הרשמה

ה-3DS בדרך לפריצה

האקרים טוענים: פיצחנו את הגנת ה-3DS והצלחנו לפרוץ את הקונסולה

 זה היה רק עניין של זמן: בימים האחרונים חלה התקדמות משמעותית בנסיונות הפריצה של קונסולת ה-3DS הניידת. שני האקרים שונים דיווחו כי הם מצאו פירצות אבטחה, והצליחו לפרוץ ולשנות חלקים מהותיים ממערכת ההפעלה של הקונסולה. אחד ההאקרים אף טען שהוא הצליח לקבל גישה בלתי מוגבלת לליבת המכשיר, מה שיאפשר לו לפרוץ את הקונסולה לגמרי. 

ה-3DS יצאה במקור לפני כשנה, ונשארה פחות או יותר בלתי-פריצה עד היום. נינטנדו, שסבלה מאחוזי פיראטיות גבוהים מאוד בקונסולה הניידת הקודמת שלה, ה-DS, הטמיעו הפעם אמצעי אבטחה די רציניים, שהצליחו לחסום את ההאקרים. כמו כן, הקונסולה מחוברת לרשת, כך שנינטנדו תמיד יכלה לשחרר עדכוני תוכנה שחוסמים חורי אבטחה פוטנציאליים.

כעת, נראה שהקרב הוכרע, לפחות זמנית. ההאקרים סיפרו שהם הצליחו לפרוץ את מערכת ההפעלה באמצעות ניצול של באג שקיים באחד ממשחקי הקונסולה - ו"פותח דלת" אל הקרביים של מערכת ההפעלה. עדיין לא ידוע כמה קל לבצע את הפריצה באופן עצמאי, ועד כמה היא בטוחה לשימוש - אך סביר להניח שבשבועות הקרובים העניינים יתבהרו.

 

ההאקרים מבהירים שהם אינם מעוניינים לפרוץ את הקונסולה כדי להריץ עליה משחקים פיראטיים, אלא כדי ליצור לה אפליקציות לא רשמיות, וכדי לפתוח את הגנת האיזורים שלה, כך שתוכל להריץ משחקים מכל רחבי העולם. 

יהיה מעניין לראות איך נינטנדו תגיד בעקבות הידיעות האלה. סביר להניח שבמטה החברה בקיוטו שביפן כבר עובדים על עדכון שיסתום את חור האבטחה, ויבעט את ההאקרים בחזרה אל מחוץ למערכת ההפעלה שלהם. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:20 31.12.2012 | cleardark cleardark

    כדי לסתום חור צריך לדעת איפה הוא. אין מצב שנינטנדו יודעים מה הפירצה בשלב זה ולכן החלק האחרון של הכתבה שגוי ומטעה. רק לאחר שחרור הפירצה יצא תיקון.

  2. 2

    18:56 31.12.2012 | ek355 ek355

    זייני שכל ההאקרים האלה,הרי יפרצו את הקונסולה וייצרו את האפליקציות האלה שלהם ובמקרה הפריצה תגיע לכל העולם וכולם יורידו משחקים בחינם..

  3. 3

    19:38 31.12.2012 | WarFox89 WarFox89

    תגיב* כל כך קשה לבדוק שגיאות לפני פירסום כתבה ?

  4. 4

       | פורסם ע"י