הרשמה

גייב נאול מסביר על ה-Steam Box

הקץ לספקולציות: הבוס הגדול של Valve מסביר מה בדיוק תהיה "קונסולת Steam"

 כשמסבירים לנו לאט אנחנו מבינים: גייב נאול, הבוס של חברת המשחקים Valve, הסביר לאתר הטכנולוגיה The Verge למה הוא מתכוון כשהוא אומר "קונסולת Steam". הראיון ל-Verge מגיע אחרי ימים שהיו עמוסים בשמועות וספקולציות לגבי הקונסולה, שהגיעו לשיאם אתמול - אז נחשף מחשב זעיר של חברת Xi3 שרבים טענו שהוא ה-Steam Box.

לפי נאול - המטרה היחידה של החברה שלו היא לבנות PC שיהיה קטן, שקט וחזק מספיק בשביל להריץ משחקים מתקדמים. המחשב של Steam לא יבוא להחליף מחשבים קיימים, אלא לעמוד לצידם ולספק לצרכנים אפשרות נוספת לרכישת חומרה שתאפשר להם להריץ משחקים. בעתיד, נואל מפנטז שקופסת ה-Steam שלו גם תוכל להתחבר למספר מסכים במקביל, ולשמש כמעין "שרת" שיאפשר לכמה אנשים לשחק בכמה משחקים במקביל על מחשב אחד - אבל כרגע המטרה היא מחשב פשוט, קומקפטי וחזק.

ומה לגבי המחשב של Xi3? נאול טוען בתוקף שזה לא ה-"Steam Box", אלא מחשב שהוא תוצאה של אחד מבין שיתופי פעולה רבים ש-Valve מקיימת עם יצרני חומרה. לפי דבריו ניתן להסיק שקונסולת ה-Steam ה"אמיתית" תיוצר על ידי Valve עצמה, ולא בשיתוף פעולה עם חברה חיצונית - אך שבמקביל אליה יצאו מחשבים נוספים שיישאו את "תו התקן" של החברה, ויוכלו לשמש כקונסולת-PC למשחקים.

 

נאול אישר שה-Steam Box תריץ את מערכת ההפעלה לינוקס - אך ציין שיהיה אפשר להתקין עליה בקלות גם Windows. במהלך הראיון הוא חזר על דבריו כנגד Windows 8, וסיפר שהמערכת גרמה לו ל"עצב רב". לטענתו, מערכת הפעלה חדשה אמורה לגרום לצרכנים לשדרג את החומרה שלהם ולרכוש מחשבים חדשים - אך מאז שיצאה Windows 8 מכירות המחשבים בעולם רק יורדות. 

 במהלך הראיון, נאול גם סיפר שהוא לא מבין את ההתלהבות ממשקי תנועה, וטען שהוא אינו מתכוון לתמוך רשמית בבקרים המנסים לחקות את בקר ה-Wii או את הקינקט. עם זאת, נאול דווקא כן מתלהב מאמצעי שליטה ביומטריים, שיוכלו לקרוא את רחשי הגוף של הגיימרים ולהתאים להם כך חוויות משחק אישיות יותר. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    16:12 09.01.2013 | WarFox89 WarFox89

    Windows 8 באמת מערכת כושלת שנועדה בעיקר לטבלטים ומסכי מגע.
    שוק הארד-קור של משתמשי ה-PC עדיין נשאר עם Windows 7 .

  2. 2

    16:47 09.01.2013 | War_panda_EDES War_panda_EDES

    1

  3. 3

    00:28 11.01.2013 | The Big LOL The Big LOL

    1

  4. 4

    18:47 11.01.2013 | ek355 ek355

    1

  5. 5

       | פורסם ע"י