הרשמה

ה-Xbox One בביקורות: "הכל באחד אבל לא תמיד"

הרשמים הראשוניים הגיעו מרחבי הרשת. מה המבקרים חשבו על הקונסולה החדשה של מיקרוסופט?

ה-Xbox One, הקונסולה החדשה של מיקרוסופט, תושק במדינות נבחרות ביום שישי הקרוב אבל כבר בתחילת השבוע התחילו להתפרסם הביקורות הראשונות של האתרים המובילים בחו"ל. עם ליין-אפ רחב ומרשים של כותרי השקה בלעדיים, אפשר להגיד בביטחון שה-Xbox One לא תסבול מבעיית המשחקים שיש כרגע ל-PS4, אבל האם זה אומר שהיא הקונסולה הטובה יותר?

לפי ביקורות של האתרים Engadget, The Verge , Destructoid , Polygon ו-Kotaku, התגובות ל-Xbox One היו מעורבות בנושאים מסוימים אך זהות בנושאים אחרים. לגבי עיצוב הקונסולה, למשל, היתה הסכמה די גורפת שמדובר בקונסולה גדולה ומכוערת שתופסת יותר מדי מקום. מצד שני, זו בהחלט קונסולה עם נוכחות שנועדה לא רק להיות אלא גם להיראות כמו מרכז העצבים של הסלון והבידור הביתי.

ה-Xbox One לא מתעסקת רק במשחקים, לטוב ולרע – היא נועדה להיות מערכת בידור כוללת, וככזאת היא מסוגלת "להשתלט" על החיבור של הממיר ולאפשר לנו לצפות בטלויזיה דרך הקונסולה. ממשק הצפיה הוא נוח במיוחד לשימוש, ויודע לעדכן באופן אוטומטי את יומן התוכניות שאנחנו רגילים לראות דרך הממיר. ניתן לצפות בטלויזיה בזמן שאנחנו משחקים אך אין אופציות ששולטות על גודל המסך המשני וכמה מרחב הוא תופס מהמשחק או הפעילות הראשיים. בנוסף לטלויזיה, ניתן לצפות בתוכן מוזרם דרך Hulu, Netflix ו-HBO On Demand אך יש בעיה אחת עם כל תכני הטלויזיה וההזרמה: השירות שלהם לא נתמך מחוץ למדינות שזכו להשקה רשמית, כך שבתור ישראלים נצטרך לחכות להשקה הרשמית כדי ליהנות מכל הפונקציות של טלויזיה ואולי גם שירותי הזרמה.

אחד האלמנטים הכי בולטים של ה-Xbox One הוא מצלמת הקינקט, המאפשרת לנו לשלוט בקונסולה בעזרת תנועות גוף ופקודות קוליות. נראה כי רוב הפקודות עובדות כמו שצריך כשאומרים אותן נכון, אך הן לא אינטואיטיביות בעליל: אם למשל, נגיד "Play Ryse", הקונסולה לא תעז להפעיל את המשחק Ryse. הנס יקרה רק אם נגיד "Xbox, Play Ryse: Son of Rome", וזה ככה עם כל יתר הפעולות – יש פקודה אחת בלבד שתפעיל אותן, ולפעמים לא לגמרי ברור מה הביטוי הספציפי שצריך להגיד. הבעיה האחרת היא שהממשק אמנם נראה טוב ועובד כמו שצריך עם פקודות קוליות, אך הניווט בו עם השלט מרגיש מסורבל ומתיש – כך שהאופציה היחידה שלנו לשלוט בממשק בצורה מהירה ונוחה היא לדבר לטלויזיה שלנו... והרבה.

בסך הכל, המבקרים מסכימים שה-Xbox One "עדיין לא שם", ויש הרבה פרטים, בעיקר קטנים, שדורשים ליטוש לפני שנזכה להשתמש בקונסולת הבידור של העתיד.

ה-Xbox One תושק ב-22 לחודש, יום שישי הקרוב, במדינות נבחרות בעולם. הקונסולה צפויה לקבל השקה רשמית בישראל במהלך 2014. רוצים לדעת מה היה למבקרים להגיד על המתחרה? קפצו לסיקור של ה-PS4.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י