הרשמה

מה קרה ל-Onlive?

פשטה את הרגל או סתם החליפה בעלות? כל העדכונים מהמשבר של Onlive

 זו היתה אמורה להיות התקווה הגדולה של תעשיית המשחקים: חברת סטארט-אפ שאפתנית וחדשנית, שהציגה את עקרון ה"משחקים בענן", והוערכה בשלב מסויים בשווי מפלצתי של כמעט שני מיליארד דולרים. כעת מסתבר שתקוות לחוד ומציאות לחוד - כשחברת Onlive הכריזה במהלך סוף השבוע על פשיטת רגל ומכירת כל נכסיה למשקיע פרטי.

Onlive, שנוסדה בשנת 2009, מפעילה שירות של משחקים בענן, שמאפשר לגיימרים לרכוש משחקים דרך האינטרנט, ולשחק בהם "בהזרמה" דרך שרתי החברה. השירות מאפשר גם לגיימרים שאין להם מחשב עוצמתי במיוחד להריץ משחקים חדשים, שלא היו יכולים לעבוד בשום צורה אחרת על המחשב שלהם.

בנוסף לזה, החברה מציעה מעין "ממיר משחקים" שניתן לחבר לטלוויזיה כדי לשחק בה במשחקים באותה צורה, ואפליקציות ייעודיות לטאבלטים וטלפונים חכמים. לפני מספר ימים מסרה החברה כי היא מתכוונת לשתף פעולה גם עם קונסולת המשחקים האנדרואידית Ouya, ולאפשר לגיימרים שירכשו את הקונסולה לשחק במשחקי-ענן גם דרכה.

לפי ההודעה שמסרה החברה, פשיטת הרגל לא תשפיע במאומה על לקוחות החברה, כמו גם על השירותים שהיא מפעילה או הפרוייקטים העתידיים עליהם היא עובדת. פשיטת הרגל, כך משתמע מההודעה, נעשתה במטרה לאפשר למשקיע הפרטי לרכוש את כל נכסי החברה, ככה שלמעשה מדובר במשהו שמזכיר יותר העברת בעלות מאשר פשיטת רגל.

עם זאת - מי שחושב ש-Onlive תמשיך לפעול כבעבר טועה: בחברה פיטרו בשלב זה כמעט את כל העובדים, ולמרות שבהודעה נאמר שחלק גדול מהם יועסקו מחדש בחברה ה"חדשה" - לא מן הנמנע שרבים מהם ישארו מובטלים, ושכח האדם של החברה יקטן בצורה משמעותית. עדיין לא ידוע מי הוא אותו משקיע מסתורי שרכש את החברה, אך לפי ההודעה שמסרה Onlive מדובר באדם בעל אמצעים, שיוכל לממן את המשך פעילותה של החברה בעתיד הנראה לעין. 

 

עקרון ה"משחקים בענן" עדיין נתפש על ידי רבים כעתיד של עולם הגיימינג, ואנליסטים רבים צופים שהוא יחליף את קונסולות המשחק במהלך השנים הקרובות. רק לאחרונה רכשה סוני את חברת המשחקים בענן Gaikai, מי שהייתה המתחרה הגדולה של Onlive עד אז.

עדיין לא ידוע מה בדיוק מתכוונת סוני לעשות עם החברה שרכשה, אך לא מן הנמנע שנראה אפשרות לשחק בענן בקונסולות המשחק הבאות של החברה, ואולי אפילו בדור הקונסולות הנוכחי.

 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:21 19.08.2012 | The company worth 2 billion dollars The company worth 2 billion dollars (אורח)

    Aaaaaaaaaand it's gone

  2. 2

    17:30 19.08.2012 | yosiboshrie yosiboshrie

    זה ברור שמיקרוסופט קנתה אותם

  3. 3

    20:54 19.08.2012 | Nyromith Nyromith (אורח)

    פתרון אכזרי של חברות תאבות בצע - אין בעלות על חומרה, אין בעלות על תוכנה, משלמים מחיר מלא על השכרה, שהחברה יכולה להפסיק בכל רגע שתבחר.

    בתנאי השימוש של Onlive רשום במפורש שהחברה יכולה להפסיק לספק את השירות בכל רגע שתבחר, וכל הכסף שהלקוח משלם ילך לפח.

    אני מאוד מקווה שהרעיון הזה ימצא את עצמו בפח האשפה של ההיסטוריה כמה שיותר מהר.

  4. 4

    22:28 19.08.2012 | שלום שלום (אורח)

    איך אתם לא רואים את זה? - ה"משקיען" הפרטי זה בעצם אדם בדיוני שהומצא על ידי לא אחר משיתוף פעולה של סוני ומיק', סוני ומיק' נתנו לחברה מOL מה שנקרא "הצעה שאי אפשר לסרב לה" - זאת בנוסף לשכירי החרב ששלחה נינטנדו למשרדים שלהם.
    חכו ותראו אנחנו לא נשמע על זה יותר, הם קברו את זה כמו שמארק צוקרברג קבר את סטיבי ג'ובי והרשת החברתית הסגורה של אפל.

  5. 5

    00:50 21.08.2012 | ל5 ל5 (אורח)

    יש מצב שזה נכון לול עשיתה לי את היום נחמד שיש גם תגובות טובות כאלה באתר

  6. 6

       | פורסם ע"י