הרשמה

לא יותר בחינם: ב- PS4 נצטרך לשלם כדי לשחק אונליין

בתמורה, הובטח כי הטבות המשלמים על ה- PlayStation Plus יורחבו

מלחמת הקונסולות עולה מדרגה על רקע E3. לאחר שמיקרוסופט חשפה פרטים חדשים לגבי ה-Xbox One העתידה לצאת בסוף השנה, סוני ממהרת לגעת בנושאים דומים בחשיפה שלה של ה-Playstation 4 ואם תשאלו אותנו, יכול להיות שכמה מבכירי מיקרוסופט הזיעו כשצפו במסיבת העיתונאים.

פעולת תג מחיר

בעוד לא הוכרזו שינויים או חידושים בנוגע לחומרת הפלייסטיישן הבא, וככל הנראה הסקירות המוקדמות והשמועות לגבי הרכבה הפנימי הפכו לודאות, חשפה סוני את מדיניות התמחור של הקונסולה עם יציאתה לשווקים בסוף השנה והיא תציע אותה בעלות בסיסית של 399 דולרים בלבד, מאה דולרים שלמים פחות מה-Xbox One מה שמבטיח יתרון בסיסי בחנויות לפלייסטיישן.

בניגוד לעימותים קודמים במלחמת הקונסולות, תכונות שני המכשירים מאוד דומות בסיבוב הזה- שניהם תומכים בבלו-ריי, מציעים משחקים ברמה הגבוהה ביותר, תומכים ברשתות חברתיות וחנויות מקוונות עשירות בתכני וידאו ובמשחקים, מאפשרים רכישת תוספים לחישת תנועה... הרשימה ארוכה אך מבחינת החומרה והיכולות הפערים קטנים, מה שהופך את פער המחיר למשמעותי יותר מהרגיל.

עוקצים את מיקרוסופט במקום הכואב

אחת החדשות המעניינות של סוני נוגעת לנושא סביבו מיקרוסופט כבר הספיקה לספוג אש רבה: בניגוד ל-Xbox one, ה-Playstation 4 לא תדרוש חיבור לאינטרנט כדי לשחק כלל- לא כל הזמן, לא פעם ביום ולא פעם בשנה, סוני לא תשלול את זכותו של שחקן להנות מהמוצרים שרכש גם אם יבחר להתנתק מהאינטרנט כליל.

בעוד קשה להאמין שישנם משתמשים רבים שתכונה זו של ה-XBO היתה הגורם המכריע עבורם, סוני בהחלט מרוויחה נקודות בקרב הקהל שלא אהב את דחיפת האף של מיקרוסופט לאורחות החיים והרגלי השימוש שלו ברשת, ומגדילה את הפער על הנייר בין הקונסולות.

לעומת הכרזה אופטימית זו, חשפה סוני כי תשווה את תנאיה של מיקרוסופט בכל הקשור למשחק מקוון מרובה משתתפים דרך הפלייסטיישן, ושחקנים הרוצים להתעמת מול אחרים ברחבי העולם יאלצו לרכוש מנוי Playstation Plus אם עוד לא עשו כן, בדיוק כמו שמיקרוסופט דרשה עד היום ממשתמשים להרשם כמנויי זהב בתשלום כדי להנות מהמשחקים המקוונים ב-Xbox 360. מכיוון שמדובר במנוי העולה פחות מ-200 שקלים לשנה, אין כאן פגיעה אנושה בכיס של אף גיימר, אך עדיין לא נעים לשלם על שירות ששחקני המחשב מקבלים בחינם ושעד היום גם נאמניה של סוני קיבלו ללא תשלום.

בתור הצדקה למהלך, סוני מסרו כי חווית המשחק ברשת תהיה עוצמתית בהרבה ממה שהכרנו על ה- PS3, בין היתר בגלל השימוש המוגבר בשרתי ענן יעודיים, ולכן אין בכלל מה להשוות. בנוסף, הוכרז כי מנויי ה- PlayStation Plus יזכו לגישה למשחק DriveClub מהיום הראשון – מדובר באחד ממשחקי ה- AAA הראשונים של הקונסולה החדשה ואין ספק שמהלך כזה ימתיק קצת את הגלולה המרה.

כאילו בקינטור מתמשך על מיקרוסופט, עדכנה סוני כי תאפשר סחר חופשי במשחקים בין שחקנים גם ללא מעורבותה של סוני או ביצוע וידוא מקוריות מקוון. בניגוד למיקרוסופט שמראש הציבה תנאים והסתייגה מהפעילות הזו, סוני בנתיים משאירה את הנושא פתוח ובכך מחזקת את יתרונה הנצפה במסיבות העיתונאים של E3.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:32 12.06.2013 | tomerc10 tomerc10

    באמת שלא יהיה לי אכפת לי מהתשלום בשביל מולטיפלייר כי בכל מקרה אני קונה את הקונסולה בשביל משחקי קמפיין

  2. 2

    18:44 12.06.2013 | Idanrox124 Idanrox124

    הדבר *היחיד* שגורם לי עוד לחשוב בכלל על הXONE המטונף הזה זה Titenfall,שנראה כמו משחק פשוט בן של זונה,אני כ"כ מתלהב ממנו!!

  3. 3

    17:47 13.06.2013 | lolerk53 lolerk53

    ל2.
    הם מתכוונים בעתיד להביא אותו לPS4 אם המשחק עושה מספיק כסף.
    הם צוות קטן אז הם צריכים להתמקד בקונסולה אחת.
    וגם את גרסת המחשב עושה צוות אחר.

  4. 4

    21:04 11.02.2016 | משחק מחשב משחק מחשב (אורח)

    איך מוספים חשבון לפלישוישין 4

  5. 5

    23:23 11.02.2016 | ל ל"משחק מחשב" (אורח)

    ה-Plishvishinn 4 יצאה רק ביפן, לא ברור עוד מתי היא תגיע למערב..

  6. 6

       | פורסם ע"י