הרשמה

זינגה הופכת לחברת הימורים

עכשיו זה רשמי: זינגה תתחיל לייצר משחקי הימורים וירטואלים, ותאפשר לכם להמר גם בפארמוויל

 הרווחים יורדים? עוברים להימורים. חברת זינגה, שכבר ראתה ימים יפים יותר, הודיעה באופן רשמי שהיא הולכת להכנס בקרוב גם לתחום ההימורים הוירטואלים. זינגה, עד היום יצרנית משחקים סוציאליים תמימים יחסית כגון פארמוויל, סיטיוויל וכו', לא מתכוונת לחוס גם על המותגים הקיימים שלה - וכבר הודיעה שאחד מהמשחקים הקרובים שלה יהיה משחק "מכונת מזל" המבוסס על פארמוויל.

מדוע החליטה זינגה לפנות לתחום כה מפוקפק? ככל הנראה כי בחודשים האחרונים היא התחילה להפוך לפחות ופחות רווחית, והיתה חייבת לעלות על פתרון ראדיקלי שיאפשר לה לחזור למידת הרווחיות אליה הגיעה בעבר. בזינגה חברו לחברת vwin.party, ולטענתה מדובר "רק בצעד הראשון במה שאנחנו חושבים שיהיה הזדמנות עצומה לחברה".

עד לפני חודשים קצרים זינגה נחשבה לאחד ההימורים הבטוחים (no pun intended) בתחום הטכנולוגיה. אנליסטים רבים סברו שמדובר בחברה שפיצחה את קוד משחקי הפייסבוק, והצליחה להרוויח מליוני דולרים מגולשי הרשת החברתית. עם זאת, ככל שעבר הזמן התברר שהסברות האלה היו מוגזמות מדי: זינגה אמנם הצליחה להוציא לא מעט כסף מהגיימרים ששיחקו במשחקים שלה - אבל כל חגיגה צריכה להגמר, ובחודשים האחרונים היא לא הצליחה לשחזר את הביצועים המרשימים.

את הסיבה העיקרית לכך ניתן להסיק ממחקר שפורסם לאחרונה בנוגע לדפוסי השימוש של גיימרים במשחקים סוציאליים: לפי המחקר - כ-90 אחוזים מכלל הגיימרים לא שורדים יותר מחודש אחד במשחק סוציאלי נתון - מה שאומר שכל שרוב המשחקים האלה פשוט לא יכולים להיות מקור ארוך טווח להכנסות.

 

הפתרון של זינגה ככל הנראה יחזיר קצת צבע ללחיים של כל אלה שהשקיעו בחברה - הרי תחום ההימורים באינטרנט נחשב לתחום רווחי למדי - אבל מצד שני גם ישנה את התדמית הציבורית של החברה מקצה לקצה.

יש הבדל בין חברה שמשחררת משחקים צבעוניים וחמודים בפייסבוק לחברת הימורים - תחום לא כל כך ידידותי, שנקשר לעולם הפשע. לכו תדעו, אולי היה אפשר לנחש שהחברה תנקוט צעד כזה כבר לפי אחת מסדרות המשחקים הפופולריות שלה, מלחמות המאפיה.  

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י