הרשמה

אטארי הכריזה על פשיטת רגל

אחת מחלוצות הגיימינג פושטת רגל. בערך

 אף פעם לא מאוחר מדי לפשוט רגל: הסניף האמריקאי של חברת Atari הגיש בקשה לפשיטת רגל, אחרי שנים של צרות כלכליות. באטארי-אמריקה מקווים שפשיטת הרגל תאפשר להם להפרד מחברת האם שלהם, ששקועה גם היא בצרות כלכליות, ואז למצוא קונה חדש שיאפשר לה לקום מחדש על הרגליים.

Atari היא אחת מחברות המשחקים הוותיקות בתעשייה - ועומדת בין השאר מאחורי משחקים חלוציים כמו פונג ו-Astroids. החברה אף שיווקה את קונסולות המשחק הביתיות הראשונות שזכו להצלחה מסחרית - ובשנות ה-80 נראה כאילו זו החברה שהולכת לשלוט לעד בתעשיית המשחקים.

עם זאת, העתיד לא היה כל כך ורוד: בשלב מסויים הפופולריות של קונסולות המשחק של אטארי ירדה פלאים, והשוק עבר לתמוך בחברות יפניות כמו סגה ונינטנדו. אטארי נשארה בשוק בגלגולים כאלה או אחרים עד היום - אך לא הצליחה מעולם לשחזר את ימי הזוהר שלה. 

 

כיום עובדת החברה בעיקר על גרסאות חדשות למשחקים הנוסטלגיים שלה לשוק הסלולרי - אסטרטגיה שאולי תוכל לגרום לה לחזור להיות רווחית, אך כל עוד החברה קשורה לחברת האם האירופאית שלה, שנמצאת בקשיים כלכליים ולא מסוגלת להזרים לה מזומנים, הדבר לא יהיה אפשרי.

פשיטת הרגל תוכל להציל את אטארי - אך מצד שני מדובר גם בסיכון: אם לא יימצא קונה חדש לחברה - יכול להיות שזה יהיה חרחור הגסיסה האחרון של החברה, ובהחלט ייתכן שבעוד מספר שבועות נשמע על קבירתו הסופית של מותג המשחקים הוותיק הזה. 

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:27 21.01.2013 | ShockMan ShockMan

    עצוב ביותר

  2. 2

    15:01 21.01.2013 | Hollow Hollow

    מוזר האיתי בטוח שהם כבר פשטו את הרגל

  3. 3

    22:12 21.01.2013 | קרירין קרירין

    אני לא בטוח עם הם היו אלו שהמציאו את פונג
    הצליחו איתו מיסחרית =כן

    אבל עם אני לא טועה מישהו אחר המציא את הגירסה הראשונה של פונג

  4. 4

    10:22 22.01.2013 | yony.z yony.z

    מקווה שבמקרה של התפרקות, עובדי החברה ימצאו אולפנים לעבוד בהם.
    מבחינת המותג עצמו, אני לא בטוח שזה דבר רע שהוא גוסס כי אני לא זוכר מתי לאחרונה הם הוציאו משהו טוב, לפחות לא למחשב.

  5. 5

       | פורסם ע"י