הרשמה

ביקורת - Life is Strange

כש"דרמת נעורים" הופכת לדרמה אמיתית

הייתם מצפים שהיכולת להחזיר את הזמן לאחור תהפוך את תקופת התיכון להרבה יותר קלה. הייתם יכולים הגיב לכל סיטואציה בדרך שהכי תשתלם, הייתם יודעים מה הנערה שאתם דלוקים עליה תגיד אם הייתם מתוודים על אהבתכם אליה, ולא הייתם נכשלים באף בגרות. אבל ב-Life Is Strange, המשחק האפיסודי מבית Dontnod, גם כשהעתיד הקרוב ברור, הדרך הלאה הרבה יותר מעורפלת. הדמויות המסקרנות והבחירות הקשות מביאות לפתיחה מבטיחה לסדרה שלא תרצו לפספס. אם עדיין לא שיחקתם במשחק, ראו הוזהרתם, הביקורת מכילה ספוילרים!

במשחק אנחנו מגלמים את מקס קולפילד(Max Caulfield), נערה מתבגרת שחוזרת ל-Arcadia Bay, עיר הולדתה, בכדי ללמוד באקדמיה לאומנות ולהתמודד עם כל הבעיות שיש לנערה בגילה. הייתם מצפים שבגלל זה המשחק יצור הרבה לחץ, כמו כל שגרה של נער מתבגר מצוי, אבל באופן מפתיע למשחק יש אווירה מאוד מרגיעה. רשימת ההשמעה של מקס על האייפוד שלה, עלים נושרים בתקופת הסתיו והסגנון הויזואלי של המשחק שאיכשהו מצליח לשלב בין גרפיקת אינדי לאיורים אומנותיים גרמו לי לשכוח מהצרות שלי ושל מקס למשך 3 שעות המשחק שלי.

אתם מתעוררים בשיעור אומנות אחרי חלום על טורנדו. החלום מרגיש אמיתי מאוד, אבל מקס מתעשתת ומנסה להתרכז במורה. ופה המשחק מתחיל ללמד אתכם איך לשחק. כמו כל משחק הרפתקאות, השליטה קלה מאוד. אתם מזיזים את מקס עם כפתורי ה-WASD ופועלים עם חפצים ודמויות עם העכבר. אחרי שקראה קצת ביומן, ניסתה לקשיב למורה הקודח ולקחה תמונת סלפי(שיצאה מדהימה), המורה שאל את מקס שאלה שלא ידעה את התשובה. כאן המשחק נותן לכם לבחור מה לענוות למורה, מה שלא מספק אותו לא משנה מה. אחרי סוף השיעור מקס יוצאת לשירותי הבנות כדי "להתרענן" ממה שקרה, שם היא עדה לרצח שהתרחש ואחריו היא מגלה שהיא מסוגלת להריץ את הזמן לאחור.

כדי להריץ את הזמן לאחור, פשוט לחצו על הכפתור הימני בעכבר וכל מה שחסר זה פס הקול של Doctor Who. לחצו על Shift כדי להריץ את הזמן מהר יותר או על Ctrl כדי להגיע לנקודה מסוימת אפילו מהר יותר. פשוט מאוד. כאן אנחנו נחשפים יותר לעומק לאישיות של מקס. כל אחד אחר היה מנסה לחזור בזמן ולהילחם בהיטלר, אבל מקס משתמשת בכוחותיה החדשים כדי להיות "גיבורה יומיומית" ולעזור לחבריה לספסל הלימודים. תוכלו לעזור במשברי יחסים, להציל נערה מלקבל כדור פוטבול בראש או להתנקם בבריונית שמציקה לכם.

אז, בלי כוונה, מקס חוזרת לאותו שיעור ומבינה איך להשתמש בכוחותיה. אתם כעת יכולים לענות נכונה על השאלה שמקודם לא ידעתם, ולפעול אחרת מאיך שפעלתם בפעם הראשונה. מקס מבינה שיש ביכולתה למנוע את הרצח. היא מגלה שהנערה שנרצחה היא קלואי פרייס(Chloe Price), חברתה הטובה ביותר מתקופת הילדות שלה, והאיחוד בין השתיים מניע את המשחק קדימה. קלואי כועסת על מקס על כך שעברה דירה ולא טרחה לשמור על קשר, ומאז קלואי פגשה בחברה חדשה, שהייתה "המלאך" שלה, אך יום אחד היא פשוט נעלמה. קלואי החלה לחפש אותה ופרסמה עשרות מודעות על נערה נעלמת, לקנאתה של מקס. היה מעניין לראות איך מקס הגיבה אחרי כמעט 5 שנים שלא התראתה עם חברתה הטובה ביותר, ואז לגלות שהיא התקדמה הלאה והשתנתה יותר מדי לטעמה של מקס.

במשחק תיתקלו בכמה בחירות שישנו את המשך העלילה והדרך בה דמויות יתייחסו אליכם. האם להלשין על הנער שהביא אקדח לבית הספר להסתבך עם המנהל? האם לעזור לנערה ששומר בית הספר מציק לה בלי סיבה? כאשר תבחרו כיצד לפעול, המשחק יספר לכם שלפעולה תהיה השלכות. אם לא אהבתם את התוצאה, אתם יכולים פשוט להחזיר את הזמן לאחור ולבחור בחירה אחרת. זה נותן לכם להתנסות בכל האפשרויות הזמינות, ולהמשיך רק מתי שתחליטו כשהתוצאה היא מה שרציתם. אבל לא הכול כל כך קל. אם לדוגמה, החלטתם לעזור לנערה עם השומר המטריד, הוא יכעס ויחליט לשים עליכם עין, מה שפותח ביריבות שאולי לא רציתם שתקרה. מאוחר יותר תגלו שהשומר הוא בעצם אביה החורג של קלואי, והפעולה שתבצעו מכאן עלולה לגרום לפילוג בין שתי החברות. רוב הסיכויים שבפעם הראשונה שתשחקו תנסו שהכול יסתדר לטובה בשביל מקס, אבל אפילו עם יכולת הזמן שלה, מקס לא יכולה לבנות לעצמה עתיד מושלם.

העולם של Life Is Strange מלא בסטריאוטיפים על בני נוער. חבריה של מקס הם רכלניים, שאפתניים, גסים, וזה גורם להם להרגיש חיים ביותר. הריונות בלתי רצויים, בגידות וריבים הם חלק מהסטריאוטיפים ש-Dontnod נשענת עליהם כדי לשפוך אור על הרקע של הדמויות שילוו אותנו למשך כל הסדרה. סירבתי לחלוטין לעבור לאזור הבא במשחק לפני שדיברתי עם כל דמות וניסיתי להאיר את יומה, אפילו במקצת.

השורה התחתונה

ל-Life Is Strange יש הרבה פוטנציאל להיות משחק Point & Click שיראה ל-Telltale Games שהיא לא היחידה שיכולה לספר סיפור מושך ומרגש לצד סצנות אקשן ומתח. הסוף של המשחק גרם לי לקסוס ציפורניים לקראת הפרק השני, ולמרות שלפעמים הוא מרגיש יותר כמו סרט אינטראקטיבי מאשר משחק מחשב, הוא לא ישבור לכם את הראש עם פאזלים מסובכים על מסע בזמן, אבל הוא כן עלול לשבור לכם את הלב עם העלילה שלו.

Life is Strange זמין לקונסולות ה-Playstation 3, Playstation 4, Xbox 360, Xbox One ולמחשב האישי.

גיא דהן - עורך תוכן

גיא דהן - עורך תוכן

משחק על: PC בעיקר, על העצבים בשאר הזמן

בחיים לא תנצחו אותי במשחקי: Point& Click

המשחק שהגדיר לי את הילדות: Jazz Jackrabbit ו-Star Wars: Racer

כשאני לא משחק אני: ישן

מסר לעולם: זה בסדר גמור לא לאהוב משחק מסוים, אבל זה לא בסדר לשנוא את מי שאוהב אותו

צפיה בכתבות צוות תוכן צור קשר

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    09:36 24.02.2015 | yoniy02 yoniy02

    משחק מעולה מומלץ מאוד

  2. 2

    17:28 07.09.2016 | MaorVered66 MaorVered66

    מומלץ?

  3. 3

    12:22 10.12.2016 |  מומלץ מומלץ (אורח)

    הכי מומלץ משחק מדהים!!

  4. 4

    10:14 24.06.2017 | 47 47 (אורח)

    דווקא יש פאזלים במשחק שהם קצת מעצבנים

  5. 5

       | פורסם ע"י