הרשמה

ביקורת: PlayStation Vita

היא גדולה, היא משוכללת - אך האם היא מיותרת? שיחקנו ב-PlayStation Vita

מסך מגע איכותי, מעבד מרובע-ליבות עם כרטיס מסך עוצמתי, משטח מגע אחורי וחיבור תמידי לאינטרנט: הפלייסטיישן ויטה היא מפלצת טכנולוגית וקונסולת משחקים ניידת מושקעת - אך האם יש לה טעם בעולם לכל איש יש סמאטפון? ביקורת

קשה, קשה לכתוב ביקורת חומרה. הפלייסטיישן ויטה יצאה לחנויות בעולם המערבי לפני פחות משבוע, אבל כבר עכשיו נדמה שאנחנו יודעים עליה כל מה שאפשר לדעת. הרי שמענו וקראנו על הויטה כבר כמעט שנה: אנחנו יודעים הכל על היכולות הגרפיות המפלצתיות שלה (כמעט כמו פלייסטיישן 3!), על המסך הגדול והאיכותי (חמישה אינצ'ים שיביישו גם את הסאמטפונים המשוכללים ביותר של ימינו), על שני הג'ויסטיקים האנלוגים - על הכל.

לכתוב כאן סקירה יבשושית על נתוני החומרה ולתת התרשמות קצרה זה קל ומתבקש - אבל גם קצת מיותר: כולנו חכמים, כולנו נבונים וכולנו יודעים את תורת הויטה. סביר להניח שכולנו ידענו את זה שבועות ארוכים לפני שהיא בכלל הגיעה לארץ. 

מכיוון שאף אחד לא רוצה לקרוא בפעם המליון מה זה משטח מגע אחורי או איך אפשר לשחק בויטה נגד גיימרים שמשתמשים בפלייסטיישן 3 החלטנו לעשות את הביקורת הזאת קצת שונה: לא עוד גושי טקסט ארוכים ופרטניים, אלא סדרה של שאלות ותשובות שתנסה לתת לכם תמונת מצב של איך זה להשתמש בויטה: איך היא מרגישה ביד, האם המשחקים משתווים לאחיהם הגדולים בקונסולות הביתיות, אילו מן השירותים שלה עובדים בארץ וכדומה. 

עם זאת, יש לציין שבכל מקרה לא מדובר בביקורת סופית על המכשיר: קונסולת משחקים היא עניין דינאמי, שמשתנה ומתפתח עם הזמן לפי ספריית המשחקים והקהילה שלה. את הויטה יש לנו פחות משבועיים - במהלכם אמנם שיחקנו ביחסית הרבה משחקים (עשרה - לא כולל משחקים חינמיים קטנטנים שהורדנו ב-PSN), אבל לא במספיק כדי לדעת מה נרגיש כלפיה אחרי חודש של שימוש. או שנה. או חמש. ובכל זאת - אנחנו מכירים קונסולות, אנחנו מבינים קצת בטכנולוגיה ואנחנו יכולים להתרשם.

אם אתם בכל זאת מחפשים ביקורת סטנדטית יותר על המכשיר - אתם מוזמנים לקרוא את אחת מהביקורות הנהדרות הרבות שכבר פורסמה עליה בעברית: בגיימר, בוואלה ובגיימס כבר בדקו אותה מכל הכיוונים האפשריים, ואם עדיין לא הבנתם מה זה בדיוק משטח מגע אחורי בהחלט מומלץ לקרוא את הביקורות האלה.

פלייסטיישן ויטה - האם טעית?

 אז בואו נתחיל בשאלת מליון הדולר - האם הויטה היא באמת פלייסטיישן 3 נייד?

זו שאלה מעניינת. מבחינת כח טכני, התשובה היא לא: הויטה אמנם מתקרבת בכוחה לקונסולת הפלייסטיישן 3, אבל היא עדיין לא מצליחה להשתוות אליה: המשחקים נראים פחות טוב ונראה גם שמבחינת כח-עיבוד הם עושים פחות מאחיהם הגדולים לפלייסטיישן הביתית. ניתן לדוגמה את Uncharted: Golden Abyss - מדובר במשחק מצויין, אבל הוא עדיין לא נראה טוב כמו משחקי ה-Uncharted הגדולים - וגם כולל הרבה פחות אויבים והתרחשויות על המסך בכל רגע נתון.

עם זאת - ללא ספק מדובר בקונסולה הניידת החזקה והעצמתית ביותר כיום. היא הרבה יותר משוכללת מה-3DS, וגם מכל אייפון או אנדרואיד שייצא לכם להכיר בחודשים הקרובים. אז לא - לא פלייסטיישן 3, אבל בהחלט מכונת משחקים מרשימה. גם זה משהו, לא?

נו, בחייך, אתה לא מגזים? אין לויטה יתרונות על הפלייסטיישן הגדולה?

בוודאי שיש. זו עדיין קונסולה חדשה שעוצבה ב-2011, וטעויות עיצוב בסיסיות של הקונסולה הביתית של סוני כבר לא נמצאים כאן: מערכת ההפעלה המבוססת על מסך המגע מוצלחת פי כמה ממשק ה-XMB השחוק של הפלייסטיישן 3, וגם האפשרות לבצע צ'אט-קולי עם חברים בכל זמן נתון (ולא רק בזמן משחקים מסויימים) היא נהדרת ומבורכת.

מבחינת רשימת המאפיינים, חייבים גם לציין את מסך המגע הקדמי של הויטה ואת משטח המגע האחורי המעניין (והמעט מיותר בשלב זה - אבל לכו תדעו מה יהיה בעתיד) וכמובן שיש את הקטע הזה שבניגוד לפלייסטיישן 3, את הויטה אפשר לקחת אתכם ללימודים, לעבודה, למילואים ואפילו לשירותים. לא שאנחנו עושים דברים כאלה.

אבל האם יש בה בכלל צורך? יש לי כבר פלייסטיישן 3, יש לי כבר סמארטפון. למה אני צריך גם ויטה?

הנה עוד שאלה מעניינת. רוב האנשים באמת לא צריכים ויטה. מי שחורש על הפלייסטיישן 3 בסלון ומסתפק במשחקי ק'ואל משוכללים בדרכים יכול בהחלט להסתפק בשילוב הנ"ל של קונסולה נייחת וסמארטפון עדכני. עם זאת, הויטה, כקונסולת משחקים ניידת, מציעה חוויה שאף סמארטפון כיום לא מציע: המשחקים שלה לא רק יפים יותר (מה שיכול להשתנות בתוך כמה שנים, כשחומרת המכשירים הסלולריים תשתווה ואף תעקוף את זו של הויטה) - הם גם מושקעים הרבה יותר מבחינת תקציבים, כח עבודה ועיצוב. 

מי שלוקח ברצינות את המשחקים שלו, ולא רוצה להתפשר על חווית "אמצע הדרך" במכשיר הנייד שלו - בהחלט לא יתחרט על רכישת הויטה שלו. כל השאר יכולים לוותר, לפחות עד שהמחיר ירד.

 ברוך הבא לישראל

 טוב, השתכנעתי. בא לי ויטה. כמה זה יעלה לי?

לא מעט כסף. המחיר הרשמי בישראל לא זול: 1,699 לגירסה הבסיסית של הקונסולה (זאת עם חיבור לאינרנט אלחוטי בלבד, ללא רשת דור שלישי) - וזה לא כולל כרטיס זכרון שיעלה לכם כ-200-300 שקלים נוספים. בעתיד צפוי להגיע גם דגם ה-3G לארץ - והוא יעלה אפילו יותר.

אגב כרטיסי זכרון - לא מומלץ לחסוך ולרכוש את הכרטיס הזול ביותר (בנפח ארבעה גיגה). אלא אם כן אתם מסוג הגיימרים שקונים רק פיפ"א ושום מספק אחר - הנפח הקטן פשוט לא יספיק לכם, והכרטיס יתמלא בשנייה ברגע שתתחילו להוריד דמואים או משחקים דרך רשת ה-PSN. את הקונסולה שלי קיבלתי עם כרטיס קטן כזה - שמספיק בדיוק לשני משחקי PSN ועוד כמה שמירות. ברגע שהגעתי למכסה הזאת נאלצתי להתחיל למחוק ולהוריד מחדש משחקים בכל פעם שרציתי לשחק במשהו חדש - וזה לא כל כך כיף.

אם ידכם משגת, לכו על כרטיס 16 גיגה (קצת יותר מ-300 שקל) - ונסו בכל מקרה לא לרדת מכרטיס השמונה גיגה (כ-200 שקל). אם יש לכם קרובים בארה"ב תוכלו אפילו לקנות כרטיס 32 גיגה שעדיין לא זמין באירופה, בכ-400 שקלים: יקר אבל מאוד מומלץ.

וכמה עולים המשחקים?

קצת פחות ממשחקים לקונסולות הביתיות: רוב המשחקים של ה-Vita נמכרים בארץ בסביבות ה-200-250 שקלים - עם כמה יוצאים מהכלל בדמות FIFA ו-Uncharted שמגיעים ואף עוברים את גבול ה-300.

החדשות הטובות: בחנות ה-PSN הישראלית נמכרות גרסאות דיגיטליות של המשחקים במחירים נמוכים יותר מבחנויות (לעיתים הפרשים של עשרות ואף מאות שקלים) - אמנם ככה לא תקבלו קופסא פיזית ותצטרכו לבזבז מקום יקר בכרטיס הזכרון - אבל החסכון המצטבר יכול להיות שווב את זה. 

ואיך עובדת הגירסה הישראלית? הכל מתקתק?

כמעט. חנות ה-PSN פעילה ומציגה מחירים מעודכנים בשקלים, וגם אפליקצית המפות מראה את רחובות וכבישי ישראל בלי בעיה מיוחדת. הבעיה היחידה בה נתקלנו היא שירותי המיקום: הויטה פשוט לא הצליחה לזהות אף פעם את מיקומנו, מה שהפך את אפליקצית ה-Near, שמזהה גיימרים קרובים ומשדכת ביניהם - ללא שמישה.

עם זאת, הבנו שבאיזורים אחרים בארץ שירותי המיקום עובדים - ובהחל יתכן שמדובר בבעיה נקודתית שתפתר בקרוב. חוץ מעניין פעוט זה - כל המאפיינים של הויטה עובדים גם בארץ, בדיוק כמו בחו"ל.

ויטה נגד PSP

קראתי, ראיתי את התמונות ופתאום הבנתי: הקונסולה הזאת נראית ממש מוכרת. היא לא בול כמו ה-PSP הישנה?

האמת שהדמיון בין הקונסולה הניידת הקודמת של סוני לנוכחית בהחלט גדול: הקונסולה בנויה על אותו עיקרון עיצובי: מסך גדול שתופס את רוב שטח הפנים של הקונסולה, פינות מעוגלות וכפתורי שליטה משני צידי המסך.

עם זאת, יש גם כמה הבדלים בולטים בין העיצוב של ה-PSP לזה של הויטה: ראשית - הויטה נקייה יותר: ריבוי הכפתורים שמוקמו ב-PSP מתחת למסך (כפתורי הווליום וכדומה) עברו לצד העליון ביותר של הקונסולה, מה שיוצר מראה חלק ונוצץ יותר. הקונסולה כולה גדלה בכמה מילימטרים, מה שרק הגיוני עקב המסך הגדול יותר - למרות שכשמחזיקים אותה ביד לא ממש מרגישים בהבדל.

ומה עם דיסקים? איך זה הולך?

ה-Vita זרקה לפח את פורמט ה-UMD הישן של ה-PSP, ומשתמשת כעת בפורמט ייעודי של כרטיסי זכרון בשביל המשחקים שלה. זה אומר שאם יש לכם ספרייה של משחקי PSP פיזיים לא תוכלו לשחק בה בויטה החדשה שלכם (אם משחקי ה-PSP שלכם נרכשו דיגיטלית מה-PSN  דווקא כן תוכלו).

אותם כרטיסים, אגב, גם חושפים את הבעיה העיצובית הגדולה ביותר של הויטה נכון לעכשיו: החריץ שלהם בחלק העליוןפשוט לא נוח - הוא מוסתר על ידי דלת פלסטיק קטנה שלפעמים קשה לפתוח ולסגור, ויש צורך בציפורניים או אצבעות ממש קטנות כדי לדחוף את הכרטיסים האלה כדי ש"יתפסו" במקום. קצת דבילי, בהתחשב בכך שלהוציא ולהכניס משחקים זה משהו שעושים כל הזמן בקונסולה ניידת.

יש עוד טעויות עיצוביות כאלה שכדאי להכיר?

האמת שלא. חוץ מעניין המיקום הלא אידיאלי של כרטיסי המשחקים הויטה היא אות ומופת לעיצוב תעשייתי. היא נוחה, קלה, יושבת טוב ביד וכוללת כפתורים רבים שמפוזרים בנוחות. אפילו הג'ויסטיקים האנלוגיים, שמרגישים בהתחלה קטנים מדי ולא נוחים, מתבררים במהרה כאחלה של דבר. אין תלונות.

בסוני אפילו סוף סוף למדו והזיזו את מיקומו של כפתור הכיבוי מהמקום הפשוט לא הגיוני בו הוא היה ב-PSP הישנה: זה אומר שכבר לא יקרו לכם מקרים בהם תכבו בטעות את הקונסולה תוך כדי משחק רק כי הנחתם את היד שלכם במקום הלא נכון.

ומה עם ממשק המשתמש? גם הוא סבבה?

סבבה הוא כן. מושלם הוא לא. נקודת התורפה של סוני תמיד היו ממשקי משתמש - וגם בויטה המצב לא מושלם: בגדול ממשק המגע הסמאטפוני מוצלח, ויש לו כמה הברקות של ממש. עם זאת, הוא גם כולל כמה דברים קטנים ומעצבנים שגרמה לנו לתהות איך זה שבסוני עדיין לא העסיקו מעצב מוכשר כדי שיעצב להם את חוויות השימוש במכשירים.

כך, למשל, תצטרכו לחכות כמה שניות בכל פעם שתכניסו משחק חדש לקונסולה כדי שהוא "יתקין" את עצמו. מסך הבית שלכם יהיה מלא באייקונים של כל המשחקים שאי פעם הכנסתם לקונסולה - אפילו אם הם לא נמצאים כרגע פיזית בתוך המכשיר - מה שיוצר עומס לא ברור על מסכי הבית וקושי ממשי למצוא את המשחק בו אתם רוצים לשחק בכל רגע נתון. 

הקונסולה גם נוהגת להציג שלל הודעות מעצבנות על המסך, לא תומכת במולטי-טאסקינג מלא, כוללת כל מיני מאפיינים מרכזיים כ"אפליקציות" שהגישה אליהן איטית (למשל - הגדרות המכשיר) ועוד כל מיני קצוות שלא הודקו מספיק במחלקת העיצוב של החברה. 

יש גם בעיה מהותית יותר של ריבוי ממשקי המשתמש: אין "שפה שימושית" אחידה לכל מערכת ההפעלה והאפליקציות המובנות בה: חלק מהמסכים פועלים רק באמצעות שימוש במסך המגע, חלק אחר פועל רק בשימוש בכפתורים הפיזיים וחלק נוסף משלב בין המגע לבין הכפתורים. זה יכול ליצור בלבול בימים הראשונים של השימוש, עד שלומדים מי נגד מי ואיך משתמשים בכל אחד מהמאפיינים.

החדשות הטובות? כל התקלות האלה בנות תיקון - וסביר להניח שהויטה תרגיש הרבה יותר טוב בעוד מספר חודשים, אחרי שהמהנדסים של סוני יצליחו לפתור את חלק מהבעיות בעדכוני תוכנה.

ולשאלה החשובה ביותר - איך, באופן כללי, הויטה? שווה?

אחרי כמעט שבועיים עם הקונסולה אנחנו יכולים להעיד ממקור ראשון: כן - הויטה היא קונסולה שווה. מאוד שווה, אפילו. גיימרים וחובבי טכנולוגיה כאחד יתרשמו מהחבילה הטכנולוגית המאוד מרשימה שסוני הצליחו לארוז לתוך הקונסולה החדשה שלהם. הויטה נראית טוב, מרגישה טוב ועושה רושם של קונסולה ניידת שבהחלט תוכל לתת פייט לכל המתחרות שלה: בין אם מדובר ב-3DS של נינטנדו ובין אם מדובר במכשירים הסלולריים הגדולים של השנים הקרובות.

עדיין צריך לזכור שאנחנו נמצאים בתחילת דור - וזה אומר שמי שרוצה את הקונסולה עכשיו יאלץ לסבול מכמה חסרונות: עדיין אין מספיק משחקים מוצלחים ממש לקונסולה (אם כי המצב בהשקה בהחלט מפתיע לטובה), יש לה כל מיני מחלות ילדות שוודאי יפתרו בעדכוני תוכנה קרובים והיא גם גדולה ומסורבלת יחסית: אם אנחנו מכירים את סוני היא בטח תוציא גירסה קולה ורזה יותר תוך שנה-שנתיים.

ויש את עניין המחיר. כ-2,000 שקלים לחבילה של קונסולה+כרטיס זכרון, לא כולל משחק - זה לא זול בכלל. אפשר להוזיל את המחיר הזה במאות בודדות של שקלים אם מזמינים מחו"ל, אבל גם אז המחיר לא ממש זול, ולא נראה לנו חכם לוותר על אחריות יצרן מקומית ב"דור הראשון" של המכשירים - אנחנו עדיין לא יודעים כמה אמינה החומרה לטווח ארוך, והאם יהיה צורך לממש אחריות בעתיד. 

אם אתם גיימרים שחייבים תמיד את הכי חדש הכי מהר - לא תתחרטו אם תחליטו לקנות לעצמכם ויטה. אם יש לכם סבלנות, או סתם אין לכם כסף - גם לחכות כמה חודשים, או אפילו שנים, לירידת מחיר והוצאת דגם משופר (מה שבטח יקרה שספריית המשחקים תהיה כבר הרבה יותר מרשימה) זה רעיון לא כל כך רע.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:06 27.02.2012 | h h (אורח)

    תודה על הביקורת היא כתובה מצויין!

  2. 2

    15:02 27.02.2012 | 2 2 (אורח)

    אחלה כתבה אהבתי

  3. 3

    16:06 27.02.2012 | עופר עופר (אורח)

    כגיימר אני אומר שזה בזבוז כסף, משחקי FPS ומשחקים עם עומק משחקים על מסך גדול!

  4. 4

    16:26 27.02.2012 | שי שי (אורח)

    מצטרף ל-4, אם כבר להשקיע אז על הדבר אמיתי (מחשב\360\PS3).
    הויטה נראת טוב ובהחלט נראה משהו מרשים, אבל ממה לא הייתי מחליף אותה בקונסולה ביתית או במיוחד מחשב.

  5. 5

    16:35 27.02.2012 | יש! יש! (אורח)

    לי יש כבר אחת ואני מסכים עם הביקורת מילה במילה

  6. 6

    18:52 27.02.2012 | מזה אכפת לך?! מזה אכפת לך?! (אורח)

    לפי דעתי הניידית הזה פשוט עולה בצורה מטורפת...

    המשחקים כמו משחק של PS3 מדי פאעם אפילו יותר...המכשיר עצמו עולה כמו PS3 מטורף... והשיא זה הכרטיסי זכרון שעולים די הרבה מאוד בקיצור כל העסק הזה עולה המון המון...

    לסיכום:אני מעדיף את ה3DS כי לא אכפת לי שהיה פחות גראפיקה אני לא כמו רוב הישראלים ''זונה של גראפיקה'' ותתפלאו יש משחקים של 3DS שהם רצינים מאוד יש ויש...

  7. 7

    18:54 27.02.2012 | ברור ברור (אורח)

    "גירסה קולה ורזה ...."

    r u fucking kidding me ?

  8. 8

    19:17 27.02.2012 | cooldudelikefood cooldudelikefood

    ל6
    have fun with your animal crossing

  9. 9

    19:29 27.02.2012 | דור דור (אורח)

    ביקורת מצויינת כל הכבוד!
    יפה שאתם גם מפרגנים לאתרים אחריםומפרסמים גם ביקורת שלהם ואפילו מחמיאים, מרשים :)

  10. 10

    19:48 27.02.2012 | ek355 ek355

    אחלה ביקורת,תמשיכו ככה.נראה לי שאני אוותר על התענוג הזה חח אולי בעתיד אני אשנה את דעתי..

  11. 11

    20:17 27.02.2012 | מזה אכפת לך?! מזה אכפת לך?! (אורח)

    8הא? מה בעיה שלך???

  12. 12

    21:02 27.02.2012 | roey165 roey165

    ביקורת מצויינת אבל יש לי psp רגיל וזה סתם בזבוז כסף עדיף כבר להשקיע ב-ps3

  13. 13

    22:45 27.02.2012 | מזה אכפת לך?! מזה אכפת לך?! (אורח)

    8 המשחק הזה דפוק ולמה נראה לך שאני ישחק בו?...

    כמו שאמרתי בתגובה שלי יש משחקים טובים ויש פחות :)

    בדיוק כמו בויטה....

    אם לא טוב לך אם הדעה שלי אתה יכול לקחת את התגובה שלך ואתה יודע את ההמשך

  14. 14

    23:10 27.02.2012 | nintendo fan nintendo fan (אורח)

    אני חצי מסכים עם 13 ל3ds יש משחקי קז'ואל והרבה משחקים רציניים כמו mario 3d land mario kart 7 kid icarus resident evil ועוד הרבה אחרים אבל אני ממש ממש ממש לא מסכים עם היציאה הזאת על animal crossing כן הוא נראה משחק ילדותי ומטומטם ותאמין או לא גם אני חשבתי ככה אבל תשחק בו הוא כיף מאוד זה מפתיע כמה שהוא טוב ביחס לרושם הראשוני כן הוא לא מטרויד זלדה או מריו ולא מתקרב למשחקים הראשיים בסדרות האלה מבחינת איכות המשחק אבל הוא עדיין משחק מהנה מאוד

  15. 15

    08:54 28.02.2012 | matan1000 matan1000

    אני משיג את שלי באפריל! אני כבר לא יכול לחכות...

  16. 16

    09:08 28.02.2012 | hfjdj hfjdj (אורח)

    יפה ביקורת מצויינת, אני חושב שאני יקנה אותה אולי עוד כמה שנים למרות שאני לא חובב גדול של סוני

    mc rulz :-P

  17. 17

    13:01 28.02.2012 | שפי שפי (אורח)

    אחלה ביקורת, תודה

  18. 18

    14:00 28.02.2012 | Mr_MataneL Mr_MataneL

    המחיר ירד מהר תחכו עוד כמה חודשים!

  19. 19

    14:15 28.02.2012 | שניצל שניצל (אורח)

    אחי סמארטפון לפי דעתי לא משתווה גם ל ps2
    המשחקים בסמארטפון הם כ"כ לא מושקעים וכיום יש רק מספר בודד של חברות שמייצרות משחקים אמיתיים לסמראטפונים.
    להתחשב בעובדה שXperia play הוא הסמרטפון היחידי שאפשר לשחק בו בלי להסתיר לעצמך את המסך

  20. 20

    14:56 28.02.2012 | השניצל המקורי השניצל המקורי (אורח)

    שניצל אפשר לחבר להרבה מכשיר אנדרואיד חדשים שלט של אקס בוקס 360 ולחבר לטלוזיה ככה שיש לך קנסולה נייד\ נייחת וזה הכיוון בעתיד לפי דעתי . החברות הבודדות יתחילו להתרבות ברגע שיהיה להם לאיפה, באיפונים העתידים ומכשירי הדגל שיצאו למיקרוסופט בשנים הבאות . הויטה לא תחזיק הרבה בערך באמצע החיים שלה (עוד שנתים וחצי בערך) יהיו מספיק סמראטפונים חזקים בהרבה ככה שיהיה תהיי סתם מכשיר .

  21. 21

    19:49 28.02.2012 | עידן עידן (אורח)

    אחלה מכשיר! רכשתי אותו ביום שישי האחרון , פשוט תענוג!
    גראפיקה מעולה (נכון לא ברמה של PS3 , אבל קרובה מאוד באיכותה - ולא לשכוח כמה פרטים צריך כבר על מסך "5 , בטח לא ברמה של PS3!)
    בכל אופן , נוחה , קלה , ידידותית , צריכה שדרוג עם נושא השפות שנתמכות בא זה בטוח.

  22. 22

    21:57 28.02.2012 | tom1187 tom1187

    אחלה ביקורת, אני משמ לא מתכנן לקנות.
    במחיר של ps3 אני מעדיף לקנות לי ps3 בנוסף לאקס בוקס

  23. 23

    17:03 29.02.2012 | אבי אבי (אורח)

    ביקורת מצויינת...
    אבל שכחתם לציין את זמן הסוללה של הויטה...
    חשוב מאוד לדעת זאת - סוני לא התגברו עדיין
    על בעיית הסוללה שמתרוקנת אחרי 3 שעות משחק,
    ולא לשכוח שהטעינה גם לוקחת מספר שעות,
    אין שום שיפור בתחום החשוב הזה וחבל מאוד.

  24. 24

    22:14 02.03.2012 | מזה אכפת לך?! מזה אכפת לך?! (אורח)

    אני הומו מנשנש כריות

  25. 25

    22:15 02.03.2012 | מזה אכפת לך?! מזה אכפת לך?! (אורח)

    אני אוהב בנות ושונא תימנים!
    מאואוא

  26. 26

    13:29 03.03.2012 | c c (אורח)

    אני ישאר עם ה-psp שלי

  27. 27

    15:56 10.03.2012 | VITA VITA (אורח)

    יש לי ויטה וזה גדול

  28. 28

    19:14 11.03.2012 | KK KK (אורח)

    יש לי ויטה מיום ההשקה האירופי והיא פשוט פצצה !!! מומלץ לכל בעל סוני 3.. !

  29. 29

    18:48 22.03.2012 | 110001210 110001210 (אורח)

    ברגע שיתחילו לצאת דברים נורמלים, נגיד GTA (ויצא), נקנה.

    כי נכון לעכשיו מה שיש זה אנצ'ארטד, ובתור גיימר פיסי אני חייב להודות שזה לא הכי מושך אותי.

  30. 30

    18:23 06.10.2012 | bvb bvb (אורח)

    עדיף psp

  31. 31

       | פורסם ע"י