הרשמה

ייצוגית נגד בליזארד: מנסה להרוויח על אבטחה

תביעה ייצוגית נגד בליזארד: מוכרת לצרכנים אמצעי הגנה בתשלום במקום לדאוג לאבטח את השרתים שלה

 אגרת אבטחה: תביעה ייצוגית חדשה נגד בליזארד טוענת שהחברה עושקת את לקוחותיה, ולא דואגת לאבטח את שרתיה מתוך כוונה למכור ללקוחות אמצעי אבטחה חיצוניים בתשלום נוסף. 

התובע, בנג'מין בל, מתייחס לאמצעי הזיהוי החיצוני שבליזארד מוכרת ללקוחות המעוניינים בכך דרך האתר שלה. האמצעי הוא התקן בגודל מחזיק מפתחות, המציג קוד משתנה אותו יש להזין בכניסה לחשבון ה-Battle.net בכניסה למשחקים. מכיוון שמדובר בקודים שמשתנים כל כמה שניות, ושרק לבעל ההתקן יש גישה לקוד הזמני, קיומו הופך את הפריצה החיצונית לחשבון לקשה במיוחד. 

בליזארד מוכרת את ההתקן ב-6.5 דולרים, ולפי התביעה הרוויחה ממכירות אלה סכום של 26 מיליון דולרים. התובע טוען שבליזארד מזניחה את אמצעי האבטחה האחרים שלה - כך שרכישת ההתקן הופכת להכרחית בשביל גיימרים שרוצים לשמור על החשבון שלהם מאובטח. כראייה, הצביע בל על סדרה של פריצות לשרתי החברה, ועל כך שבליזארד לא נקטה בצעדים מספקים על מנת להודיע ולהגן על הלקוחות שלה מפני הפריצות הנ"ל.

יש לציין שבבליזארד לא מכריחים אף אחד לרכוש את ההתקן החיצוני, ושניתן להוריד גירסה ווירטואלית של ההתקן בחינם, בצורת אפליקציה לסמארטפונים. 

 

בבליזארד הגיבו לתביעה, וטענו שהיא חסרת כל שחר. בחברה טוענים שכל טענות התובע בנוגע לרמת האבטחה של שרתיה שקריות, ומציינת שהחברה דואגת לעדכן את כל לקוחותיה בנוגע לפריצות לשרתים, ולנסות להגן על השרתים מפני פריצות נוספות.

בנוסף, טוענת החברה שהתקן הזיהוי הוא כלי אופציונאלי בלבד, שנועד לספק לצרכנים שכבה נוספת של אבטחה, אך שכלל לא חייבים להשתמש בו כדי להנות ממשחקי החברה, והחברה אינה מכריחה את משתמשיה לעשות זאת. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    18:26 12.11.2012 | martin1997 martin1997

    זה נורא גבולי- טענתו של בנג'מין בל.

    מצד אחד הוא צודק בקשר לקח שחבל על הכסף והעשקה של 6 דולר של כול בן אדם על כך, מצד שני בליזארד אומרים שאפשר להוריד את האפליקציה בחינם בסמארטפון.

    גבולי, גבולי מאוד.

  2. 2

    07:22 13.11.2012 | orik888 orik888

    יש לי את זה בחינם...
    אבל מי שאין לו סמארטפון די נדפק,כבר פרצו לחבר שלי בגלל זה

  3. 3

       | פורסם ע"י