הרשמה

רשמים מהבטא - Titanfall

האם המשחק המצופה של השנה עומד בציפיות?

אם נסכם את מלחמת משחקי היריות מהחודשים האחרונים, אפשר בהחלט להשתמש במושג "הטיטאנים נפלו": מצד אחד היה לנו את Call of Duty: Ghosts שהיה פשוט גרוע, ומהצד השני היה לנו את Battlefield 4 שהראה הרבה פוטנציאל אבל אכזב עם באגים שוברי-משחק שחלקם לא תוקנו עד עצם היום הזה. אל מול שני אלה, עומד כותר היריות המבטיח של השנה מאת המפתחים לשעבר של Modern Warfare - המשחק שיציל אותנו מהבינוניות של "הטיטאנים" הישנים, ויראה לנו דרך חדשה לגמרי לחוות את משחק היריות שלנו. אחרי ששיחקתי בבטא, גיליתי ש-Titanfall אמנם לא עומד בכל ההבטחות אבל בהחלט מגיע לו מקום של כבוד ליד משחקי היריות הטובים והפופולריים ביותר.

אם גם אתם מחכים בקוצר רוח למשחק הזה, כנראה ידעתם ש-Titanfall זכה לבטא פתוחה בימים האחרונים על ה-Xbox One  וה-PC. אני שיחקתי בבטא על ה-Xbox One אך רוב הרשמים שתקראו כאן תקפים לחלוטין לשתי הגרסאות. אז מה זה בכלל Titanfall? זהו משחק יריות תחרותי המתקיים ברשת בלבד (בלי מצב לשחקן יחיד), וכולל תוספת מרכזית אחת על פני נוסחת משחקי היריות הרגילה: בנוסף לחייל שאנו שולטים עליו, ניתן לזמן לשדה הקרב "טיטאן" – חליפת מלחמה משוריינת וחמושה היטב שנותנת לשחקנים את היתרון בקרב. ברוב מצבי המשחק, כל השחקנים מתחילים בתור טייסים בלבד (ללא אפשרות לזמן את הטיטאן שלהם) וככל שהם צוברים נקודות - כך הטיטאן מוכן לשימוש מהר יותר. במשחק טיפוסי, שתי הדקות הראשונות הן נטולות-טיטאנים לרוב ואילו בדקות האחרונות יש על המפה יותר טיטאנים מטייסים. עוד מאפיין שלא תמצאו במשחקי יריות אחרים הוא השימוש בחיילי AI  – החיילים האלה לא עושים יותר מדי נזק ומתים מאוד מהר, אבל תורמים רבות להרגשת הקרב ומאפשרים סגנונות משחק שונים - שחקנים מתחילים, למשל, לא חייבים ללכת על שחקנים אחרים אלא רק על חיילי AI ועדיין לצבור נקודות.

הבטא, אגב, מרגישה הרבה יותר כמו דמו מאשר התנסות אמיתי עם המשחק – היא כוללת רק טיטאן אחד מבין השלושה, 3 מפות וכמות מזערית של נשקים ויכולות, מה שהופך את המלחמה עם טיטאנים לחלק הפחות מעניין של המשחק, לפחות בשלבים המאוחרים יותר של כל קרב. הדבר הראשון שתשימו לב אליו במשחק הוא הדינמיות בתנועה – גם בתור טייסים וגם כטיטאנים, יש לכם כלים לנוע במהירות וביעילות ברחבי המפה, מה שגורם גם למפות הגדולות להרגיש הרבה יותר קטנות. עם הטיטאן אפשר לזנק לכל כיוון עם הגבלות מסוימות, ועם הטייס אפשר לקפוץ לגבהים, לטפס או לרוץ על קירות ואפילו ליפול מגבוה רב ללא סכנה. הטיטאן שאנו מתחילים איתו נקרא Atlas – הוא המאוזן ביותר מבין השלושה ומשלב בין שריון לניידות. את הטייס והטיטאן שלנו אנו יכולים לצייד עם הנשקים והכלים האהובים עלינו, ועושה רושם שכל טיטאן יכול להשתמש בכל נשק שהוא רוצה. למרות שאי אפשר לבחור אותו באופן ספציפי, יצא לי לשחק גם עם Stryder, הטיטאן הקל בחבורה, ואני חייב להגיד שזה היה הרבה יותר מהנה מלשחק עם Atlas. הוא מהיר בטירוף ויכול לעשות שלושה זינוקים ברצף לכל כיוון (בניגוד לשניים אצל Atlas), ומה שבטוח – יהיה הרבה יותר מעניין במשחק כשהשחקנים יכולים לבחור בטיטאן המועדף עליהם. למטה תוכלו לראות הקלטה של הקריירה הקצרה שלי עם Stryder.

הבטא הציגה בפנינו שלושה מצבי משחק: ב-Attrition משחקים בשביל נקודות – כל הריגה או השלמת אתגר מזכים בנקודות, והמשחק נגמר כאשר אחת הקבוצות מגיעה ל-250 נקודות; ב-Hardpoint ישנן 3 נקודות המפוזרות על המפה ועל כל קבוצה להשתלט ולהחזיק על כמה שיותר נקודות (נקרא Domination במשחקים אחרים); ולבסוף, Last Titan Standing מאפשר לכל טייס להתחיל עם הטיטאן שלו, אבל זה קרב בסיבובים (כלומר שאם מתים – צריך לחכות לסיבוב הבא). כל המצבים בבטא הם מוכרים להחריד ודי משעממים בקונספט שלהם. גם אחרי כל כך הרבה שנים, יש מעט מאוד משחקים שלמדו מסדרת Halo משהו על מצבי משחק מקוריים.

מה שהכי אכזב אותי בבטא ובמשחק כולו זה מערכת הציוד והשדרוגים. בשביל משחק שאמור לשנות ולחדש, הדבר האחרון שהייתי רוצה לראות זה את מערכת Call of Duty הידועה לשמצה. בנקודת ההתחלה יש לכם כמה דמויות "מוכנות" שאתם יכולים להתחיל איתן, וככל שאתם עולים ברמות – ככה יש לכם גישה לעיצוב הטייס והטיטאן עם עוד אפשרויות: נשקים, יכולות, סוגי רימונים וכו'. במשחק נוכל להשתמש ב-Burn Cards – קלפים המזכים אותנו בבונוסים חד-פעמיים. זוכים בהם לאחר כל קרב בהתאם לאתגרים שביצענו, וניתן להשתמש בהם בכל שלב של הקרב ולקבל יתרון קטן על היתר. מערכת מהסוג הזה שמה דגש על הפן ההתמכרותי של התקדמות ומכריחה את השחקנים "להתמקצע" עם נשק או יכולת מסוימים בשביל לפתוח תוספות ושדרוגים. זה מצביע על חוסר בטחון במשחק עצמו, כאילו המפתחים לא חשבו שיש מספיק כיף ועומק במערכת הקרב בשביל ששחקנים ישחקו שעות על גבי שעות. לא, אני לא רוצה להרוג 100 טייסים עם אותו נשק רק כדי לפתוח כוונת לנשק הזה. אני רוצה שתהיה לי את האופציה לשחק מראש עם הציוד שאני הכי רוצה, ואז לגוון עם נשקים אחרים סתם כי זה כיף – לא כי המשחק מכריח אותי לאסוף הריגות עם כל נשק.

הנשקים והכלים עצמם הם די קונבנציונליים לרוב, במיוחד כשזה נוגע לנשקים של הטייסים. בבטא תוכלו למצוא את הנשקים הסטנדרטיים כמו רובה סער, רובה ציד, רובה צלפים, מקלע ותת-מקלע ומגוון אקדחים. הנשק המעניין היחיד מבין החבורה הוא "האקדח החכם", המסוגל להינעל על עד 4 מטרות שונות באופן אוטומטי ולפגוע בהן בשיא הדיוק. אם נראה לכם שאקדח שננעל אוטומטית על מטרות זה קצת רמאות, במשחק זה ממש לא מרגיש ככה: הוא מטפל מצוין בחיילי AI אבל כשזה נוגע לטייסים לוקח לו הרבה יותר זמן להינעל והרבה יותר כדורים כדי להשיג הריגה. עוד כלי שאהבתי להשתמש בו הוא מגן ה-Vortex של הטיטאן. הוא מסוגל "לשאוב" תחמושת שיורים עליכם ואז להחזיר אותה לשולח. לוקח זמן עד שמתרגלים להשתמש במגן הזה כמו שצריך, אבל בידיים הנכונות זה יכול להיות נשק קטלני יותר מהרובה שלכם. בסרטון המשחקיות למטה תוכלו לראות את האקדח החכם בפעולה ואת ההבדלים בין התמודדות מול חייל AI לטייס.

בבטא שיחקתי על קונסולת Xbox One עם חשבון אמריקאי, אך המשחק לא "נעל" אותי לשרתים האמריקאיים אלא נתן לי אפשרות להתחבר לשרת שהכי קרוב אלי – בשורה מרגיעה למי שחשש לשחק על ה-Xbox One. המשחק רץ בצורה די חלקה וסיפק חוויה נטולת-לאגים לרוב, משהו שאי אפשר להגיד על Battlefield 4 או CoD: Ghosts. היו כמה נפילות פריימים ותקלות שלא איפשרו לי להתחבר למשחק, אבל ברגע שהייתי בתוך הקרב – לא חוויתי התרסקויות או משהו בסגנון. מבחינת גרפיקה, מהבטא קשה להגיד ש-Titanfall הוא משחק מרהיב. הוא נראה טוב וכולל הרבה אפקטים ויזואליים מרשימים (חלקם אפילו מתחילים להימאס באיזשהו שלב), אבל הוא לא מתקרב לרמה של Battlefield 4, למשל. נקווה שבגרסה הסופית עם הטקסטורות המלאות נוכל לראות משחק קצת יותר מרשים מבחינת פרטים.

בסך הכל, Titanfall הוא משחק יריות מהנה שיכול להוות תחליף מצוין לכל משחק יריות אחר שיש לכם. למעשה, הוא יתאים אפילו לאנשים שויתרו על משחקי יריות ולא שיחקו במשך שנים, רק בזכות הקונספט החדשני של הטיטאנים. אולם, קל מאוד להסתנוור ולחשוב שמדובר כאן על איזשהו עילוי או מועמד מיידי ל"משחק השנה" – זה לא אף אחד מהם, בין היתר בגלל מערכת הנשקים והציוד הלקוחה הישר ממשחקי CoD וההרגשה הכללית ש"שיחקנו משהו ממש דומה לזה". Titanfall יצטרך עוד להוכיח את עצמו בעתיד ולהציג הוכחות קצת יותר משכנעות שאכן מדובר בחווית יריות שונה לגמרי במקום Call of Duty עם רובוטים.

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

       | פורסם ע"י