הרשמה

כל הפרטים על פלייסטיישן 4

סוני חשפה את קונסולת הדור הבא שלה - ועוד לא מעט הפתעות נוספות. כל הפרטים בפנים

סוף סוף: אחרי חודשים ארוכים של שמועות וספקולציות, סוני חשפה בצורה רשמית את ה-PlayStation 4, קונסולת הדור הבא שלה. החשיפה נעשתה במסגרת מסיבת עיתונאים שנערכה בניו-יורק, והועברה בשידור חי לכל העולם.

בסוני מבטיחים שהפלייסטיישן 4 תהיה יותר מרק חומרה חדשה - אלא שינוי מהותי בדרך בה סוני, והגיימרים עצמם, יתייחסו לקונסולת המשחקים שלהם. לטענת החברה, קונסולת משחקים היום כבר אינה יכולה להיות "רק מכשיר משחקים", אלא צריכה להיות חלק בלתי נפרד מהעולם המקוון על כל גווניו, ולספק גישה לתכנים ושירותים נוספים.  

הקונסולה צפוייה להגיע במהלך "תקופת החגים 2013" - מה שמסמן כנראה על חודש נובמבר. בסוני לא חשפו את מחיר הקונסולה, או הצורה החיצונית שלה. 

הפלייסטיישן 4

 בסוני החליטו לייצר את הפלייסטיישן 4 עם ארכיטקטורה של מחשב PC רגיל, ולוותר הפעם על ארכיטקטורה ייחודית כפי שעשו בדורות הקודמים של הקונסולות שלהם. מעבד X86 וכרטיס גרפי חזק יפעילו את הקונסולה, בצעד שלטענת סוני יהפוך את הליך הפיתוח להרבה יותר פשוט וקל עבור המפתחים.

בקר הקונסולה קיבל משטח מגע, כפתור שיתוף חדש, וחיבור לאוזניות. בנוסף - הקונסולה תגיע עם מצלמה תלת-ממדית חיצונית, שתשב מעל או מתחת לטלוויזיה שלכם, ותוכל לזהות את מיקום הבקר (ולפיכך השחקן) באמצעות מנורה צבעונית שמורכבת בחלק העליון שלו. המצלמה מזכירה קצת את חיישן הקינקט של מיקרוסופט - אף תפקידה, לפחות בינתיים, הוא רק לזהות את מיקום השחקן, ולא את כל חלקי גופו.

כדי להדגים את יכולות הקונסולה, בסוני הריצו בזמן אמת את סרטון ההדגמה של מנוע Unreal 4 - וטענו שהקונסולה מסוגלת להריץ אותו מבלי להזיע.

בסוני גם הכניסו לקונסולה כמה אפשרויות חדשות שיעשו את החיים של הגיימרים קלים יותר: ניתן יהיה להכניס את הקונסולה למצב השהייה בכל רגע שהוא, ולחזור לאקשן תוך רגעים ספורים מתי שרוצים. הקונסולה תאפשר גם להקליט ולשמור קטעי וידאו בזמן המשחק מבלי לגזול משאבים מהחומרה.

כל הכח הטכני והמאפיינים נארזו אל תוך ממשק משתמש חדש לגמרי, שלא דומה בכלל לממשק ה-XMB שהוצג בקונסולת הפלייסטיישן 3, ומזכיר יותר את העיצוב החדש של חנות ה-PSN, שהועלה לאוויר לפני מספר שבועות. 

המשחקים

בנוסף לקונסולה עצמה, סוני חשפה גם חלק מהמשחקים הראשונים שצפויים לצאת לה:

Knack - משחק הרפתקאות-פעולה בכיכוב רובוט מודולרי שיכול להפוך לשלל ייצורים ורובוטים שונים כדי להלחם בגובלינים. הגרפיקה מזכירה סרט מצוייר של Pixar.

Killzone Shadow Fall - משחק חדש בסדרת הפעולה של סוני. כפי שאפשר לצפות מהסדרה - הגרפיקה נראית מעולה. מבחינת משחקיות זה נראה כמו משחק FPS די סטנדרטי - לפחות מהמעט שהוצג ממנו.

DriveClub - משחק נהיגה של אולפן Evolution שיתמקד בנהיגה קבוצתית. המירוצים יתנהלו מגוף ראשון, כך שתוכלו לראות את ההגה והדאשבורד בזמן שאתם נוהגים, לחוויה ריאליסטית יותר. 

inFamous: Second Son - המשחק החדש של Sucker Punch - שמציג קבוצה של אנשים בעלי יכולות על אנושיות שמנסות להחזיר לאנושות את החירות שאבדה לה בחסות שלל "אמצעי אבטחה" שעוקבים אחריה 24 שעות ביממה. מדובר בהמשך של סדרת inFamous - אך לא ברור שהוא יתמקד באותן דמויות ובאותם איזורים.

The Witness - המשחק הבא של ג'ונתן בלואו, היוצר העצמאי שעומד מאחוריי Braid. זו לא הפעם הראשונה בה מוצג המשחק - שהוכרז כמשחק שבכורתו תהיה על הפלייסטיישן 4. המשחק יציג עולם פתוח מלא בפאזלים, ומבטיח כ-25 שעות של משחקיות.

Deep Down - משחק פעולה מבית Capcom, שישתמש במנוע גרפי חדש לגמרי אותו מפתחת החברה בימים אלה.

Watch Dogs - משחק העולם פתוח האקרים של יוביסופט יגיע, כצפוי, גם בגירסה משודרגת לפלייסטיישן 4.

Diablo III - משחק ה-PC עושה דרכו לקונסולות, ויפציע על הפלייסטיישן 4. וגם על הפלייסטיישן 3. בבליזארד הצהירו שהם נכנסו ל"שיתוף פעולה אסטרטגי" עם סוני.

Destiny - סדרת המשחקים הבאה של Bungie תגיע גם לפלייסטיישן 4 - אחרי שנים ארוכות בהן אולפן המשחקים הזה הוציא משחקים אך ורק לקונסולת ה-Xbox המתחרה של מיקרוסופט. המשחק יגיע גם לפלייסטיישן 4 וגם לפלייסטיישן 3.

שירות הרשת

רשת ה-PSN תשתדרג גם היא, ותהפוך לטענת סוני לרשת חברתית של ממש. הקונסולה תאפשר לשתף קטעי משחקיות עם חברים, לבצע צ'אטים עם משתמשים מרובים בכל רגע נתון, להציג פרטים אישיים של שחקנים אחרים ועוד. שחקנים יוכלו לצפות בשידורים חיים של משחקים ברחבי העולם - ולהעביר בעצמם שידורים חיים כאלה בלחיצה על כפתור השיתוף החדש. 

בנוסף, סוני תאפשר לשחקנים להכנס אל הרשת החברתית הזאת לא רק דרך הקונסולה - אלא גם דרך טאבלטים, סמארטפונים ועוד.  

סוני תעשה גם שימוש בחברת Gaikai, שמתמחה בשירותי הזרמת משחקים מהענן. מנכ"ל Gaikai סיפר שה-PSN החדשה תהיה "הרשת המהירה ביותר בעולם", ותאפשר לשחקנים אפשרות להתחיל לשחק במשחקים בלחיצת כפתור, מבלי להיות תלויים בהורדת קבצים כבדים. 

בסוני גם סיפרו שהם עובדים על אפשרות לשחק במשחקי מורשת, שאינם ייתמכו בצורה מקומית על ידי הקונסולה החדשה, דרך הענן. המשמעות: גיימרים יוכלו לשחק בכל משחקי הפלייסטיישן 3, הפלייסטיישן 2 והפלייסטיישן המקורית דרך הענן. עם זאת, בסוני רמזו שהפרוייקט הזה הוא פרוייקט לטווח ארוך, ולא יהיה זמין עם השקת הקונסולה, אלא יושק בשלבים.  

זוכרים את ה-Vita

בסוני לא שכחו את קונסולת ה-Vita הניידת, שאמנם לא מצליחה לעמוד ביעדים המקוריים של החברה ונחשבת בשלב זה לכשלון, אך כן צפוייה לקבל תמיכה משמעותית מסוני גם בעתיד.

בסוני מגדירים את ה-Vita כ"מוצר המשלים המושלם" של הפלייסטיישן 4. סוני תאפשר להזרים את כל תכני ה-PS4 בצורה אלחוטית אל המסך של ה-Vita, בדומה למה שנינטנדו מאפשרת עם קונסולת ה-Wii U ובקר ה-GamePad שלה. בסוני מבטיחים שהאפשרות הזאת מוטמעת בתוך ארכיטקטורת הפלייסטיישן 4, מה שמאפשר שליטה מיידית ללא לאגים במשחקי הקונסולה גם על ה-Vita.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    05:18 21.02.2013 | רונן רונן

    הרובוט המודלרי הזה, מזכיר לי את חביתוש.

    רונן.

  2. 2

    09:54 21.02.2013 | shalom_23 shalom_23

    יאללה תנו תאריך שנעשה פרי אורדר

  3. 3

    14:55 20.10.2013 | ghsughsu ghsughsu

    http://suna.e-sim.org/lan.1855/ כולם להירשם משחק שווה ביותר

  4. 4

       | פורסם ע"י