ביותר בהסטוריה: 1. הקמפיין שלו מדוייק, משוייף, אינטנסיבי וחסר פשרות. 2. האונליין שלו נרחב, מגוון, מלא תוכן ועובד כמעט בלי לאגים. 3. אף פעם לא נמאס לנסר אוייבים לשניים.

לקראת סוף הקמפיין של Gears of War 3, כשהופיעה על המסך הכותבית שבישרה לי שאני מתקרב לסוף המערכה החמישית והאחרונה של המשחק, עלתה רק מחשבה אחת בראשי: מה - כבר נגמר? 

בראייה לאחור, נראה ש-Gears 3 חלף תוך כמה דקות. כמה דקות של אקשן אינטנסיבי וחסר מעצורים, של קרבות מטורפים מול גדודי אוייבים, של יריות ועוד יריות ועוד קצת יריות. כשבדקתי את השעון שלי הופתעתי לגלות שזמן הוא כנראה עניין מאוד יחסי - ושהשקעתי בקמפיין הזה קצת יותר מעשר שעות - סכום מכובד מאוד למשחק פעולה ליניארי.

ככה זה, כנראה, כשמשחק מצליח לעשות את מה שהוא עושה בצורה כל כך טובה. Gears of War 3 הוא אחת מחוויות הגיימינג הכי מזוקקות וטהורות שיצא לי לשחק בהן בחודשים האחרונים. ללא ספק אקורד סיום מעולה לאחת מסדרות המשחקים המשפיעות ביותר של דור הקונסולות הנוכחי - ואולי משחק ה-Xbox 360  הטוב ביותר בהסטוריה.

 דכאונו של מרקוס פיניקס

לא קל להיות מרקוס פיניקס, החייל המהולל בצבא ה-Cogs, שהביס בסוף המשחק הקודם את צבא ה-Locusts המרושע, שאיימו להשמיד את כל בני האדם היושבים על כוכב הלכת סרה. כי על סרה, מסתבר, בני אדם פשוט לא יכולים לחיות בשלווה. אחרי שאיום ה-Locusts עבר, כוכב הלכת זרק לכיוון בני האדם גזע עוד יותר מרושע וחזק של חייזים: ה-Lambent.

ה-Lambent הם מהירים יותר, חזקים יותר וזוהרים יותר מה-Locusts שהכרנו במשחקים הקודמים. הם יוצאים מהאדמה בקפיצות אדירות או נולדים מתוך תאים שתלויים על צמחי ענק. כשמצליחים להרוג אותם קורה אחד משני דברים: במקרה הקצת יותר טוב, הם פשוט מתפוצצים בפיצוץ גדול, שפוגע בכל מי שנמצא בסביבה. במקרה הקצת פחות טוב - הם מסרבים למות, מצמיחים כמה מחושים ענקים וקטלניים והופכים לסוג שונה לגמרי של אוייב.

קל להבין, אם כך, כיצד הצליחו ה-Lambent להרוס כמעט כל התיישבות אנושית על סרה. זוהי גם נקודת הפתיחה של Gears of War 3. מרקוס וצוות הלוחמים שלו נמצאים על ספינה ששטה לה בלב ים (פשוט כי היבשה בלתי אפשרית לאיכלוס), עוברים בין מחנות פליטים אנושיים ומשנוררים מהם ציוד, תחמושת ואוכל. 

לא מעודד, נכון? זוהי רק ההתחלה, ומשם זה יהפוך במהרה להרבה יותר גרוע. בלי להכנס לספויילרים, נציין שהעלילה של Gears of War 3 היא ללא ספק הגדולה והחשובה ביותר בסדרת המשחקים הזאת. הפעם משחקים על כל הקופה, גם על גורל הכוכב והאנושות אבל גם על גורלם האישי של הדמויות המרכזיות במשחק - שמקבלות בשלבים הראשונים של המשחק חדשות מפתיעות שהופכות את עולמם על פיו. 


בראש השנה הכרתי חברים חדשים

יריות או לא להיות

המשחק הראשון בסדרת Gears of War הפך לאחד המשחקים המשפיעים ביותר בדור הקונסולות הנוכחי. הוא פחות או יותר המציא מאפס את ההתייחסות המודרנית למקומות מחסה (שחוקתה כמעט אחד לאחד בסדרת Uncharted), את הצורה בה רצים במשחקי פעולה ועוד טריקים רבים נוספים שנכנסו מאז למשחקים רבים ומרגישים כיום כמו חלק טבעי לחלוטין ממשחקי הוידאו.

Gears 3 לא מנסה להמציא את הגלגל מחדש, אלא רק ליישם באופן מושלם את מה שהוא כבר המציא בשני המשחקים הקודמים שלו. המשחקיות היא פחות או יותר אותה משחקיות, השליטה אותה שליטה בדיוק, אפילו כלי הנשק לא עברו יותר מדי רענון וחוץ משלושה-ארבעה רובים חדשים לא תיתקלו ביותר מדי הפתעות בתחום הזה.

זה לא מפריע למשחק להיות המוצלח ביותר בסדרה, ואחד ממשחקי הפעולה המגניבים ביותר בהסטוריה. הרי אם המשחקיות מלכתחילה לא היתה שבורה, למה לנסות לתקן אותה בכלל? במקום זה התמקדו המפתחים ברקיחת קמפיין כמעט מושלם. קמפיין בקצב מצויין, עם מינון מדוייק של קטעי לחימהנ ישירה, קטעי נסיעה "על מסילות", קטעי חקירת הסביבה ועוד. כל דקה ב-Gears of War 3 מרגישה שונה מקודמתה - וזה יוצר הרפתקה מגוונת ומרשימה.

האקשן הפעם מרגיש ישיר ומהיר יותר. לא עוד התבצרויות מאחורי מקומות מחסה (שעדיין פזורים כפטריות על פני הגשם בכל עולם המשחק), ב-Gears of War 3 מומלץ לקחת את העניינים לידיים ולהסתער בכל הכח על האוייבים, עם גיחות קצרות למחסה כשמד הבריאות מתחיל להתרוקן, כדי לנוח ולרענן אותו. 

שלא כמו במשחקים הקודמים, סביבות המשחק מגוונות מאוד. במשחק הראשון הסתובבנו כמעט כל הזמן בהריסות של ערים, ובשני חקרנו מחילות תת קרקעיות. במשחק השלישי נעבור בין כמה ערים שונות, מערות, מכרות, הרים, יערות ואפילו ים. כל שלב נראה אחרת לגמרי - ובעזרת היישום המוצלח ביותר שיצא לנו לראות של טכנולוגית Unreal 3, כל העסק הזה פשוט עוצר נשימה. מדובר, ללא ספק, במשחק היפה ביותר לקונסולת ה-Xbox 360 - ואחד היפים ביותר לכל הדור הנוכחי של הקונסולות.

לאגים באונליין זה כל כך 2008

גם מבחינת עלות-תועלת, Gears of War 3 הוא חבילת תוכן נאה מאוד. את מצב הקמפיין ניתן לשחק מספר פעמים בעזרת אפשרות חדשה שנקראת Arcade, ומודדת את ביצועי השחקנים. המטרה ב-Arcade היא לעבור את השלבים במהירות ובאפקטיביות, ובכך לצבור ניקוד גבוה. במצב זה ניתן גם להעמיס על ה-Arcade אתגרים נוספים שיהפכו אותו לקשה (או סתם משונה) יותר, כמו אויבים חזקים יותר, ביטול ארגזי התחמושת המפוזרים ברחבי השלבים ועוד. 

אחרי שתסיימו את הבערך 20 שעות שאפשר להשקיע בקמפיין לפני שהוא נמאס, תוכלו לעבור לאונליין, וגם כאן ב-Epic לא התקמצנו. בנוסף לאפשרות ה-Co Op הסטנדרטית (ניתן לעבור את הקמפיין עם עד ארבעה חברים נוספים ברשת, או עם חבר אחד נוסף במסך מפוצל), יש למשחק שלושה מצבי אונליין שונים.

הראשון הוא מצב ה-Versus הרגיל - קרבות Team Deathmatch, Capture the Flag ועוד די סטנדרטים מבחינת המבנה והמשחקיות שלהם. מי שזוכר את האונליין הממקרטע ומלא הבאגים של המשחק הקודם יכול להיות רגוע: ב-Epic עבדו קשה מאוד כדי ליצור חוויה כמעט נטות באגים, ושרתים ייעודיים מריצים את כל העסק בצורה חלקה לגמרי. בלא מעט הקרבות ששיחקנו בהם לא הרגשנו כמעט לאגים - שזה די חדש כשמדובר ב-Gears of War.

מצב ה-Horde חוזר גם הוא, עם חידושים: המטרה הבסיסית של מצב זה, לשרוד 50 גלים של אויבים ברמת קושי עולה, זוכה לשדרוג משמעותי עם האפשרות לבנות שלל ביצורים, שיספקו לחברי הקבוצה שלכם הגנה נוספת מפני גלי האויבים, שכוללים הפעם גם בוסים. מדובר בסוג של Tower Defense בזמן אמת - והתוצאה די מגניבה.

המצב האחרון הוא חדש לגמרי, ובו תשחקו דווקא את ה-Locusts שמנסים לחדור ביצורים של חיילי ה-Cogs. כל שחקן ישתלט על סוג אחר של Locusts עם יכולות מיוחדות משלו, ולקבוצה תהיה הזדמנות אחת בלבד לנצח את בני האנוש. כל חייזר מרגיש אחרת לגמרי מחברו - חלק הם טנקים כבדים ללא יכולת להתחבא מאחורי מחסות, אחרים הם יצורים קטנים וזריזים שעושים קאמיקזה ומתאבדים כשהם מגיעים למגע עם האויב. 

מצב ה-Beast, כמו גם מצב ה-Hoard, דורשים שיתוף פעולה מלא בין חברי הקבוצה - ולכן מומלץ להכנס אליהם כקבוצה מגובשת אחת (בכל מקרה מאוד קשה למצוא קרבות ראנדומליים במצבים אלה). למרבה המזל, קהילת ה-Xbox 360 שלנו מלאה בשחקני Gears of War 3 שישמחו לקבל אתכם לשורותיהם ולהתחיל לנסר חייזרים ביחד. 


מסורים קדימה!

מאסטרפיס

Gears of War 3 הוא אחד ממשחקי הפעולה המרהיבים והמצויינים ביותר שיצא לנו לשחק בהם לאחרונה, נקודה. אם יש לכם Xbox 360 ואינכם סובלים מאלרגיה משונה למשחקי אקשן - אתם לא צריכים לחשוב פעמיים: בקשו אותו כמתנה לחגים, ולא תתחרטו.

קשה להאמין שחברה אחרת תצליח לשחזר את ההצלחה היצירתית שהיא Gears of War 3 בתקופת החיים הנותרת של ה-Xbox 360 (ב-PlayStation 3, למרבה המזל, יש לנו עוד משחק Unchated אחד לפחות שיכול לצאת לא פחות מוצלח ממנו). אנחנו מקווים שקברניטי מיקרוסופט מבינים זאת, ומתחילים לשים את הרגל על דוושת הגז של פיתוח קונסולת המשחק הבא שלהם.

ואנחנו מקווים שאנשי הפיתוח המוכשרים להחריד של Epic מתחילים לעבוד על הסדרה הבאה שלהם, או על הטרילוגיה השנייה של מותג Gears of War, לאותה קונסולה עתידית לא ידועה. עד אז, הם השאירו לנו מוצר כמעט מושלם, מועמד חזק ביותר לתואר "משחק השנה 2011", שיוכל להספיק לנו לפחות עד סוף דוק הקונסולות הנוכחי.

הטוב
  • קמפיין מסעיר ומדוייק
  • גרפיקה עוצרת נשימה
  • אונליין חלק ומוצלח
  • סיום הולם לטרילוגית Gears of War
הרע
  • הקמפיין עצמו קצת קל מדי
  • בשלב מסויים המשחק הזה נגמר
והמנסרה
  • למה לכל הרוחות עדיין לא המציאו רובה משולב מסור חשמלי גם בחיים האמיתיים?

ציון סופי: 95

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    20:22 02.10.2011 | עומר עומר (אורח)

    חחחח הרגת אותי בקטע עם "והמנסרה" חחח אחלה ביקורת

  2. 2

    20:35 02.10.2011 | vGaMeR_360 vGaMeR_360

    ארז, תוֹדֵה שלא היה לך שום דבר רע לומר על המשחק הזה. "הקמפיין עצמו קצת קל מדי"? אז תשים על Hard. "בשלב מסוים המשחק הזה נגמר"? נו באמת, אחי בשביל זה יש מולטיפלייר!!! למה Vgames לא יכלו לתת לפחות למשחק אחד ציון 100? לGameSpot ולIGN אין שום יסוריי מצפון על ציון מושלם אחד.

  3. 3

    20:42 02.10.2011 | שי שי (אורח)

    2- בשביל שמשחק יקבל 100 הוא צריך להיות מהפכני ומושלם, אין כמעט משחק מושלם.
    דבר שני- הם עשו את המשחק הזה באמת יותר קל מגירס 2, גם על HARDCORE... גירס 2 על הארדקור היה קשה לקח לי שבועיים לפחות לעבור אותו ברמה הזאת... ואת זה עברתי בקלות.. גם קרבות הבוס לא קשים במיוחד... כנראה הם למדו את הלקח מהבוס האחרון בגירס הראשון שהיה אולי הכי קשה אי פעם.

    ועדיין, הוא משחק השנה נכון לעכשיו... העלילה, הגרפיקה, המשחקיות, האונליין... המשחק הזה רק מזכיר לי איך שאר המשחקים מרגישים מעפן לעומתו, היחידים שברמה אנצ'רטד.

  4. 4

    20:44 02.10.2011 | שי שי (אורח)

    *זה אנצ'רטד*.

    וביקורת מעולה.. מסכמת טוב את המשחק.

  5. 5

    20:57 02.10.2011 | HeadChopper HeadChopper

    ביקורת מעולה!
    נראה לי אני יקנה את המשחק

  6. 6

    21:35 02.10.2011 | x0dus x0dus

    אחלה ביקורת

  7. 7

    22:05 02.10.2011 | Shmati Shmati

    ארז, בקשר למשפט האחרון;
    אני דיי בטוח שלנסר אנשים לשניים זה נגד אמנת ז'נבה, כן אני יודע, גם אני התאכבזתי ככשמעת את זה :\

  8. 8

    00:05 03.10.2011 | dsadad dsadad (אורח)

    ביקורת מצויינת הייתי נותן לה 95 אבל אתה יודע למה הייתי נותן יותר?! ל GGGGGGGGGEEEEEEEEEEAAAAAAAAAARRRRRRRSSSSSSSS!!!! OOOOOOFFFFFF!!!! WWWWWWWWAAAAAARRRRR!!! 33333333333

  9. 9

    18:45 03.10.2011 | game hunter game hunter

    אני הולך קונה שוב אקסבוקס העיקר שאני יוכל לשחק בו!

  10. 10

    21:13 03.10.2011 | רונן רונן

    ל-2: לומר בצד הרע שבסופו של דבר המשחק הזה נגמר, זה דווקא מחמיא לו.

    רונן יצחק.

  11. 11

    01:57 05.10.2011 | מקס מקס (אורח)

    המשחק קל מדיי?
    אל תצחיקו אותי...תנסו על הרמה הכי אחרונה במשחק ואתם לא תסתדרו שמה אפילו דקה אחת שלמה מבלי שיורידו אתכם מהסיבות הכי מפגרות במשחק!
    לפעמים יצא שנתנו לי HEAD SHOT ונהרגתי במקום או יריה מדוייקת משוטגן או כל אקדח אחר...המשחק ממש לא קל כמו שהוא נראה!
    רק אילו אתם משחקים עם 4 שחקנים זה יכול להיות קל אבל החסרון במשחק זה אילו אתם מתים אז המשחק נופל לכם ואתם צריכים להתחיל מהתחלה!
    ככה המשחק ממש מדהים, עברתי אותו בלילה אחד על הרמה הכי קלה במשחק, המשחק ארוך וטיפה קשה בסוף אבל סך הכל משחק מדהים ואני ממליץ עליו בחום.
    אבל אל תפתחו ציפיות מהביקורת הזאת שהמשחק קל מדיי כי הוא לא!! אוקיי!? תוציאו את זה מהראש...המשחק מתחיל להיות יותר קשה כאשר אתם מתקדמים ומתקדמים(בעיקר ברמה INSINE) ולפעמים החברים מתחילים להתעצבן ומתחילים להגיד לכם "תפסיקו למות כבר!"...בקיצור, אל תחשיבו שהמשחק קל כי הוא קשה מוות!

  12. 12

    15:23 09.10.2011 | Gamer Gamer (אורח)

    מישהו מצא הורדת טוררנט כבר של המשחק ?

  13. 13

    20:06 23.10.2011 | CooKie Monster CooKie Monster

    12 -

    חמודי פה זה מקוריים , לא גנבים כמוך ..

  14. 14

       | פורסם ע"י