הרשמה

מפתחי ArmA שוחררו מהכלא

כתב האישום לא בוטל, אבל שני מפתחי המשחקים שמואשמים בריגול שוחררו בערבות

 מחוץ לכלא: איוון בוצ'טה ומרטין פזלר, שני מפתחי המשחקים שנעצרו לפני מספר חודשים ביוון באשמת ריגול, שוחררו בערבות אחרי 128 ימים בכלא. שני המפתחים ביקרו ביוון במהלך חופשה, ונתפסו כשהם מצלמים סמוך לבסיס צבאי סגור, באיזור בו הצילום אסור. הצילומים נערכו ככל הנראה כחלק ממחקר שערכו השניים לקראת ArmA III, המשחק הבא שלהם. הרשויות היווניות עצרו את המפתחים במקום, והאשימו אותם בריגול.

בימים הראשונים שני המפתחים נשמעו יחסית אופטימיים, וקיוו כי היוונים יבינו שמדובר באי הבנה מצערת וישחררו אותם לביתם. אך ככל שהשבועות עברו, כך גם חלפה התקווה שלהם. ביוון מתקיימת בחודשים האחרונים שביתה במערכת המשפט, שעיכבה את הדיון בעניינים של השניים במשך שבועות ארוכים - וגם כשהם סוף סוף ראו שופט, זה לא הסכים לשחרר אותם והחזיר אותם לבית המעצר.

 

כעת השניים קיבלו סוף סוף ערבות, תמורת סכום של 5,000 אירו. השחרור הגיע בהוראתו של ראש ממשלת יוון, ככל הנראה בעקבות לחץ בינלאומי לשחרור השניים.

למרבה הצער, לא מדובר בסוף הסיפור לשני המפתחים הצעירים. כתב האישום נגדם עדיין עומד, והמשפט נגדם צפוי להתחדש כשמערכת המשפט היוונית תחזור לעבוד. אם השופט יצא אותם אשמים - הם עלולים לקבל עונש מאסר של עד 20 שנים. ככל הנראה עד שזה יקרה השניים כבר לא ישהו במדינה - אבל זה לא נשמע כל כך נאים לחיות כשכתב אישום על ריגול במדינה זרה תלוי לך מעל הראש.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    12:28 16.01.2013 | yossi465 yossi465

    לפחות סוףסוף שיחררו אותם

  2. 2

    12:34 16.01.2013 | TAEDO-X TAEDO-X

    כל כך הרבה זמן על כלום

  3. 3

       | פורסם ע"י