הרשמה

עוד מפתחים רוצים Kickstarter

ההצלחה של טים שייפר גרמה לעוד מפתחי משחקים לשקול פנייה ל-Kickstarter

 עידן חדש בתעשיית המשחקים? בעקבות ההצלחה הגדולה של טים שייפר בגיוס כספים דרך אתר המימון הקהילתי Kickstarter, הודיעו מפתחי משחקים נוספים שהם שוקלים לפנות לקהילת הגיימרים בשביל לממן את הפרוייקטים הבאים שלהם. בין המפתחים ששוקלים לבקש מאתנו כסף אפשר למצוא את יוצר סדרת God of War דיוויד ג'אפי ואת אולפן המשחקים Obsidian.

אתר Kickstarter מאפשר לכל אחד לנסות לממן פרוייקטים בנושאים שונים (משחקים, גאדג'טים, סרטים ועוד) באמצעות קריאה לקהילה: היזם מציג את הפרוייקט שלו באתר ומציג יעד כספי אליו הוא צריך להגיע כדי להפוך את הפרוייקט למציאות. גולשים שמתרשמים מהפרוייקט יכולים לתרום לו מכספם - מה שיקנה להם זכות לקבל ראשונים את הפרוייקט כשזה יצא לאור ושלל בונוסים נוספים, בהתאם לסכום הכסף אותו הם השקיעו במוצר.

טים שייפר, יוצר משחקים פופולרי ומוערך, החליט לנסות לממן את המשחק הבא של חברת ההפקות שלו, Double Fine, דרך האתר - והצליח בגדול. ליעד הכספי אליו כיוון שייפר, 400,000 דולרים, הוא הגיע תוך שעות ספורות - ועד היום הוא הצליח לגייס מעל מליון וחצי דולרים. כל זאת בלי פנייה למפיצות משחקים ובלי חתימה על חוזים עסקיים - רק פניה ישירה לקהילת הגיימרים, שהוכיחה שהיא מוכנה לתמוך ולהשקיע בו.

 

"כל ההצלחה של Double Fine ב-Kickstarter פשוט מעוררת השראה. אני מודה, יש לי את שפעת ה-Kickstarter עכשיו. אני מרגיש כאילו המון דלתות פתאום הופיעו בכל הקשור לפיתוח משחקים", אמר מנכ"ל אולפן המשחקים Obsidian (שפיתח לאחרונה את Fallout: New Vegas) כריס אוולון.

אוולון פנה למעריצים של האולפן שלו ושאל אותם איזה סוג של משחק הם היו רוצים לראות את Obsidian מפתחים בעזרת Kickstarter. רובם כבר השיבו שהם ישמחו לראות את האולפן חוזר למקורות שלו - ומפתח משחק תפקידים איזומטרי רחב היקף.

גם דיוויד ג'אפי, מי שעבד בשנים האחרונות על המשחק החדש בסדרת Twisted Metal, ולפי זה יצר את קרייטוס ואת סדרת God of War, שוקל לפנות ל-Kickstarter. ג'אפי הודיע לאחרונה כי הוא עוזב את אולפן המשחקים Eat Sleep Play ומתכוון לפתוח אולפן משחקים חדש משל עצמו ממש בקרוב. 

עם זאת, ג'אפי מבין שיכול להיות שההצלחה של טים שייפר היתה חד פעמית, ולא בטוח שהמקרה הזה יוכל לשחזר את עצמו. "יש פחד שכל זה יהפוך פתאום לתחרות מדידת איברי מין. שייפר הצליח לגייס מליון, אבל ג'אפי רק 200,000 אלף", הוא אמר.

כך או כך - דבר אחד בטוח: ההצלחה של שייפר ב-kickstarter פתחה את עיניהם של מפתחים רבים, שמבינים פתאום שאפשר לצאת מהפרדיגמה המוכרת של הוצאת משחקים באמצעות מפיצות ממנות. האם מדובר בהתחלה של שינוי אמיתי בתעשיית המשחקים? עדיין מוקדם להגיד - אך הסימנים בהחלט מעודיים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:12 14.02.2012 | kick kick (אורח)

    inception איפה המשחק הזה? מישהו יודע מה הולך איתו?

  2. 2

    17:57 15.02.2012 | ל-1 ל-1 (אורח)

    Inception זה סרט.

  3. 3

    22:56 15.02.2012 | NosNos22 NosNos22

    שכחת להוסיף את הכי חשוב וזה שהחשקנים התורמים לפי התרומה שלהם יוכלו לקבוע דברים משמעותיים במשחק, זה כמו שהם יהפכו למפתחים מבלי הידע לתכנת בעזרת תרומת כסף או משהו כזה

  4. 4

       | פורסם ע"י