הרשמה

ביקורת: The Darkness II

קצר אבל מתוק: The Darkness II הוא משחק פעולה נהדר לפתוח איתו את 2012

 


The Darkness II
חברה: 2K  |   ת.יציאה: 10.2.12
פלטפורמות: X360, PS3, PC
יבואנית: NMC

הוא קצר, הוא ליניארי ואפילו אין בו מולטיפלייר. ועדיין, למרות הכל, The Darkness II הוא משחק הפעולה הכי כיפי של תחילת 2012

כשמבקרים או מנתחים יצירה, נוהגים להתייחס לשני דברים עיקריים: מה יש בה ומה אין בה. אם ניקח לדוגמה את סרט המופת המופת "הארי פוטר ואוצרות המוות" נוכל לטעון שיש בו אחלה סצנות פעולה, אפקטים וויזואליים מהממים ובניית דמויות מוצלחת. מה אין ה"הארי פוטר"? יהיו שיגידו שאין בו מי יודע מה עומק, שאין בו מקוריות ושלוורדרמונט אין אף.

לפי שיטה זו, קל מאוד לשפוט את The Darkness II, משחק הפעולה החדש של 2K, לרעה: יש בו בסך הכל חמש שעות משחק, די ליניאריות - ואין בו ממש מולטיפלייר או סיבה לשחק בו פעם שנייה. על פניו - קל לטעות ולחשוב שמדובר במשחק "לא שווה", כזה שהאין בו עולה על היש עשרות מונים.

אבל אם תעשו זאת, תפספסו את אחד ממשחקי הפעולה המגניבים והכיפים ביותר שאפשר למצוא היום על מדפי החנויות. נכון, רק חמש שעות משחק - אבל מדובר באחלה חמש שעות שבעולם. 

 לכל השדים

The Darkness II ממשיך את הרפתקאותיו של ג'קי אסטקדו, מאפיונר טוב לב שקיבל בירושה כוחות אפלים קדומים, שמתבטאים כשני "נחשים דמוניים" צמאים לדם, שיוצאים מגופו ועוזרים לו להלחם באויביו, להרפא מפצעיו ולהרשים את חבריו. אם לא שיחקתם במשחק הראשון - לא נורא. המשחק החדש יכניס אתכם במהירות לעניינים, ויסביר לכם כבר בשעה הראשונה מי נגד מי ולמה.

בקצרה, נספר שאחרי תקופה קצרה בה ג'קי הצליח לשמור על הכוחות השטניים שלו מודחקים, זאת כדי לשמור על שלוותו הנפשית, הוא מוצא את עצמו בסיטואציה שמצריכה ממנו לשחרר את השד שנמצא בתוכו פעם אחת נוספת: כנופייה אכזרית של מאפיונרים פורצת למסעדה האהובה עליו, טובחת בכל הסועדים ומנסה בכל כוחה לחסל את ג'קי. הדרך היחידה לצאת מהמלכודת הזאת בחיים היא לשחרר את הנחשים - ולהתחבר מחדש לשד הפנימי.

במהרה מתברר שהמתקפה הראשונית הזאת לא היתה מקרה של אלימות רנדומלית, אלא צעד ראשון בתוכנית שנועדה לגנוב מג'קי את כוחותיו, יהיו התוצאות אשר יהיו. האויב המסתורי של המשחק החדש רוצה את ה-Darkness לעצמו, וממש לא איכפת לו איזו כמות של אנשים תמות בדרך למטרה שלו. אם כל זה לא מספיק, השימוש החוזר בכוחות השטניים משפיע על השפיות של ג'קי, שמתחיל לסבול מהזיות מדאיגות, שגורמות לו לתהות האם כל חייו אינם שקר אחד גדול, והאם חברתו המתה, ג'ני היפה והנהדרת שנהרגה באכזריות במהלך המשחק השני, מנסה ליצור איתו קשר מעבר לקבר. 

The Darkness II לא מציג סיפור מורכב במיוחד, אבל את מעט העלילה שיש כאן הוא מגיש לגיימרים בצורה מצויינת: הדמויות מענינות ומגוונות, הדיבוב מצויין ומדי פעם נתקלים בסצנות שממש מצליחות לגרום לצמרמורת במורד הגב, במיוחד בקטעים הקשורים לשפיותו של ג'קי. מי שאוהב את המשחקים שלו בסיפור מעניין בהחלט יהנה מהחשיכה.

חשוב לציין גם שלמרות שהסיפור עצמו די ילדותי, פה ושם יוצרי המשחק בחרו בדרכי טיפול בוגרות יחסית לחומר הגלם. הדוגמה המוצלחת ביותר היא שלב מועדון החשפנות / בית הזונות הבלתי נמנע. הרבה משחקי פעולה מציגים שלבים כאלה, אבל ב-The Darkness מדובר בבית הבושת הכי פחות סקסי שאי פעם פגשנו: החשפניות/זונות נראות אבודות ומסכנות, קולות המין שבוקעים מאחורי הוילונות נשמעים חייתיים ולא נעימים - ונראה שהיוצרים ניסו ממש להעביר מסר (!) שבית זונות הוא כלל לא מקום צבעוני וסקסי כמו שמשחקים אחרים (א-הם Duke Nukem Forever) מנסים להציג אותו.

חסר מעצורים

הנחשים השטניים של ג'קי מהווים את החידוש הגדול של המשחק בכל הקשור למשחקיות: בעוד משחקי פעולה מגוף ראשון מאפשרים לכם, לכל היותר, לאחוז בשני נשקים במקביל - המשחק הזה כולל למעשה ארבעה כלי נשק בעת ובעונה אחת: אקדחים רגילים (אחד לכל יד) - ושני הנחשים, שמהווים כלי הרג עוצמתיים בשם עצמם:

הנחש הימני מתפקד כמעין חרב, אותה אפשר לשסף באויבים או בעצמים במהלך השלבים, והנחש השמאלי מסוגל להרים שלל חפצים בעולם המשחק (כולל גופות של אויבים. וגם סתם אויבים, לפני שהם הופכים לגופות) ולהשתמש בהם נגד הרעים. כך למשל תוכלו לשסף מאפיונר מרושע בעזרת הנחש הימני, ואז להרים את גופתו ולזרוק אותה בכח על אויב אחר, רחוק יותר, בעזרת הנחש השמאלי. 

הנחשים האלה שימושיים בצורה בלתי יעילה, ובמהרה מצאתי שברגע שאני עומד קרוב מספיק לאויבים כדי להגיע אליהם איתם, אני הופך לבלתי מנוצח. מספיק רק ללחוץ במהירות על שני כפתורי הכתף שמפעילים את הנחשים השטניים, וכל האויבים בטווח הקרוב הופכים במהרה לגופות מדממות ותו לא. בצורה די מוזרה, האויבים הלא ממש חכמים במשחק לא מנסים לשמור מרחק כדי לא להתפס בטווח הרצחני של הנחשים, ותמיד נמצאים בחתירה למגע. קצת מוזר, בהתחשב בכך שבחלקים המועטים בהם  היו אויבים שכן נשארו רחוק וניסו לחסל אותי בעזרת רובי צלפים הם עשו עבודה טובה הרבה יותר מחבריהם המתקרבים. מוזר.

כדי לאזן את העניינים וכדי שג'קי לא יהפוך למכונת הרג משומנת ובלתי ניתנת לעצירה, הנחשים של The Darkness רגישים מאוד לאור. בכל זאת, לא סתם קוראים להם "החשיכה". כל פעם שתתקרבו לפנס רחוב או מנורה הם יעלמו, ותשארו עם כלי הנשק בלבד. בשלבים המאוחרים יותר של המשחק חלק מהאויבים מצויידים בעצמם בפנסים - מה שיצריך מכם ללמוד להסתדר גם בלי הנחשים.

איזון נוסף נמצא במלאי התחמושת המצומצם: ברגעים מסויימים המשחק הזה מרגיש כמו משחק הישרדות-אימה: התחמושת שתקבלו במהלך השלבים אף פעם לא תספיק לכם, ותצטרכו להקפיד שכל ירייה תפגע במטרתה. מכיוון שתמיד צריך לשמור כדורים רזרבה למקרים בהם תיתקלו בפנס מסוכן - השימוש בתחמושת צריך להיות מושכל. מאוד מושכל.

זה לא האורך, זה הביצועים

 The Darkness II יספק לכם בערך חמש שעות של קמפיין לשחקן יחיד, די מעט אפילו יחסית למשחקי הפעולה האחרים של ימינו (שהולכים והופכים קצרים יותר משנה לשנה), אבל מבחינת הביצוע מדובר ביופי של חמש שעות, כיף טהור לחובבי האקשן והאלימות.

ראשית, מערכת הלחימה שומרת על האיזון המופלא בין כיפיות לאתגר. לא מדובר במשחק קשה במיוחד, אבל עדיין יהיו מספר פעמים שלא תצליחו להתמודד על עשרות האויבים, ותצטרכו לחזור ל-Checkpoint האחרון כדי לנסות שוב. מה שכן, באף אחד מהפעמים האלה לא תרגישו שהמשחק "רימה" אתכם - המוות תמיד יגיע במצבים בהם לא תהיו זהירים מספיק או לא תנהלו את מלאי התחמושת שלכם בצורה מושכלת.

שנית, השילוב בין הנחשים לכלי הנשק הרגילים יוצר אינספור דרכים מגניבות לגמרי להפטר מאויבים. אפשר להרים מוטות ארוכים ולזרוק אותם כדי "לשפד" אויבים, אפשר לצלוף על האויבים בהדשוטים מדוייקים כאילו אין מחר, אפשר לשסף ולקרוע את האויבים לחתיכות ואפשר גם להשתמש במעין מהלכים מיוחדים שיגרמו לנחשים לתפוס את האויבים בעודם בחיים ולחסל אותם בצורות זוועתיות במיוחד.

ככל שתפטרו מהאויבים בצורה יצירתית יותר, כך תקבלו יותר נקודות נסיון, אותן תוכלו להשקיע בפתיחת מהלכים חדשים וחיזוקים שונים ומשונים. למרבה הצער מערכת החיזוקים הזאת לא ממש משמעותית למשחק (אפשר בקלות לעבור את כולו בלי חיזוק אחד), אבל היא כן מספקת תמריץ מוצלח לנסות להיות מקוריים בדרך בה אתם מתמודדים עם אויבים, מה שהופך את המשחק לכיפי במיוחד.

אציין לטובה גם את הגרפיקה של המשחק. The Darkness מבוסס על סדרת קומיקס, ובשלב מסויים יוצרי המשחק החליטו לנסות לתת לו הרגשה קומיקסאית במיוחד. הם עשו זאת בשיטה די מגניבה, בה האמנים הגרפיים ציירו ועיצבו את כל הטקסטורות של המשחק בצורה ידנית, ממש כאילו הם צובעים חוברת קומיקס. התוצאה היא משחק שנראה כמו חוברת קומיקס שקמה לתחייה, אבל לא בצורה המאוסה והרגילה של cell-shading "רגיל". 

המראה המצוייר הזה גם הופך את האלימות הרבה לנסבלת יותר. לא מדובר כאן על האלימות הגרפית המוגזמת של God of War למשל - אלא על משהו שנראה מתכתחילה לא מציאותי - ולכן לא עושה בחילה כמו דימויי זוועה ריאליסטיים יותר. 

השורה התחתונה

אז נכון, The Darkness II יגמר לכם במהירות, והוא לא מציע שום דבר בגיזרת המולטיפלייר מלבד למצב קו-אופ חביב אך לא מספיק בשרני. ולמרות זאת - מדובר בחווית גיימינג מרעננת ומוצלחת, ולעניות דעתי משחק הפעולה המוצלח ביותר של תחילת השנה (לפחות לעומת Syndicate ו-Binary Domain).

האם יש סיבה למהר לקנות אותו עכשיו? לא בטוח. במחיר מלא לא מדובר במשחק משתלם במיוחד, במיוחד כשיש משחקים מרובי-שעות כמו Skyrim ו-Mass Effect 3 באותו טווח המחירים. עם זאת, ברגע שמחירו ירד (וכפי שאנחנו מכירים את התעשייה - זה יקרה מהר, תוך חודשים ספורים) הוא יהפוך לאחלה דיל שבעולם. 

הטוב
  • משחקיות מוצלחת ומרעננת.
  • גרפיקה עם גימיק מגניב.
  • דיבוב מצויין.
  • סיפור ילדותי אך די אינטילגנטי.
הרע 
  • קצר מאוד.
  • אין מולטיפלייר.
  • איזוני המשחקיות בולטים מדי.
והחשיכה
  • גם אנחנו רוצים נחשים דמוניים

במשפט אחד: אל תתנו לאורך להטעות אתכם - The Dakness II הוא משחק הפעולה המגניב והכיפי ביותר של תחילת השנה.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:13 23.03.2012 | WarFox89 WarFox89

    כרגיל וי-גיימס לפני כולם :)

    תודה על הביקורת !

  2. 2

    16:25 23.03.2012 | TheBaker TheBaker

    אחלה משחק =] חבל שלא הוציאו את הראשון למחשב

  3. 3

    16:38 23.03.2012 | tom1187 tom1187

    משחק מטורף, ביקורת טובה

  4. 4

    16:45 23.03.2012 | gsgs gsgs (אורח)

    1 חחחחחחח לפני כולם?

    אם כבר כמה חודשים אחרי היציאה כבר

  5. 5

    17:10 23.03.2012 | Spride Spride

    ל4

    זאת הייתה בדיחה, ועל זה נאמר, יצאת נעל או כמו שאני אוהב לומר, יצאת נעל.. (אם לא הבנת, בוא שחק לי בביצים)

  6. 6

    17:32 23.03.2012 | Blue&Black Blue&Black

    סיימתי אותו לפני מספר שבועות, משחק ממש לא רע עם גיימפלי מגוון אבל לפעמים האויבים מרגישים יותר מדי חזקים(בשביל רמה NORMAL) וגם אין לי כ"כ חשק לחזור לשחק בו שוב אחרי שסיימתי פעם אחת, אין ממש REPLAY VALUE למרות הCOOP והמשימות מחוץ לקמפיין

  7. 7

    18:20 23.03.2012 | נחש נשך נחש נחש נשך נחש (אורח)

    אוי נו רק עכשיו ראיתי את תגובה 5.
    FACEPALM

  8. 8

    19:15 23.03.2012 | עידו עידו (אורח)

    חחחח ל8 ו-7 עשית כרגע את האמא של הפייספלמים

  9. 9

    19:22 23.03.2012 | אח בלב אח בלב (אורח)

    משחק מטורף שווה לשחק בו
    סיימתי אותו בארבע שעות
    באותו יום שהוא יצא

  10. 10

    19:55 23.03.2012 | נדב נדב (אורח)

    ממתי הארי פוטר זה סרט מופת?

  11. 11

    20:17 23.03.2012 | DorzToClubs DorzToClubs

    התגובות פה של ילדים אוטיסטים

  12. 12

    21:08 23.03.2012 | ek355 ek355

    אני מתחנן,תעשו בדיקת הגייה לפני שאתם מפרסמים כתבה.כואב לי בעיניים..

  13. 13

    02:51 24.03.2012 | Edge?! Edge?!

    WTF? למה רשום ברע: "איזוני המשחקיות בולטים מדי."
    המשחק מאוזן וזה נראה לעין אז זה רע? ממש לא הבנתי את המטרה בשורה הזאת...

  14. 14

    08:08 24.03.2012 | |:O |:O (אורח)

    כרגיל... מאז שדני אז יש בוקורת חובבות...

    1. ג'ני מתה במשחק "הראשון" לא השני

    2. מה זאת אומרת "הנחשים האלה שימושיים בצורה בלתי יעילה"? אני מבין את הכוונה פה אבל המשפט אצמו לא הגיוני.

    3. למה הפסקתם לשים ניקוד כמו כל אתר נורמלי ושפוי?!

  15. 15

    08:09 24.03.2012 | :ם :ם (אורח)

    *שדני עזב יש ביקורות חובבות

  16. 16

    11:32 24.03.2012 | tamirz12345 tamirz12345

    המשחק באמת יצא מזמן אולי תבקשו עותקי ביקורת מהחברה כמו שIGN עושים.

  17. 17

    12:01 24.03.2012 | DareDevil DareDevil

    משחק מעולה. רכשתי את המהדורה המוגבלת בזמנו.
    העטיפה של המשחק זה אחד הדברים.

  18. 18

    14:31 24.03.2012 | wp88 wp88 (אורח)

    Hey Jew, don't tell me lies
    about gas chambers in Auschwitz
    six million sleaze's are alive
    as their circumcised sons, ugly daughters and wives

    Hey Jew, the new Reich is here
    and this time, it is for real
    we have to stop your worldwide desecration of man
    you're Satan's Spawn, and not the chosen

    Hey Jew, in your Synagogue
    preaching hatred for the Gentile
    remember, we know what you're up to, you Jew
    Zionism is Communism, there's no denial

    Hey Jew, you hooked-nosed Kike
    with your dreams of World domination
    we'll fight, until the glorious end
    and this end, is your extermination

    Hey Jew, please stay away
    I don't need you to cry at my shoulder
    now I know, what you're all about
    now that I am just a little bit older

    Hey Jew, don't tell me lies
    about the gas chambers in Auschwitz
    six million Kikes are still alive
    with their fucking children, and ugly wifes

    haa-haa-haa-ha-ha-ha, haa-ha....

    ציונות זה קומניזם,יהודונים אז אל תכחישו.

  19. 19

    16:26 24.03.2012 | hot dog... olso hot dog... olso

    19 זוכר איך זה נגמר בפעם האחרונה שמישהו אמר דברים כאלה???
    היטלר המזדיין התאבד מרוב פחד.. ממש גבר... אתה מוזמן לעשות אותו דבר ולהצטרף לאהובך בגיהנום...
    וי-גיימס תעשו משהו עם הנאצי המזדיין הזה הוא כל פעם מגיב כאן
    ויוה ישראל, ויוה שוחרים, ויוה חד-מיניים ופאק ארים!!!

  20. 20

    18:23 24.03.2012 | דנה דנה (אורח)

    1- אתה ציני נכון?
    ויגיימס איחרו אחרי כולם.

  21. 21

    18:42 24.03.2012 | CooKie Monster CooKie Monster

    19 - אתה מצחיק , ואתה גבר . שמח ? אתה צריך להתבייש בזה שאתה ישראלי ואומר דברים כאלה .. אני מניאק אם אתה לא ילד מתוסכל ומשועמם .

  22. 22

    22:53 24.03.2012 | ספרן ספרן (אורח)

    אלוהים אדירים, מי עושה לכם הגהה? בהמקום וורדרמונט צריך להיות וולדמורט, במקום "בצורה בלתי יעילה" צריך להיות "בצורה בלתי רגילה", ועוד ועוד...

  23. 23

    19:27 25.03.2012 | יהודי טוב יהודי טוב (אורח)

    19 יבן זונה ינאצי מסריח אמן תמות ימזדיין

  24. 24

    20:24 25.03.2012 | ברק ברק (אורח)

    המשחק נחמד, לא יותר מזה.
    לדעתי 7 מתוך 10

  25. 25

    23:01 25.03.2012 | ... ... (אורח)

    בושה לאתר הזה שתגובה 19 עדיין לא הוסרה!

  26. 26

    13:29 30.03.2012 | ילד פלא ילד פלא (אורח)

    הורדתי בסטים את הדמו של המשחק וקיבלתי בזוקה The Blackbox בטימפורטרס 2 מתנה !

  27. 27

    17:56 31.03.2012 | דוד דוד (אורח)

    משחק הכי קטלני וכיפי בעולם

  28. 28

    21:09 02.04.2012 | דוד דוד (אורח)

    משחק קטלני חבל שאין לו multiplayer אבל לא משנה עדין משחק כיף והכי כיף בעולם

  29. 29

    00:50 11.04.2012 | mozy mozy (אורח)

    המשחק טוב רק אם טלאי ה GORE ששמוסיף את הדם וחתיכות האיברים
    (בברירת המחדל המשחק נראה אחרת לגמרי תנסו)

  30. 30

    22:21 11.05.2012 | POKEMON MASTER POKEMON MASTER

    19 אמא שלך עובדת עם מוסטפה

  31. 31

    15:40 17.05.2012 | 123 123 (אורח)

    ל-18 או שאתה טרול וספאמר מסריח או שאתה אנטישמי מסריח

  32. 32

       | פורסם ע"י