הרשמה

מחקר חדש: משחקי יריות טובים למוח שלנו

כמו כוס יין ביום, גם משחקים במינון סביר יכולים לשפר את היכולות שלנו

כבר עשרות שנים שחוקרי מוח וחוקרי התנהגות מנסים לפענח את ההשפעות שיש למשחקי המחשב על הגיימרים. עד היום ראינו אינספור מחקרים שמוכיחים כי למשחקי המחשב השפעה מזיקה, אך ראינו גם לא מעט מחקרים שהוכיחו אחרת. רק השנה הובאו לאור מחקרים רבים שקושרים משחקי מחשב עם התנהגות אלימה ואפילו רצחנית בעקבות הטבח בקולומביה.

ועדיין, מסתבר שלצד מחקרים שקושרים משחקי מחשב עם מעשי רצח, התפרסם מחקר אחר שהסתכל דווקא על היתרונות הרבים שיש למשחקי המחשב על הפעילות המוחית שלנו. המחקר של דפני בבלייה (Daphne Bavelier), שקיבל במה בכנס של TED (ארגון שאוסף ומפיץ רעיונות פורצי דרך), ניפץ לא מעט מיתוסים והוכיח כי על ידי מספר שעות משחק בשבוע עם משחקים כמו Call of Duty או Battlefield, השחקן יכול לשפר ולחזק את החלקים במוח האחראיים לחלוקת קשב, ביצוע מספר משימות במקביל וראיה בדגש על תשומת לב לפרטים.

בתור התחלה, בבלייה נפצה את המיתוס לפיו שעות רבות של גיימינג פוגעות בראיה. מסתבר שהראיה שלנו לא רק אינה נפגמת אלא משתפרת, וגיימרים שנוהגים להשקיע את זמנם במשחקי יריות מפתחים עם הזמן יכולת לראות טוב יותר ולהבחין בפרטים קטנים יותר. בהמשך, בבלייה הראתה כי על ידי 10 שעות משחק בלבד על פני שבועיים, כל אחד מאיתנו יכול לשפר את היכולת שלו לחלוקת קשב ולביצוע פעולות במקביל. בנוסף, היא הראתה כי לזמן המשחק המועט היתה השפעה רחוקת-טווח שנשארה עם השחקן חודשים לאחר שנגע לאחרונה במשחק מחשב.

המחקר בוצע כולו בעזרת משחקי יריות, שנחשבים לרוב בעיני גיימרים כפשוטים בהרבה ממשחקים כמו Civilization או League of Legends. מעניין אילו יתרונות נוספים יגלו ברגע שיתחילו לחקור את המוחות של מעריצי Portal או של אלופי Starcraft II. 

את המצגת המלאה עם כתוביות בעברית אתם יכולים לראות דרך אתר TED.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    21:58 16.10.2013 | WarFox89 WarFox89

    זה נכון. משחקי FPS משפרים ומחדדים הרבה דברים שמועילים גם ביום יום. דרך אגב היה גם מחקר שקבע כי גיימרים נוהגים ברכב בצרה ממש טובה והרפלקסים שלהם מאוד מחודדים ומדוייקים וזה נכון.

    עכשיו רוצו לקרוא להורים בכדי שיראו את הכתבה הזאת D:

  2. 2

    22:46 16.10.2013 | bolter21 bolter21

    כן רק חבל שצריך להגביל את זה 4 שעות ביום ):

  3. 3

    14:05 17.10.2013 | MilkoMaN MilkoMaN

    מעניין מה קורה למוח אם משחקים CIVILIZATION, אני לא חושב שמשהו משתפר כשמשחקים בזה

  4. 4

    23:24 18.10.2013 | bolter21 bolter21

    ל3..
    אם אתה רציני מספיק אתה יכול להפיק מזה קצת יכולת חשיבה טובה יותר אבל לא ממש, אם אתה מעוניין אתה תמיד יכול לשחק שח מט במקום אם זאת הסיבה שלך..

  5. 5

       | פורסם ע"י