הרשמה

מפתחי אינדי: "תוכנית ההחזרים של Steam פוגעת בנו"

הנתונים מראים ניצול לרעה של מערכת ההחזרים הכספיים של Steam

מפתחי אינדי מתלוננים על כך שמערכת ההחזרים הכספיים פוגעת במכירות שלהם. האם זה נגרם מניצול של המערכת או שהמשחקים שלהם פשוט לא טובים מספיק?

בשבוע שעבר, חברת Valve הכניסה פיצ'ר חדש ומהפכני לפלטפורמת המשחקים Steam: כעת כל שחקן יכול לבקש החזר כספי על משחק שהוא רכש, כל עוד הוא שיחק מתחת לשעתיים ועמד ביתר התנאים. על פניו, זהו בהחלט נראה כמו צעד נכון שנותן יותר כוח לצרכן - אך נתונים חדשים שנחשפו מראים ניצול של מערכת ההחזרות, מה שגורם למפתחי האינדי להפסיד כסף. אתר DSoGaming דיווח על שני מקרים כאלה בהם המפתחים הואילו לספק את ההוכחות. למטה תוכלו לראות שני גרפים של מכירות מאת שני מפתחי אינדי. בשניהם אפשר לראות ירידה קיצונית במכירות לאחר ה-3.6, היום בו מערכת ה-Steam Refunds נכנסה לפעולה.

אז למה זה קורה? מאחר והתנאי לקבל החזר כספי מלא הוא זמן משחק נמוך משעתיים, הרבה שחקנים החליטו לנצל את מערכת ההחזרים כדי "לנסות" משחקים. ישנם גם לא מעט משחקי אינדי שאפשר לסיים לחלוטין בפחות משעתיים, מה שהופך אותם למטרות קלות עבור שחקנים שרוצים לשחק אבל לא ממש רוצים לשלם. באופן טבעי, משחקי AAA שמציעים עשרות שעות משחק לא הפכו לפגיעים כתוצאה מהמערכת החדשה, אך אולי צריך להקטין את טווח הזמן של שעתיים כשמדובר במשחקים קטנים וזולים יותר. מצד שני, אפשר גם לטעון שמשחקי האינדי המדוברים פשוט לא היו מספיק טובים, מה שעודד את הרוכשים לבקש את כספם בחזרה.

מה דעתכם בנושא? מה אפשר לעשות כדי להגן על יוצרי האינדי מניצול של מערכת ההחזרים?

תגובות

תצוגה מקדימה
הסתר | הצג תצוגה מקדימה
טוען...
  1. 1

    14:57 08.06.2015 | בר בר (אורח)

    "פיצ'ר חדש ומהפכני". קיים בקונסולות וב origin מעל שנה. לא מהפכני ובטח שלא חדש. מה שכן ניתן לאפשר למפתחי אינדי לבטל את הפיצ'ר הזה במשחקים שלהם.

  2. 2

    18:46 08.06.2015 | WarFox89 WarFox89

    לדעתי גם אפשר לבטל את משחקי האינדי מהתוכנית הזאת אבל ממש לא לבטל את התוכנית כולה.

  3. 3

    02:01 09.06.2015 | DrizziTx DrizziTx

    אור - אין גרפים ... !!!

  4. 4

       | פורסם ע"י