הרשמה

נשיא Xbox פורש לטובת Zynga

האם יחלץ את יוצרת Farmville מצרותיה הכלכליות?

דון מאטריק, נשיא מחלקת Xbox של מיקרוסופט עד נכון לאתמול, עוזב את החברה לטובת תפקיד המנכ"ל של Zynga, יוצרת משחק הרשת החברתי המפורסם Farmville.

מאטריק הצטרף לשורותיה של מיקרוסופט בשנת 2007 לאחר שעזב את עבודתו ב-EA. במסגרת תפקידו כנשיא מחלקת Xbox, מאטריק היה אחראי על חשיפתה לציבור של קונסולת הדור הבא של מיקרוסופט, ה-Xbox One. כמו כן, היה עליו גם להגן על מדיניות השימוש הדרקונית של הקונסולה, אך זו לבסוף בוטלה עקב ביקורת ציבורית חריפה.

במהלך סוף השבוע החלו לדלוף ידיעות על המעבר המפתיע, אך הן הוגדרו באותו זמן כשמועות בלבד. אתמול כינסה Zynga מסיבת עיתונאים כדי להודיע רשמית על חילופי התפקידים. דון מאטריק עתיד להחליף בקרוב את המנכ"ל הנוכחי של החברה ומייסדה, מארק פינקוס, שישאר ב-Zynga על תקן יו"ר חבר המנהלים.

"הצטרפתי ל-Zynga כי אני מאמין שהחזון של פינקוס לחבר את העולם דרך משחקים נמצא רק בתחילתו", הגיב מאטריק על המעבר. "Zynga הוא עסק נהדר שעוד לא הגיע למלוא הפוטנציאל שלו". מאטריק שכח להזכיר שהוא נכנס אל מיטה חולה – לפני חודש קיצצה Zynga לא פחות מ-520 משרות בניסיון לצמצם את ההוצאות הכספיות שלה, והמניות שלה נמצאות בשפל. ובחצי הכוח המלא, המניות עלו ביותר מ-10% ביממה האחרונה בתגובה למינוי של מאטריק.

ואיך מיקרוסופט הגיבה על עזיבתו של אחד מבכיריה? בעיקר ברוח טובה. "זאת הזדמנות מצויינת בשביל דון ואני מאחל לו בהצלחה", הגיב מנכ"ל מיקרוסופט, סטיב באלמר. "תודה לך, דון, על שהצבת אותנו על המסלול הנכון להגדיר מחדש לגמרי את תעשיית הבידור".

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    17:18 02.07.2013 | yahel12 yahel12

    חבל,לפי דעתי הוא היה ממש טוב בתפקיד שלו, הוא הוביל את מייקרוסופט מכישלון להצלחה עם ה-360 ועם הקינקט, והוא בהחלט יודע איך להתנהל כשזה קשור לאמצעים כאלו.

  2. 2

    11:56 03.07.2013 | sagimi sagimi

    וואו עד שהתרגלנו לשנוא אותו ב E3 הוא בורח, עשה בשכל את האמת.

  3. 3

       | פורסם ע"י